Σημαντικές αποφάσεις για τους παιδικούς – βρεφονηπιακούς σταθμούς

Ο Συνήγορος του Πολίτη εκφράζει την ικανοποίησή του για την αποδοχή δύο σηµαντικών συστάσεών του από τις αρμόδιες αρχές που σχετίζονται µε την ορθή λειτουργία των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών της χώρας.

Στην πρώτη περίπτωση, ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος σχετικά µε την άδεια ίδρυσης – λειτουργίας και τις τεχνικές προδιαγραφές των δημοτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών. Έχοντας διαπιστώσει την παράλειψη νομοθετικών ρυθμίσεων αναφορικά τόσο µε την αδειοδότηση όσο και µε τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές των κτιρίων στα οποία φιλοξενούνται οι δημοτικοί παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, ζήτησε από τους αρμόδιους Υπουργούς την άμεση ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας για τον καθορισμό του καθεστώτος ίδρυσης, λειτουργίας και ελέγχου και τη ρύθμιση των τεχνικών προδιαγραφών των παιδικών και βρεφονηπιακών δημοτικών σταθμών.

Επισήμανε δε, ότι δεν είχε εκδοθεί το Προεδρικό ∆ιάταγμα που προβλεπόταν από τον νόμο του 2016, µε αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα στη λειτουργία και στον έλεγχο των προδιαγραφών και της καταλληλότητας των παιδικών σταθμών. Μετά την πάροδο σύντομου χρονικού διαστήματος από την παρέμβαση της Αρχής εκδόθηκε το Προεδρικό ∆ιάταγμα 99/17 «Καθορισμός προϋποθέσεων αδειοδότησης και λειτουργίας των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών που λειτουργούν εντός νομικών προσώπων των δήμων ή υπηρεσίας των δήμων», καθώς και ερμηνευτική αυτού εγκύκλιος.

Στη δεύτερη περίπτωση, η Αρχή εξασφάλισε την έκδοση εγκυκλίου από το Υπουργείο Εσωτερικών και ∆ιοικητικής Ανασυγκρότησης για την κατοχύρωση του δικαιώματος των ανηλίκων να ανατρέφονται και από τους δύο γονείς, να επικοινωνούν µε τον γονέα που δεν μένει μαζί τους και να επωφελούνται από τις υπηρεσίες και τα ιδρύματα φύλαξης παιδιών.

Μάλιστα, το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης προέβη στην έκδοση αντίστοιχης εγκυκλίου για τους βρεφικούς, παιδικούς, βρεφονηπιακούς σταθμούς και τις μονάδες απασχόλησης βρεφών και νηπίων, από φορείς ιδιωτικού δικαίου.

 

Ειδικότερα, ο Συνήγορος πέτυχε να διευκρινιστεί ότι:

α) στις περιπτώσεις που η άσκηση της επιμέλειας του παιδιού (λόγω διάστασης ή διαζυγίου των γονέων του), έχει ανατεθεί στο γονέα που διαμένει μαζί του, η περιστασιακή επικοινωνία του παιδιού µε το γονέα που δεν μένει µε το παιδί, αλλά διατηρεί τη γονική μέριμνα, δεν μπορεί να απαγορευθεί εντός του σταθμού,

β) η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου, επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του προσωπικού του σταθμού,

γ) η συμμετοχή του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου (αλλά το υπόλοιπο της γονικής µέριμνας) στα συλλογικά όργανα δεν μπορεί να αποκλειστεί,

δ) Η παραλαβή του παιδιού γίνεται από το πρόσωπο που ορίζει ο γονέας που ασκεί την επιμέλειά του.

 

Σε περίπτωση διαφωνίας γονέων που ασκούν από κοινού την επιμέλεια, η παραλαβή πρέπει να γίνεται σύμφωνα µε την αρχική δήλωση, έως ότου προσκομισθεί στον σταθμό δικαστική απόφαση, η οποία επιλύει τη διαφωνία των γονέων

 

Διαβάστε Επίσης  Ελεύθερη κυκλοφορία εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και οικογενειακές παροχές

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!