4 θεραπευτικές δραστηριότητες και ασκήσεις για διατροφικές διαταραχές

Οι ακόλουθες δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί από την Αυστραλή εικαστική θεραπεύτρια (Art therapist) και σχολική σύμβουλο Sheree Sams (School MA Art Therapy, PG Expressive Therapy, BA Psychology, Dip Welfare), για συνεδρία θεραπείας μέσω τέχνης.

Δραστηριότητα #1 – H ισορροπία του μυαλού

  • Αξιολόγηση της εξερεύνησης. Τι μου αποσπά την προσοχή και σε τι θέλω εγώ να δώσω σημασία στη ζωή μου. Χρησιμοποίησε σχήματα διαφορετικών μεγεθών για να αξιολογήσεις τις αξίες στη ζωή των ανθρώπων όπως η υγεία, η διατροφή, η άσκηση, η οικογένεια, οι συναισθηματικές σχέσεις, η εκπαίδευση, η πνευματικότητα και άλλα.
  • Διαχείριση της σκέψης. Ποια είναι η ακραία σκέψη σε αντίθεση με τη χρήσιμη σκέψη. Κάνε μια λίστα, τραβώντας μια γραμμή μέχρι κάτω από το κέντρο της σελίδας. Σκέψου πώς θα επιτευχθεί καλύτερα η ισορροπία με πιο χρήσιμες σκέψεις.
  • Εφάρμοσε αυτό στο προηγούμενο σου σχήμα.
  • Γράψε πάνω σε ένα μπαλόνι την πιο δύσκολη σκέψη που τροφοδοτεί συχνά το μυαλό σου. Φούσκωσε το μπαλόνι και σκάστο για να ελευθερωθείς από την σκέψη αυτή. Χρησιμοποίησε την ισορροπημένη σκέψη για να αντιστρέψεις αυτήν την ακραία σκέψη και συνεχίσε να κάνεις την άσκηση με το μπαλόνι.

Δραστηριότητα #2 – Παίξε με το φαγητό σου

  • Χρησιμοποιώντας tiny teddies (σ.σ. γλυκά μπισκότα που παρασκευάζονται στην Αυστραλία), φάε συνειδητά και επέλεξε να μην αισθάνεσαι ενοχή πριν από την κατανάλωση.

Δραστηριότητα #3 – Η καρδιά μου είναι μέρος του σώματός μου

  • Στη μία πλευρά ενός χαρτιού σχεδίασε το σχήμα του σώματος σου. Εξερεύνησε τη ρεαλιστική και τη μη-ρεαλιστική αντίληψη σου για το σώμα σου και το μέγεθος του.
  • Από την άλλη πλευρά του χαρτιού σχεδίασε μια καρδιά και γύρω της γράψε λέξεις ενθάρρυνσης που συμβολίζουν την ομορφιά. Αυτές μπορεί να είναι κάτι που οι άλλοι αντιλαμβάνονται ή εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας. 

Δραστηριότητα #4 – Ενυδάτωση και θρέψη

  • Τοποθέτησε τα χέρια σου πάνω στο μέρος του σώματος σου που απορρίπτεις περισσότερο. Μίλησε στον εαυτό σου για να το φροντίσει και να το θεραπεύσει. Ρώτησε τον εαυτό σου: “Μου κάνει κακό;” “Με φροντίζει;” “Με βοηθάει να πάω εκεί που θέλω;” “Διαμαρτύρεται όταν ζητάω κάτι από αυτό;” Άρχισε να ενυδατώνεις το σώμα σου σε αυτό το σημείο χωρίς να το κριτικάρεις. Στην αρχή μπορεί να είναι δύσκολο να το κοιτάς, όμως χρησιμοποίησε αυτή την δραστηριότητα για να θρέψεις το σώμα σου.

Πηγή: arttherapyblog.com

socialpolicy.gr

Διαβάστε Επίσης  Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εγκέφαλος και Νους» 2020-2021

There are no comments

Join the conversation

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*


error: Content is protected !!