Έκθεση υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη βελτίωσης της εκπαίδευσης | Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών 2018

Η έλλειψη ειδικευμένων εκπαιδευτικών και οι κακές συνθήκες εργασίας κατά τη διδασκαλία σε όλο τον κόσμο, υπογραμμίζονται σε έκθεση που δημοσίευσε η Education International, για την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών (5 Οκτωβρίου).

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών φέτος, επικεντρώνεται στην παγκόσμια έλλειψη ειδικευμένων εκπαιδευτικών. Ο επείγων χαρακτήρας αυτής της εστίασης υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι περισσότερα από 263 εκατομμύρια παιδιά και νέοι ανά τον κόσμο δεν φοιτούν στο σχολείο. Ένα συντριπτικό ποσοστό 617 εκατομμυρίων παιδιών και εφήβων – σχεδόν το 60% παγκοσμίως – δεν έχει κατακτήσει τον βασικό αλφαβητισμό ή την αριθμητική.

Αυτό το κρίσιμο θέμα επισημάνθηκε επίσης σε μια πρωτοποριακή έκθεση, την «Παγκόσμια Κατάσταση των Εκπαιδευτικών και το Εκπαιδευτικό Επάγγελμα» (Global Status of Teachers and the Teaching Profession), που κυκλοφόρησε από την Education International σήμερα, την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η έκθεση αποκαλύπτει τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο, όπως τις κακές συνθήκες εργασίας, τις επισφαλείς συμβάσεις εργασίας, τα ανεπαρκή εργαλεία διδασκαλίας και τα υψηλά επίπεδα άγχους. Όλα αυτά τα ζητήματα συμβάλλουν στο να καταστήσουν το επάγγελμα μη ελκυστικό για τους νέους και προκαλούν ποσοστό αποχώρησης/παραίτησης – με τις δύο περιπτώσεις να αποτελούν τεράστιο πρόβλημα σε μια εποχή όπου υπάρχει επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης της παγκόσμιας έλλειψης ειδικευμένων εκπαιδευτικών, προκειμένου να επιτευχθεί ο Στόχος 4 της Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.

Η μελέτη, με συγγραφέα την καθηγήτρια Nelly P. Stromquist του Πανεπιστημίου Maryland, βασίζεται στα αποτελέσματα μιας έρευνας που περιλαμβάνει τις απόψεις 140 οργανώσεων εκπαιδευτικών που συνδέονται με την Education International , από την πρώιμη παιδική ηλικία έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δείτε επίσης: Νέες μελέτες εξετάζουν την σπουδαιότητα της επένδυσης στην πρώιμη μάθηση

Η νέα έκθεση υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη βελτίωσης της επαγγελματικής κατάρτισης, μόνο ένας στους τρεις καθηγητές (30%) αναφέρει πως έχει πρόσβαση στο CPLD και το 77% που έχει πρόσβαση αναφέρει πως είναι κακής ποιότητας και μικρής αξίας. Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την ανάγκη υποστήριξης ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές ανάγκες, όπως επίσης και την ανάγκη για ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους στον τομέα των ΤΠΕ και την κατάρτιση σε θέματα φύλου και σεξουαλικότητας.

Η μελέτη δείχνει επίσης πως οι ανισότητες στην εκπαίδευση συνεχίζουν να αυξάνονται, αναπαράγοντας και δημιουργώντας ανισότητες στην κοινωνία. Πάνω από τα τρία τέταρτα (79%) των αφρικανικών συνδικάτων αναφέρουν ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις για να εισπράξουν τις αποδοχές τους. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) αναφέρουν ανεπαρκή στέγαση και ανεπαρκή πρόσβαση σε τουαλέτες και νερό στα σχολεία. Οι συνθήκες αυτές επηρεάζουν αρνητικά όλους στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά έχουν ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο στις γυναίκες. Ο φόρτος εργασίας συνεχίζει να αυξάνεται, ενώ τέσσερις στις δέκα εκπαιδευτικοί στην Ιαπωνία (41%) αναφέρουν ότι το εργασιακό τους περιβάλλον επηρέασε δυσμενώς τις εμπειρίες τους κατά την εγκυμοσύνη και τον τοκετό.

Ο γενικός γραμματέας της Education International David Edwards, τόνισε την αύξηση της ιδιωτικοποίησης στον τομέα της εκπαίδευσης και τις αδικαιολόγητες επιπτώσεις της ως συνεχιζόμενη ανησυχία – το 90% των συνδικάτων αναφέρουν αύξηση της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, καθώς σχεδόν οι μισοί γονείς πρέπει να συνεισφέρουν πλήρως ή εν μέρει στις εκπαιδευτικές δαπάνες των παιδιών τους.

Πηγή: ei-ie.org

Απόδοση/Επιμέλεια: Τομπέα Ελένη

socialpolicy.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Παγκόσμιες Εκθέσεις για αποτελέσματα ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!