Μαθητές στη Δανία θέτουν τα ανθρώπινα δικαιώματα ως προτεραιότητα

©Amnesty_International

 

Ως μέρος ενός εθνικού διαγωνισμού στη Δανία, μαθητές σε ρόλο δημοσιογράφων τοποθετούν στο προσκήνιο τα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα, δημοσιεύοντας 120 εφημερίδες σχετικές με τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Διερευνώντας πώς διαμορφώνονται οι έμφυλες διακρίσεις, και πώς η σωματική και η σεξουαλική βία επηρεάζει τις γυναίκες στη Δανία, περίπου 7.000 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εγγράφηκαν στον εθνικό διαγωνισμό δημοσιογραφίας και έγιναν ρεπόρτερ για μία εβδομάδα. Δουλεύοντας σε ομάδες ή ατομικά, οι μαθητές ερεύνησαν ένα θέμα της επιλογής τους που σχετιζόταν με σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα, συλλέγοντας πληροφορίες και μαρτυρίες για την εφημερίδα τους, με τους νέους δημοσιογράφους να μπορούν να χρησιμοποιήσουν για αυτήν τους την πρακτική εμπειρία όλο τον απαραίτητο δημοσιογραφικό εξοπλισμό, όπως μικρόφωνα, συσκευές εγγραφής και κάμερες.

Τα αποτελέσματα των ερευνών τους δείχνουν τι σημαίνουν τα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα για τους νέους, και παράλληλα αντανακλούν τις ανησυχίες και τις αντιλήψεις τους πάνω σε αυτά τα ζητήματα. Μερικοί μαθητές, για παράδειγμα, επέλεξαν να επισκεφθούν καταφύγια γυναικών, όπου πήραν συνεντεύξεις από τους εργαζόμενους για να κατανοήσουν πώς οι γυναίκες που ζουν εκεί πλήττονται από διακρίσεις. Άλλοι μαθητές πήραν συνεντεύξεις από την τοπική αστυνομία σχετικά με τη σεξουαλική βία, και μερικοί σταμάτησαν περαστικούς για να πάρουν μια αίσθηση της γενικής γνώμης ως προς το θέμα αυτό.

Μια σχολική τάξη πήρε συνεντεύξεις από περαστικούς σε δρόμους της Κοπεγχάγης σχετικά με ζητήματα που αφορούν την σεξουαλική παρενόχληση, και ζητούσαν από τους ανθρώπους τη γνώμη τους σχετικά με τις έμφυλες διακρίσεις. Με βάση αυτές τις συνεντεύξεις κατέληξαν σε μια συγκριτική ανάλυση μεταξύ των αντιλήψεων των ανθρώπων παλαιότερων γενεών και μικρών παιδιών, που εξηγεί το πώς βλέπουν τις διαφορές μεταξύ των φύλων.

«Σοκαρίστηκα από τις συνεντεύξεις που κάναμε στους δρόμους, ακούγοντας πολλούς να λένε ότι ήξεραν ανθρώπους που είχαν βιαστεί, ή που είχαν βιώσει οι ίδιοι βιασμό” ανέφερε μαθητής σε συνέντευξη του σε τοπική τηλεόραση για το διαγωνισμό.

Συνολικά, οι συμμετέχοντες μαθητές στον διαγωνισμό σχεδίασαν συνολικά 25 ιστοσελίδες, και δημοσίευσαν 120 εφημερίδες, που διανεμήθηκαν στα σχολεία ή συμπεριλήφθησαν ως ένθετες στις δύο ημερήσιες εφημερίδες που συνεργάστηκαν με τον διαγωνισμό (Politiken και Ekstra Bladet). Οι διοργανωτές υπολόγισαν πως περίπου μισό εκατομμύριο άνθρωποι έχουν είτε διαβάσει ή δει τα άρθρα, αυξάνοντας σημαντικά την προβολή των θεμάτων των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών δικαιωμάτων και προσελκύοντας την προσοχή των τοπικών μέσων ενημέρωσης.

Για τη Διεθνή Αμνηστία της Δανίας η οποία συμμετείχε στην προετοιμασία των νέων δημοσιογράφων για τον διαγωνισμό, η πρόκληση ήταν να βεβαιωθεί ότι όλοι οι 7.000 συμμετέχοντες μαθητές θα λάβουν την απαραίτητη κατάρτιση ώστε να εξοπλιστούν με τα κατάλληλα εργαλεία για τη διεξαγωγή των ερευνών τους, ρυθμίζοντας το σωστό πλαίσιο διδασκαλίας.

Ως εκ τούτου, η Διεθνής Αμνηστία της Δανίας παρείχε στους εκπαιδευτικούς, πηγές, βίντεο και ολο το κατάλληλο υλικό για τα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα ώστε να καθοδηγήσουν τους μαθητές καθόλη τη διάρκεια του ερευνητικού τους έργου, συμπεριλαμβανομένης της πηγής Respect My Rights, Respect My Dignity – Sexual and Reproductive Rights are Human Rights. Πριν από τη διαδικασία της συγγραφής των ερευνών, οι μαθητές εργάστηκαν σε διάφορες μελέτες περιπτώσεων για να ξεκαθαρίσουν τον τρόπο με τον οποίο αναφέρεται ένα θέμα από την οπτική γωνία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας οι μαθητές μπορούσαν επίσης να καλούν μια τηλεφωνική γραμμή που είχε συσταθεί για τον διαγωνισμό, για να θέτουν τις ερωτήσεις τους ή να παίρνουν συμβουλές σχετικά με το ερευνητικό τους έργο.

“Στόχος μας ήταν να εμπλέξουμε τους μαθητές σε μια συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αναλάβουν δράση για την εκστρατεία My Body My Rights. Φοβόμασταν ότι ορισμένες έννοιες όπως η έννοια των αναγκαστικών γάμων, ή κοιτάζοντας τις περιπτώσεις που συμβαίνουν πέρα από τα σύνορά μας, στο Νεπάλ ή τη Μπουρκίνα Φάσο, θα ήταν δύσκολο για τα μικρά παιδιά να σχετιστούν με αυτές, όμως από την άλλη πλευρά, άλλα στοιχεία ήταν σχετικά με το κοινωνικό πλαίσιο της Δανίας. Ανησυχούσαμε επίσης, ότι θα ήταν δύσκολο για τα νεαρά αγόρια να αντιληφθούν ορισμένα θέματα, καθώς πολλές πτυχές των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών δικαιωμάτων αφορούν δικαιώματα των γυναικών, όμως η αξιολόγηση που διενεργήθηκε μετά έδειξε πως αυτό δεν συνέβη”. Lisa Blinkenberg, Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Διεθνής Αμνηστία Δανίας

john-nielsen

Για την βράβευση των καλύτερων μαθητικών εφημερίδων, αξιολογήθηκε η προσφορά των άρθρων για μια πρωτότυπη και πολύτιμη αντανάκλαση, όσοι και οι έρευνες και οι συνεντεύξεις που διεξήγαγαν οι ίδιοι οι μαθητές. Photo: © John Nielsen

Διαβάστε Επίσης  Βίντεο: «Η Χιλή ξύπνησε»

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!