• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

    Παιδαγωγός-Κοινωνικός Φροντιστής | Βάρη – Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

    54 θέσεις πρακτικής άσκησης στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Αττική)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Δυτική Ελλάδα)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Ιόνια Νησιά)

    Εργασία στον Π.Ο.Υ.

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Κρήτη)

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Πρόσληψη στον ΟΚΑΝΑ (Ανατολική Μακεδονία-Θράκη)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Αττική)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Ηπειρος)

    Θέσεις εργασίας στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων – ΚΕΑΝ

    Θέσεις εργασίας στο ΚΕΑΝ

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Περίοδοι πρακτικής άσκησης: Η αξιολόγηση της Επιτροπής αναλύει τον αντίκτυπο του ευρωπαϊκού πλαισίου ποιότητας

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

    Παιδαγωγός-Κοινωνικός Φροντιστής | Βάρη – Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

    54 θέσεις πρακτικής άσκησης στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Αττική)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Δυτική Ελλάδα)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Ιόνια Νησιά)

    Εργασία στον Π.Ο.Υ.

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Κρήτη)

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Πρόσληψη στον ΟΚΑΝΑ (Ανατολική Μακεδονία-Θράκη)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Αττική)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Ηπειρος)

    Θέσεις εργασίας στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων – ΚΕΑΝ

    Θέσεις εργασίας στο ΚΕΑΝ

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Περίοδοι πρακτικής άσκησης: Η αξιολόγηση της Επιτροπής αναλύει τον αντίκτυπο του ευρωπαϊκού πλαισίου ποιότητας

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική Αρθρογραφία

Αναλφαβητισμός-Μορφές, αίτια, συνέπειες, καταπολέμηση του φαινομένου

12 Ιανουαρίου, 2014
in Αρθρογραφία, Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική Συνοχή
8
αναλφαβητισμός

Ορισμός

Αναλφαβητισμός, με την κλασική έννοια του όρου, είναι η άγνοια των στοιχειωδών γραμμάτων, η αδυναμία ανάγνωσης και γραφής.

Σύμφωνα με την Ουνέσκο “αναλφάβητος είναι όποιος δεν έχει αποκτήσει τις αναγκαίες γνώσεις και ικανότητες για την άσκηση όλων των δραστηριοτήτων για τις οποίες η γραφή, η ανάγνωση και η αρίθμηση είναι απαραίτητες”.

 Μορφές – είδη

+ Πλήρης / ολικός : πλήρης άγνοια γραφής και ανάγνωσης

 +  Μερικός  : ικανότητα ανάγνωσης, όχι γραφής                  

Οι αναλφάβητοι χωρίζονται επίσης σε δύο μεγάλες κατηγορίες :

  1. τους oργανικά αναλφάβητους, εκείνους δηλαδή που δε διδάχθηκαν ποτέ γραφή και ανάγνωση, άρα δε φοίτησαν ποτέ στο σχολείο και
  2. τους λειτουργικά αναλφάβητους, εκείνους δηλαδή που διδάχθηκαν γραφή και ανάγνωση, αλλά στη συνέχεια δεν καλλιέργησαν αυτές τις γνώσεις, με αποτέλεσμα να ατονήσουν και να ξεχαστούν.

Αξίζει εντούτοις να σημειωθεί ότι η γενίκευση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και η εξάπλωση των ΜΜΕ μετέβαλαν σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο του αναλφαβητισμού. Έτσι, σήμερα, ο λειτουργικός αναλφαβητισμός είναι η αδυναμία κατανόησης απλών γεγονότων τα οποία αναφέρονται στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων (κοινωνική, οικονομική, πολιτική). Αυτή η μορφή αναλφαβητισμού είναι ανεξάρτητη από την τυπική μόρφωση και συναντάται σε κάθε κοινωνικό στρώμα.

 –  Ο αναλφαβητισμός είναι φαινόμενο δηλωτικό της πολιτισμικής ανάπτυξης ενός λαού.

–   Παρατηρείται κυρίως στις υπανάπτυκτες χώρες και λιγότερο στις αναπτυσσόμενες.

 – Εμφανίζεται και στις αναπτυγμένες, όπου πλήττει κυρίως :οικονομικά εξαθλιωμένα στρώματα, κατώτερες κοινωνικές τάξεις, μετανάστες και πρόσφυγες, γενικά τις μειονότητες, τις γυναίκες, τον αγροτικό πληθυσμό.

 Αίτια

Οικονομικοί λόγοι : α. η ανάγκη για βιοπορισμό οδηγεί στην αναζήτηση εργασίας από την παιδική ηλικία και επομένως στην απομάκρυνση από τα εκπαιδευτικά κέντρα. β. οικονομική και κοινωνική καθυστέρηση, χαμηλό βιοτικό επίπεδο, αδυναμία ίδρυσης σχολείων.

Αδιαφορία του κράτους για την επαρχία, τις αγροτικές περιοχές, τις υποβαθμισμένες και τις δυσπρόσιτες (βλ. έλλειψη σχολείων).

Κοινωνικές ανισότητες – μη κατοχυρωμένο για όλους το κοινωνικό δικαίωμα στην παιδεία – ο αναλφαβητισμός συνδέεται στενά με τη φτώχεια και την κοινωνική περιθωριοποίηση (για παράδειγμα τα παιδιά αναλφάβητων γονιών έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μείνουν αναλφάβητα). 

Προκαταλήψεις, στερεότυπα, κοινωνικός και φυλετικός ρατσισμός. 

Μετανάστευση, προσφυγιά

Πόλεμος, αλλεπάλληλες πολεμικές περιπέτειες – μακρόχρονη υποδούλωση σε ξένους κατακτητές.

Πολιτικά συμφέροντα – προσπάθεια πολιτικής χειραγώγησης και εκμετάλλευσης των αναλφάβητων από ανελεύθερα καθεστώτα. 

Η ευθύνη της οικογένειας 

Χαμηλό πνευματικό επίπεδο – περιορισμένες πνευματικές δυνατότητες 

Μεγάλος αριθμός νομάδων-κτηνοτρόφων – διασπορά μεγάλου τμήματος πληθυσμού σε μικρούς αγροτικούς οικισμούς. 

Eιδικά για το λειτουργικό αναλφαβητισμό

Η εγκατάλειψη των βασικών σπουδών πριν από την ολοκλήρωσή τους – η γρήγορη ένταξη στην παραγωγική διαδικασία και η απομάκρυνση από την εκπαίδευση -Αδρανοποίηση και λήθη των ήδη υπαρχουσών γνώσεων. 

Η πολυπλοκότητα των σύγχρονων συνθηκών ζωής – οι ραγδαίες εξελίξεις – ο καταιγισμός των ανθρώπων με πληροφορίες από τα ΜΜΕ  -αδυναμία αφομοίωσής τους από το σύγχρονο άνθρωπο. 

Η έντονη εξειδίκευση που οδηγεί σε πνευματική μονομέρεια, σε έλλειψη γενικών γνώσεων.

 Η χρησιμοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας που εισάγει στοιχεία αυτοματισμού στην καθημερινή ζωή, οξύνει το πρόβλημα του αναλφαβητισμού.

 Συνέπειες

 σε ατομικό επίπεδο

Ο αναλφάβητος εξαρτάται από τους άλλους ανθρώπους – συχνά γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης 

Αδυναμία εύρεσης εργασίας – περιορισμένοι οι τομείς απασχόλησης

Υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου – πρωτόγονος ο τρόπος διαβίωσης 

Ο αναλφάβητος βυθίζεται σε σκοτάδι αμάθειας, είναι δέσμιος προκαταλήψεων, προλήψεων, δεισιδαιμονιών – χειραγωγείται εύκολα, φανατίζεται, γίνεται άβουλο ενεργούμενο , είναι πνευματικά ανελεύθερος 

Δε γνωρίζει τη χαρά της γνώσης 

Διακατέχεται από ανασφάλεια, συμπλέγματα κατωτερότητας, φόβο

Παρεμποδίζεται η συμμετοχή στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα – ο αναλφαβητισμός λειτουργεί ανασταλτικά για την ανάπτυξη των συμμετοχικών θεσμών (όπως για παράδειγμα των συνεταιρισμών) – ο αναλφάβητος  δεν μπορεί να ενημερωθεί, να γνωρίσει τα πολιτικά προγράμματα και άρα να επιλέξει ορθά – δεν έχει σαφή αντίληψη των ατομικών και κοινωνικών πολιτικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων , δυσχεραίνεται η ομαλή ένταξή του στο κοινωνικό σύνολο

Κωλυσιεργείται η επικοινωνία του με τους άλλους – ο αναλφάβητος αδυνατεί να εξωτερικεύσει τον εσωτερικό του κόσμο , απομόνωση, εσωστρέφεια

Αδυναμία επαφής με το γλωσσικό κώδικα, άρα και με την πολιτισμική παράδοση και την εθνική ταυτότητα

σε κοινωνικό επίπεδο

Μένει ανεκμετάλλευτο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό (κλίσεις, δεξιότητες…)

Ο αναλφαβητισμός αποτελεί τροχοπέδη για την τεχνολογική χειραφέτηση  των λαών, αναστέλλει την οικονομική ανάπτυξη, ενισχύει την οικονομική εξάρτηση των χωρών και διευρύνει το χάσμα μεταξύ των αναπτυσσόμενων και αναπτυγμένων χωρών.

Ευνοείται η ανάπτυξη φαινομένων κοινωνικής απόκλισης, ο κοινωνικός ρατσισμός – υποθάλπονται οι κοινωνικές ανισότητες

Ο αναλφαβητισμός των γυναικών απαγορεύει την κοινωνική και οικονομική χειραφέτηση της γυναίκας

Δυσχεραίνει τις δημοκρατικές διαδικασίες (οι αναλφάβητοι αδυνατούν να συμμετέχουν σε συλλογικές δραστηριότητες) – ευνοούνται τα ολοκληρωτικά καθεστώτα 

Οι χώρες με υψηλό δείκτη αναλφαβητισμού δεν μπορούν να διαφυλάξουν τον πολιτισμό τους και να κατοχυρώσουν τις αξίες τους -ευκολότερη η πολιτιστική αλλοτρίωση

Οι χώρες αυτές προβάλλουν μία αναξιοπρεπή εικόνα στο διεθνή χώρο 

Διαιωνίζεται ο διαχωρισμός των λαών σε υπανάπτυκτους και αναπτυγμένους

Αδυναμία γόνιμης επαφής με άλλους πολιτισμούς (“ο αναλφαβητισμός είναι εμπόδιο στην αλληλοδιείσδυση των πολιτισμών και στον αμοιβαίο εμπλουτισμό τους”)

Καταπολέμηση του φαινομένου 

Κατοχύρωση του δικαιώματος στη μόρφωση για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από φυλή, φύλο, θρήσκευμα, κοινωνική ή οικονομική κατάσταση (να παρέχεται υποχρεωτικά η στοιχειώδης τουλάχιστον μόρφωση)  

Απαγόρευση της παιδικής εργασίας

Να δημιουργηθούν σύγχρονα εκπαιδευτικά κέντρα ιδιαίτερα στις αγροτικές και τις υποβαθμισμένες περιοχές  

Ενίσχυση των προγραμμάτων επιμόρφωσης για τους ενήλικες αναλφάβητους – τμήματα υποδοχής για τα παιδιά των παλιννοστούντων 

Το κράτος να παρέχει οικονομική υποστήριξη  στις οικογένειες των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών ώστε να μην αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους

 Ενεργοποίηση των διεθνών οργανισμών (ιδ. UNESCO)

 Εκστρατεία ενημέρωσης από τα MME για τα ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης των ενηλίκων αναλφάβητων 

 

Eπιμέλεια : Δήμητρα Τριβέλα, Φιλόλογος

 

 

Διαβάστε Επίσης  Η αυξανόμενη ανάγκη για μη αμειβόμενη φροντίδα ηλικιωμένων συνεχίζει να παρεμποδίζει την εργασία των γυναικών

Save

Tags: ανάγνωσηαναλφαβητισμόςγραφήκοινωνικές ανισότητεςκοινωνική πολιτική αρθρογραφίακοινωνικός αποκλεισμόςρατσισμός

Related Posts

Αρθρογραφία

Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

by admin
17 Ιανουαρίου, 2023
0

Νέα έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας

Read more
Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

13 Ιανουαρίου, 2023
17ο τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

17ο τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

9 Ιανουαρίου, 2023
Τεύχος Νο 34 – Επιθεώρηση “Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη”

Τεύχος Νο 34 – Επιθεώρηση “Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη”

12 Δεκεμβρίου, 2022
Η Μειονότητα του Κόσμου

Το ΕΚ ζητά ισχυρότερα μέτρα για την καταπολέμηση της περιθωριοποίησης των Ρομά

2 Δεκεμβρίου, 2022
Load More

Comments 8

  1. Περικλης says:
    8 έτη ago

    εξαιρετικη δουλεια..καλυπτει πληρος το θεμα “αναλφαβητισμος”…ευχαριστω πολυ!!

    Απάντηση
    • Soula says:
      8 έτη ago

      *πλήρως

      Απάντηση
  2. Ματθαιος says:
    7 έτη ago

    Με βοηθησε παρα πολυ σε μια εργασια στο σχολειο μου με το συγκεκριμενο θεμα. ευχαριστω!!!! =)

    Απάντηση
  3. gioldasigiannoyla says:
    5 έτη ago

    Ττοοσχολικο ετος 1973/1974 αρχισα να μαθαινω γραμματα .Ξεκινησα με την πρωτη δημοτικου.Δεν ειχα ποτε προβλημα στη μαθηση.Ημουν αριστη.Στην ταξη υπηρξαν 2 κοριτσια που ειχαν μεσο ορο βαθμολογιας πεντε.Ισα που περνουσαν την ταξη.Εγω συνεχιζα να αριστευω.Δεν ειχα καμια ιδιαιτερη ικανοτητα, απλα μου αρεσε το διαβασμα και συγκεντρωνομουν στο μαθημα.Δεν ενιωθα οτι εγω υπερεχω και οι αλλοι ειναι υποδιαιστεροι.Τα ιδια στο λυκειο,η του 19, χωρις φροστιστηρια, χωρις ιδιαιρερα.Μια αγαπη μοναδικη για το διαβασμα.Μια αγαπη μοναδικη απο τους καθηγητες μου για μενα.Ενιωθα οτι αυτος ο δρομος που πηρα θα με βοηθουσε.Ετσι και εγινε.Αλλαξα κοινωνικοοικονομικη ταξη.Βιβλιο ισον αλλαγη.

    Απάντηση
  4. Τακης says:
    5 έτη ago

    πολυ ωραιο και βοηθητικο

    Απάντηση
  5. Ανώνυμος says:
    4 έτη ago

    πολύ ωραία ανάπτυξη και εμβάθυνση του θέματος .Το συμβουλεύομαι ανεπιφύλακτα

    Απάντηση
  6. Άλεξ says:
    3 έτη ago

    Το άρθρο με βοήθησε πάρα πολύ σε μια εργασία για το σχολείο και στο να καταλάβω πολλά για τον αναλφαβητισμό. Ευχαριστώ πολύ!!

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

Παιδαγωγός-Κοινωνικός Φροντιστής | Βάρη – Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

26 Ιανουαρίου, 2023
Ιδιοκτησία και έμφυλη βία

Ιδιοκτησία και έμφυλη βία

26 Ιανουαρίου, 2023

54 θέσεις πρακτικής άσκησης στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης

26 Ιανουαρίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.036 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post

Εθνικό Κέντρο Βιβλίου: Προστασία της ενιαίας τιμής για το ελληνικό βιβλίο

Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Νέας Σμύρνης

Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Νέας Σμύρνης

Πίμπλαμαι = Είμαι γεμάτος (;)

Πίμπλαμαι = Είμαι γεμάτος (;)

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΌχι