Τα τελευταία χρόνια οι δυτικές κοινωνίες βιώνουν μια εκ νέου έξαρση του μεταναστευτικού και προσφυγικού φαινομένου που έχει οδηγήσει σε ταυτόχρονη έξαρση ξενοφοβικών τάσεων. Η δυτική ορθολογικότητα, δομημένη στις αρχές και στις αξίες του διαφωτισμού, της δημοκρατίας και των ατομικών δικαιωμάτων, δοκιμάζεται εκ νέου και αμφισβητείται μέσα σε συνθήκες πολιτικής, κοινωνικής και στρατιωτικής αντιπαράθεσης, καθώς και οικονομικής αποσταθεροποίησης. Ο πολυπολιτισμικός πλούτος αντιμετωπίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό ως απειλή για τη συνοχή, την ασφάλεια και την ευμάρεια των δυτικών κοινωνιών. Σύντομα, ο ρόλος του εκπαιδευτικού θεσμού στην άρση στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων θα τεθεί εκ νέου στο επίκεντρο, παρά τον προφανή άνισο καταμερισμό των ευθυνών για τη σημερινή κατάσταση. Ίσως τώρα είναι περισσότερο κατανοητή η ανάγκη διαρκούς υποστήριξης της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης σε τοπικό, εθνικό και υπερεθνικό επίπεδο από πολιτικές που θα ενισχύσουν την ισότητα ευκαιριών ζωής και θα προωθήσουν την κοινωνική και οικονομική ένταξη των εκάστοτε απειλητικών «άλλων».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΘΕΝΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Η ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
ΡΟΜΑ. ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Σειρά: Επιστήμες
(ISBN: 978-618-03-0512-8, σελ.: 240, τιμή: 15,50 €)
Χρόνος έκδοσης: Απρίλιος 2016
Περισσότερα για το βιβλίο: metaixmio.gr
Ο Χρήστος Παρθένης είναι επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με γνωστικό αντικείμενο: «Εκπαιδευτική έρευνα: Θεωρία και Πράξη της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης». Γεννήθηκε στην πόλη Borås της Σουηδίας. Έχει πτυχίο κοινωνιολογίας και Παιδαγωγικής από το πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ και μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Επιστήμη και στην Έρευνα του Τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του ίδιου Πανεπιστημίου. Η διδακτορική του διατριβή εκπονήθηκε στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1997 διετέλεσε υπεύθυνος του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου Ευρωπαϊκών – Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων για την ένταξη των αλλοδαπών και παλιννοστούντων παιδιών στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, που υλοποιήθηκαν από το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Τμήματος Φ.Π.Ψ. του ΕΚΠΑ. Από το 2013 είναι Επιστημονικός Υπεύθυνος του Έργου Εκπαίδευση των Παιδιών Ρομά. Είναι συγγραφέας πολλών δημοσιευμένων άρθρων, καθώς και των βιβλίων: (2013) Θεωρία και Πράξη: μάκρο και μικροπροσεγγίσεις της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης υπό το πρίσμα εφαρμοσμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και (2008) Επιστημολογικές παραδοχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, Τ΄ 1. Έχει συμμετάσχει σε πανελλήνια και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Ο Γιώργος Φραγκούλης γεννήθηκε το 1978 στην Αθήνα. Σπούδασε Ιστορία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Απέκτησε διακρατικό μεταπτυχιακό δίπλωμα στο αντικείμενο «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα, Εκπαίδευση και Κοινωνικές Διακρίσεις» από το ΤΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, καθώς και μεταπτυχιακό δίπλωμα στο αντικείμενο «Ειδική Αγωγή» από το ΤΕΑΠΗ και πραγματοποίησε τις διδακτορικές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στα πεδία της εκπαιδευτικής πολιτικής, της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, έχει πραγματοποιήσει δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχει διδάξει σχετικά μαθήματα σε ελληνικά πανεπιστήμια. Έχει σημαντική εμπειρία ως ερευνητής σε πανεπιστημιακά προγράμματα, ενώ έχει εργαστεί και ως εκπαιδευτής ενηλίκων και εκπαιδευτικός για την υποστήριξη αλλοδαπών μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση, επίσης στο πλαίσιο πανεπιστημιακών προγραμμάτων.