• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Σάββατο, 3 Ιουνίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Επαγγελματίας Ψυχικής Υγείας στο Κέντρο Παιδιού & Εφήβου

    Ειδικός Μουσικοπαιδαγωγός | Κέντρο Παιδιού και Εφήβου

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Εργασιακός/ή Σύμβουλος (Λέσβος) | Κάριτας Ελλάς

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε.

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγοι στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε.

    Υποτροφίες Ελληνογαλλικής Συνεργασίας για σπουδές Master 2 στην Γαλλία

    Πρόγραμμα Επιστημονικής Ελληνογαλλικής Συνεργασίας – HUBERT CURIEN

    Φροντιστής στο Σύλλογο Αναγέννηση

    Φροντιστής/Φροντίστρια | Σύλλογος Αναγέννηση

    Θέσεις εργασίας στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων – ΚΕΑΝ

    Νοσηλευτής/νοσηλεύτρια στο ΚΕΑΝ

    Γραμματέας στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ

    Θέση Γραμματέως στο Διαγνωστικό Τμήμα του Ε.Ι.Παστέρ

    Π.Ο.Υ. – Θέσεις Εργασίας

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    Παιδαγωγός στην ΑΡΣΙΣ | Κέντρο Μελέτης και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (KEDU) στην Κω

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Baby Bank: Βρεφικά και παιδικά είδη «από γονείς σε γονείς»

    Baby Bank: Βρεφικά και παιδικά είδη «από γονείς σε γονείς»

    Δράση «Πολιτιστικό Summer Camp για παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών» (2023)

    Δράση «Πολιτιστικό Summer Camp για παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών» (2023)

    Τι είναι η διαφθορά;

    Η διαφθορά ως εμπόδιο στην ανάπτυξη: Έγκριση συμπερασμάτων του Συμβουλίου της ΕΕ

    Δωρεάν eBooks Φιλοσοφίας

    Διαφανής, ισότιμη και ανοικτή πρόσβαση στις ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Τα 13 «ανοιχτά» προγράμματα της ΔΥΠΑ

    Νέα ιστοσελίδα από το ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ

    Νέα ιστοσελίδα από το ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Νέο πρόγραμμα 1.000 νέων θέσεων εργασίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

    Συνεργασία μεταξύ Παντείου Πανεπιστήμιου και ΕΚΚΕ

    Συνεργασία μεταξύ Παντείου Πανεπιστήμιου και ΕΚΚΕ

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Παρέμβαση για την αναδιοργάνωση του ιδρύματος «Παιδόπολη Αγία Βαρβάρα»

    Ειδική Έκθεση | Η παρενόχληση και η σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    Οικοθεραπεία για άτομα με διαταραχές κατάχρησης ουσιών

    Οικοθεραπεία για άτομα με διαταραχές κατάχρησης ουσιών

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική & Focusing-Βιωματική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική & Focusing-Βιωματική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας 2023

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας 2023

    Κέντρο Ημέρας Υποστήριξης της Οικογένειας

    Online Σεμινάριο: Ψυχομετρικές Δοκιμασίες WISC-V

    Online Σεμινάριο: Ψυχομετρικές Δοκιμασίες WISC-V

    Αποκλεισμός από την αγορά εργασίας και ψυχική υγεία: Ο ρόλος των ενταξιακών κοινωνικών πολιτικών

    Προγραμματικές συμφωνίες για την Ψυχική υγεία μεταξύ Υπουργείου Υγείας και ΕΚΠΑ

    4ετής Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική | ΡΟΔΑΚΙΝΟ

    4ετής Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική | ΡΟΔΑΚΙΝΟ

    Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030

    Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Επαγγελματίας Ψυχικής Υγείας στο Κέντρο Παιδιού & Εφήβου

    Ειδικός Μουσικοπαιδαγωγός | Κέντρο Παιδιού και Εφήβου

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Εργασιακός/ή Σύμβουλος (Λέσβος) | Κάριτας Ελλάς

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε.

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγοι στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε.

    Υποτροφίες Ελληνογαλλικής Συνεργασίας για σπουδές Master 2 στην Γαλλία

    Πρόγραμμα Επιστημονικής Ελληνογαλλικής Συνεργασίας – HUBERT CURIEN

    Φροντιστής στο Σύλλογο Αναγέννηση

    Φροντιστής/Φροντίστρια | Σύλλογος Αναγέννηση

    Θέσεις εργασίας στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων – ΚΕΑΝ

    Νοσηλευτής/νοσηλεύτρια στο ΚΕΑΝ

    Γραμματέας στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ

    Θέση Γραμματέως στο Διαγνωστικό Τμήμα του Ε.Ι.Παστέρ

    Π.Ο.Υ. – Θέσεις Εργασίας

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    Παιδαγωγός στην ΑΡΣΙΣ | Κέντρο Μελέτης και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (KEDU) στην Κω

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Baby Bank: Βρεφικά και παιδικά είδη «από γονείς σε γονείς»

    Baby Bank: Βρεφικά και παιδικά είδη «από γονείς σε γονείς»

    Δράση «Πολιτιστικό Summer Camp για παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών» (2023)

    Δράση «Πολιτιστικό Summer Camp για παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών» (2023)

    Τι είναι η διαφθορά;

    Η διαφθορά ως εμπόδιο στην ανάπτυξη: Έγκριση συμπερασμάτων του Συμβουλίου της ΕΕ

    Δωρεάν eBooks Φιλοσοφίας

    Διαφανής, ισότιμη και ανοικτή πρόσβαση στις ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Τα 13 «ανοιχτά» προγράμματα της ΔΥΠΑ

    Νέα ιστοσελίδα από το ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ

    Νέα ιστοσελίδα από το ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Νέο πρόγραμμα 1.000 νέων θέσεων εργασίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

    Συνεργασία μεταξύ Παντείου Πανεπιστήμιου και ΕΚΚΕ

    Συνεργασία μεταξύ Παντείου Πανεπιστήμιου και ΕΚΚΕ

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Παρέμβαση για την αναδιοργάνωση του ιδρύματος «Παιδόπολη Αγία Βαρβάρα»

    Ειδική Έκθεση | Η παρενόχληση και η σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    Οικοθεραπεία για άτομα με διαταραχές κατάχρησης ουσιών

    Οικοθεραπεία για άτομα με διαταραχές κατάχρησης ουσιών

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Μείωση των ανισοτήτων με επένδυση σε φροντίδα που προάγει την υγεία

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική & Focusing-Βιωματική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική & Focusing-Βιωματική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας 2023

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας 2023

    Κέντρο Ημέρας Υποστήριξης της Οικογένειας

    Online Σεμινάριο: Ψυχομετρικές Δοκιμασίες WISC-V

    Online Σεμινάριο: Ψυχομετρικές Δοκιμασίες WISC-V

    Αποκλεισμός από την αγορά εργασίας και ψυχική υγεία: Ο ρόλος των ενταξιακών κοινωνικών πολιτικών

    Προγραμματικές συμφωνίες για την Ψυχική υγεία μεταξύ Υπουργείου Υγείας και ΕΚΠΑ

    4ετής Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική | ΡΟΔΑΚΙΝΟ

    4ετής Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική | ΡΟΔΑΚΙΝΟ

    Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030

    Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Θεωρία

Αυτοεκπληρούμενες προφητείες και κοινωνικές προσδοκίες

28 Δεκεμβρίου, 2013
in Κοινωνική Θεωρία
1
αυτοεκπληρούμενες-προφητείες-και-κοινωνικές-προσδοκίες

Ο όρος αυτοεκπληρούμενη προφητεία αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον Robert Merton στο βιβλίο «Κοινωνική Θεωρία και Κοινωνική Διάρθρωση» (1949). «Η αυτοεκπληρούμενη προφητεία είναι, στην αρχή, ένας φαύλος ορισμός της κατάστασης που προκαλεί μια νέα συμπεριφορά η οποία κάνει την αρχική ψευδή αντίληψη να βγαίνει ‘αληθινή’. Αυτή η προσχηματική ισχύς της αυτοεκπληρούμενης προφητείας διαιωνίζει τη λανθασμένη αντίληψη, επειδή ο ‘προφήτης’ θα αναφέρει την πραγματική πορεία των γεγονότων ως απόδειξη ότι είχε δίκιο από την αρχή». 

Κατά τον ο W.I.Thomas: «Όταν οι άνθρωποι θεωρούν ορισμένες καταστάσεις πραγματικές, αυτές γίνονται πραγματικές στις επιπτώσεις τους».

Δηλαδή, πιο απλά, η αρνητική ερμηνεία ή η προσδοκία που έχουμε για κάποιον ή κάτι, αντιδρώντας ανάλογα, προκαλεί την επιβεβαίωσή της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μελέτη δύο καθηγητών του Χάρβαρντ, των Rosenthal και Jacobson (1992), το φαινόμενο του Πυγμαλίωνα στη σχολική τάξη.

Σε ένα Δημοτικό σχολείο μοίρασαν ένα τεστ νοημοσύνης. Στους δασκάλους του σχολείου παραπλανητικά είπαν πως μια ομάδα παιδιών είχε υψηλό δείκτη νοημοσύνης ενώ μια άλλη ομάδα παιδιών είχε χαμηλό δείκτη νοημοσύνης. Στην πραγματικότητα τα παιδιά κάθε ομάδας είχαν επιλεγεί τυχαία.

Στο τέλος της χρονιάς τα παιδιά που θεωρούνταν πιο έξυπνα είχαν καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα από τα παιδιά που θεωρούνταν λιγότερο έξυπνα. Οι δάσκαλοι επηρεάστηκαν και επηρέασαν, αφού πίστεψαν πως κάποια παιδιά αποδίδουν καλύτερα και είναι καλύτεροι μαθητές και τα αντιμετώπισαν ανάλογα. Οι αποδόσεις των μαθητών επιβεβαίωσαν την προφητεία, αφού οι δάσκαλοι ασυνείδητα συμπεριφέρονταν διαφορετικά στις δύο ομάδες.

Οι προσδοκίες που έχει ο εκπαιδευτικός για την απόδοση των μαθητών του επηρεάζουν τη συμπεριφορά του που γίνεται αντιληπτή από τους μαθητές μέσω των σχέσεων αλληλεπίδρασης. Αυτό τους οδηγεί σε αντιδράσεις συμπεριφοράς που θα επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες του εκπαιδευτικού. Οι μαθητές παίρνουν το μήνυμα των προσδοκιών και ανταποκρίνονται ανάλογα.

Συνήθως, οι άνθρωποι οδηγούνται σε συμμόρφωση και επαλήθευση των προσδοκιών που έχουν οι άλλοι για αυτούς. Αυτό συμβαίνει, είτε επειδή περιμένουν ότι θα έχουν κάποιο όφελος από αυτό είτε επειδή δεν επιθυμούν τις αρνητικές συνέπειες που συνοδεύουν τη μη συμμόρφωση. Για παράδειγμα, «ένας μαθητής μπορεί να προσπαθήσει να διαψεύσει τις αρνητικές προβλέψεις του δασκάλου του, εφόσον έχει τη δύναμη να αντισταθμίσει την έλλειψη υποστήριξης του εκπαιδευτικού. Διαφορετικά, αν το κόστος για αυτόν είναι πολύ μεγάλο, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να επαληθεύσει τις προσδοκίες του δασκάλου του (Miller & Turnbull, 1986)».[1]

Διαβάστε Επίσης  Πανελλαδική Έρευνα Ανίχνευσης Στάσεων, Αντιλήψεων και Συμπεριφοράς απέναντι στην Αναπηρία

Η επιβεβαίωση της προφητείας

Behavioural confirmation ονομάζεται το είδος της αυτοεκπληρούμενης προφητείας όπου οι κοινωνικές προσδοκίες των ατόμων -που στηρίζονται περισσότερο στις κοινωνικές πεποιθήσεις παρά σε προσωπικές προσδοκίες – οδηγεί τα άτομα να φέρονται με τρόπο που κάνει τους άλλους να επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες αυτές.

Οι Mark Snyder και Bill Swann διεξήγαγαν μια σειρά ερευνών που καταδεικνύουν το φαινόμενο του Behavioural Confirmation.

Ένα πολύ καλό παράδειγμα, αποτελεί η μελέτη τους επάνω στο στερεότυπο της φυσικής έλξης: Τα μέλη μιας ομάδας φοιτητών αφέθηκαν να πιστέψουν, με τη χρήση φωτογραφιών που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα, ότι συνομιλούσαν τηλεφωνικά με όμορφες γυναίκες. Τα μέλη μιας άλλης ομάδας φοιτητών αφέθηκαν να πιστέψουν το ακριβώς αντίθετο, ότι δηλαδή οι κοπέλες με την οποίες συνομιλούσαν δεν ήταν ελκυστικές.

Η έρευνά των Snyder και Swann έδειξε πως οι γυναίκες που αντιμετωπίστηκαν από τους συνομιλητές τους ως ελκυστικές επέδειξαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, συμμετείχαν περισσότερο στη συζήτηση και συμπάθησαν περισσότερο τους συνομιλητές τους, επιβεβαιώνοντας τις αρχικές, αυθαίρετες, προσδοκίες τους.

Οι ενέργειες του παρατηρητή όσο κι αν βασίζονται αρχικά σε λανθασμένες πεποιθήσεις για έναν συγκεκριμένο συμμετέχοντα-στόχο, μπορούν να χειραγωγήσουν την αλληλεπίδραση τους με τρόπους που να προκαλούν τη συμπεριφορά του συμμετέχοντος-στόχου και άρα να επιβεβαιώνουν τελικά, τις πεποιθήσεις του παρατηρητή του.

Στο επόμενο πείραμα [2] οι Snyder και Swann μελέτησαν διαδοχικές αλληλεπιδράσεις μέτρησης του αντανακλαστικού χρόνου αντίδρασης μεταξύ ενός συμμετέχοντος-στόχου και δύο παρατηρητών. Σε όλους δόθηκε η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ένα όπλο εκκωφαντικού ήχου για ν’ αποσπάσουν την προσοχή του αντιπάλου τους.

Στον πρώτο παρατηρητή (Α) είπαν πως ο στόχος-αντίπαλος είναι πολύ ανταγωνιστικό και επιθετικό άτομο, ενώ στον δεύτερο παρατηρητή (Β) δεν έδωσαν καμία πληροφορία για τον στόχο-αντίπαλο.

Στη συνθήκη όπου ο συμμετέχων-στόχος θεωρήθηκε εξ’ ορισμού επιθετικός, το όπλο ήχου χρησιμοποιήθηκε περισσότερο από τον παρατηρητή Α. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο συμμετέχων-στόχος να συμπεριφερθεί πραγματικά πιο επιθετικά και να χρησιμοποιήσει κι αυτός με τη σειρά του το όπλο ήχου περισσότερο. Όταν όμως ο παρατηρητής Α αντικαταστάθηκε από τον ουδέτερο παρατηρητή Β, ο συμμετέχων-στόχος διατήρησε την εχθρική συμπεριφορά που είχε υιοθετήσει με τον παρατηρητή Α!

Διαβάστε Επίσης  “Tolerance (s) in Dialogue” | Διάλογοι περί ανεκτικότητας

Για να εξηγηθεί ο μηχανισμός αυτού του φαινομένου χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα στάδια: Στο πρώτο στάδιο οι παρατηρητές υιοθετούν συγκεκριμένες πεποιθήσεις για τους συμμετέχοντες-στόχους. Στο δεύτερο στάδιο οι παρατηρητές συμπεριφέρονται στους συμμετέχοντες-στόχους σαν να ήταν πραγματικές οι πεποιθήσεις τους. Έπειτα, στο τρίτο στάδιο, οι συμμετέχοντες-στόχοι προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους στις πεποιθήσεις των παρατηρητών τους, και τέλος, στο τέταρτο στάδιο, οι παρατηρητές συμπεραίνουν πως η συμπεριφορά των ηθοποιών-στόχων, επιβεβαιώνει τις αρχικές πεποιθήσεις τους. [3]

Αυτό που στην ουσία δείχνουν τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας, είναι ότι οι πεποιθήσεις μπορούν να επηρεάσουν ή και να δημιουργήσουν κυριολεκτικά την πραγματικότητα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ακόμη κι όταν το άτομο με την αρχική – λανθασμένη- πεποίθηση, έχει απομακρυνθεί από το σκηνικό. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οι πεποιθήσεις που μπορεί να έχουν για εσάς, οι γονείς σας, οι φίλοι σας, το αφεντικό σας, συνεχίζουν σε κάποιες περιπτώσεις να επηρεάζουν τις ενέργειές σας ακόμη κι όταν έχετε απομακρυνθεί από τη σφαίρα επιρροής τους και τα άτομα δεν είναι παρόντα.

Φυσικά, όπως συμβαίνει συχνά στο χώρο των επιστημών, τα παραπάνω ευρήματα έχουν θεωρηθεί από πολλούς μελετητές αμφιλεγόμενα και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με μια δόση σκεπτικισμού. Μπορεί όμως o αναγνώστης ν’ αναγνωρίσει στο κοινωνικό και ατομικό μικρόκοσμό του, την έκταση του φαινομένου.

—-
[1]«Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τους μαθητές και οι προσδοκίες τους για τη σχολική επίδοση. Μια ερευνητική προσέγγιση σε πολιτισμικά διαφορετικούς μαθητές» – Διπλωματική Εργασία, Λυκίδη Σταυρούλα-Φωτεινή, 2012

[2]Snyder, M., & Swann, W. B., Jr. (1978). Behavioral confirmation in social interaction: From social perception to social reality. Journal of Experimental Social Psychology, 14, 148-162.

[3]Darley & Fazio, 1980; Deaux & Major, 1987; Kelley, 1992; Snyder & Stukas, 1999.

Άλλες πηγές:
Self Fulfilling Prophecy, Wiki
Behavioral Confirmation, Wiki
Μαθήματα Κοινωνικής Ψυχολογίας, Coursera Prof. Scott Plous

_______________

Πηγή: http://isiliel.weebly.com/

Tags: αυτοεκπληρούμενη προφητείακοινωνική ψυχολογίαστερεότυπα

Related Posts

“Το Παγόβουνο” | Ντοκιμαντέρ για τον σεξισμό και την έμφυλη βία
Κοινωνική Αλληλεγγύη

“Το Παγόβουνο” | Ντοκιμαντέρ για τον σεξισμό και την έμφυλη βία

by admin
12 Ιανουαρίου, 2023
0

Ο σεξισμός και η έμφυλη βία στην ελληνική κοινωνία και ο ρόλος που έχουν παίξει η θρησκεία και η οικογένεια.

Read more
«Τέχνη, μια σιωπηλή επανάσταση: Η τέχνη ως δυναμικό εργαλείο κοινωνικού μετασχηματισμού και αλλαγής για την αντιμετώπιση των φαινομένων ανισότητας, στερεοτύπων, ρατσισμού και εκδηλώσεων βίας και κακοποίησης»

«Τέχνη, μια σιωπηλή επανάσταση: Η τέχνη ως δυναμικό εργαλείο κοινωνικού μετασχηματισμού και αλλαγής για την αντιμετώπιση των φαινομένων ανισότητας, στερεοτύπων, ρατσισμού και εκδηλώσεων βίας και κακοποίησης»

6 Σεπτεμβρίου, 2022
“Όλα από την αρχή” | Βιβλίο ευαισθητοποίησης για την έμφυλη βία

“Όλα από την αρχή” | Βιβλίο ευαισθητοποίησης για την έμφυλη βία

19 Μαΐου, 2022
Ψυχολογικές Θεωρίες Προσωπικότητας | D.P. Schultz &  S.E. Schultz

Ψυχολογικές Θεωρίες Προσωπικότητας | D.P. Schultz & S.E. Schultz

14 Φεβρουαρίου, 2022
Τα αποτελέσματα του έργου CHARMMS: challenging refugee and migrant media stereotypes

Τα αποτελέσματα του έργου CHARMMS: challenging refugee and migrant media stereotypes

17 Ιανουαρίου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Επαγγελματίας Ψυχικής Υγείας στο Κέντρο Παιδιού & Εφήβου

Ειδικός Μουσικοπαιδαγωγός | Κέντρο Παιδιού και Εφήβου

2 Ιουνίου, 2023
Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

Εργασιακός/ή Σύμβουλος (Λέσβος) | Κάριτας Ελλάς

2 Ιουνίου, 2023

Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε.

2 Ιουνίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.087 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post

«Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007–2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής»

Ζοφερή ημέρα για την Αρκτική: Άρχισε να αντλεί πετρέλαιο η Ρωσία

Ζοφερή ημέρα για την Αρκτική: Άρχισε να αντλεί πετρέλαιο η Ρωσία

Η Κοινωνική Πρόνοια στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ασφάλειας και η οριοθέτηση της

Διεθνής Οργάνωση Εργασίας: Κοινωνική Προστασία και κατώτατα όρια κοινωνικής προστασίας

socialpolicy.gr

© 2023 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2023 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!