Τα έμφυλα στερεότυπα επηρεάζουν τις προσδοκίες για την διανοητική ευφυία

Οι συμπεριφορές απέναντι στην ευφυϊα

Η κατανομή των γυναικών και των ανδρών στα ακαδημαϊκά πεδία φαίνεται να επηρεάζεται από τις αντιλήψεις για την διανοητική ευφυϊα . Ο Bian και άλλοι, μελέτησαν μικρά παιδιά ώστε να εκτιμήσουν πότε προκύπτουν αυτές οι διαφορικές αντιλήψεις. Στην ηλικία των 5 ετών, τα παιδιά φαινόταν ότι δεν διαφοροποιούνταν μεταξύ αγοριών και κοριτσιών όσον αφορά τις προσδοκίες του «πραγματικά πολύ έξυπνος/έξυπνη» (really, really smart) — που αποτελεί την παιδική εκδοχή για την ευφυϊα. Όμως από την ηλικία των 6 ετών, τα κορίτσια ήταν πρόθυμα να τοποθετήσουν περισσότερα αγόρια στην κατηγορία «πραγματικά, πολύ έξυπνος» και να στραφούν από μόνα τους μακριά από τα παιχνίδια που προορίζονταν για τους «πραγματικά, πολύ έξυπνους.»

Περίληψη έρευνας

Τα κοινά στερεότυπα συσχετίζουν την υψηλού επιπέδου διανοητική ικανότητα (ευφυία, μεγαλοφυία, κ.λπ.) περισσότερο με τους άνδρες παρά με τις γυναίκες. Αυτά τα στερεότυπα αποθαρρύνουν την επιδίωξη των γυναικών για σταδιοδρομίες κύρους. Αυτό σημαίνει ότι οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται στα πεδία των οποίων τα μέλη εκτιμούν βαθύτατα την ευφυία (όπως τη φυσική και τη φιλοσοφία). Σε αυτή την έρευνα, καταδεικνύεται ότι αυτά τα στερεότυπα επιβάλονται και επηρεάζουν τα ενδιαφέροντα των παιδιών από την ηλικία των 6 ετών.  Συγκεκριμένα, τα κορίτσια ηλικίας 6 ετών είναι λιγότερο πιθανό, από ό, τι τα αγόρια, να πιστεύουν ότι τα μέλη του φύλου τους είναι «πραγματικά, πολύ έξυπνα.» Επίσης, στην ηλικία των 6 ετών, τα κορίτσια αρχίζουν να αποφεύγουν τις δραστηριότητες που αναφέρονται πως είναι για τα παιδιά που είναι «πραγματικά, πολύ έξυπνα.»

Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι οι έμφυλες αντιλήψεις για την ευφυία αποκτώνται νωρίς και έχουν άμεση επίδραση στα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Fig. 1 Results of studies one and two. Boys’ (blue) and girls’ (red) stereotype scores in study one (A and B) and study two (C and D), by age group (5- versus 6- versus 7-year-olds). Error bars represent ± 1 SE.

Fig. 2 Results of studies three and four. Boys’ (blue) and girls’ (red) interest (average of standardized responses to four questions) in novel games in study three (A) and study four (B). The main independent variable for each study (task in study three, age in study four) is shown in bold. Error bars represent ± 1 SE.

Πηγή: science.sciencemag.org

socialpolicy.gr

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!