Εικονικά χρήματα: Marketing ή παγκόσμια οικονομική εξέλιξη;

Η ζωή μας θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν μπορούσαμε να πληρώσουμε λογαριασμούς και σούπερ μάρκετ με τα χρήματα της Monopoly. Φαίνεται λοιπόν ότι, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, θα είμαστε σε θέση να αποκτούμε αγαθά και υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας εικονικά χρήματα. Όχι, δεν πρόκειται για ρηξικέλευθη παρέμβαση νομισματικής πολιτικής, αλλά για δημιουργικό marketing από brands που έγραψαν τους κανόνες του αντικειμένου.

Εταιρείες όπως οι Nike, Starbucks και Amazon λανσάρουν τα δικά τους εικονικά νομίσματα, τα οποία μπορούν να εξαγοράσουν τα δικά τους branded προϊόντα. Για παράδειγμα, η Nike, στο πλαίσιο της καμπάνιας “Bid your sweat” στο Μεξικό καταγράφει τα χιλιόμετρα και τις θερμίδες που “καίνε” μέσω άσκησης οι εγγεγραμμένοι χρήστες και τα μετατρέπει σε πόντους, με τους οποίους οι χρήστες μπορούν να εξαγοράσουν προϊόντα Nike. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το 30% των συναλλαγών που πραγματοποιούνται στα Starbucks διεκπεραιώνονται με Starbucks Stars, δηλαδή τα bonus points που κερδίζει ο κάθε χρήστης της κάρτας Starbucks.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της JWT “100 things to watch in 2013”, αλλά και τον Paul Kemp-Robertson (ιδρυτής της εταιρείας επικοινωνίας Contagious αλλά και ένας από τους πιο δημιουργικούς ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο), τα εικονικά χρήματα θα αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη χρησιμότητα στην καθημερινότητά μας. Χωρίς υπερβολή, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μία αναδυόμενη, παράλληλη, παγκόσμια οικονομία -δεδομένου ότι οι προβλέψεις των JWT και Contagious έχουν διαχρονικά αποδειχθεί εγκυρότερες από αυτές πολλών οικονομολόγων με περγαμηνές.

Τα εικονικά νομίσματα δεν έχουν μόνο branded χαρακτήρα. Αυτή τη στιγμή, περίπου 11,5 εκατ. Bitcoins κυκλοφορούν στον παγκόσμιο ιστό. Τα bitcoins είναι ένα ψηφιακό νόμισμα, το οποίο διανέμεται μέσω peer-to-peer technology, με τη χρήση υπολογιστών ή smartphones. Το bitcoin αποτελεί αποδεκτό μέσο πληρωμής σε πολλές χώρες του κόσμου, ενώ η ισοτιμία του σε σχέση με το δολάριο έφτασε τα 230 δολάρια στις 9 Απριλίου 2013, στον απόηχο της κυπριακής τραπεζικής κρίσης. Επιπλέον, πολλές κοινότητες “εκδίδουν” και χρησιμοποιούν τα δικά τους νομίσματα, προκειμένου να στηρίξουν την τοπική οικονομία. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κάτοικοι των Ithaca NY και Philadelphia μπορούν να χρησιμοποιούν το Ithaca Hours και Equal Dollars για τις συναλλαγές τους, σε ευρεία δίκτυα συνεργαζόμενων εμπόρων και επαγγελματιών. Σε ομιλία του στο Ted Global 2013, ο Paul Kemp-Robertson συνέδεσε την άνοδο των εικονικών νομισμάτων με την αυξανόμενη δυσπιστία των πολιτών απέναντι στις κυβερνήσεις και τις κεντρικές τράπεζες.

Σε αυτό το πλαίσιο, και εάν κρίνουμε από τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, είναι πολύ πιθανό στο μέλλον να κάνουμε τις συναλλαγές μας με monopoly money, πόντους από το super market ή δολάρια Λιμνούπολης.

theartfoundation.metamatic.gr

Διαβάστε Επίσης  H ΙRC ζητά την επείγουσα εκκένωση των πλέον ευάλωτων προσφύγων, έπειτα από το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στη Μόρια

Be the first to comment on "Εικονικά χρήματα: Marketing ή παγκόσμια οικονομική εξέλιξη;"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


error: Content is protected !!