Χιλή, Μαδαγασκάρη, Μοζαμβίκη, Σλοβακία, Σρι Λάνκα: Βραβεία Εκπαιδευτικής Προσφοράς Unesco 2015

Η Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Irina Bokova, ανακοίνωσε τους επιτυχόντες των φετινών Διεθνών Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς της UNESCO:

Η Associação Progresso στη Μοζαμβίκη και το Εθνικό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης της Σρι Λάνκα θα λάβουν το βραβείο Αλφαβητισμού της UNESCO King Sejong Literacy Prize, ενώ η Πλατφόρμα Συλλόγων της Μαδαγασκάρης (Madagascar’s Platform of Associations) υπό τo Πρόγραμμα Αsama (Action for Inclusive Education in Madagascar) και Post-ASAMA,  θα λάβουν το βραβείο της UNESCO για την Παιδεία Κομφούκιος -Confucius Prize for Literacy, παράλληλα με το Σχολείο Juan Luis Vives School of Valparaiso στη Χιλή και το Svatobor στη Σλοβακία. 

Μοζαμβίκη

Η μη κυβερνητική οργάνωση Associação Progresso της Μοζαμβίκης  αναγνωρίστηκε για το αποτελεσματικό της Πρόγραμμα  «Παιδεία σε τοπικές γλώσσες, εφαλτήριο για την Ισότητα των Φύλων» στις γλώσσες της Μοζαμβίκης. Έχει επιτύχει καλά αποτελέσματα βασιζόμενη στα διεθνή πρότυπα και την έρευνα, την εκπαίδευση των διαμεσολαβητών και τη συμμετοχή της κοινότητας στο σχεδιασμό, την παρακολούθηση και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών (delivery).

z_p05-NIE01

To Εθνικό Ινστιτούτο Παιδείας της Σρι Λάνκα , έχει τιμηθεί για τo Πρόγραμμα «Open School» , το οποίο ανταποκρίνεται στις μαθησιακές ανάγκες των μειονεκτουσών ομάδων και προσφέρει μια εναλλακτική διαδρομή για τους νέους και τους ενήλικες που βρίσκονται εκτός σχολείου, ώστε να συνεχίσουν την ακαδημαϊκή ή τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Παρέχει επίσης συνεχή εκπαίδευση σε εργατικές και γεωργικές κοινότητες ώστε να βελτιώσουν τις δραστηριοτήτες τους που επιφέρουν εισοδήματα. Επιπλέον, φέρνει την εκπαίδευση στο κατώφλι των ατόμων με ιδιαίτερες ικανότητες που δεν μπορούν να παρευρεθούν σε κέντρα εκπαίδευσης ή ιδρύματα.

literacy_prizes_2015_infocus_en

Η Πλατφόρμα της Μαδαγασκάρης που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία των προγραμμάτων ASAMΑ (Madagascar’s Platform of Associations in Charge of ASAMA and Post-ASAMA), είναι μια ΜΚΟ στη Μαδαγασκάρη, που ανέπτυξε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την επίτευξη των Αναπτυξιακών Στόχων της Χιλιετίας, με τη δημιουργία συμπράξεων μεταξύ των εθνικών αρχών και άλλων 66 ΜΚΟ. Το πρόγραμμα προσφέρει μια σειρά από μαθήματα αλφαβητισμού για αναλφάβητους που αντιπροσωπεύουν το 40% του πληθυσμού, τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση σε όλα τα επίπεδα και υποστηρίζει αποφοίτους στην προσπάθειά τους να βρουν εργασία ή να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει επαναληφθεί στην Μπουρκίνα Φάσο και το Τσαντ.

NIE_OpenSchool_SriLanka7

Το σχολείο Juan Luis Vives School of Valparaiso στη Χιλή, αναγνωρίζεται για το πρόγραμμα της  με τίτλο Alfabetización de las Personas privadas de Libertad (Αλφαβητισμός για τα άτομα που στερούνται της ελευθερίας τους), το οποίο έχει παράσχει επίσημη στοιχειώδη εκπαίδευση σε κρατούμενους, ώστε να ευνοηθεί η επανένταξη τους στην κοινωνία εφόσον έχουν εκτίσει την ποινή τους. Το πρόγραμμα κατάφερε να επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της μάθησης που βιώνουν πολλοί κρατούμενοι.

Photo_-Stefan-Straka_full_page

Ο Σύλλογος Svatobor, στη Σλοβακία, τιμάται για το πρόγραμμά του με τίτλο «Romano Barardo», το οποίο βοηθά τους Ρομά να ξεπεράσουν τον κοινωνικό αποκλεισμό και να απολαύσουν τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματά τους. Εφαρμόζει μια πρωτοποριακή ιδέα που συνδέει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα με τη διατροφή και την επαγγελματική κατάρτιση. Μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων, το πρόγραμμα διδάσκει γεωργία για να βοηθήσει τα μέλη της κοινότητας να βελτιώσουν την απόδοση των κήπων-κουζινών τους (kitchen gardens), διευκολύνει την οικολογική βιωσιμότητα και διευρύνει τις εκπαιδευτικές επιλογές των περιθωριοποιημένων μελών της κοινότητας , βοηθώντας τους Ρομά να εγκατασταθούν και να γίνει μέρος των τοπικών κοινοτήτων.

Κάθε ένας από τους πέντε νικητές θα λάβει 20.000 δολάρια, ένα δίπλωμα και ένα μετάλλιο κατά τη διάρκεια τελετής που θα πραγματοποιηθεί στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι, για τη Διεθνή Ημέρα Αλφαβητισμού, 8 Σεπτεμβρίου 2015.

Πηγή: en.unesco.org

socialpolicy.gr

Κράτα το

Διαβάστε Επίσης  Ημερίδα: «Ένταξη και Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων: μια εικοσαετής παρέμβαση»

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!