• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

    Προσωπικό Φροντίδας | Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

    Συνεργασίες

    Επισκέπτης/τρια Καθηγητής/τρια στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας

    Συνεργασίες

    Επισκέπτες Καθηγητές στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστημίου Μακεδονίας

    Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Project Officer @ European Lawyers in Lesvos

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός στην Ithaca Laundry

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ

    FR-Donations & Communications Officer – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    Διοικητική υποστήριξη του προγράμματος ERASMUS+ του ΕΜΠ

    20 θέσεις Συνεντευκτών/τριων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής

    Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: 10 σχέδια Erasmus+

    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: το ΕΚ έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

    Προσωπικό Φροντίδας | Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

    Συνεργασίες

    Επισκέπτης/τρια Καθηγητής/τρια στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας

    Συνεργασίες

    Επισκέπτες Καθηγητές στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστημίου Μακεδονίας

    Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Project Officer @ European Lawyers in Lesvos

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός στην Ithaca Laundry

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ

    FR-Donations & Communications Officer – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    Διοικητική υποστήριξη του προγράμματος ERASMUS+ του ΕΜΠ

    20 θέσεις Συνεντευκτών/τριων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής

    Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: 10 σχέδια Erasmus+

    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: το ΕΚ έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική

Όλες οι αλλαγές στο Λύκειο – Το ΦΕΚ

10 Δεκεμβρίου, 2014
in Κοινωνική Πολιτική
0
νέο-λύκειο-νομοσχέδιο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νέος νόμος 4310 για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία, μαζί με όλες τις τροπολογίες για τις αλλαγές στο Λύκειο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ άλλων αναφέρονται τα παρακάτω:

Άρθρο 57
Ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου

1. Τα εδάφια α΄και β΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) αντικαθίστανται ως ακολούθως:

«3. Στη Γ΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα τριών (33) ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας δεκατριών (13) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:

την Ομάδα Ανθρωπιστικών, την Ομάδα των Θετικών και την Ομάδα των Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών, μεταξύ των οποίων οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν αυτήν την προτίμησή τους.

Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) είναι τα εξής:

α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, έξι (6) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα, τεσσάρων (4) ωρών και τη Λογοτεχνία, δύο (2) ωρών.
β) Ιστορία, δύο (2) ωρών.
γ) Θρησκευτικά, μίας (1) ώρας.
δ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) και ε) Φυσική Αγωγή, δύο (2) ωρών.»

2. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών είναι:

α) Φυσική, έξι (6) ωρών.
β) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών ή Βιολογία, οκτώ (8) ωρών.
γ) Χημεία, έξι (6) ωρών ή Πληροφορική, έξι (6) ωρών.»

3. Η παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«5. Σε επίπεδο σχολικής μονάδας και σε ώρες εντός πρωινής λειτουργίας δύναται να λειτουργούν τμήματα ειδικών μαθημάτων, ιδίως ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, ισπανικών, ιταλικών, για την προετοιμασία των μαθητών που επιθυμούν να εισαχθούν σε Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις που απαιτούν εξέταση σε ειδικά μαθήματα.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των τμημάτων ειδικών μαθημάτων, ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας, καθώς και κάθε άλλο τεχνικό ή λεπτομερειακό θέμα.»

Άρθρο 58

Ρύθμιση θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου

1. Η παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν:

α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και
β) κατά ποσοστό 50%,από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.»

2. Η παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«2. Οι μαθητές της Γ΄Τάξης Ημερησίου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Έκαστος μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης, που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία Σχολών και Τμημάτων στις οποίες επιθυμεί την εισαγωγή του.

Όσοι επιλέγουν το Ε.Π.Ε. «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες» δηλώνουν υποχρεωτικά την προτίμησή τους ανάμεσα στα μαθήματα της Χημείας και της Πληροφορικής, ανάλογα με τις Σχολές ή τα Τμήματα όπου επιθυμούν να εισαχθούν.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου έτους, ορίζεται ο συντελεστής βαρύτητας κάθε μαθήματος ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση. Ο συντελεστής βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση καθορίζεται μετά από πρόταση της ΑΔΙΠ προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως τη 15η Μαρτίου.

Σε περίπτωση μη υποβολής της πρότασης σύμφωνα με τα παραπάνω, ο συντελεστής καθορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.»

3. Η παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«3. Για την εισαγωγή στις Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης είναι τα εξής:

α) Ε.Π.Ε.- Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
IIΙ. Ιστορία και
IV. Λατινικά.

β) Ε.Π.Ε. – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Μαθηματικά
III. Φυσική και
IV. Χημεία ή Πληροφορική, κατά περίπτωση.

γ) Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Υγείας:
I. Νεοελληνική γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Φυσική
III. Χημεία και
IV. Βιολογία.

δ) Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες:
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
ΙΙl. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης και
ΙV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

ε) Ε.Π.Ε. – Παιδαγωγικών Επιστημών:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
III. Ιστορία και
IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών.»

4. Η πρώτη περίοδος της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στις Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.).»

5. Η πρώτη περίοδος της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 αναδιατυπώνεται ως ακολούθως:

«Οι κάτοχοι απολυτηρίου δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, εφόσον κατέχουν και πτυχίο ειδικότητας ΕΠΑΛ, καθώς και οι κάτοχοι ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των ΤΕΙ, σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους, των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και σε ειδικό ποσοστό θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.»

6. Η παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 αναδιατυπώνεται ως ακολούθως:

«2. Οι κάτοχοι απολυτηρίου δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς και οι κάτοχοι ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις, σε μεταγενέστερο έτος από αυτό της αποφοίτησής τους, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου.»

7. Στην παρ. 33 του άρθρου 39 του ν. 4186/2013, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 52 του ν. 4264/2014 (Α΄ 118), προστίθενται έκτο και έβδομο εδάφια ως ακολούθως:

«Ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 δίνεται κατ’εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων Λυκείων το έτος 2013. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% του αριθμού εισακτέων κατανέμονται στους υποψηφίους του έτους 2013 σε ποσοστό 40% και στους υποψηφίους του έτους 2014 σε ποσοστό 60%.»

8. Οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 αντικαθίστανται ως ακολούθως:

«3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι την 1η Μαρτίου εκάστου έτους, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου έτους, ορίζεται και τροποποιείται ο αριθμός και η ονομασία των επιστημονικών πεδίων ειδίκευσης, η ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων σε αυτά, καθώς και τα ειδικά μαθήματα, οι υγειονομικές εξετάσεις και οι πρακτικές δοκιμασίες για συγκεκριμένες Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις.

Για Τμήματα της Πληροφορικής εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική. Οι άλλες Σχολές και τα Τμήματα για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική θα ορίζονται με απόφαση της ΑΔΙΠ, η οποία θα εκδίδεται μέχρι τη 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους (..)

4. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο τη 15η Μαρτίου εκάστου έτους, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου έτους, καθορίζεται ο αριθμός των εισακτέων ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση.»

9. Στο τέλος του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 προστίθενται παράγραφοι 6 και 7 ως ακολούθως:

«6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται τα λοιπά θέματα, που αφορούν στην οργάνωση και στην εφαρμογή των διαδικασιών πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις πανελλαδικές εξετάσεις του Γενικού Λυκείου, καθώς και στη συγκρότηση των αναγκαίων ατομικών και συλλογικών οργάνων για την οργάνωση και τη διεξαγωγή των εξετάσεων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.

7. Οι πρώτες εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου θα διενεργηθούν το έτος 2016. Κατ’ εξαίρεση, το ίδιο έτος θα διενεργηθούν και πανελλαδικές εξετάσεις με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους Ημερήσιου ή Εσπερινού Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2014?2015 και προηγούμενων ετών.»

10. Η περίπτωση β΄ της παρ. 3 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 συμπληρώνεται ως ακολούθως:

«β) τα μαθήματα ειδικότητας στα οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για την εισαγωγή τους σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.»

12. Στο τέλος του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής:

«7. Οι πρώτες ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου θα διενεργηθούν το έτος 2016. Κατ’εξαίρεση, το ίδιο έτος θα διενεργηθούν και ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους Ημερήσιου ή Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2014-2015 και προηγούμενων ετών, καθώς και για τους αποφοίτους Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2015 – 2016.»

Άρθρο 59

Ρύθμιση θεμάτων εγγραφής, προαγωγής και απόλυσης μαθητών Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου

1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στη Γ’ Τάξη του Γενικού Λυκείου και Δ΄ Τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν τα μαθήματα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Θρησκευτικών, της Ιστορίας, της Ξένης Γλώσσας (για τα Εσπερινά Γενικά Λύκεια περιλαμβάνουν μόνο το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας) και τρία (3) από τα μαθήματα της επιλεχθείσας Ομάδας Προσανατολισμού, σε θέματα που είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου και ορίζονται ως ακολούθως:

α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και
β) κατάποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.»

2. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Ελάχιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια είναι τα δεκαπέντε (15) έτη.»

3. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Ο βαθμός του απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου προκύπτει από το μέσο όρο της γενικής βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων γενικής παιδείας και ειδικότητας, καθώς και της προφορικής βαθμολογίας της Φυσικής Αγωγής, ενώ ο βαθμός του πτυχίου Επαγγελματικού Λυκείου από το μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μαθημάτων ειδικότητας. Οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου ή ισότιμου τίτλου, που εγγράφονται στη Β΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου, απαλλάσσονται από τα μαθήματα γενικής παιδείας και λαμβάνουν μόνο πτυχίο.»

4. Οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013, όπως προστέθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 45 του ν. 4264/2014(Α΄ 118), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«α) Τα σχολικά έτη 2013-2014 και 2014-2015 δεν εφαρμόζεται η τράπεζα θεμάτων κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές των Εκκλησιαστικών Λυκείων στα υποχρεωτικά μαθήματα ειδικότητας, των Λυκείων Ειδικής Αγωγής, καθώς και για τους μαθητές που φοιτούν σε Μειονοτικά Λύκεια και Μουσουλμανικά Ιεροσπουδαστήρια και σε ελληνικά λύκεια του εξωτερικού και για τους ρωμαιοκαθολικούς μαθητές που φοιτούν σε λύκεια στα οποία διδάσκεται το ρωμαιοκαθολικό δόγμα στο εξεταζόμενο μάθηματων Θρησκευτικών.»

 Δείτε εδώ το ΦΕΚ

_____

Πηγή: careerinprogress.gr

Διαβάστε Επίσης  Πρόγραμμα ΤΟΠΣΑ «FESTIVAL FACTORY» των Δήμων Χαλανδρίου και Αγίας Παρασκευής

Tags: εκπαίδευσηεκπαιδευτική πολιτικήκοινωνική πολιτικήπαιδεία

Related Posts

Κοινωνική Συνοχή

Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: 10 σχέδια Erasmus+

by admin
2 Φεβρουαρίου, 2023
0

Έξι από τα επιλεγμένα σχέδια θα εξετάσουν, θα δοκιμάσουν και θα διευκολύνουν την απονομή σήματος κοινού ευρωπαϊκού πτυχίου.

Read more
Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: το ΕΚ έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

2 Φεβρουαρίου, 2023
Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

30 Ιανουαρίου, 2023
Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

25 Ιανουαρίου, 2023
Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

25 Ιανουαρίου, 2023
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

Προσωπικό Φροντίδας | Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

7 Φεβρουαρίου, 2023
Συνεργασίες

Επισκέπτης/τρια Καθηγητής/τρια στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας

7 Φεβρουαρίου, 2023
Συνεργασίες

Επισκέπτες Καθηγητές στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστημίου Μακεδονίας

7 Φεβρουαρίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.047 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων 2014: Human Rights 365

Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων 2014: Human Rights 365

Βασίλης Τσάφος “Αναλυτικό Πρόγραμμα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Εκπαιδευτικοί Προσανατολισμοί”

Βασίλης Τσάφος "Αναλυτικό Πρόγραμμα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Εκπαιδευτικοί Προσανατολισμοί"

Τα πιο επικίνδυνα συστήματα μεταφορών για τις γυναίκες των μεγαλουπόλεων

Τα πιο επικίνδυνα συστήματα μεταφορών για τις γυναίκες των μεγαλουπόλεων

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!