Είναι η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε φτωχές χώρες μια λανθασμένη μορφή φιλανθρωπίας;

Κατά την τελευταία δεκαετία, το «voluntourism» (τουρισμός με σκοπό την εθελοντική προσφορά) έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα. Οι πολίτες του δυτικού κόσμου πληρώνουν χιλιάδες δολάρια για να περάσουν μερικές εβδομάδες σε μια οικονομικά φτωχή ή υπανάπτυκτη χώρα ως εθελοντές, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνουν τις διακοπές τους σε ένα «εξωτικό» μέρος.

Το γεγονός ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν πληθυσμούς που έχουν ανάγκη είναι κάτι παραπάνω από θεμιτό. Όμως πολλοί από αυτούς τους εθελοντές χάνουν το χρόνο και τα χρήματά τους λαμβάνοντας μέρος σε ένα από τα πιο δημοφιλή εθελοντικά έργα «ενίσχυσης» : τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο εξωτερικό.

Η «Frontier» είναι μια από μεγαλύτερες φιλανθρωπικές οργανώσεις που παρέχει στους ανθρώπους την ευκαιρία να διδάξουν Αγγλικά στην Αφρική ή τη Λατινική Αμερική. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της οργάνωσης, οι καθηγητές Αγγλικών βοηθούν σημαντικά όσους ζουν σε χώρες που μαστίζονται από τη φτώχεια, δίνοντας τους την ευκαιρία να υποβάλουν αιτήσεις για υψηλότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας, βελτιώνοντας ουσιαστικά το βιοτικό τους επίπεδο.

Η «Frontier» και άλλες παρόμοιες οργανώσεις έχουν δίκιο να τονίζουν ότι η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας μπορεί να βοηθήσει μερικούς ανθρώπους να αναζητήσουν εξειδικευμένη θέση στην αγορά εργασίας, όμως η ικανότητα να μιλά κανείς αγγλικά βοηθά τους λίγους και όχι τους πολλούς. Στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών αυτών στις οποίες οι φιλανθρωπικές οργανώσεις αποστέλλουν εθελοντές για να διδάξουν αγγλικά, υπάρχουν πιο άμεσες ανησυχίες, όπως είναι η κακή υγειονομική περίθαλψη, η ασιτία και η έλλειψη πρόσβασης σε καθαρό νερό.

Ένας δημοφιλής προορισμός για voluntourism είναι η Τανζανία. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας (2012), συνολικά το 28,2% του πληθυσμού της Τανζανίας ζει κάτω από το όριο της φτώχειας. Η χώρα υποφέρει επίσης από ένα ποσοστό 5,4% παιδικής θνησιμότητας (παιδιά κάτω των πέντε ετών) και μόνο το 12,2% έχει πρόσβαση σε βελτιωμένες εγκαταστάσεις υγιεινής. Η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας μπορεί να βοηθήσει τον πληθυσμό της Τανζανίας να είναι ανταγωνιστικός στην αγορά εργασίας, όμως το γεγονός πως 1 στα 20 παιδιά δεν καταφέρνει να φτάσει τα 5 έτη και 4 στους 5 κατοίκους δεν έχουν καμία πρόσβαση σε υγιεινές τουαλέτες, δεν καθιστά την διδασκαλία αγγλικών προτεραιότητα τους.

Η Βραζιλία είναι ένα άλλο παράδειγμα, όπου άλλα σχέδια ενίσχυσης είναι πιο πιθανό να είναι πιο επωφελή για την μεγάλη μάζα του πληθυσμού από ότι η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας. Σύμφωνα με τον ΜΚΟ Moradores de Rua, υπάρχουν συνολικά 1,8 εκατομμύρια Βραζιλιάνοι που ζουν στο δρόμο. Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας τονίζουν ότι το 9% του πληθυσμού της χώρας ζει σε συνθήκες φτώχειας. Οι εθελοντές θα ήταν πιο χρήσιμοι εάν βοηθούσαν στην παροχή της βασικής ανθρώπινης ανάγκης για επαρκή στέγαση και όχι για την παροχή μιας πολυτέλειας, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας.

Οι φιλανθρωπικοί οργανισμοί που επιτρέπουν στους πρόθυμους εθελοντές να πληρώνουν εκατοντάδες δολάρια για να διδάξουν Αγγλικά σε παιδιά σε χώρες που μαστίζονται από τη φτώχεια, γνωρίζουν ότι υπάρχουν πολύ πιο πιεστικά ζητήματα στις αναπτυσσόμενες χώρες από ότι η εκμάθηση της γλώσσας . Προσελκύοντας εθελοντές ώστε να λαμβάνουν μέρος σε τέτοια άσκοπα έργα, δίδεται η ψευδαίσθηση σε όσους προσφέρουν τα χρήματα και το χρόνο τους ότι συντελούν σε μια ουσιαστική βοήθεια για τις ζωές των λιγότερο προνομιούχων. Στην πραγματικότητα όμως, δεν παρέχεται καμία ουσιαστική βοήθεια.

Πηγή: newint.org

socialpolicy.gr

Κράτα το

Διαβάστε Επίσης  Διαδραστικό Πρόγραμμα "Face Forward …into my home"

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!