Οι παγίδες των διαφημίσεων για τους σύγχρονους καταναλωτές

Κάθε μέρα, βομβαρδιζόμαστε με χιλιάδες διαφημίσεις, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι. Συνηθισμένοι στη συνεχή τους παρουσία, δεν τους δίνουμε  προσοχή συνειδητά και δεν μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε το τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο που έχουν σε εμάς και τον κόσμο.

Παρακάτω θα διαβάσετε, πέντε πολύ επιζήμια ψέματα που οι διαφημίσεις θέλουν να πιστεύουμε.

1.Είμαστε ελλιπείς. Οι διαφημίσεις κάνουν τα πάντα για να μας πείσουν ότι δεν είμαστε αρκετοί. Μόλις τα καταφέρουν να μας κάνουν να αισθανόμαστε άσχημα για τον εαυτό μας, δίνουν μια λύση για να μας κάνουν να αισθανθούμε και πάλι καλά : αγοράζοντας τα προϊόντα που πωλούν.

2. Ό, τι χρειαζόμαστε είναι προς πώληση. Οι διαφημίσεις θέλουν να μας πείσουν να πιστέψουμε πώς οτιδήποτε επιθυμούμε μπορεί να αγοραστεί. Θέλετε να έχετε αυτοπεποίθηση; Τότε αγοράστε αυτό το αυτοκίνητο! Αισθάνεστε ότι δεν είστε ελκυστικοί στο αντίθετο φύλο; Αγοράστε αυτά τα μοδάτα παπούτσια! Είστε αγχωμένοι; Καταναλώστε αυτά τα μαγικά χάπια!

3. Τα υλικά αγαθά είναι το μόνο που έχει σημασία στη ζωή. Ένα άλλο επιζήμιο ψέμα που προωθείται μέσω της διαφήμισης είναι ότι η απόκτηση υλικών αγαθών είναι το κλειδί για να ζούμε καλά. Δεν χρειάζεται να ψάξετε πουθενά αλλού για την ευτυχία και την ικανοποίηση, όπως στην επιδίωξη των ονείρων σας ή την οικοδόμηση υγιών σχέσεων με τους ανθρώπους – υπάρχει πάντα ένα προϊόν που μπορεί να τα υποκαταστήσει όλα αυτά.

4. Η επιτυχία μετράται από τα υλικά αγαθά που έχετε στην κατοχή σας. Οι διαφημίσεις προσπαθούν να μας ξεγελάσουν να πιστέψουμε ότι αν έχουμε λιγότερα και χειρότερα πράγματα από τους γύρω μας, τότε είμαστε άνθρωποι για περιφρόνηση, και ότι ο μόνος τρόπος για να αποδείξουμε ότι έχουμε αξία είναι να αποκτήσουμε περισσότερα και καλύτερα πράγματα από τους άλλους. Έτσι, οι διαφημίσεις μας προτρέπουν να συγκρίνουμε διαρκώς τον εαυτό μας με τους άλλους και να ανταγωνιζόμαστε.

5. Η κατανάλωση δίχως τέλος και όρια είναι φυσιολογική. Τέλος, οι διαφημίσεις προσπαθούν να μας πείσουν ότι ο σκοπός της ζωής είναι να καταναλώνουμε, και ότι μόνο με αυτό τον τρόπο θα ταιριάξουμε στην κοινωνία. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να περιπλέξουν πάρα πολύ τη ζωή μας, δημιουργώντας το άγχος να κυνηγάμε συνεχώς το επόμενο καλύτερο αντικείμενο, ανεξάρτητα από το πόσο σπάταλη είναι αυτή η συμπεριφορά και τις αρνητικές συνέπειες που έχει για τον πλανήτη.

Ο μοναδικός σκοπός των διαφημίσεων είναι να πωλούν προϊόντα, έτσι ώστε οι εταιρείες και οι επιχειρήσεις να μπορούν να έχουν οικονομικό όφελος, και οι τακτικές που χρησιμοποιούν για να το επιτύχουν αυτό είναι ειδεχθείς και παραπλανητικές.

Πηγή: theunboundedspirit.com

socialpolicy.gr

Διαβάστε Επίσης  Τo socialpolicy.gr στο διαδικτυακό ραδιόφωνο "Πορτοκαλί"

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!