• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    FR-Donations & Communications Officer – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    Διοικητική υποστήριξη του προγράμματος ERASMUS+ του ΕΜΠ

    20 θέσεις Συνεντευκτών/τριων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Ερευνητής/τρια στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών

    Νέα σύσταση για ποιοτική εκπαίδευση απαλλαγμένη από την απάτη και τη διαφθορά

    «Ακούμε τη φωνή των παιδιών; Το Δικαίωμα της ελευθερίας γνώμης και συμμετοχής στην τάξη»

    Οι αλλαγές στον ΠΚ αμφισβητούν την αξιοπιστία των θυμάτων σεξουαλικής βίας

    Δικηγόροι, Σάμος, Χίος, Κως, Λέρος | Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ

    Legal and Technical Assistant – Samos Legal Centre @ ASF France

    Οι αλλαγές στον ΠΚ αμφισβητούν την αξιοπιστία των θυμάτων σεξουαλικής βίας

    Διαχειρίστρια περιστατικών έμφυλης βίας, Κως/Λέρος | Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ

    Chief Operation Manager @ Odyssea

    EU project manager @ Odyssea

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής

    Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: 10 σχέδια Erasmus+

    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: το ΕΚ έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    FR-Donations & Communications Officer – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    Διοικητική υποστήριξη του προγράμματος ERASMUS+ του ΕΜΠ

    20 θέσεις Συνεντευκτών/τριων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Ερευνητής/τρια στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών

    Νέα σύσταση για ποιοτική εκπαίδευση απαλλαγμένη από την απάτη και τη διαφθορά

    «Ακούμε τη φωνή των παιδιών; Το Δικαίωμα της ελευθερίας γνώμης και συμμετοχής στην τάξη»

    Οι αλλαγές στον ΠΚ αμφισβητούν την αξιοπιστία των θυμάτων σεξουαλικής βίας

    Δικηγόροι, Σάμος, Χίος, Κως, Λέρος | Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ

    Legal and Technical Assistant – Samos Legal Centre @ ASF France

    Οι αλλαγές στον ΠΚ αμφισβητούν την αξιοπιστία των θυμάτων σεξουαλικής βίας

    Διαχειρίστρια περιστατικών έμφυλης βίας, Κως/Λέρος | Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ

    Chief Operation Manager @ Odyssea

    EU project manager @ Odyssea

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής

    Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: 10 σχέδια Erasmus+

    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: το ΕΚ έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Το bullying και η Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού

17 Απριλίου, 2015
in Απόψεις
1
bullying.παρενόχληση, εκφοβισμός παιδιών και εφήβων, socialpolicy.grjpg

του Νίκου Ανδρεόπουλου *

2012 – Στην επιστημονική κοινότητα αλλά και το ευρύτερο χώρο της παιδικής προστασίας διατυπώνονται σοβαρές ενστάσεις για την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια υπέρογκών χρηματοδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ με αποδέκτη ένα και μοναδικό επιχορηγούμενο φορέα. Οι ενστάσεις φθάνουν να διατυπώνονται ανοικτά και σε ακρόαση επιτροπής του Κοινοβουλίου από βουλευτές.

Την ίδια περίοδο συγκροτείται το Παρατηρητήριο για τη Σχολική Βία και Εκφοβισμό με τη συμμετοχή του εμπλεκόμενου φορέα.

Ο αρμόδιος Υφυπουργός δέχεται συγκεκριμένες καταγγελίες για την άκριτη – φωτογραφική – αναποτελεσματική επιχορήγηση, ως οικονομικά δυσανάλογη ως προς το πραγματικό έργο, του επιχορηγούμενου φορέα.

Ύστερα από εξέταση των καταγγελιών ο Υφυπουργός παγώνει τις χρηματοδοτήσεις.

Επισήμανση: Οι εν λόγω χρηματοδοτήσεις έφθαναν τα 2.000.000 €!

Συγκριτικό στοιχείο: το σύνολο του διαθέσιμου προϋπολογισμού της τελευταίας πρόσκλησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Justice) για την αντιμετώπιση του φαινομένου με αποδέκτες τους φορείς ολόκληρης της ΕΕ φθάνει το 1.500.000 €!

Οικονομικά παιχνίδια

2013, Δεκέμβριος – Ο διάδοχός Υφυπουργός αναβιώνει τις χρηματοδοτήσεις και ανασυγκροτεί το Παρατηρητήριο. Στη νέα του σύνθεση μετέχουν από κοινού ο καταγγελλόμενος αλλά και καταγγέλλων φορέας.

Παιχνίδια δύναμης και εξουσίας.

Με βάση τα παραπάνω ποιά είναι η ηθική υπόσταση του κατ εξοχή αρμόδιου οργάνου για την αντιμετώπιση του φαινομένου; Και πώς, με τεκμαιρόμενη την απουσία του απαραίτητου ηθικού υπόβαθρου, αναμένεται ουσιαστική ενεργοποίηση προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης του φαινομένου;

2012, Ιούνιος. Για πρώτη φορά στοιχειοθετείται από την Ελλάδα και για την Ευρώπη ολόκληρη η αντιμετώπιση του bullying ως ζητήματος παραβίασης της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού αντίθετα με τις κρατούσες μέχρι τότε αντιλήψεις που βασίζονταν στην «ψυχιατρικοποίηση» θυμάτων / θυτών ή την «ποινικοποίηση» των θυτών. Σε ένα περιστατικό bullying παραβιάζονται ένα ή και περισσότερα από τα παρακάτω άρθρα της Σύμβασης:

Άρθρο 2

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη υποχρεούνται να σέβονται τα δικαιώματα, που αναφέρονται στην παρούσα Σύμβαση και να τα εγγυώνται σε κάθε παιδί που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους

Άρθρο 3

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη υποχρεούνται να εξασφαλίζουν στο παιδί την αναγκαία για την ευημερία του προστασία και φροντίδα,

Άρθρο 6

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν ότι κάθε παιδί έχει εγγενές δικαίωμα στη ζωή.
  2. Τα Συμβαλλόμενα κράτη μέρη εξασφαλίζουν, στο μέτρο του δυνατού, την επιβίωση και την ανάπτυξη του παιδιού.

Άρθρο 12

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη εγγυώνται στο παιδί που έχει ικανότητα διάκρισης το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης………….

Άρθρο 13

  1. Το παιδί έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης

Άρθρο 14

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα του παιδιού για ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας………….

Άρθρο 16

  1. Κανένα παιδί δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αυθαίρετης ή παράνομης επέμβασης στην ιδιωτική του ζωή, στην οικογένειά του, στην κατοικία του ή στην αλληλογραφία του, ούτε παράνομων προσβολών της τιμής και της υπόληψής του.
  2. Το παιδί δικαιούται να προστατεύεται από το νόμο έναντι τέτοιων επεμβάσεων ή προσβολών.

Άρθρο 19

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα νομοθετικά, διοικητικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα, προκειμένου να προστατεύσουν το παιδί από κάθε μορφή βίας, προσβολής ή βιαιοπραγιών σωματικών ή πνευματικών, ………………..  
Διαβάστε Επίσης  Bullying: Και όμως νικιέται! - Μια στρατηγική για γονείς, παιδαγωγούς, παιδιά και όλους τους άλλους

Άρθρο 28

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση ……..          

Άρθρο 29

  1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη συμφωνούν ότι η εκπαίδευση του παιδιού πρέπει να αποσκοπεί:

α. Στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και στην πληρέστερη δυνατή ανάπτυξη των χαρισμάτων του και των σωματικών και πνευματικών ικανοτήτων του.

β. Στην ανάπτυξη του σεβασμού για τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις θεμελιώδεις ελευθερίες και για τις αρχές που καθιερώνονται στο Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. …..

Άρθρο 34

Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναλαμβάνουν την υποχρέωση να προστατεύσουν το παιδί από κάθε μορφή σεξουαλικής εκμετάλλευσης και σεξουαλικής βίας.

Που βρίσκονται οι μεγάλες διαφορές στην προσέγγιση:

  1. Αν πράγματι το πλαίσιο παραγωγικής αντιμετώπισης του φαινομένου είναι η τήρηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού τότε, σε οποιοδήποτε περιστατικό που συνιστά παραβίαση της, άμεσα κατ αρχήν υπεύθυνοι είναι οι θεσμικοί φορείς άσκησης πολιτικής που εγγυώνται την εφαρμογή της. Στο πλαίσιο αυτό δυνητικές διαταραχές ή υστερήσεις, που συνδέονται με το δράστη ή το θύμα αντίστοιχα, αποτελούν και πρέπει να αποτελούν συμπληρωματικούς και μόνο παράγοντες τους οποίους οι διαδικασίες /μηχανισμοί εφαρμογής της Σύμβασης οφείλουν να λαμβάνουν επικουρικά υπ’ όψιν.
  2. Η βασικότερη προϋπόθεση για την αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων είναι η πληροφόρηση, εκπαίδευση και με κάθε τρόπο ενίσχυση και υποστήριξη των φορέων των δικαιωμάτων, στην παρούσα περίπτωση των ίδιων των παιδιών. Εφ όσον τα παραπάνω εξασφαλίζονται τότε
  • διαμορφώνεται μια σχετική συλλογική συνείδηση,
  • απορρέει μια αντίστοιχη συλλογική στάση ή και δράση και
  • μπορεί να αναζητηθεί επικουρική στήριξη σε εγγυητικούς φορείς και διαδικασίες  

Για παράδειγμα κανείς δεν θα (να μη) αισθάνεται μόνος – ως δυνητικό θύμα- ή κανείς δεν θα (να μη) βασίζεται στην απουσία αντίδρασης (συλλογικής τουλάχιστον) -ως δυνητικός δράστης.

  1. Δύο πρακτικά ερωτήματα:
  • πώς ενσωματώνεται στον κορμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος, και όχι σε άλλες υποδεέστερες συμπληρωματικές διαδικασίες, η διδασκαλία / ενασχόληση με τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού; Γιατί κρίνεται η απομνημόνευση της πρωτεύουσας ενός απομακρυσμένου κρατιδίου σπουδαιότερη από τη γνώση οποιουδήποτε Άρθρου της Συνθήκης, γνώση που διαμορφώνει τη προσωπικότητα ή την πολιτική αντίληψη και θα συνοδεύει το παιδί σε όλη του τη ζωή;
  • Γιατί δεν έχει υπογραφεί και επικυρωθεί από το 2011 από την Βουλή το 3ο Προαιρετικό Πρωτόκολλο της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού που θεσμοθετεί τη διαδικασία επικοινωνίας / άμεσης καταγγελίας από τα ίδια τα παιδιά των περιπτώσεων παραβίασης της Σύμβασης;
  1. Ερμηνείες και παρερμηνείες
  1. Στα δύο παραπάνω πρακτικά ερωτήματα αντιστοιχεί μια κοινή απάντηση: Αν προωθούνταν η πραγματική εφαρμογή της Συνθήκης και η σχετική ενεργοποίηση των παιδιών ως πλαισίου αντιμετώπισης του bullying τότε την επόμενη στιγμή αυτή η διαδικασία αυτή θα επεκτείνονταν ανεμπόδιστα σε κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής ζωής θέτοντας υπό αμφισβήτηση σειρά συστατικών στοιχείων του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω . Και βέβαια δεν θα περιοριζόταν εκεί: σειρά αμέσως θα έπαιρναν η προσωπική και κοινωνική ζωή άρα και η πολιτική διαμόρφωση και έκφραση.
  2. Όσο η κατεύθυνση αυτή δεν υιοθετείται άμεσα και ενεργά τότε το πεδίο γίνεται έρμαιο παρερμηνειών του φαινομένου και κυρίως προσφέρεται έδαφος σε άστοχες ή ακόμα και με αντίθετα αποτελέσματα αντιμετωπίσεις:
Διαβάστε Επίσης  «Amanda» : Εφαρμογή του ΑΠΘ για την καταπολέμηση του Bullying στα σχολεία

Δεν είναι τυχαίο ότι η χθεσινή ανακοίνωση της ενίσχυσης της ποινικής αντιμετώπισης του φαινομένου συνέπεσε, ακριβέστερα ακολούθησε την ανακοίνωση της «Χρυσής Αυγής» όπου αναφέρονται τα ακόλουθα ανατριχιαστικά:

«Το bullying είναι μια διαστροφική, σαδιστική μορφή βίας, που εξοντώνει ψυχικά το θύμα, που του αφήνει πληγές ισόβιες, που του προσβάλλει ανεπανόρθωτα την υπόσταση, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια.
Το bullying, σε μια κοινωνία με τις δομές αποσαθρωμένες δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί με άλλες, ηπιότερες, αμυντικές μεθόδους, όπως αυτές που προτείνονται: της αυτοπροστασίας και της σύνταξης του υγιούς κοινωνικού περιβάλλοντος γύρω από το βαλλόμενο πρόσωπο.
Για τον απλούστατο λόγο ότι η έννοια του υγιούς κοινωνικού περιβάλλοντος δεν είναι πια το αυτονόητο.
Συνεπώς ίσως θα έπρεπε τώρα να εισαχθεί το αίτημα της ποινικοποίησής του bullying. Ακόμα και σε περιπτώσεις που οι θύτες είναι ανήλικοι…
Aν όχι τώρα, πότε;”.

Ακόμη και αν πράγματι εντοπίζονταν ανεπάρκειες του ισχύοντος νομικού πλαισίου, οι οποιεσδήποτε βελτιωτικές ρυθμίσεις θα ήταν δικαιολογημένες μόνον εφ όσον ακολουθούσαν τις ουσιαστικές παρεμβάσεις αντιμετώπισης και θα είχαν σαν αποκλειστικό στόχο τις υστερήσεις στην ενεργό αντιμετώπιση και σε καμία περίπτωση το δράστη. Αν η συγκεκριμένη «απροσδόκητη» (;) συνηγορία της Χρυσής Αυγής δεν μας υποχρεώνει σε μια ισορροπημένη προσέγγιση τότε τρείς αναφορές αρκούν για πιο νηφάλια σκέψη:

  1. Πολλές έρευνες του φαινομένου σε ευρωπαϊκό επίπεδο εντοπίζουν τομή των δύο ρόλων, δράστη και θύματος στο ίδιο πρόσωπο: ποσοστό των θυμάτων θύμα μετατρέπονται σε θύτες όταν καταλήξουν ότι αυτό το μοντέλο συμπεριφοράς είναι ικανό να προσφέρει περισσότερα στη προσωπική και κοινωνική τους επιβίωση/ ανέλιξη.
  1. “Σε “καλό” σχολείο της Αθήνας, η πρώτη μαθήτρια του σχολείου, ηλικίας περίπου 16 ετών και σημαιοφόρος, υπέστη νευρικό κλονισμό και προχώρησε σε απόπειρες αυτοκτονίας.

Η αιτία ήταν η διαδικτυακή επίθεση που δέχτηκε από ένα προφίλ ψεύτικο το οποίο εμφανιζόταν να ήταν δικό της, να ανήκε σε αυτήν. Η μαθήτρια, επειδή ήταν και πρώτη, κουβεντιαζόταν σε όλο το σχολικό περιβάλλον με αποτέλεσμα να μην αντέξει την πίεση και να κάνει δύο απόπειρες.

Η ΔΗΕ προχώρησε σε έρευνα πολλών ημερών, περίπου 25, για να καταλήξει στον ένοχο αλλά και για να μείνουν εμβρόντητοι οι αστυνομικοί όταν ανακάλυψαν πως ο ένοχος ήταν ο δεύτερος μαθητής στο σχολείο ο οποίος τη ζήλευε και ήθελε την πρωτιά!”.

http://news247.gr/eidiseis/koinonia/cyber_bullying_o_trampoykismos_sto_diadiktyo.2027196.html?service=print

Ποιος είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ουσιαστικός ηθικός αυτουργός στον οποίο και θα πρέπει να απευθύνεται η εισαχθείσα τροπολογία;

  1. Ας αφουγκραστούμε λίγο το κροτάλισμα των όπλων που συνόδεψε τον άτυχο Βαγγέλη στην τελευταία του κατοικία.

Με το ίδιο κροτάλισμα, σε γάμους ή σε βαφτίσια, μπορεί να έχουν ανατραφεί οι πιθανολογούμενοι θύτες.

Δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνει και τους φορείς αυτού του συμπεριφορικού μοντέλου, ως παραβάτες ηθικούς αυτουργούς, η τροπολογία που κατατέθηκε;

 

——

* Νίκος Ανδρεόπουλος – Head of Social Planning and Projects Development Department at EDRA Social Cooperative Activities.

Tags: bullyingεκφοβισμόςΣύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού

Related Posts

Το «Live Without Bullying» έρχεται στα ελληνικά σχολεία
Κοινωνική Αλληλεγγύη

Το νέο τηλεοπτικό σποτ του Live Without Bullying

by admin
13 Σεπτεμβρίου, 2022
0

Η δράση «Live Without Bullying» κατά του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού, στηρίζει εδώ και χρόνια μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Read more
«Τέχνη, μια σιωπηλή επανάσταση: Η τέχνη ως δυναμικό εργαλείο κοινωνικού μετασχηματισμού και αλλαγής για την αντιμετώπιση των φαινομένων ανισότητας, στερεοτύπων, ρατσισμού και εκδηλώσεων βίας και κακοποίησης»

«Τέχνη, μια σιωπηλή επανάσταση: Η τέχνη ως δυναμικό εργαλείο κοινωνικού μετασχηματισμού και αλλαγής για την αντιμετώπιση των φαινομένων ανισότητας, στερεοτύπων, ρατσισμού και εκδηλώσεων βίας και κακοποίησης»

6 Σεπτεμβρίου, 2022
Νέα εκπαιδευτικά προγράμματα 2022-2023 | Κέντρο Παιδιού & Εφήβου

Νέα εκπαιδευτικά προγράμματα 2022-2023 | Κέντρο Παιδιού & Εφήβου

26 Ιουλίου, 2022
Διαδικτυακή Εκδήλωση «Η έμφυλη βία στο χώρο εργασίας»

Διαδικτυακή Εκδήλωση «Η έμφυλη βία στο χώρο εργασίας»

3 Μαρτίου, 2021
Το «Live Without Bullying» έρχεται στα ελληνικά σχολεία

Το «Live Without Bullying» έρχεται στα ελληνικά σχολεία

27 Νοεμβρίου, 2020
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FR-Donations & Communications Officer – SAMS Ελλάς | Αθήνα

3 Φεβρουαρίου, 2023
Διοικητική υποστήριξη του προγράμματος ERASMUS+ του ΕΜΠ

20 θέσεις Συνεντευκτών/τριων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

3 Φεβρουαρίου, 2023
Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

3 Φεβρουαρίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.041 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Παγκόσμια Ημέρα Αγροτικής Πάλης

Παγκόσμια Ημέρα Αγροτικής Πάλης

Κατάργηση εξέταστρου 5 ευρώ στο ΕΣΥ

Σχέδιο ΚΕΕΛΠΝΟ για πρόσφυγες- μετανάστες

Τζούλιαν Μπαρνς: “Ο Αχός της Εποχής”

Trevor Curnow: Πρακτικοί Οδηγοί "Φιλοσοφία για την Καθημερινή Ζωή" - Ιδέες για καθημερινή Χρήση

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!