Critical Human Rights, Citizenship, Democracy Education & Socially Just Pedagogies η θεματολογία των νέων δύο βιβλίων του καθηγητή Μιχαλίνου Ζεμπύλα

Με δύο νέα βιβλία, που εκδίδει ο οίκος Bloomsbury, ενισχύει το ήδη πλούσιο συγγραφικό του έργο ο Μιχαλίνος Ζεμπύλας, Καθηγητής στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Επιστήμες της Αγωγής του  Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Η πρώτη έκδοση, με τίτλο «Critical Human Rights, Citizenship, and Democracy Education: Entanglements and Regenerations», την οποία επιμελείται ο Μιχαλίνος Ζεμπύλας και ο André Keet, επιχειρεί, με τη συνδρομή μιας διεθνούς ομάδας ακαδημαϊκών από τον Καναδά, την Κύπρο, την Ιρλανδία, τη Νότια Αφρική, τη Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, να παρουσιάσει νέα επιστημονικά δεδομένα που προσεγγίζουν την εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημοκρατία και την πολιτότητα ως  σημαντικές παραμέτρους της σύγχρονης εκπαίδευσης. Μέσα από την επανεξέταση του θεωρητικού πλαισίου και τη χρήση μελετών περίπτωσης, οι συγγραφείς παραθέτουν στο κοινό την κριτική τους άποψη για τα ζητήματα αυτά και εισηγούνται τρόπους εισαγωγής κοινωνικά δίκαιων εκπαιδευτικών πρακτικών, που επαναπροσδιορίζουν τους σκοπούς και τις προσεγγίσεις στην εκπαίδευση με βάση τις τρεις προαναφερθείσες παραμέτρους. Πρόκειται για βιβλίο που μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο βοήθημα για επαγγελματίες στους τομείς της εκπαίδευσης, της κοινωνιολογίας, των επιστημών της αγωγής και της κοινωνικής εργασίας.
 

Στον δεύτερο συλλογικό τόμο, με τίτλο «Socially Just Pedagogies: Posthumanist, Feminist and Materialist Perspectives in Higher Education», ο Μιχαλίνος Ζεμπύλας συνεργάζεται με τις Rosi Braidotti, Vivienne Bozalek και Tamara Shefer. Το βιβλίο πραγματεύεται σύγχρονες προσεγγίσεις σε φιλοσοφικά θέματα που αφορούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία κοινωνικά δίκαιων πανεπιστημίων με την εξάλειψη των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων, των έμφυλων διακρίσεων, του ρατσισμού, καθώς και του ακραίου νεοφιλελευθερισμού, θέματα που ταλανίζουν παγκοσμίως την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο συλλογικός τόμος συνοψίζει νέες θεωρίες, εισηγήσεις και προτάσεις για τον επαναπροσδιορισμό, την επανεξέταση και την αναδιάρθρωση της παιδαγωγικής στην ανώτατη εκπαίδευση υπό το πρίσμα αυτό, και των επιπτώσεων για την ενεργό πολιτότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.

 

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!