Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Oviedo στην Ισπανία, τα οφέλη της μελέτης στο σπίτι αγγίζουν το υψηλότερο ποσοστό τους όταν προσεγγίζουν το χρονικό διάστημα περίπου της μίας ώρας ανά ημέρα.
Εξετάζοντας τις συνήθειες μελέτης 7.725 εφήβων, η έρευνα αυτή κατέδειξε ότι για τους μαθητές οι οποίοι αφιέρωναν κατά μέσο όρο περισσότερο από 100 λεπτά την ημέρα για διάβασμα στο σπίτι, τα αποτελέσματα τους σε τεστ με 24 ερωτήματα μαθηματικών και 24 ερωτήματα φυσικής, αρχίσαν να μειώνονται. Η σχέση μεταξύ του χρόνου που δαπανάται για μελέτη και των καλών αποτελεσμάτων σε τεστ δεν είναι γραμμική, αλλά καμπύλη.
Η έρευνα αυτή βασίζεται σε προηγούμενες έρευνες που ανέφεραν πως ο υπερβολικός χρόνος μελέτης οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα στρες, προβλήματα υγείας, ακόμη και σε κοινωνική απομόνωση. Παραδόξως, αυτό σημαίνει ότι οι πιο φιλομαθείς μαθητές στην πραγματικότητα ακολουθούν συμπεριφορές οι οποίες είναι αντιπαραγωγικές για τις επιδόσεις τους στο σχολείο.
Παράλληλα, η νέα έρευνα διαπίστωσε πως οι μαθητές που έκαναν τις εργασίες τους πιο συχνά – δηλαδή, κάθε μέρα – έτειναν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα στο τεστ από εκείνους που μελετούσαν λιγότερο συχνά. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας ήταν το κάτα πόσο οι μαθητές είχαν βοήθεια για τις εργασίες τους – με εκείνους που τις έκαναν μόνοι τους να έχουν καλύτερη επίδοση από εκείνους που είχαν τη βοήθεια των γονέων τους. (Η έρευνα μελέτησε παράγοντες όπως το φύλο και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση.)
Οι ερευνητές καταλήγοντας ανέφεραν πως έαν οι μαθητές πραγματοποιήσουν ατομική και αυτόνομη προσπάθεια, ο χρόνος μελέτης στο σπίτι καθίσταται άνευ σημασίας.
Πηγή: edweek.org
socialpolicy.gr
Discover more from socialpolicy.gr
Subscribe to get the latest posts sent to your email.