Ντοκιμαντέρ: «Χρυσή Αυγή: Προσωπική Υπόθεση»

Το OmniaTV, το Arte και η Yemaya Productions παρουσιάζουν:

Χρυσή Αυγή: Προσωπική Υπόθεση
Στο μυαλό του νεοναζί της διπλανής πόρτας

ένα ντοκυμανταίρ της Angélique Kourounis

Με την ευγενική υποστήριξη των:
Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα (Reporters Sans Frontières)
Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ – Παράρτημα Ελλάδας

Το ντοκυμαντέρ αποτελεί την τρίτη ταινία της σκηνοθέτριας Angélique Kourounis με θέμα το ελληνικό νεοναζιστικό κόμμα «Χρυσή Αυγή» και αποτελεί την προσωπική της ματιά σ’ αυτό καθώς, όπως η ίδια αφηγείται :

«Μπορεί κανείς να μείνει αμερόληπτος στη θέση μου; Ο σύντροφός μου είναι Εβραίος, ο ένας μου γιός γκέι, ο άλλος αναρχικός κι εγώ αριστερή φεμινίστρια, κόρη μεταναστών. Αν η Χρυσή Αυγή έρθει στα πράγματα, το μόνο μας πρόβλημα θα είναι σε ποιό βαγόνι θα μας βάλουν».

Το εκτενές υλικό που αγγίζει τις 100 ώρες και στο οποίο βασίζεται η ταινία είναι προϊόν της πενταετούς έρευνας της Angélique Kourounis. Στο υλικό που επιλέχθηκε αναδεικνύονται, για πρώτη φορά σε ντοκυμαντέρ, θέματα όπως: η συμβατότητα κάποιων από τις γερά παγιωμένες αντιλήψεις της ελληνικής κοινωνίας με την ρατσιστική ιδεολογία του εθνικοσοσιαλισμού (ναζισμού), η ιεραρχική δομή οργάνωσης του κόμματος σε κάθε δραστηριότητά του, η χρήση των κλασικών γκαιμπελικών τακτικών παραπλάνησης στον δημόσιο λόγο, καθώς και οι διαχρονικές σχέσεις με την αστυνομία και η παρατεταμένη συγκάλυψη της δραστηριότητας της Χρυσής Αυγής από τις πολιτικές και δικαστικές αρχές. Παράλληλα, θίγονται μια σειρά από άλλα ζητήματα: οι σχέσεις «συγκοινωνούντων δοχείων» της Χρυσής Αυγής με την κεντροδεξιά Νέα Δημοκρατία και άλλα κόμματα του «συνταγματικού τόξου», η ένθερμη υποστήριξη μερίδας του κλήρου προς το νεοναζιστικό κόμμα, καθώς αυτό υιοθετεί – βολικά – ένα «ελληνορθόδοξο» προφίλ, αλλά και η εναντίωση άλλων κληρικών προς τα δημόσια κηρύγματα μίσους και τις επιθέσεις κατά μειονοτήτων.

Πώς ένα ρατσιστικό κόμμα, που για χρόνια έπαιρνε λιγότερο από 0,2% των ψήφων, μπορεί να βρεθεί στη βουλή με 18 βουλευτές;
Πώς ένα κόμμα που προωθεί τη βία, το μίσος, τον σεξισμό και τις δολοφονίες, μπορεί να αυξάνει την απήχησή του μετά από κάθε πογκρόμ;
Πώς, ενώ δεν θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει έτσι ως έχει στη Γαλλία, η Χρυσή Αυγή μπορεί να παραμένει στην Ελλάδα τρίτη πολιτική δύναμη επί τέσσερα χρόνια; Τί έχει μέσα στο μυαλό του ένας Χρυσαυγίτης;
Μ’ αυτά τα ερωτήματα ξεκίνησα τα γυρίσματα, τέλη 2009 με αρχές 2010. Αλλά, όσο πιο πολύ προχωρούσα στην έρευνα, τόσο πιο πολύ συνειδητοποιούσα ότι το κίνητρό μου ήταν ο φόβος.
Με έναν πεθερό και μια γιαγιά στην αντίσταση, με μια πεθερά που έβγαζε το κίτρινο αστέρι της για να περάσει από τις γραμμές του εχθρού ώστε να φέρει τρόφιμα στην οικογένειά της, μ’ έναν θείο και μια θεία που γύρισαν απ’ το Άουσβιτς, μεγάλωσα με ιστορίες του πολέμου.
Ενός κόσμου που, όπως μου έλεγαν, δεν θα υπήρχε ποτέ ξανά.
Είναι όμως έτσι; Όσο συγκέντρωνα εικόνες, τόσο είχα την αίσθηση πως όχι. Αυτοί οι άντρες με τα μαύρα μού έγιναν εμμονή: «Πώς μπορεί κανείς να είναι σήμερα Χρυσαυγίτης;» Η ερώτηση αυτή μου ερχόταν καθημερινά. Και τώρα ακόμα, μετά από πέντε χρόνια έρευνας, η ερώτηση αυτή παραμένει. Δεν έχω απάντηση. Η κρίση δεν είναι η μόνη εξήγηση. Όσοι επιλέγουν και ψηφίζουν την Χρυσή Αυγή, το κάνουν για πολλούς, διαφορετικούς λόγους. Αυτό που ξέρω όμως, είναι ότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι. Ειδικά επειδή λίγοι τους παίρνουν στα σοβαρά.
Αυτή η ταινία δεν δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα που είχα και έχω ακόμα. Ελπίζω όμως ότι φέρνει στο φως αρκετά στοιχεία για να μπορεί κανείς να συνειδητοποιήσει την επικινδυνότητα της Χρυσής Αυγής. Διότι, τελικά, δεν υπάρχει καμμία απολύτως διαφορά ανάμεσα στο χρυσαυγίτικο « Η Ελλάδα στους Έλληνες » και την ναζιστική επιγραφή « Jude » στα μαγαζιά των Εβραίων. Και στις δυο περιπτώσεις, η κοινωνία δεν αντέδρασε.

Angélique Kourounis

 

Διαβάστε Επίσης  Χαιρετισμός της Γ.Γ. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Ημερίδα για την Ολοκλήρωση του Προγράμματος "PARADISO"

 

Η Angélique Kourounis είναι δημοσιογράφος, έκτακτη και μόνιμη ανταποκρίτρια στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, από το 1985 για διάφορα γαλλόφωνα μέσα:

έντυπα: Charlie Hebdo, La Libre Belgique, Politis, Ouest France, Les DNA Sud – Ouest, Econostrum
ραδιόφωνα: Groupe Radio France (France Info, Culture, Inter), Radio Canada, RTBF (Radio Télévision Belge francophone), Radio Suisse Romande
τηλεοπτικοί σταθμοί: LCI, CBC, RTSR, RTBF TV, Public Senat, TV5 Monde

Το OmniaTV είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα webtv, αρθρογραφίας και κοινωνικής δικτύωσης.

Το Arte (τηλεοπτικό δίκτυο) και η Yemaya Productions (εταιρεία παραγωγής) συμμετέχουν ως συμπαραγωγοί καθώς παραχώρησαν δικαιώματα χρήσης για μέρος του υλικού.

Πηγή:  goldendawnapersonalaffair.com

socialpolicy.gr

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!