Βρετανία: Τα σχολεία διαιωνίζουν τα έμφυλα στερεότυπα, επισημαίνουν ερευνητές

Τα μισά δημόσια σχολεία στην Αγγλία δίνουν πολύ λίγη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο τα έμφυλα στερεότυπα επηρεάζουν τις επιλογές των μαθημάτων από τους ίδιους τους μαθητές,  ισχυρίζονται ερευνητές.

Μελέτη του Ινστιτούτου Φυσικής (Institute of Physics) διαπίστωσε πως το 49% των ιδρυμάτων δευτεροβάθμιας μικτής εκπαίδευσης, ενισχύουν το διαχωρισμό των φύλων, με μόλις 19% εξ αυτών να γεφυρώνει ενεργά το έμφυλο χάσμα, εξηγώντας την καθολική επιρροή των μαθημάτων που φέρουν την ταμπέλα “για αγόρια” ή για “κορίτσια”.

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε τη μετάβαση των μαθητών από το GCSE (General Certificate of Secondary Education-ένα ακαδημαϊκό βραβείο επαγγελματικών προσόντων σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, που συνήθως λαμβάνεται από μαθητές ηλικίας 14-16 ετών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Αγγλία, την Ουαλία και τη Βόρεια Ιρλανδία) στο εκπαιδευτικό επίπεδο Α-Level, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν από μια σειρά μαθημάτων, συγκεκριμένα μαθήματα για μελέτη, στην ηλικία των 16 έως 18 ετών. Η έρευνά τους, που δημοσιεύθηκε με τον τίτλο “Closing Doors”, φανέρωσε την επιρροή της έμφυλης μεροληψίας σε έξι μαθήματα.

Η έκθεση υποστηρίζει πως τα μαθηματικά, τα οικονομικά και η φυσική είναι παραδοσιακά ανδροκρατούμενα μαθήματα ενώ η βιολογία, η ψυχολογία και τα αγγλικά επιλέγονται από κορίτσια. Οι ερευνητές δήλωσαν πως σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των δημοσίων σχολείων δεν αντιμετωπίζει σε μεγάλο βαθμό τη “στερεοτυπική” φήμη των μαθημάτων.

Ο καθηγητής Peter Main, διευθυντής εκπαίδευσης και επιστήμης στo Ινστιτούτο Φυσικής, δήλωσε στο BBC: “Τα σχολεία θα πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να αντιμετωπίσουν τα έμφυλα στερεότυπα, έτσι ώστε όταν οι μαθητές κάνουν τις επιλογές τους για το A-level, να τις κάνουν με ίσους όρους ανταγωνισμού”.

“49% των σχολείων έχουν κάνει τα πράγματα χειρότερα και το 81% διατηρεί τα εθνικά στατιστικά, γι ‘αυτό  ίσως το θέμα να είναι ακόμα πιο σοβαρό. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο σχολείο που επιδιώκει τη δημιουργία στερεότυπων . Δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό”.

“Νομίζω ότι αυτό που συμβαίνει είναι ότι οι μαθητές υποβάλλονται σε εξωτερικούς παράγοντες και τα σχολεία απλά δεν προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την επιρροή αυτών των παραγόντων. Μια καλή αρχή για τα σχολεία θα ήταν να λάβουν υπόψη τους τα δικά τους στοιχεία. Να μελετήσουν τα στατιστικά και να θέσουν στόχους που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στο μέλλον “.

“Τα σχολεία που σταματούν τη διδασκαλία στο επίπεδο GCSE εμφανίζουν πολύ χαμηλότερα αποτελέσματα στην καταπολέμηση των στερεοτύπων των φύλων από   ό,τι εκείνα που διδάσκουν και στο επίπεδο Α( A-level), συνεχίζοντας μέχρι τα 18 έτη”, πρόσθεσε ο καθηγητής.

“Χρειάζονται πρωτοβουλίες από όλα τα σχολεία  ώστε να ξεπεραστούν αυτές οι προκαταλήψεις. Η μελέτη έδειξε πως όταν ένα σχολείο καταφέρνει και ξεπερνά μια ανισορροπία (ποσοστιαία στατιστικά δεδομένα αγοριών-κοριτσιών) σε ένα μάθημα, συνήθως καταφέρνει το ίδιο και στα υπόλοιπα 5 μαθήματα”. 

“Και, παρόλο που η εθνική εικόνα είναι θλιβερή, υπάρχει μια ελπιδοφόρα ένδειξη διότι ορισμένα σχολεία απέδειξαν ότι έχουν τη δυνατότητα να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια.”

independent.co.uk

socialpolicy.gr

Κράτα το

Διαβάστε Επίσης  Σχολεία για Όλους: Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία
error: Content is protected !!