Paul Auster – Η Τριλογία της Νέας Υόρκης

Γυάλινη πόλη: Ένα λάθος τηλεφώνημα μέσα στη νύχτα θα σταθεί η αφορμή ο συγγραφέας ιστοριών μυστηρίου Ντάνιελ Κουίν να υιοθετήσει μια άλλη ταυτότητα και να εμπλακεί σε μια ιστορία που τον υπερβαίνει.
Φαντάσματα: Ο Μπλου προσλαμβάνεται από έναν άντρα ονόματι Γουάιτ για να παρακολουθήσει έναν τρίτο άντρα, τον Μπλακ.
Το κλειδωμένο δωμάτιο: Ο ήρωας αναλαμβάνει να επιμεληθεί την έκδοση των έργων του καλύτερού του φίλου, Φάνσοου, που εξαφανίζεται δίχως ίχνη και όλοι τον νομίζουν νεκρό. Μόνο που ο Φάνσοου στην πραγματικότητα δεν πέθανε…

Η Τριλογία της Νέας Υόρκης είναι ένα καταπληκτικό και πρωτότυπο βιβλίο που αποτελείται από τρεις ιστορίες οι οποίες διαπλέκονται αριστοτεχνικά μεταξύ τους. Σε καθεμιά από τις ιστορίες η αναζήτηση στοιχείων από έναν ντετέκτιβ οδηγεί σε εξαιρετικές συμπτώσεις, που ανάγουν τελικά την απλή παρακολούθηση ενός «υπόπτου» σε μια σπουδή της ανθρώπινης συνθήκης.

PAUL AUSTER

Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ
Περιλαμβάνονται:
1. ΓΥΑΛΙΝΗ ΠΟΛΗ, 2. ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ,
3. ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

Σειρά: Ξένη λογοτεχνία

Μετάφραση: Σταυρούλα Αργυροπούλου

(ISBN: 978-960-566-386-5, σελ.: 432, τιμή: 16,60 €)

Paul Auster - Η Τριλογία της Νέας Υόρκης

 

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ: metaixmio.gr

 

Βιβλίο-σταθμός στη νεότερη αμερικανική λογοτεχνία.
Observer

Ανάμεσα στα 100 καλύτερα μυθιστορήματα όλων των εποχών
σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian

Ελκυστικά μεταφυσικά θρίλερ… Στιλάτα, καθηλωτικά και τρομαχτικά όσο τα καλύτερα δείγματα του είδους.
Literary Review

Πανέξυπνη δουλειά… Καθηλωτικό, γραμμένο με τέτοια οξύνοια και ένταση, που αφήνει ένα ανεξίτηλο σημάδι στον νου του αναγνώστη.
Sunday Telegraph

Το επίτευγμα του Paul συνίσταται στο γεγονός ότι χτίζει ένα παραδοσιακό οικοδόμημα αφήγησης με έντονα μοντέρνο εσωτερικό.
Don DeLillo, συγγραφέας

ΓΡΑΦΕΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΜΑΡΙΑ ΞΥΛΟΥΡΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΥΑΡ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΛΟΓΙΑΣ
Ένας μυθιστοριογράφος που γράφει αστυνομικές ιστορίες με ψευδώνυμο αποφασίζει να παραστήσει τον –άγνωστό του– ντετέκτιβ Paul Auster. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, παρακολουθεί έναν ηλικιωμένο κύριο –χωρίς να είναι βέβαιος ότι πράγματι πρόκειται γι’ αυτόν που θα έπρεπε να παρακολουθεί– στις βόλτες του στη Νέα Υόρκη, και σημειώνει με προσοχή τις διαδρομές του για να διαβάσει το μήνυμα που γράφουν τα βήματα του παρακολουθούμενου. Υπάρχει, όμως, πράγματι κάποιο μήνυμα σε αυτές τις διαδρομές ή μήπως ο ντετέκτιβ-που-δεν-είναι-ντετέκτιβ διαβάζει όπως θέλει τυχαίες γραμμές και σχήματα; Εκτός κι αν αρκεί αυτή του η ανάγνωση για να πάψουν οι γραμμές να είναι τυχαίες.
Στην πιο συμβατική της εκδοχή, η νουάρ ιστορία έχει καθαρά διατυπωμένα ερωτήματα –κρυμμένα στην κάπνα, έστω– που εντέλει βρίσκουν απάντηση· και οι ήρωες μπορεί να είναι λιγότερο ή περισσότερο πολύπλοκοι, σάρκινοι ή χάρτινοι, πάντως η ταυτότητά τους –παρά τις εκάστοτε μεταμφιέσεις, αποσιωπήσεις, υπεκφυγές, παρά τα όποια τεχνάσματα του συγγραφέα– είναι καθαρή ή ξεκαθαρίζει όταν πια φτάνουμε στο τέλος: στη θέση του αγνώστου Χ μπαίνει ένα πρόσωπο. Στην οστερική εκδοχή του νουάρ, οι συνηθισμένες ερωτήσεις δεν παίρνουν απάντηση – δεν είναι καν οι κατάλληλες ερωτήσεις, αυτές που ενδιαφέρουν τον συγγραφέα· το «ποιος το έκανε;» μπορεί να είναι «τι σημαίνει ποιος;»· κι ίσως κι αυτός που ρωτάει να είναι ο ίδιος ένα ερωτηματικό. Με άλλα λόγια, εδώ το μυστήριο είναι η ίδια η καρδιά της ύπαρξης – και ως εκ τούτου, η αναζήτηση της λύσης συνεχίζεται πολύ μετά την τελευταία σελίδα.
Έτσι, ακόμα και η Νέα Υόρκη, σχεδόν μόνιμο φόντο στο έργο του Auster, είναι ταυτόχρονα μια απεικόνιση της πραγματικής πόλης, ένα σκηνικό, και ένα blue screen: μια ρευστή πόλη για ρευστούς ανθρώπους που κλειδώνονται σε κάποιο από τα αναρίθμητα δωμάτιά της ή που παρακολουθούν ο ένας τον άλλον κορνιζωμένοι σε αντικριστά παράθυρα, χωρίς τελικά να ξέρουν ποιος παρακολουθεί ποιον – ένα σύστημα ατελείωτων αντικατοπτρισμών· ένας καμβάς γεμάτος σχήματα για τα οποία δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι δεν είναι τυχαίες γραμμές που τις διαβάζεις σαν σχήματα, όπως ο ντετέκτιβ-που-δεν-είναι-ντετέκτιβ.

Ο Πολ Όστερ (Paul Auster) γεννήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου του 1947 στο Νιου Τζέρσεϊ από γονείς πολωνοεβραϊκής καταγωγής. Απόφοιτος του πανεπιστημίου Κολούμπια, μετά τις σπουδές του στην αγγλική, γαλλική και ιταλική λογοτεχνία, έζησε για ένα διάστημα στη Γαλλία, όπου έκανε τα πρώτα του βήματα στον λογοτεχνικό χώρο ως μεταφραστής (από τα γαλλικά) και ποιητής. Το πρώτο του πεζογραφικό βιβλίο είναι το αυτοβιογραφικό δοκίμιο Η επινόηση της μοναξιάς (1982). Ακολούθησε η Τριλογία της Νέας Υόρκης: Γυάλινη πόλη (1985), Φαντάσματα (1986), κλειδωμένο δωμάτιο (1986), μεταμοντέρνες παραλλαγές της ιστορίας μυστηρίου που έτυχαν πολύ θερμής υποδοχής από την κριτική και τον καθιέρωσαν ως έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους συγγραφείς. Ζει στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης και είναι παντρεμένος με τη συγγραφέα Σίρι Χούστβεντ.
Είναι μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Γραμμάτων.

*Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο κυκλοφορεί επίσης το μυθιστόρημά του Αόρατος.

 

Διαβάστε Επίσης  «Το City Plaza και η Καπετάνισσα Ράκετε είναι λάμπες ολοφώτεινες που δείχνουν στης γης τους θλιμμένους τον δρόμο του αγώνα»

 

There is one comment

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!