Ομάδα δραματοθεραπείας για νέους ηθοποιούς

Η Δραματοθεραπεία είναι μια μέθοδος που επικεντρώνεται στα υγιή και δυνατά σημεία του ατόμου και το βοηθά, μέσα από τα σύμβολα και τον παιγνιώδη χαρακτήρα της, να αποκτήσει αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση, να αποδεχτεί τον εαυτό του και να μετουσιώσει αρνητικές πλευρές του με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο.

Η πολυσύνθετη φύση του ρόλου του Ηθοποιού και οι δεξιότητες που απαιτούνται* για την ανάληψή του οι οποίες συνδέονται άμεσα με το ψυχικό του υλικό και κυρίως την σχέση του με τα συναισθήματα, την ισορροπία μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας και την αυτοεικόνα του, καθιστούν ιδιαίτερα χρήσιμη την ψυχολογική προετοιμασία και στήριξη των νέων ηθοποιών.

Η συγκεκριμένη ομάδα απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς, απόφοιτους ή  σπουδαστές δραματικών σχολών αλλά και σε όσους έλκονται από την τέχνη της υποκριτικής και σκέφτονται να την ακολουθήσουν ως επάγγελμα. Οι συμμετέχοντες μέσα από δραματοθεραπευτικές τεχνικές (παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμούς, δραματοποίηση κ.α) θα έχουν την ευκαιρία  διερευνήσουν τι σημαίνει προσωπικά για τον καθένα μια τέτοια επιλογή, να επεξεργαστούν τις αντιθέσεις του ρόλου, να μοιραστούν κοινές επιθυμίες, άγχη και αγωνίες και να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και την αυτοεπίγνωσή τους.

*Οι απαιτήσεις που συνεπάγεται η ανάληψη του ρόλου του ηθοποιού προϋποθέτουν ικανότητα σύνθεσης έντονων αντιθέσεων. Ο ηθοποιός καλείται να συνδυάζει πειθαρχία και αυθορμητισμό σύμφωνα με τον Grotowski, J. (1982), να μην χάνει την επαφή με τον εαυτό του (από τον οποίο αντλεί στοιχεία για το ρόλο) στη σκηνή σύμφωνα τον Stanislavski, C (1959)και να εναρμονίσει το ισοζύγιο μεταξύ ευαισθησίας και σκέψης σύμφωνα τον Diderot, D.

Σύνθετη είναι όμως και η κοινωνική διάσταση του ρόλου του. Πάνω στη σκηνή έχει εξουσία όντας παράλληλα δούλος και διασκεδαστής, έχει τη δυνατότητα να πετύχει φήμη και καταξίωση αλλά αν δεν το κάνει αμφισβητείται συχνά ακόμα και το δικαίωμά του να φέρει τον τίτλο του ως επαγγελματία. Βρίσκεται μεταξύ απόλυτης καταξίωσης και περιθωριοποίησης κάθως το επάγγελμά του είναι σύμφωνα με τον Diderot, D.  εκείνο που συγχωρείται λιγότερο να είσαι μέτριος.

Παράλληλα και ενώ ο ηθοποιός εξ ορισμού του ρόλου του δεν μπορεί να υπάρξει ανεξάρτητα από το βλέμμα των άλλων (θεατών) καλείται σύμφωνα με τον Grotowski να μάθει να μην υποδουλώνεται από το κοινό, να μην παίζει γι’ αυτό αλλά «παρουσία του» αν θέλει να προσφέρει μια γνήσια πράξη. Για τον Oida στόχος του ηθοποιού είναι να είναι αόρατος –να δίνει δηλαδή ζωή στη σκηνή ενώ το κοινό τον ξεχνά και όχι να επιδεικνύει το ταλέντο του και την τεχνική του. Ο Landy, R αναφέρει πως θεμελιακό δίλημμα για τον ηθοποιό είναι να το «να ξεχωρίζει ή να μην ξεχωρίζει».

Κάποιοι στοχαστές αποδίδουν την ίδια την επιλογή του επαγγέλματος σε αντίστοιχες εσωτερικές συγκρούσεις και αναζητήσεις ενώ για τον Diderot «To θέατρο είναι καταφύγιο, ποτέ επιλογή».

Οι συμμετέχοντες καλούνται να φοράνε άνετα ρούχα.

 

Ημερομηνία: Σάββατο (ανά 15θήμερο)/Έναρξη Σάββατο 4/3

Διάρκεια: Μάρτιος-Ιούνιος

Ώρα 13.30-15.00

Κόστος: 60 ευρώ το μήνα, (50 ευρώ για σπουδαστές και ανέργους)

 με προεξόφληση για όλο τον κύκλο 210 ευρώ & 175 ευρώ αντίστοιχα/στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.Α

Αριθμός μελών: 4-12

Θα προηγηθεί ατομική συνάντηση με τους ενδιαφερόμενους πριν την έναρξη της ομάδας

Συντονίστρια: Φωτεινή Καπή (Δραματοθεραπεύτρια-Ψυχοπαιδαγωγός-Ηθοποιός)

 

Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ.:2130255930 ή μέσω της παρακάτω φόρμας συμμετοχής

Κέντρο Πρόληψης Συμβουλευτικής και Δραματοθεραπείας ΜΕΤΑΒΑΣΗ – www.metavasi-dramatherapy.gr

ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ 78 – ΚΟΥΚΑΚΙ (ΠΛΗΣΙΟΝ ΜΕΤΡΟ ΣΥΓΓΡΟΥ – ΦΙΞ)

 

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Συμμετοχής

Διαβάστε Επίσης  Σεμινάριο: "Δουλεύοντας τον φόβο της αποτυχίας μέσα από την Δραματοθεραπεία"

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!