Οι Παγκόσμιοι Κοινωνικοί Επιχειρηματίες του 2013 (μέρος ΙI)

Ελένη Τομπέα-

Janet Longmore, Digital Opportunity Trust (DOT), Καναδάς

Η ανεργία των νέων αποτελεί πλέον μια παγκόσμια κρίση. Τα συστήματα της επίσημης εκπαίδευσης αποτυγχάνουν να προετοιμάσουν τους νέους αποφοίτους με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που απαιτούνται από το σύγχρονο εργατικό δυναμικό. Η καινοτομία της DOT, βασισμένη στους νέους, δημιουργεί τοπικά πρότυπα με αυτοπεποίθηση, που διδάσκουν και καθοδηγούν τους νέους αποφοίτους, συνομηλίκους που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας και μέλη της κοινότητας τους, στο να γίνουν παραγωγικοί χρήστες της τεχνολογίας, παίρνοντας στα χέρια τους την προσωπική τους εξέλιξη και τη ζωή τους. Η DOT λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ της μετάβασης από το σχολείο στην εργασία και απο την ανεργία στην αγορά εργασίας, παρέχοντας στους νέους ανθρώπους τα κίνητρα και τις δεξιότητες που χρειάζονται ώστε να βρουν δουλειά ή να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση. Η DOT απευθύνεται στη νεολαία, στις γυναίκες και στις κοινωνικά αποκλεισμένες κοινότητες της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και ολόκληρης της Αμερικής. 

Rebecca D. Onie, Health Leads, ΗΠΑ

Η Health Leads οραματίζεται ένα σύστημα υγείας που αντιμετωπίζει όλες τις ανάγκες των ασθενών ως το τυπικό μέρος μιας ποιοτικής φροντίδας. Η Health Leads  αντιμετωπίζει τη σχέση μεταξύ της φτώχειας και της κακής κατάστασης υγείας, επιτρέποντας στους παράγοντες της ιατρικής περίθαλψης να παρέχουν φαγητό, υπηρεσίες και άλλες κρίσιμες πηγές, ακριβώς όπως θα συνταγογραφούσαν φάρμακα. Για να διατηρήσει τις οργανωτικές δαπάνες σε χαμηλά επίπεδα, αξιοποίησε μια καινοτόμο προσφορά εργασίας, τους φοιτητές. Οι φοιτητές δουλεύουν δίπλα δίπλα με τους ασθενείς σαν συνήγοροι. Το 2011, 1.000 συνήγοροι ασθενών (φοιτητές), βοήθησαν περίπου 9.000 ασθενείς και τις οικογένειες τους δίνοντας τους πρόσβαση σε ότι χρειάζονταν για να διατηρήσουν την υγεία τους.

Kristin Peterson, Inveneo, ΗΠΑ

Η Inveneo είναι μια μη κερδοσκοπική κοινωνική επιχείρηση με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, που σχεδιάζει και χορηγεί υπολογιστικά προγράμματα με βιωσιμότητα αλλά και καλύτερη πρόσβαση στο ευρυζωνικό Διαδίκτυο, σε όσους το χρειάζονται περισσότερο στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Η Inveneo επιτρέπει με αυτό τον τρόπο σε οργανώσεις που δρουν στις αναπτυσσόμενες χώρες, να εξυπηρετούν καλύτερα τους ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη, αλλάζοντας τις ζωές τους μέσω της πρόσβασης στην εκπαίδευση, της υγειονομικής περίθαλψης, της οικονομικής ευκαιρίας και ανακούφισης. Η Inveneo και οι συνεργάτες της έχουν παραδώσει έργα σε πάνω από 25 χώρες, επηρεάζοντας τις ζωές πάνω από 3 εκατομμυρίων ανθρώπων, σε μερικές από τις φτωχότερες και πιο δύσκολες περιοχές του αναπτυσσόμενου κόσμου.

Anne GithukuShongwe, Afroes, Νότιος Αφρική

Η νεολαία της Αφρικής  παρουσιάσει ένα ενδιαφέρον παράδοξο για το μέλλον της ηπείρου: η επανάσταση της τεχνολογικής εξέλιξης (mobile) έχει δημιουργήσει μια τεράστια δυναμική στο να ενημερώνει, να συνδέει και να εκπαιδεύει τη νεολαία. Από την άλλη όμως πλευρά, οι 400 εκατομμύρια νέοι είναι αδύναμοι, άνεργοι και θεωρούνται απειλή για τη σταθερότητα των χωρών ή βάρος στις πολιτείες. Η Afroes,  αξιοποιώντας διαδραστικές στρατηγικές κινητής μάθησης, διδάσκει τη νεολαία σχετικά με την επιχειρηματικότητα και την ηγεσία, και τους ενισχύει ως πολίτες για να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις των χωρών τους. Σήμερα η Afroes, έχει επιτύχει το στόχο της μέσα από mobile games για κοινωνική αλλαγή, περιλαμβάνοντας το MORABA, ένα παιχνίδι βράβευσης που περιλαμβάνει δύσκολες ερωτήσεις σε θέματα έμφυλης βίας και το παιχνίδι HAKI, ένα παιχνίδι για την Κένυα σχεδιασμένο από Κενυάτες που προβάλει την κοινωνική συνοχή. 

Jane Chen and Rahul Panicker,Embrace Innovations, ΗΠΑ

Πάνω από 20 εκατομμύρια πρόωρα και χαμηλού βάρους βρέφη γεννιούνται παγκοσμίως κάθε χρόνο. Τέσσερα εκατομμύρια μωρά πεθαίνουν μέσα στις πρώτες 28 ημέρες της ζωής τους, με περισσότερο από το ένα τέταρτο αυτών των θανάτων να συμβαίνει μόνο στην Ινδία. Η υποθερμία είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλά από αυτά τα μωρά. Η εταιρεία Embrace Innovations ανέπτυξε ένα χαμηλού κόστους φορητό βρεφικό θερμαντήρα, που παρέχει θερμική ρύθμιση για τα πρόωρα και χαμηλού βάρους κατά τη γέννηση βρέφη. Ο θερμαντήρας λειτουργεί χωρίς να έχει ανάγκη από σταθερή ηλεκτροδότηση, στοιχείο που καθιστά το προιόν κατάλληλο για τις αγροτικές περιοχές στις αναπτυσσόμενες χώρες. Η εταιρεία Embrace βοήθησε πάνω από 3.000 μωρά στην Ινδία από την έναρξή της και μαζί με τους συνεργάτες της συνεχίζουν να βοηθούν εκατομμύρια ευάλωτα μωρά σε όλο τον κόσμο. Το όραμά της είναι να αναπτύξει μια σειρά από επαναστατικές τεχνολογίες υγειονομικής περίθαλψης για τις αναπτυσσόμενες χώρες.

Tom Szaky,TerraCycleInc., ΗΠΑ

Σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτιμάται πως 22,7 τρισεκατομμύρια καταναλωτικά απορριμμάτα πετιούνται ετησίως, αποτελώντας απειλή για το περιβάλλον και φυσικά για την παγκόσμια υγεία. Η TerraCycle αλλάζει τον τρόπο που αντιμετωπίζει ο κόσμος τα απόβλητα, κινητοποιώντας άτομα να συλλέγουν τα απορρίματα που μέχρι πρώτινος δεν ανακυκλώνονταν και δίνοντας κίνητρο σε μεγάλες εταιρείες όπως, την Kraft Foods και τη L’Oreal, να αποτελούν χορηγοί σε αυτές τις νέες μορφές ανακύκλωσης. Μέσω της TerraCycle, για κάθε απόρριμα που επιστρέφεται, 2 cents δωρίζονται σε ένα σχολείο ή μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που επιλέγει το άτομο που συνέλεξε το απόρριμα. Η εταιρεία λειτουργεί σε 22 χώρες και μέχρι τώρα 32 εκατομμύρια καταναλωτές έχουν συλλέξει 2,5 δισεκατομμύρια καταναλωτικά απορρίματα από τις χωματερές και την αποτέφρωση, ενώ παράλληλα δώρισαν 5 εκατομμύρια δολάρια σε σχολεία και ΜΚΟ.

Chuck Slaughter,Living Goods, ΗΠΑ

Η Living Goods επιδιώκει να επανεφεύρει έναν τρόπο με τον οποίο οι φτωχές ομάδες πολιτών θα έχουν πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες ζωτικής σημασίας, οδηγώντας σε σημαντικά οφέλη για την υγεία και την οικονομική κατάσταση των οικογενειών που ζουν σε συνθήκες φτώχειας. Η Living Goods εξουσιοδοτεί μικρά επιχειρηματικά δίκτυα όπως της εταιρείας Avon, που πηγαίνουν πόρτα-πόρτα και μαθαίνουν στις οικογένειες πως να βελτιώνουν την υγεία τους και την οικονομική τους κατάσταση ενώ παράλληλα πωλούν προϊόντα που βοηθούν στην καλυτέρευση της ποιότητας της ζωής τους, όπως απλές θεραπείες για την καταπολέμηση της ελονοσίας και της διάρροιας, εμπλουτισμένα τρόφιμα, ασφαλή σύνεργα τοκετού για τις έγκυες γυναίκες, σόμπες καθαρής καύσης για το μαγείρεμα και φώτα ηλιακής ενέργειας. Συνδυάζοντας τις καλύτερες πρακτικές της μικροοικονομίας, του franchising, της άμεσης πώλησης και της δημόσιας υγείας, η εταιρεία Living Goods δημιουργεί ένα πλήρως βιώσιμο σύστημα που βελτιώνει την υγεία, την οικονομία και την παραγωγικότητα των φτωχών ομάδων πολιτών. 

Salvatore Forello,Addiopizzo,Ιταλία

Οι εκβιασμοί της Μαφίας ονομάζονται pizzo. Η Addiopizzo αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα στην Ιταλία αλλάζοντας την σκέψη του κόσμου, δίνοντας έμφαση στον «πολιτικά αποδεκτό» εκβιασμό μέσω των φόρων. Ο οργανισμός πραγματοποιεί καμπάνιες ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, ωθώντας τους καταναλωτές να ψωνίζουν απο καταστήματα που οι ιδιοκτήτες τους έχουν δηλώσει επίσημα στο κράτος παρενοχλήσεις από τη μαφία ή που έχουν δηλώσει πως δεν έχουν πέσει στα χέρια της μαφίας. Από το 2007, ο οργανισμός Addiopizzo έχει παραστεί ως εναγόμενος και ενάγοντας εναντίων εκβιαστών σε 86 πονικές δίκες, κατά τις οποίες βοήθησε 38 ανθρώπους και 12 επιχειρήσεις. 

Anshu Gupta, Goonj, Ινδία

Η Goonj διοχετεύει τους πλεονάζοντες πόρους των αστικών νοικοκυριών στις εξαθλιωμένες περιοχές της υπαίθρου και σε πληγείσες περιοχές. Στους πόρους αυτούς περιλαμβάνονται ρούχα, έπιπλα ηλεκτρονικός εξοπλισμός. Η Goonj συλλέγει και παραδίδει 1000 τόνους ανάλογου υλικού κάθε χρόνο, με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου 500 εθελοντών και 250 συνεργατών σε 21 πολιτείες της Ινδίας. Η Goonj, υποστηρίζει επίσης χωριά και φτωχές κοινότητες μέσω τοπικών έργων υποδομικής ανάπτυξης.

Sugianto Tandio, Tirta Marta, Ινδονησία

Το πλαστικό που δεν διασπάται χρειάζεται 500 έως 1000 χρόνια για να διαλυθεί, δημιουργώντας σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα. Η εταιρεία Tirta Marta πιστεύει πως με τη κατασκευή προσιτών οικονομικά διασπόμενων πλαστικών, μπορεί να αντιμετωπιστεί σε ένα βαθμό το οικολογικό πρόβλημα ενώ παράλληλα να βοηθήσει τους αγρότες δίνοντας τους οικονομικές ευκαιρίες.  Τα πλαστικά της εταιρείας Tirta Marta έχουν πιστοποιηθεί, είναι διασπόμενα και κατασκευάζονται από ταπιόκα. Τιμολογημένα για ευρεία κατανάλωση στην αγορά, τα OXIUM πλαστικά της Tirta Marta χρησιμοποιούνται πλέον για την κατασκευή σακούλων αγορών σε πάνω από  90% των αγορών της Ινδονησίας και παντοπωλείων.

Andrew Youn, One Acre Fund, ΗΠΑ

Οι αγρότες αποτελούν το 75% του παγκόσμιου πληθυσμού  χαμηλού εισοδήματος. Από το 2006, η One Acre Fund έχει αναπτύξει μια καινοτόμο προσέγγιση, που βασίζεται στην αγορά και επιτρέπει σε οποιαδήποτε αγρότη να διπλασιάσει τα κέρδη του μέσα σε μια καλλιεργητική περίοδο. Στην Αφρική, η εταιρεία του Andrew Youn, παρέχει ένα μοναδικό »πακέτο» στους αγρότες, περιλαμβάνοντας: 1) Υψηλής ποιότητας σπόρους και λίπασμα, 2) χρηματοδότηση, 3) εβδομαδιαία κατάρτιση και 4) υποστήριξη στην αγορά μετά τη συγκομιδή της σοδείας. Από το 2006, η One Acre Fund, έχει χρησιμοποιήσει αυτόν τον συνδυασμό υπηρεσίων, βοηθώντας τους αγρότες να μετατρέψουν την  διαβίωση τους – από φτωχή σε μια γενιά κερδοφόρα.

Διαβάστε Επίσης  Κοινωνικό Φροντιστήριο Δήμου Αθηναίων

Πηγή: weforum.org

socialpolicy.gr

Κράτα το

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!