• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Πέμπτη, 30 Ιουνίου, 2022
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Arrupe Centre Teacher @ Jesuit Refugee Service Greece

    Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι στο Διεθνές Πανεπιστήμιο

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέσεις εργασίας στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Νομικός Σύμβουλος στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    Διδακτικό έργο στην ΑΣΠΑΙΤΕ για το Πρόγραμμα ΠΕΣΥΠ

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Παροχή διδακτικού έργου στο Πάντειο

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Πρόγραμμα Ανάδοχης Φροντίδας Ασυνόδευτων Ανηλίκων

    Η Αναδοχή των παιδιών των ιδρυμάτων χωρίς ευκαιρίες “Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης” μέσω του συστήματος anynet.gr

    Ισότητα των φύλων και οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της κρίσης Covid-19

    Ισότητα των φύλων και συμπερίληψη της διάστασης του φύλου στην ανάκαμψη από την COVID-19

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Arrupe Centre Teacher @ Jesuit Refugee Service Greece

    Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι στο Διεθνές Πανεπιστήμιο

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέσεις εργασίας στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Νομικός Σύμβουλος στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    Διδακτικό έργο στην ΑΣΠΑΙΤΕ για το Πρόγραμμα ΠΕΣΥΠ

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Παροχή διδακτικού έργου στο Πάντειο

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Πρόγραμμα Ανάδοχης Φροντίδας Ασυνόδευτων Ανηλίκων

    Η Αναδοχή των παιδιών των ιδρυμάτων χωρίς ευκαιρίες “Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης” μέσω του συστήματος anynet.gr

    Ισότητα των φύλων και οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της κρίσης Covid-19

    Ισότητα των φύλων και συμπερίληψη της διάστασης του φύλου στην ανάκαμψη από την COVID-19

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Αλληλεγγύη

Εκστρατεία: Παιδιά με αναπηρία, αόρατα στα σχολεία

29 Μαΐου, 2015
in Κοινωνική Αλληλεγγύη
0
Εκστρατεία_Παιδιά με αναπηρία, αόρατα στα σχολεία

Η ActionAid ξεκινάει την νέα της εκστρατεία, με στόχο την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα και βασικό αίτημα την άμεση ένταξη τους σε σχολεία που λαμβάνουν υπόψη τους τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα όλων των μαθητών.

 Η ActionAid πραγματοποίησε πρόσφατα έρευνα* που εξετάζει κατά πόσο εφαρμόζονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα.

Το πιο ντροπιαστικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι μόνο το 15% των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα, πηγαίνει σχολείο! Το υπόλοιπο 85%, δηλαδή 170.000 περίπου παιδιά παραμένουν αόρατα από τις εκπαιδευτικές κοινότητες, περιορίζοντας τις πιθανότητες τους να γίνουν ορατοί στο μέλλον στην κοινωνία μας.

Πίσω από το νούμερο των 170.000 παιδιών, δεν βρίσκονται μόνο παιδιά με αναπηρίες που δεν θα τους δοθεί ένα ίσο ξεκίνημα στην ζωή. Βρίσκονται παιδιά με δυνατότητες που θα γίνουν αόρατοι πολίτες, αποκλεισμένοι από τους θεσμούς και τις δομές μιας κοινωνίας που αποδέχεται παθητικά τις διακρίσεις και τα στερεότυπα γύρω από την αναπηρία.

*Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα που διενέργησε η ερευνήτρια Πελαγία Παπανικολάου Υποψήφια Δρ. Εγκληματολογίας Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, που πραγματοποιήθηκε το 2014. Συνολικά, απάντησαν 122 άνθρωποι, 84 εκπαιδευτικοί και  38 από γονείς παιδιών με αναπηρία σε ερωτήματα που αφορούν την ενημέρωση γύρω από την Εκπαίδευση ΑΜΕΑ και πρόσβαση σε υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης, τη συμμετοχή γονέων και παιδιών στη λήψη αποφάσεων, την προσβασιμότητα (μεταφορά, υλικό, ανθρώπινο δυναμικό), την κοινωνικοποίηση των μαθητών, την ενταξιακή  εκπαίδευση στα γενικά σχολεία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών . 

Βασικά συμπεράσματα της Έκθεσης:

1. Δεν υπάρχει μητρώο

Το εκπαιδευτικό έτος 2010-2011 μόνο 24.105 παιδιά με αναπηρίες φοιτούσαν σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και 7.656 παιδιά σε ειδικά σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι από τα 200.000 παιδιά με αναπηρίες, που υπολογίζεται ότι ζουν στη χώρα μας, μόνο τα 31.761 πηγαίνουν σχολείο, δηλαδή μόλις το 15%. Επειδή, όμως, δεν υπάρχει στη χώρα μας εθνικό μητρώο καταγραφής παιδιών με αναπηρία, ο αριθμός αυτός αποτελεί εκτίμηση. Χωρίς καταγραφή των μαθητών και των αναγκών τους με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική πολιτική Ειδικής  Εκπαίδευσης, ώστε κανένα παιδί να μην στερείται το δικαίωμα στην εκπαίδευση και κανένα παιδί να μην είναι αόρατο.

Η ActionAid ζητά τη δημιουργία ενός μητρώου καταγραφής στο οποίο θα καταγράφονται με αξιόπιστο και αντικειμενικό τρόπο όλα τα παιδιά με αναπηρία ή/και οι ειδικές εκπαιδευτικές τους ανάγκες, κατά κατηγορία αναπηρίας με παρακολούθηση της εκπαιδευτικής υποστήριξης τους και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

2. Οι γονείς παιδιών με αναπηρία δεν συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων

Διαβάστε Επίσης  Εννοιολογικό πλαίσιο και ορολογία στην διαχείριση του μεταναστευτικού

Οι γονείς και τα παιδιά δεν έχουν δικαίωμα να παίρνουν μέρος στις αποφάσεις που αφορούν την εκπαίδευσή τους και άρα τη ζωή τους. Η ελληνική εκπαίδευση, ούτως ή άλλως, εντάσσει ελάχιστα τους γονείς και τα παιδιά στις αποφάσεις που αφορούν την εκπαίδευσή τους. Στην περίπτωση των παιδιών με αναπηρία η κατάσταση αυτή προκαλεί σοβαρές δυσκολίες, καθώς η διαδικασία για την εκπαιδευτική αξιολόγηση που περνούν τα παιδιά για να ενταχτούν σε κάποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο είναι τελείως κλειστή προς τους γονείς και οι αποφάσεις των επιτροπών είναι δεσμευτικές και συνήθως αμετάκλητες.

Η ActionAid ζητά τη συμμετοχή γονέων και μαθητών σε αποφάσεις που αφορούν στην εκπαίδευσή τους και θεσμοθέτηση της συμμετοχής των μαθητών στην εκπροσώπηση της μαθητικής κοινότητας.

3.  Προσβασιμότητα

Τα σχολεία δεν είναι προσβάσιμα σε μαθητές με αναπηρία: δεν υπάρχουν επαρκείς υπηρεσίες μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο, τα κτίρια δεν είναι προσαρμοσμένα για να δεχτούν μαθητές με αναπηρία, το εποπτικό υλικό είναι ανεπαρκές και το ανθρώπινο δυναμικό συχνά δεν φτάνει για να καλύψει τις ανάγκες.

Η ActionAid ζητά επαρκή και έγκαιρη στελέχωση με εκπαιδευτικούς και παράλληλη στήριξη, τόσο στα γενικά όσο και στα ειδικά σχολεία. Δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των μαθητών στο σχολείο, κτιριακές προσαρμογές των σχολείων και παροχή εποπτικού και εκπαιδευτικού υλικού σύμφωνα με τις ανάγκες. 

4. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης

Δεν υπάρχει συνεχόμενη εκπαίδευση εκπαιδευτικών που να λαμβάνει υπόψη τις τελευταίες τεχνολογίες και εκπαιδευτικές τάσεις. Υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ θεωρίας του περιεχόμενου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της πραγματικότητας των σχολικών προβλημάτων.

Η ActionAid ζητά τη συνεχή και δια βίου εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, με έμφαση στην ενταξιακή μάθηση σε κάθε μορφή αναπηρίας. 

5. Πρώιμη παρέμβαση

Δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό σύστημα πρώιμης παρέμβασης για παιδιά ηλικίας 0-6 ετών, ηλικίες κρίσιμες για όλα τα παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι όταν έρχεται η στιγμή τα παιδιά να μπουν σε σχολική τάξη, οι δυσκολίες είναι πολύ μεγαλύτερες. Λόγω έλλειψης δημόσιων υπηρεσιών, πολλοί γονείς απευθύνονται σε ιδιωτικούς φορείς, επωμιζόμενοι το υψηλό κόστος τους.

Η ActionAid ζητά τη θεσμοθέτηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος πρώιμης παρέμβασης, έγκαιρη ενημέρωση των γονέων για την αναγκαιότητα της πρώιμης παρέμβασης και την πρόσβαση σε σχετικές υπηρεσίες. Τη συμπερίληψη των υπηρεσιών της πρώιμης παρέμβασης στον κατάλογο του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ).

6. Έλλειψη σταθερής και επαρκούς χρηματοδότησης

Διαβάστε Επίσης  Κίνδυνος Φτώχειας και Κοινωνικού Αποκλεισμού: Πώς μετράται;

Δεν υπάρχει σταθερή και επαρκής χρηματοδότηση της Ειδικής Εκπαίδευσης. Τα τελευταία χρόνια δε οι πόροι έχουν μειωθεί με αποτέλεσμα, η κρίση να έχει χειροτερέψει την κατάσταση για τα παιδιά με αναπηρία.

Η ActionAid ζητά τη σταθερή χρηματοδότηση της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία από τον κρατικό προϋπολογισμό και πλήρης και ορθολογική αξιοποίηση των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και των συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που θα λειτουργούν ενισχυτικά με την εφαρμογή πραγματικά καινοτόμων δράσεων.

Πλήρες Κείμενο Έκθεσης

Συμπεριληπτική εκπαίδευση: η απάντηση στον αποκλεισμό

Η συμπεριληπτική εκπαίδευση (inclusive education) είναι η εκπαίδευση που θα ήθελε η ActionAid να απολαμβάνουν όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα.  Πρόκειται για το εκπαιδευτικό σύστημα που στηρίζεται στη φιλοσοφία αποδοχής και σεβασμού προς όλα τα παιδιά χωρίς να τίθενται παράμετροι γύρω από την έλλειψη ικανοτήτων. Στόχος της προσέγγισης είναι να μη μείνει κανένας μαθητής έξω από το σχολείο. Αυτό οδηγεί στο να μάθουμε να συμβιώνουμε ο ένας με τον άλλον, μέσα σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών. Έτσι, η συμπεριληπτική εκπαίδευση αποτελεί ένα μέσο που συμβάλει στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας.

Τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που γίνονται αποδεκτά στο σχολείο, γίνονται αποδεκτά με τις ιδιαιτερότητές τους και στην ευρύτερη κοινότητα όπου ζουν. Ταυτόχρονα, οι μαθητές χωρίς αναπηρία μαθαίνουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Σχολείο για όλους, εκπαίδευση για όλους, κοινωνία για όλους. Η ActionAid πιστεύει στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων.  Για  το λόγο αυτό, υποστηρίζει τη συμπεριληπτική εκπαίδευση που αποτελεί τη σύγχρονη τάση που κερδίζει έδαφος διεθνώς, ως προς την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία.  Η ιδέα της ύπαρξης δύο διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων, γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, ένα σύστημα που έχει υιοθετηθεί από το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, τις τελευταίες δεκαετίες άρχισε να αμφισβητείται κυρίως από την σκοπιά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς εντείνεται ο διαχωρισμός ανάμεσα στα «φυσιολογικά» και «αποκλίνοντα». Η Ελλάδα ακολουθεί με αργούς ρυθμούς τις εκπαιδευτικές τάσεις, παρόλο που έχουν περάσει δύο χρόνια από την κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ανθρώπων με Αναπηρία (CRDP), με τον Ν. 4074/2012 ΦΕΚ Α’ 88/11-4-2012 που αποτελεί το εσωτερικό μας δίκαιο.

Οι άνθρωποι με αναπηρία δεν είναι αόρατοι. Βάλτε την υπογραφή σας εδώ: /aoratapaidia

www.actionaid.gr

Κράτα το

Tags: ActionAidsocialpolicy.gr ανθρώπινα δικαιώματαΑμεΑδιακρίσειςεκπαιδευτικό σύστημακοινωνικός αποκλεισμόςσχολεία

Related Posts

Θέσεις Εργασίας

Volunteering Manager (Maternity Cover) @ ActionAid Hellas

by admin
23 Ιουνίου, 2022
0

ActionAid Hellas (AAH) is searching for a Volunteering Manager to join a global movement of committed individuals, working to further human rights...

Read more

Institutional Fundraising Manager @ ActionAid Hellas

23 Ιουνίου, 2022
Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

17 Ιουνίου, 2022
«Safe at Work»: Διαδικτυακή εκδήλωση για την καταπολέμηση της σεξουαλικής παρενόχλησης στην εργασία

«Safe at Work»: Διαδικτυακή εκδήλωση για την καταπολέμηση της σεξουαλικής παρενόχλησης στην εργασία

6 Ιουνίου, 2022
Βελτίωση των συνθηκών κράτησης στις φυλακές | Σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις

Συνθήκες ποινικής κράτησης: Επικαιροποίηση της βάσης δεδομένων του FRA

1 Ιουνίου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Arrupe Centre Teacher @ Jesuit Refugee Service Greece

30 Ιουνίου, 2022

Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι στο Διεθνές Πανεπιστήμιο

30 Ιουνίου, 2022

Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

30 Ιουνίου, 2022

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 5.956 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπισμού 2014: Χώρες σε Ανθρωπιστική Κρίση

Έκθεση: Προσεγγίσεις στην Ισονομία και στην Ισότητα της Πρόσβασης των Παιδιών - Βασικές Συστάσεις

Bullying: Ο λόγος τώρα στο Υπουργείο Παιδείας

Άντα Κολάου: Η ακτιβίστρια κατά των εξώσεων, η νέα δήμαρχος Βαρκελώνης

Κάποιες σκέψεις με αφορμή την νίκη της Άντα Κολάου στις δημοτικές εκλογές της Βαρκελώνης

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!