Η ιστορία του έμφυλου μάρκετινγκ παιδικών παιχνιδιών

Το 1975, μόνο το 2% των παιχνιδιών στον κατάλογο της Αμερικανικής αλυσίδας καταστημάτων Sears στόχευαν ειδικά στα αγόρια ή στα κορίτσια, όμως σήμερα η πλειονότητα των παιχνιδιών που διατίθεται στο εμπόριο απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινωνικό φύλο.

Έρευνες δείχνουν πως, όταν δίνουμε στα παιδιά στερεοτυπικά παιχνίδια με βάση το φύλο τους, περιορίζουμε τις μελλοντικές τους δεξιότητες. Μελέτη που διεξήχθη το 2015 διαπίστωσε ότι τα αγόρια είναι πιο πιθανό να παίζουν με παιχνίδια (π.χ. Lego) που αναπτύσσουν τη χωρική τους νοημοσύνη από ότι τα κορίτσια.  (σ.σ. Η χωρική νοημοσύνη συνδέεται με τις ικανότητες αφηρημένης παρατήρησης και εκτίμησης μορφών, αντικειμένων και στοιχείων του χώρου, καθώς και το σχηματισμό αναπαραστάσεων του περιβάλλοντος και τον μετασχηματισμό των χωρικών στοιχείων  Πηγή: eclass.upatras.gr). Από την άλλη μεριά, τα παιχνίδια που κυκλοφορούν για τα κορίτσια, όπως π.χ. τα λούτρινα ζώα, ενθαρρύνουν την επικοινωνία και τη δημιουργικότητα.

Βασισμένη σε μια γερμανική sex doll, η Barbie (στη φωτογραφία η πρώτη που κυκλοφόρησε) αποτελεί παιδικό παιχνίδι για σχεδόν έναν αιώνα, προβάλλοντας την έντονη σεξουαλικότητα, την εμμονή με τη μόδα και τα πρότυπα.

«Το μάρκετινγκ των παιχνιδιών είναι πιο έμφυλο σήμερα από ότι ήταν πριν από 50 χρόνια, όταν οι έμφυλες διακρίσεις και ο σεξισμός αποτελούσαν νόρμες.» Elizabeth Sweet, San Jose State University

 

Πηγή: timeline.com

Μετάφραση/Επιμέλεια: Τομπέα Ελένη

socialpolicy.gr

 

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!