Διαβατήριο προσόντων προσφύγων: Αξιολογήθηκαν τα προσόντα 92 προσφύγων και εκδόθηκαν 72 ευρωπαϊκά διαβατήρια προσόντων εντός του 2017

To Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με Γενική Δ/νση για τη Δημοκρατία, του Συμβουλίου της Ευρώπης, το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π καθώς και τα κέντρα πληροφόρησης για την αναγνώριση προσόντων (του ENIC/NARIC) της Νορβηγίας, του Ην. Βασιλείου και της Ιταλίας εκπόνησαν κατά το έτος 2017 τo πιλοτικό πρόγραμμα «διαβατήριο προσόντων προσφύγων» (passport for refugee qualifications).

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η καταγραφή των ακαδημαϊκών προσόντων των προσφύγων, ακόμα και όταν αυτά δεν είναι δυνατόν να αποδειχθούν επαρκώς, βάσει εγγράφων, μέσα από μία διαδικασία αξιολόγησης η οποία συμπεριλαμβάνει τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου που ακολουθείται από  συνέντευξη που διενεργείται από εξουσιοδοτημένους αξιολογητές τον κέντρων πληροφόρησης για την αναγνώριση προσόντων των συμμετεχόντων χωρών. Προς το παρόν, η καταγραφή αυτή δεν αποτελεί επίσημη πράξη αναγνώρισης και δεν παρέχει πρόσβαση σε προγράμματα σπουδών ή επαγγέλματα με συγκεκριμένες απαιτήσεις, όπως είναι τα κατεξοχήν ρυθμισμένα επαγγέλματα (ιατρός, οδοντίατρος, δικηγόρος, μηχανικός κα).

Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής φάσης του προγράμματος το 2017 πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα τρεις κύκλοι αξιολογήσεων (6-10/03/2017, 12-16/06/2017, 25-29/09/2017) όπου αξιολογήθηκαν συνολικά τα προσόντα 92 προσφύγων ενώ εκδόθηκαν 72 ευρωπαϊκά διαβατήρια προσόντων προσφύγων.

Οι ομάδες των εξουσιοδοτημένων αξιολογητών του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. και των ENIC/NARIC της Νορβηγίας, του Ην. Βασιλείου που διενέργησαν τις συνεντεύξεις μιλούσαν, πλέον της Αγγλικής και άλλων ευρωπαϊκών γλωσσών, Αραβικά και Φαρσί για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας με τους αξιολογούμενους. Ταυτόχρονα, διενεργήθηκαν με επιτυχία, εξ’ αποστάσεως συνεντεύξεις (μέσω Skype) στις οποίες συμμετείχαν τόσο αξιολογητές που βρίσκονταν στο χώρο διεξαγωγής του προγράμματος, όσο και αξιολογητές που βρίσκονταν στο ENIC/NARIC της Ιταλίας.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων οι συμμετέχοντες  ενημερωνόταν από τους αξιολογητές για τα δωρεάν μαθήματα γλωσσών (ελληνικής και άλλων γλωσσών) που προσφέρονται δωρεάν στην περιοχή της Αττικής, για το ισχύον σύστημα Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας καθώς και για τη δυνατότητα επίσημης αναγνώρισης των ακαδημαϊκών τους προσόντων από τον ΔΟΑΤΑΠ σε περίπτωση που διαθέτουν τα απαραίτητα επίσημα έγγραφά τους.

Το Υπουργείο παιδείας θα συμμετάσχει στην επόμενη φάση του προγράμματος που θα διαρκέσει τρία χρόνια (2018-2020). Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης θα γίνουν αξιολογήσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ιταλία και στην Ολλανδία ενώ στο πρόγραμμα θα συμμετάσχουν και η Γερμανία, η Γαλλία, η Αρμενία και ο Καναδάς.  Πιο συγκεκριμένα, στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθούν συνολικά έξι κύκλοι αξιολογήσεων, δύο για κάθε ένα από τα επόμενα 3 έτη. Για το 2018 πρόθεση είναι να πραγματοποιηθεί ένας κύκλος στην Αθήνα τον Ιούνιο και ένας κύκλος στην Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο.

Επιπλέον, για την επόμενη φάση έχει προβλεφθεί η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία θα βρίσκονται αποθηκευμένα όλα τα σχετικά έγγραφα και στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι πρόσφυγες κάτοχοι των European Qualifications Passport από όπου και αν βρίσκονται.

 

Διαβάστε Επίσης  Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!