Η ευφυία και οι κοινωνικές δεξιότητες οδηγούν σε επιτυχία στην αγορά εργασίας

Ευφυία και κοινωνική εμπειρία, είναι δύο ιδιότητες που χρειάζεται κανείς για να επιτύχει στο χώρο εργασίας, σύμφωνα με μελέτη οικονομολόγου από το  Πανεπιστήμιο UCSB (University of California, Santa Barbara).

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η οικονομολόγος Catherine Weinberger, τα άτομα που φθάνουν στις υψηλότερες βαθμίδες μιας εταιρικής ιεραρχίας τείνουν να  είναι ευφυή και κοινωνικά, με τα πορίσματα της να έχουν δημοσιευθεί σε πρόσφατη on line έκδοση του περιοδικού Review of Economics and Statistics.

Η Weinberger, ερευνήτρια του Ινστιτούτου κοινωνικών, συμπεριφορικών και οικονομικών ερευνών του Πανεπιστημίου UCSB,  μελέτησε στοιχεία συνδέοντας εφηβικές δεξιότητες ατόμων από το 1972 με τα επαγγελματικά τους επιτεύγματα ως ενήλικες το 1992, ανακαλύπτοντας μια διαχρονική αύξηση στην αποτίμηση  ατόμων που συνδύαζαν τη γνωστική ικανότητα  και τις κοινωνικές δεξιότητες, στην αγορά εργασίας.

«Η μελέτη που πραγματοποίησα έγινε με έναν ανάλογο τρόπο με αυτόν των μελετών για τις επιδόσεις στα μαθηματικά. Περίπου κάθε 10 χρόνια, η κυβέρνηση των ΗΠΑ ερευνά ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών γυμνασίου υποβάλλοντας τους σε τεστ.  Στη συνέχεια μελετά αυτούς τους ανθρώπους για περίπου 10 χρόνια, εξετάζοντας την εξέλιξη τους στην αγορά εργασίας, όταν οι ερευνώμενοι έχουν προσεγγίσει περίπου την ηλικία των 30 ετών».

Η Weinberger χρησιμοποίησε τα συγκεκριμένα σύνολα δεδομένων για να εξετάσει τη σχέση μεταξύ υψηλής δημοτικότητας/ικανότητας κοινωνικοποίησης στο γυμνάσιο και στην υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας και αργότερα ξεκίνησε να εξετάζει πώς αυτοί οι δύο τύποι δεξιοτήτων συνδέονταν. Στη συνέχεια, αξιοποίησε τα στοιχεία ακόμη μιας μελέτης του έτους 1999, που ήταν μεθοδολογικά σχεδιασμένη ώστε να είναι συγκρίσιμη και ανάλογη με αυτήν του 1979.

Πριν αναλύσει τα δεδομένα, ήθελε να μάθει αν η σημασία της βαθμολογίας στα μαθηματικά ήταν ακόμη εξίσου σημαντική, και υπέθεσε ότι τα τελευταία χρόνια η έμφαση έχει μετατοπιστεί προς την ηγεσία, την επικοινωνία και τις κοινωνικές δεξιότητες. «Αντ ‘ αυτού, το εύρημά μου ήταν ότι οι δύο αυτές τάσεις συνέβαιναν ακριβώς την ίδια στιγμή και αλληλεπιδρούσαν μεταξύ τους».

Η σημερινή αγορά εργασίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της Weinberger, ψάχνει για υψηλά ειδικευμένους εργαζόμενους που έχουν ταυτόχρονα πολλές δεξιότητες. Για το άτομο που είναι έξυπνο και κοινωνικά έμπειρο, η επαγγελματική άνοδος αποτελεί ένα πολύ πιθανό ενδεχόμενο. Στο πρώτο μέρος της ανάλυσης, η Weinberger εξέτασε τα αποτελέσματα των μαθητών του γυμνασίου στα τεστ μαθηματικών καθώς  και σε ποιο βαθμό οι συγκεκριμένοι μαθητές εμφάνιζαν ενεργή κοινωνικοποίηση. Στη συνέχεια, χρησιμοποιίησε ένα διαφορετικό σύνολο δεδομένων και εξέτασε τις δεξιότητες που απαιτούνται για θέσεις εργασίας.

Ορισμένες από αυτές ήταν διοικητικές θέσεις που απαιτούσαν τόσο νοημοσύνη όσο και αυξημένη κοινωνική αλληλεπίδραση. Άλλες απαιτούσαν έναν έτερο τύπο δεξιοτήτων γνωστικής ικανότητας ή ακόμη και ισχυρές κοινωνικές δεξιότητες για θέσεις όπως αυτές των πωλήσεων και του μάρκετινγκ.

«Χρησιμοποιώντας αυτά τα δύο διαφορετικά μέτρα δεξιοτήτων, είδα ακριβώς τα ίδια μοτίβα,» είπε η Weinberger. «Οι άνθρωποι που είναι έξυπνοι και κοινωνικά έμπειροι κερδίζουν περισσότερα ως σημερινό εργατικό δυναμικό από ομοίως προικισμένους εργαζόμενους το 1980. Στις μέρες μας τα άτομα που κατέχουν είτε τη μια δεξιότητα είτε την άλλη, τα καταφέρνουν καλά στην αγορά εργασίας , όπως και στο παρελθόν. Το 1980 όμως,  δεν υπήρχε κανένα πρόσθετο όφελος από την κατοχή και των δύο δεξιοτήτων, σήμερα όμως υπάρχει».

Τα ευρήματα της οικονομολόγου θα μπορούσαν να έχουν θετικές επιπτώσεις για τη δημιουργία αποτελεσματικών εκπαιδευτικών πολιτικών. «Νομίζω ότι οι επόμενες ερωτήσεις αφορούν τις δεξιότητες αυτές και αν είναι φυσικές σε κάποια άτομα ή εάν μπορούν τα άτομα να εκπαιδεύονται διαφορετικά ώστε να αποκτούν ισχυρότερες και πιο ισορροπημένες δεξιότητες, κατά το στάδιο εισαγωγής τους στην αγορά εργασίας. Το να προσπαθούν οι σπουδαστές να επιτύχουν υψηλά σκορ στα τεστ μαθηματικών δεν είναι αρκετό. Η εστίαση μονάχα στις μαθηματικές δεξιότητες δεν αποτελεί μια καλή επένδυση για το μέλλον του εργατικού δυναμικού».

Πηγή: news.ucsb.edu

socialpolicy.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά την αποφασιστική αντιμετώπιση των ανισοτήτων στην ΕΕ

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!