Αύριο η συζήτηση για την Ειδική Αγωγή στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου

Ημερίδα Προβληματισμού (Γ)

ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Ανάδειξη Πρότυπων Προσεγγίσεων

Η σημασία και τα μακροχρόνια οφέλη της πρώιμης ανίχνευσης και αντιμετώπισης όλων των τύπων διαταραχών της ανάπτυξης και των εμποδίων μάθησης, αναδεικνύεται διεθνώς από επιστημονικές έρευνες. Στη χώρα μας, ενώ δεν είναι θεσμοθετημένη η πρώιμη παρέμβαση, πολλά δημόσια ή μη-κερδοσκοπικά πλαίσια παρέχουν αξιόλογες υπηρεσίες σε μια μεγάλη ποικιλία πληθυσμών. Στόχος της εκδήλωσης είναι να παρουσιαστούν παραδειγματικές περιπτώσεις αυτών των παρεμβάσεων με σκοπό να ανοίξει ο διάλογος για την αναζήτηση της θεσμικής διασύνδεσης των υπηρεσιών Υγείας & Εκπαίδευσης.

 Σάββατο 9 Απριλίου 2016, 10:30 – 15:30

Αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη»

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

  ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ
Προεδρείο Θεοδώρα Αστέρη, Διευθύντρια Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, ΥΠΠΕΘ
10:30 – 10:55 «Έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση : Οργανωτικό πλαίσιο και λειτουργικά χαρακτηριστικά» Αναστασία Βλάχου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής-Εκπαιδευτικής Ένταξης, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ιουλία Νησιώτου-Μαντέλου, Παιδίατρος, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, Παν/μιο Θεσσαλίας

10:55 – 11:15 «Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος : Έγκαιρη διάγνωση, πρώιμη παρέμβαση, πρόγνωση» Αγγελική Γενά, Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Παν/μιου Αθηνών

Πέτρος Γαλάνης, Δρ. Ειδικής Αγωγής, ΚΕΔΔΥ Δ΄ Αθήνας

11:15 – 11:45 Συζήτηση
11:45 – 12:15 Διάλειμμα
Προεδρείο Παναγιώτης Κασσιανός, συνεργάτης Υπουργού Παιδείας
12:15 – 12:35 «Πρόγραμμα πρώιμης / έγκαιρης παρέμβασης για κωφά και βαρήκοα βρέφη.
Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών & Βαρήκοων –

Μονάδα Αγωγής Κωφών Πανεπιστημίου Πατρών»Αλεξάνδρα Ζαγούρα, (MSc, HumanCommunicationandDeafEducation)
Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρήκοων Πάτρας

Βενέττα Λαμπροπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών12:35 – 12:55«Πρώιμη αντιμετώπιση παιδιών με ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές σε κοινοτικό πλαίσιο»Μαρία Βλασσοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παθολογίας Λόγου και Επικοινωνίας. Α Ψυχιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ12:55 – 13:15«Δράσεις πρώιμης παρέμβασης – η σημασία της κλινικής προσέγγισης και της διεπιστημονικής συνεργασίας»

Γρηγόρης Αμπατζόγλου, Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής ΑΠΘ

Υπεύθυνος Παιδοψυχιατρικής Υπηρεσίας,

Γ΄ Ψυχιατρική κλινική, ΑΧΕΠΑ

13:15 – 13:45Συζήτηση13:45 – 14:00ΔιάλειμμαΠροεδρείοΣταυρούλα Πολυχρονοπούλου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών14:00 – 14:20«Από την πρώιμη παρέμβαση στην ένταξη παιδιού με σύνδρομο Down στο Δημοτικό Σχολείο. Η περίπτωση της Μαρίας»

Κατερίνα Ηλιακοπούλου,

Δασκάλα Ειδικής Αγωγής σε ΤΕ

14:20 – 14:40«Πρώιμη παρέμβαση : Διασύνδεση της υπηρεσίας μας με το σχολικό πλαίσιο»Γεωργία Χριστέλη, Ψυχολόγος
Συμβουλευτικό Κέντρο Οικογένειας Δήμου Καλλιθέας14:40 – 15:00«Μια πρόταση για γενικευμένη εφαρμογή της πρώιμης παρέμβασης»Φίλιππος Κατσούλης, Διευθυντής Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας15:00 – 15:30

Συζήτηση – Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Ημερίδας

Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών

 

Διαβάστε Επίσης  Πρόσκληση για το μητρώο Ειδικών Επιστημόνων/Εμπειρογνωμόνων Ειδικών Προσόντων του ΙΕΠ για την ανάπτυξη προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την Α'βάθμια Εκπαίδευση

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!