Ο Συνήγορος του Πολίτη, με την ιδιότητά του ως Συνήγορος του Παιδιού, διερεύνησε την περασμένη σχολική χρονιά αναφορά που αφορούσε μαθητή δημοτικού σχολείου της Αττικής, αλλοδαπής καταγωγής, ο οποίος στοχοποιήθηκε μετά από επανειλημμένα περιστατικά βίαιης συµπεριφοράς κατά συμμαθητών του. Η πλειοψηφία των γονέων των υπολοίπων μαθητών της τάξης ζήτησαν επιτακτικά την απομάκρυνσή του από το σχολείο ή την τοποθέτηση ειδικού εκπαιδευτικού για την παρακολούθηση και υποστήριξή του. Στη σχολική κοινότητα δημιουργήθηκε μεγάλη αναστάτωση και συγκρουσιακό κλίμα.
Ο Συνήγορος επισκέφθηκε το σχολείο, συνομίλησε με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς, συζήτησε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης για τα δικαιώματα των παιδιών, και διαπίστωσε ότι τα προβλήματα συµπεριφοράς του μαθητή θα τύχαιναν καλύτερης διαχείρισης, αν καταβάλλονταν από όλες τις πλευρές προσπάθειες συνεργασίας.
Στη συνέχεια συναντήθηκε και με τους γονείς των μαθητών της τάξης και εκτίμησε ότι ένα μεγάλο κομμάτι ευθύνης για την προκληθείσα ένταση βάρυνε αυτούς που παρασυρόμενοι από τη γενικότερη ατμόσφαιρα ανησυχίας για τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού, παρενέβαιναν με ιδιαίτερη ένταση, επιδιώκοντας να «προστατέψουν» τα παιδιά τους, μη διευκολύνοντας όμως το έργο των εκπαιδευτικών.
Τελικά, ύστερα από παρέμβαση και του σχολικού συμβούλου, αναζητήθηκαν λύσεις με στόχο τον περιορισμό της έντασης ανάμεσα στους γονείς, την αξιοποίηση διαγνωστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών της κοινότητας και την επίτευξη της καλύτερης συνεργασίας όλων των παραγόντων για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής ζωής.
Από τη διαμεσολάβηση σε αυτήν την υπόθεση όπως και σε άλλες που αφορούν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, ο Συνήγορος διαπίστωσε εκ νέου ότι τα προβλήματα που προκύπτουν χρειάζεται να αντιμετωπίζονται με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων (μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών), στη βάση ειλικρινούς και ισότιμης συνεργασίας.
Πηγή: synigoros.gr