Διατροφή με βάση την Ομάδα αίματος;

Το 1996, ο Δρ. Peter D’Adamo δημοσίευσε ένα βιβλίο στο οποίο περιγράφεται μια διατροφή που βασίζεται στις διαφορετικές ομάδες αίματος. Η θεωρία είναι ότι κάθε ομάδα αίματος έχει ειδικά αντιγόνα που ελέγχουν τη σωματική λειτουργία, όπως το ανοσοποιητικό και το πεπτικό σύστημα. Όταν ξένα σωματίδια εισέλθουν στο σώμα, τα αντιγόνα είτε τα αφήνουν να περάσουν είτε τα αναγνωρίζουν ως απειλές και επιτίθονταν. Ο Δρ D’Adamo θεωρητικολογεί ότι τα αντιγόνα του αίματος αντιδρούν με παρόμοιο τρόπο στα τρόφιμα, χαρακτηρίζοντας τα ως αποδεκτά ή απειλές. Ως εκ τούτου, γνωρίζοντας την Ομάδα του αίματός σας – είτε Α, Β, ΑΒ ή Ο – σας βοηθά να διακρίνετε ποια τρόφιμα είναι καλύτερα για το σώμα σας.

Όταν επιλέγετε να τρώτε υγιεινά τρόφιμα και περιορίζοντας την πρόσληψη σας σε υπερβολικά λιπαρά ή επεξεργασμένα τρόφιμα, θα δείτε πιθανώς θετικά αποτελέσματα, όπως απώλεια βάρους ή αύξηση των επιπέδων ενέργειας. Η δίαιτα βάσει της ομάδας αίματος προειδοποιεί ενάντια στην κατανάλωση υπερβολικά λιπαρών τροφών και ενσωματώνει την άσκηση στην καθημερινή ρουτίνα. Μερικοί γιατροί πιστεύουν ότι είναι ένα καλό πρόγραμμα διατροφής, επειδή σας ενθαρρύνει να παρακολουθείτε ό, τι τρώτε και σας καθοδηγεί μακριά από το γρήγορο φαγητό και άλλα λιγότερο θρεπτικά γεύματα. Η βασική ιδέα όμως ότι η ομάδα αίματος συνδέεται με την πέψη έχει πολλούς επικριτές.

Έρευνες πάνω στη συγκεκριμένη δίαιτα δεν υπάρχουν προς το παρόν. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες αποδείξεις που να συνδέουν την ομάδα αίματος με την πέψη, καθώς και ότι ο περιορισμός μια συνολικής διατροφικής ομάδας τροφίμων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο σώμα.

Είναι πιθανόν, οι άνθρωποι που ακολουθούν τη δίαιτα αυτού του τύπου να τη θεωρούν επιτυχημένη επειδή αλλάζουν τον τρόπο ζωής τους, περιορίζοντας τα μη θρεπτικά τρόφιμα.

Όπως συμβαίνει με πολλές δίαιτες, οι περιορισμοί της δίαιτας βάσει της ομάδας αίματος είναι άφθονοι, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι για ορισμένες ομάδες αίματος, ολόκληρες ομάδες τροφίμων αποκλείονται από την καθημερινή διατροφή.

Διατροφή με βάση τον τύπο αίματος, socialpolicy.gr

Για τα άτομα με ομάδα αίματος τύπου Α, η δίαιτα χαρακτηρίζει τη χορτοφαγία ως το καλύτερο στοίχημά για έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Συνιστά διατροφή γεμάτη υδατάνθρακες, φρούτα και λαχανικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και πολύ λίγο κρέας ή γαλακτοκομικά προϊόντα.

Για τα άτομα με ομάδα αίματος τύπου Β, η δίαιτα του Δρ D’Adamo τους προτείνει να μένουν μακριά από τα επεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς δεν έχουν πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και να αναμείξουν στη διατροφή τους πρωτεΐνες και υδατάνθρακες.

Οι άνθρωποι με ομάδα αίματος τύπου ΑΒ, θα πρέπει να βρουν μια χρυσή τομή μεταξύ του χορτοφαγικού τρόπου ζωή (όπως συστήνεται για την ομάδα αίματος Α) και τον τρόπο ζωής της ομάδας αίματος Β. Σύμφωνα με τον Δρ D’Adamo, η καλύτερη προσέγγιση είναι να ακολουθείται ο χορτοφαγικός τρόπος ζωής, ενσωματώνοντας μικρές ποσότητες από άπαχες πρωτεΐνες όπως ψάρι ή κοτόπουλο και γαλακτοκομικά  προϊόντα με την ίδια προσέγγιση.

Ο τύπος αίματος 0 είναι η πιο κοινή ομάδα αίματος. Αυτός ο τύπος θα πρέπει να καταναλώνει ένα μεγάλο ποσό πρωτεΐνης από το κρέας, με τα φρούτα και τα λαχανικά να συμβάλλουν επίσης στη διατροφή τους. Θα πρέπει να αποφεύγονται τα γαλακτοκομικά, το σιτάρι και τα ζυμαρικά, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη προσέγγιση.

health.howstuffworks.com

socialpolicy.gr

Διαβάστε Επίσης  Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής 2019

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!