Σεμινάριο: «Η Συστημική Προσέγγιση στην Εκπαίδευση – Καινοτόμες ιδέες για έναν νέο εκπαιδευτικό σχεδιασμό»

Σεμινάριο – Κέντρο Πρόληψης & Συμβουλευτικής

Ερμού 58-60, 10563 Αθήνα

Κυριακή 19/03/2017 17:00-20:00 μ.μ.

Πληροφορίες & Κρατήσεις: τηλ. 211-2143425 κιν. 6972152645

Κόστος: 35 ευρώ / Ειδική τιμή σε ανέργους και φοιτητές 30 ευρώ

 

Εισηγητής: Δημήτρης Καστριώτης, ψυχολόγος, συστημική ψυχοθεραπεία

Το σεμινάριο απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές, ειδικούς εκπαιδευτικούς επίσης σε ειδικούς ψυχικής υγείας που συνεργάζονται με δομές και ιδρύματα παιδιών και έφηβων (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, κοινωνιολόγους, κλπ).

Σκοπός του είναι η αρχική εξοικείωση με βασικές αρχές και ιδέες της συστημικής θεωρίας και πως αξιοποιούνται για τη σύνθεση ενός καινούργιου μοντέλου (συστημικό) στην εκπαίδευση.

Το συστημικό μοντέλο στην εκπαίδευση εισάγει καινούργιους τρόπους θεώρησης και αντιμετώπισης συγκεκριμένων προβλημάτων, επίσης πραγματεύεται νέους δρόμους εκπαιδευτικής ανάπτυξης και δημιουργικότητας.

Θεματικές ενότητες

  • Η σχολική κοινότητα ως ένα ζωντανό σύστημα που ανήκει σε μεγαλύτερα συστήματα αλλά συγχρόνως εμπεριέχει μικρότερα συστήματα (υποσυστήματα) .
  • Ο άνθρωπος ως «οργανωμένη ολότητα»: Ενίσχυση του μαθητή ως ανοιχτό και εξελισσόμενο σύστημα.
  • Πως το σχολείο αποσυνδέει τους μαθητές αντί να τους εισάγει στην διαδικασία του «συνεργάζεσθαι».
  • Διαφορετική θεώρηση της ‘παρέκκλισης’ και της ‘διαφοράς’.
  • Η εισαγωγή του καινούργιου στο σύστημα (εκπαιδευτικό).
  • Η υπάρχουσα ιεραρχία εξουσίας (υπουργείο-δάσκαλοι-μαθητές) στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι η καλύτερη?
  • Το ιδιαίτερο νόημα του ‘εγώ’ και του ‘εμείς’ πρέπει να οδηγεί το τρόπο εκπαίδευσης.
  • Έμφαση στην λειτουργία και λειτουργικότητα της τάξης (συστήματος) και όχι στην αυθεντία και δύναμη- Νέα αντίληψη του «λαθους»
  • ‘Αναστοχαστική’ πρακτική.
  • Η σημασία της ομάδας.
  • Παραδείγματα εκπαιδευτικών διαδικασιών που απαντούν σε νέες ανάγκες.
  •  Ένας νέος ρόλος του δασκάλου μέσα σε αυτό το εκπαιδευτικό πλαίσιο.
  • ‘Παράδοξοι’ τρόποι παρέμβασης στην τάξη και στο σχολείο, «τα παράδοξα του Molnar»
  • O Aνοιχτός διάλογος στην εκπαίδευση.
  • Βιωματική διεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων.

Ολιγομελή τμήματα (έως 15 άτομα). Παρέχονται βεβαίωση παρακολούθησης σεμιναρίου και υλικό σημειώσεων.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Συμμετοχής

Διαβάστε Επίσης  Υπουργικές Αποφάσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!