• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό ΕΚΑΒ – Κοινωνικό Ελληνικό Κλιμάκιο Άμεσης Βοήθειας

    Στέλεχος Διοικητικής Υποστήριξης | Ε.Κ. «Αθηνά»

    Θέσεις Εργασίας στο Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά”

    Αγαπώ τον ΟΗΕ αλλά αποτυγχάνει…

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών

    Προκήρυξη θέσης εργασίας για τη στελέχωση της Ομάδας Παιδικής Προστασίας στην Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone) Καβάλας

    Προκήρυξη θέσεων εργασίας για τη στελέχωση της Ομάδας Παιδικής Προστασίας στην Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone) Δράμας

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    Θέσεις Εργασίας | Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή

    Eco-SLAPPs: Νομικός εκφοβισμός και τοπική περιβαλλοντική δράση στην Ελλάδα

    Eco-SLAPPs: Νομικός εκφοβισμός και τοπική περιβαλλοντική δράση στην Ελλάδα

    Διαγωνισμός Ολλανδικής Πρεσβείας-Max van der Stoel Essay Competition

    Διαγωνισμός Ολλανδικής Πρεσβείας-Max van der Stoel Essay Competition

    Γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη των υπηρεσιών του ΚΕΔΙΒΙΜ/ΟΠΑ

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός σε Ήπειρο & Αττική | Κιβωτός του Κόσμου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES |  Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES | Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Αιτήσεις επιχειρήσεων για το νέο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας με 100% επιχορήγηση

    Νέο επίδομα ανεργίας – Ερωτήσεις και απαντήσεις για το πιλοτικό πρόγραμμα

    Νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Η Εφαρμογή των Πολιτικών Ισότητας των Φύλων στους Δήμους και τις Περιφέρειες -Ετήσια Έκθεση 2024

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΠΜΣ «Ποινικές και Εγκληματολογικές Επιστήμες» 2025-2026

    Πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει το νέο χωρίς αποκλεισμούς Erasmus+

    Πανευρωπαϊκή Διάκριση για 5 Ελληνικά Σχολεία στο European Innovative Teaching Award (ΕΙΤΑ) 2025

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό ΕΚΑΒ – Κοινωνικό Ελληνικό Κλιμάκιο Άμεσης Βοήθειας

    Στέλεχος Διοικητικής Υποστήριξης | Ε.Κ. «Αθηνά»

    Θέσεις Εργασίας στο Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά”

    Αγαπώ τον ΟΗΕ αλλά αποτυγχάνει…

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών

    Προκήρυξη θέσης εργασίας για τη στελέχωση της Ομάδας Παιδικής Προστασίας στην Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone) Καβάλας

    Προκήρυξη θέσεων εργασίας για τη στελέχωση της Ομάδας Παιδικής Προστασίας στην Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone) Δράμας

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    Θέσεις Εργασίας | Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή

    Eco-SLAPPs: Νομικός εκφοβισμός και τοπική περιβαλλοντική δράση στην Ελλάδα

    Eco-SLAPPs: Νομικός εκφοβισμός και τοπική περιβαλλοντική δράση στην Ελλάδα

    Διαγωνισμός Ολλανδικής Πρεσβείας-Max van der Stoel Essay Competition

    Διαγωνισμός Ολλανδικής Πρεσβείας-Max van der Stoel Essay Competition

    Γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη των υπηρεσιών του ΚΕΔΙΒΙΜ/ΟΠΑ

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός σε Ήπειρο & Αττική | Κιβωτός του Κόσμου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES |  Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES | Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Αιτήσεις επιχειρήσεων για το νέο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας με 100% επιχορήγηση

    Νέο επίδομα ανεργίας – Ερωτήσεις και απαντήσεις για το πιλοτικό πρόγραμμα

    Νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Η Εφαρμογή των Πολιτικών Ισότητας των Φύλων στους Δήμους και τις Περιφέρειες -Ετήσια Έκθεση 2024

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΠΜΣ «Ποινικές και Εγκληματολογικές Επιστήμες» 2025-2026

    Πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει το νέο χωρίς αποκλεισμούς Erasmus+

    Πανευρωπαϊκή Διάκριση για 5 Ελληνικά Σχολεία στο European Innovative Teaching Award (ΕΙΤΑ) 2025

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Η παρεξήγηση μεταξύ σχολείων αριστείας και πειραματικών σχολείων

19 Φεβρουαρίου, 2015
in Απόψεις
0
Ανακοίνωση για την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία 2014-2015, socialpolicy.gr

Του Γιώργου Μπλιώνη*

Σάλο προκάλεσαν οι δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αριστείδη Μπαλτά, στη βουλή, στις 9-2-15, περί «πρότυπων – πειραματικών σχολείων». Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ο υπουργός είχε καταφερθεί κατά των εξετάσεων εισαγωγής σε αυτά τα σχολεία, μιλώντας για «εξετάσεις ψευτοαριστειας» και είχε εξαγγείλει την κατάργησή τους. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το Βήμα», είπε ότι η αριστεία μοιάζει με «ρετσινιά» καθώς εάν αν αριστεύσεις είσαι αναγκασμένος να είσαι αντάξιος αυτής της έννοιας διαρκώς, ενώ αν αποτύχεις σε κυνηγάει η αποτυχία. Πρόσθεσε όμως ότι θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχουν πειραματικά σχολεία, καθώς η μια πλευρά είναι το δημοκρατικό σχολείο το οποίο παρακολουθούν όλα τα παιδιά, οικειοθελώς, αλλά υπάρχει και το λεγόμενο «συμβολικό κεφάλαιο» και κάποια παιδιά που είναι προικισμένα με περισσότερες δυνατότητες.

Η εφημερίδα «Καθημερινή» αναφέρει ότι «ο κ. Μπαλτάς προανήγγειλε την κατεδάφιση του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, για τις θέσεις των οποίων η ζήτηση τριπλασιάστηκε μέσα σε μία χρονιά. Η εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά γίνεται τώρα με εξετάσεις. Στο προηγούμενο καθεστώς η εισαγωγή γινόταν με κλήρωση, η οποία επέτρεπε ικανοποίηση ρουσφετολογικών αιτημάτων».

Είναι σαφές ότι στο δημόσιο διάλογο υπάρχει μια ξεκάθαρη παρεξήγηση μεταξύ των σχολείων αριστείας και των πειραματικών σχολείων. Στα σχολεία αριστείας υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, προσπάθεια για την πρωτιά, για την καλύτερη ατομική επίδοση. Σε αντίθεση με αυτή τη νοοτροπία, τα πειραματικά σχολεία, τουλάχιστον κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, συνδέθηκαν με το «προοδευτικό κίνημα» στην εκπαίδευση (ή «κίνημα της Νέας Αγωγής»), το οποίο έδινε έμφαση στην ομαδοσυνεργατικότητα και στις δημοκρατικές διαδικασίες, στην ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας και των έμφυτων ταλέντων των παιδιών. Ένα από τα σχολεία εκείνης της εποχής που επιζεί ακόμη και σήμερα στην Αγγλία και έχει υπάρξει η έμπνευση για τη δημιουργία δεκάδων παρόμοιων ανά τον κόσμο, είναι το περίφημο Summerhill, όπου κανένα μάθημα δεν είναι υποχρεωτικό! Όπου όλες οι αποφάσεις για το σχολείο λαμβάνονται από την εβδομαδιαία Γενική Συνέλευση εκπαιδευτικών και μαθητών! Όπου υπάρχει ο θεσμός του Συνηγόρου του Παιδιού!

Ο απόηχος αυτού του κινήματος είχε φτάσει και στην Ελλάδα. Οι δικοί μας πρωτοπόροι προοδευτικοί παιδαγωγοί ήταν ο Δελμούζος, ο Γληνός, ο Κουντουράς και αρκετοί άλλοι. Οι δικές τους επιδράσεις ήταν από το Γερμανικό κυρίως παρακλάδι του προοδευτικού κινήματος και κυρίως από τα Σχολεία Εργασίας. Από εκεί προέκυψαν το Παρθεναγωγείο του Βόλου, το Μαράσλειο Διδασκαλείο, το Διδασκαλείο Θηλέων Θεσσαλονίκης και το Πειραματικό Σχολείο του ΑΠΘ. Όπως ανέφερα και σε πρόσφατο άρθρο μου για τη σχέση των Ελλήνων προοδευτικών παιδαγωγών του μεσοπολέμου με τη σημερινή εφαρμογή προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ο Δελμούζος θεωρούσε ότι το σχολείο οφείλει να δώσει στα παιδιά τις ευκαιρίες να εκδηλώνουν αυθόρμητα τα ενδιαφέροντά τους, να βάζουν σκοπούς ατομικούς και ομαδικούς και να λύνουν τα προβλήματά τους με τη δική τους προσπάθεια και μόνο όταν και όπου δεν μπορούν να επεμβαίνει το σχολείο και να τους δίνει τη βοήθειά του. «Αυτή θα είναι η μαθητική αυτοδιοίκηση, το τέρμα και η ολοκλήρωση της σχολικής ζωής».

Αλλά και ο Κουντουράς στο Διδασκαλείο Θηλέων Θεσσαλονίκης εκτός από τη δημοτική γλώσσα, εφάρμοσε τις ομάδες εργασίας, τις ομάδες ειδικοτήτων, τις εβδομαδιαίες συνελεύσεις όλου του σχολείου («συγκεντρώσεις της Πέμπτης»), το σχολικό θέατρο και γενικότερα τις τέχνες, τους περιπάτους και τις εκδρομές, αλλά και τον κήπο και τα ζώα του σχολείου.

Ας με συγχωρήσουν οι σύγχρονοι παιδαγωγοί των πειραματικών σχολείων στην Ελλάδα, αλλά νομίζω ότι αυτά είναι περισσότερο σχολεία ανταγωνισμού και αριστείας και όχι πειραματικά, με την έννοια που τα ήθελαν οι πρωτοπόροι παιδαγωγοί των αρχών του 20ου αιώνα. Ο συνδετικός κρίκος χάθηκε κάπου μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όταν επικράτησε η φιλοσοφία του Καθηγητή Εξαρχόπουλου, πολέμιου της φιλοσοφίας του Δελμούζου, η οποία και κινδύνευσε με εξαφάνιση. Ευτυχώς, τις τελευταίες δεκαετίες, με την εισαγωγή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία ξαναθυμηθήκαμε τις πρωτοποριακές θεωρίες και μεθόδους του προοδευτικού κινήματος, έστω και μέσω της Εσπερίας. Καιρός είναι πλέον να ξαναθυμηθούμε και την κληρονομιά που μας άφησαν και οι τόσο παρεξηγημένοι και καταδιωγμένοι Έλληνες πρωτοπόροι προοδευτικοί παιδαγωγοί.

Κατά τη γνώμη μου, τα σχολεία αριστείας θα πρέπει να διαχωριστούν από τα πειραματικά σχολεία και να λειτουργήσουν με διακριτούς ρόλους. Δεν γίνεται να συνδυαστούν τα δυο σε ένα, ούτε και χρειάζεται να καταργηθούν τα μεν για να επικρατήσουν τα δε. Ελπίζω ότι κάτι τέτοιο είναι στις προθέσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, η οποία έδειξε τουλάχιστον ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά το θεσμό των εξετάσεων και την έννοια της αριστείας.

* Ο Γ. Μπλιώνης είναι Δρ. Βιολογίας/Οικολογίας και έχει διδάξει Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Τμ. Βιολογίας του ΑΠΘ, ως έκτακτος διδάσκων.

ecology-salonika.org

Διαβάστε επίσης  Ευρωπαϊκό μητρώο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης - Μια νέα προσέγγιση της διαφάνειας στην ανώτατη εκπαίδευση


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: απόψειςεκπαίδευσησχολεία

Related Posts

Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Αρθρογραφία

Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

by admin
11 Νοεμβρίου, 2025
0

Η Συμφωνία της Σαγκάη της UNESCO διαθέσιμη και στα ελληνικά.

Read moreDetails
Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

6 Νοεμβρίου, 2025
ΠΜΣ «Ποινικές και Εγκληματολογικές Επιστήμες» 2025-2026

Πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου

3 Νοεμβρίου, 2025
Χρειαζόμαστε περισσότερη ανθρωπιά, όχι πυρηνικά

Χρειαζόμαστε περισσότερη ανθρωπιά, όχι πυρηνικά

31 Οκτωβρίου, 2025
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει το νέο χωρίς αποκλεισμούς Erasmus+

Πανευρωπαϊκή Διάκριση για 5 Ελληνικά Σχολεία στο European Innovative Teaching Award (ΕΙΤΑ) 2025

30 Οκτωβρίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό ΕΚΑΒ – Κοινωνικό Ελληνικό Κλιμάκιο Άμεσης Βοήθειας

12 Νοεμβρίου, 2025
Στέλεχος Διοικητικής Υποστήριξης | Ε.Κ. «Αθηνά»

Θέσεις Εργασίας στο Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά”

12 Νοεμβρίου, 2025
Αγαπώ τον ΟΗΕ αλλά αποτυγχάνει…

Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών

12 Νοεμβρίου, 2025
Next Post
Οι ενήλικες με σύνδρομο Asperger και κατάθλιψη διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο αυτοκτονίας

Η ανεργία συνδέεται με 45.000 αυτοκτονίες ετησίως

Πρόγραμμα “Σχολές Γονέων” από το Δήμο Θεσσαλονίκης

Έναρξη Σχολών Γονέων Δήμου Παλλήνης

15o Ανταλλακτικό Παζάρι Βιβλίου της Τράπεζας Χρόνου Αγ. Δημητρίου & Αλίμου

15o Ανταλλακτικό Παζάρι Βιβλίου της Τράπεζας Χρόνου Αγ. Δημητρίου & Αλίμου

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.