• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 2022
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός (Πλήρους Απασχόλησης) | Zeuxis

    Άσκηση, πρακτική, μαθητεία – ποιο σας ταιριάζει;  / Traineeship, internship, apprenticeship – which one is for you?

    Πρακτική Άσκηση στο Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    60 άτομα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Teacher-National Contract @ DRC Greece

    Η ΕΣΤΙΑ αναζητά Γενικό Διευθυντή

    Εργοθεραπευτής/τρια στην ΕΣΤΙΑ

    Θέσεις εργασίας στο Σωματείο “ΙΚΕΛΟΣ”

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Νέοι κανόνες για δίκαιους κατώτατους μισθούς στην ΕΕ

    Η Επιτροπή χαιρετίζει την επίτευξη πολιτικής συμφωνίας σχετικά με επαρκείς κατώτατους μισθούς για τους εργαζομένους στην ΕΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός (Πλήρους Απασχόλησης) | Zeuxis

    Άσκηση, πρακτική, μαθητεία – ποιο σας ταιριάζει;  / Traineeship, internship, apprenticeship – which one is for you?

    Πρακτική Άσκηση στο Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    60 άτομα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Teacher-National Contract @ DRC Greece

    Η ΕΣΤΙΑ αναζητά Γενικό Διευθυντή

    Εργοθεραπευτής/τρια στην ΕΣΤΙΑ

    Θέσεις εργασίας στο Σωματείο “ΙΚΕΛΟΣ”

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Νέοι κανόνες για δίκαιους κατώτατους μισθούς στην ΕΕ

    Η Επιτροπή χαιρετίζει την επίτευξη πολιτικής συμφωνίας σχετικά με επαρκείς κατώτατους μισθούς για τους εργαζομένους στην ΕΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Υγεία Επιστήμη

Η σχέση μεταξύ ικανότητας ζωγραφικής στην παιδική ηλικία και ανάπτυξης γενικών γνωστικών ικανοτήτων

6 Ιουνίου, 2016
in Επιστήμη, Υγεία
0
ζωγραφική

Συμπεριφορικοί γενετιστές από το Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου δημοσίευσαν νέα μελέτη* που διερευνά τη σχέση μεταξύ της ικανότητας ενός μικρού παιδιού να σχεδιάζει μια ανθρώπινη φιγούρα και τις ικανότητές του στα μαθηματικά στα μετέπειτα στάδια ζωής.

Η ζωγραφική είναι μια δραστηριότητα που απολαμβάνουν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο, όμως αυτή αντανακλά κάτι περισσότερο εκτός από καλλιτεχνικό ταλέντο καθώς ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι η ζωγραφική σε πολύ μικρή ηλικία εκφράζει τις γνωστικές ικανότητες του παιδιού, και προβλέπει αργότερα τις επιδόσεις του στα μαθηματικά.

Παιδιά τεσσάρων ετών που σχεδίασαν καλά μια ανθρώπινη φιγούρα σε τεστ,  παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά στην ηλικία των 12 ετών σε σύγκριση με τετράχρονα παιδιά των οποίων τα σχέδια δεν ήταν τόσο ακριβή. Αυτή η ικανότητα σχεδιασμού της ανθρώπινης μορφής προέβλεψε την καλή επίδοση στα μαθηματικά οκτώ χρόνια αργότερα, όταν τα παιδιά ήταν 12 ετών.

Τα μικρά παιδιά παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές ως προς την ικανότητά τους να σχεδιάζουν την ανθρώπινη μορφή, με κάποια παιδιά να σχεδιάζουν όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά με μεγάλη ακρίβεια και άλλα απλά να αποτυπώνουν σημάδια στη σελίδα.

Γονίδια ή περιβάλλον;

Επειδή τα παιδιά που δημιούργησαν τα σχέδια ήταν δίδυμα, οι ερευνητές ήταν σε θέση να διερευνήσουν σε ποιο βαθμό τα γονίδια και το περιβάλλον εξηγούν τις διαφορές στην ικανότητα για ζωγραφική μεταξύ των παιδιών.

Αυτό που βρήκαν ήταν ότι, ενώ τα γονίδια εξηγούν εν μέρει αυτές τις διαφορές στην ικανότητα για ζωγραφική μεταξύ των παιδιών, οι περιβαλλοντικοί παράγοντες ήταν η κύρια πηγή επίδρασης στην απόδοση των παιδιών.

Οι ερευνητές είχαν αρχικά προβλέψει ότι τα τετράχρονα παιδιά που σημείωσαν υψηλές επιδόσεις στον σχεδιασμό μιας ανθρώπινης φιγούρας με ακρίβεια, θα μπορούσαν επίσης να παρουσιάσουν υψηλές επιδόσεις στα μαθηματικά οκτώ χρόνια αργότερα, λόγω αρκετών χαρακτηριστικών που μοιράζονται τα μαθηματικά με το σχέδιο μιας φιγούρας – όπως η αναλογικότητα, η κατάλληλη χρήση του χώρου, και η συμμετρία. Αυτή η συσχέτιση μεταξύ του σχεδίου σε πρώιμη ηλικία και της σχολικής απόδοσης στα μαθηματικά εξηγήθηκε ως επί το πλείστον από τους γενετικούς παράγοντες (κατά 82%).

Οι ίδιοι παράγοντες επηρεάζουν τη γενική νοημοσύνη

Αντίθετα με τις προσδοκίες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η σχέση μεταξύ του σχεδίου μιας ανθρώπινης φιγούρας στην ηλικία των τεσσάρων ετών και το πόσο καλός είναι κανείς στα μαθηματικά στην ηλικία των δώδεκα ετών δεν είναι συγκεκριμένη.

Ενώ βρέθηκε μια γενετική σχέση μεταξύ της πρώιμης ικανότητας στο σχέδιο και της μαθηματικής ικανότητας αργότερα στη ζωή , μπορεί να εξηγηθεί από τη γενετική και τους κοινούς περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν επίσης τη γενική νοημοσύνη – και όχι μόνο τα μαθηματικά.

Ωστόσο, οι ερευνητές βρήκαν μια μικρή συγκεκριμένη γενετική σχέση μεταξύ της πρώιμης ικανότητας στο σχεδιασμό μιας ανθρώπινης φιγούρας και στις  βαθμολογίες των εκπαιδευτικών για την μαθηματική ικανότητα των παιδιών.

Περίπου το 20% των γονιδίων που συνέβαλαν στη σχέση μεταξύ της προσχολικής ικανότητας σχεδίασης και της μαθηματικής ικανότητας, όταν τα ίδια τα παιδιά ήταν 12 ετών δεν είναι κοινά με αυτά της γενικής νοημοσύνης. Αυτό δείχνει ότι ορισμένα από τα γονίδια που είναι υπεύθυνα για τις διαφορές μεταξύ των επιδόσεων των παιδιών στο σχέδιο στην ηλικία των τεσσάρων ετών, εμπλέκονται επίσης στις μαθηματικές δεξιότητες αργότερα στη ζωή.

Η συγκεκριμένη γενετική σχέση μεταξύ σχεδίου και μαθηματικών δεν βρέθηκε όταν μετρήθηκε η μαθηματική ικανότητα των παιδιών σε ηλικία 12 ετών με τη χρήση επίσημων online τεστ για την ικανότητα στα μαθηματικά. 

Η επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας Margherita Malanchini (Τμήμα Ψυχολογίας) υπέδειξε ότι οι πιο θετικές βαθμολογίες των δασκάλων στα μαθηματικά για τα παιδιά που έχουν υψηλή ικανότητα στο σχέδιο θα μπορούσε να έχει περισσότερο σχέση με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των παιδιών, όπως η δημιουργικότητα και το κίνητρο.

Τα αποτελέσματα της μελέτης συμφωνούν με προηγούμενα ευρήματα που αποδεικνύουν ότι η σχέση μεταξύ ικανότητας στο σχέδιο και γενικής νοημοσύνης 10 χρόνια αργότερα εξηγείται σε μεγάλο βαθμό από γενετικούς παράγοντες.

Η μελέτη υποστηρίζει τη θεωρία “Generalist Genes Hypothesis”, η οποία υποδηλώνει πως τα περισσότερα γονίδια που συνδέονται με τις κοινές μαθησιακές ικανότητες και αναπηρίες είναι γενικές και όχι ειδικές για κάθε τομέα. Τα γονίδια που επηρεάζουν μια περιοχή μάθησης (για παράδειγμα, την ικανότητα για ακριβή σχεδιασμό μιας ανθρώπινης φιγούρας) είναι σε μεγάλο βαθμό ίδια με εκείνα που επηρεάζουν άλλες περιοχές (όπως η ικανότητα στα μαθηματικά και την ευφυΐα).

Η “Generalist Genes Hypothesis” που επινοήθηκε από τον καθηγητή Robert Plomin, υποδηλώνει ότι τα περισσότερα γονίδια που συνδέονται με τις κοινές μαθησιακές δυσκολίες και ικανότητες είναι γενικές με τρεις τρόπους.

  • Πρώτον, τα ίδια γονίδια που επηρεάζουν τις κοινές μαθησιακές ικανότητες (π.χ., υψηλή επάρκεια ανάγνωσης) είναι επίσης υπεύθυνα για τις κοινές μαθησιακές δυσκολίες (π.χ., δυσκολία ανάγνωσης ).
  • Δεύτερον, πολλά από τα γονίδια που συνδέονται με μια πτυχή μιας μαθησιακής δυσκολίας (π.χ., προβλήματα στο λεξιλόγιο) επηρεάζουν επίσης και άλλες πτυχές αυτής της μαθησιακής δυσκολίας (π.χ., προβλήματα στη γραμματική).
  • Τρίτον, τα γονίδια που επηρεάζουν μία μαθησιακή δυσκολία (π.χ., δυσκολία στην ανάγνωση) είναι σε μεγάλο βαθμό ίδια με εκείνα που επηρεάζουν και άλλες μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. δυσκολία στα μαθηματικά).

 

Η διαφορά μεταξύ των φύλων και η σταθερότητα στην ικανότητα

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι στην ηλικία των τεσσάρων ετών, τα κορίτσια ειχαν μόνο οριακά καλύτερη επίδοση από ό, τι τα αγόρια στο σχεδιασμό  της ανθρώπινης φιγούρας.  Η μελέτη διαπίστωσε επίσης μια σταθερότητα στην ικανότητα σχεδίου μεταξύ των ηλικιών 4 και 4,5 ετών – μια περίοδο έξι μηνών που φαίνεται μικρή, όμως είναι ένα μεγάλο μέρος της ζωής ενός παιδιού σε αυτό το βασικό αναπτυξιακό στάδιο.

Τα παιδιά που εμφάνισαν καλές δεξιότητες σχεδίασης στη ηλικία των 4 ετών, είχαν επίσης καλή επίδοση στο σχέδιο, όταν ζωγράφισαν ένα νέο σχέδιο έξι μήνες αργότερα, στην ηλικία των 4,5 ετών.

Η έρευνα χρησιμοποίησε στοιχεία από 4.999 μονοζυγωτικά και 9.581 διζυγωτικά δίδυμα από τη Μελέτη Twins’ Early Development Study (TEDS), του King College του Λονδίνου. Τα σχέδια της ανθρώπινης φιγούρας αξιολογήθηκαν τόσο με την καθιερωμένη κλίμακα McCarthy, όσο και με τα κριτήρια των ερευνητών: τη νέα κλίμακα αξιολόγησης σχεδίου (Drawing Maturity Scale), η οποία επιλέγει από έναν αριθμό διαφορετικών παραγόντων, όπως είναι η “ωριμότητα” των γραμμών, ο ρεαλισμός και οι πτυχές της χωρικής αντίληψης.

“Οι δεσμοί που έχουμε παρατηρήσει μεταξύ του σχεδίου, των μαθηματικών και της γενικής νοημοσύνης θα μπορούσαν σε κάποιο βαθμό και να σχετίζονται με την κινητική ανάπτυξη», εξηγούν οι συγγραφείς.

“Για παράδειγμα, τα αποτελέσματα του σχεδίου μπορεί να αντανακλούν την ωριμότητα των γραμμών που με τη σειρά τους εξαρτώνται από τις κινητικές δεξιότητες. Πρόσφατες έρευνες νευροαπεικόνισης υποδεικνύουν πως οι εν μέρει επικαλυπτόμενες περιοχές φλοιού του εγκεφάλου και οι υποφλοιώδεις περιοχές του σχετίζονται με την ανάπτυξη και των γενικών γνωστικών ικανοτήτων και των κινητικών δεξιοτήτων. “

*Η έρευνα ‘Preschool Drawing and School Mathematics: The Nature of the Association’ δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Child Development στις 17 Απριλίου 2016.

 

Πηγή: gold.ac.uk

socialpolicy.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επικοινωνία της Επιστήμης»
Tags: γονίδιαεπιστήμηζωγραφικήμαθησιακές δυσκολίεςνοημοσύνη

Related Posts

ΠΟΥ: Το σύνολο σχεδόν του παγκόσμιου πληθυσμού αναπνέει μολυσμένο αέρα
Υγεία

ΠΟΥ: Το σύνολο σχεδόν του παγκόσμιου πληθυσμού αναπνέει μολυσμένο αέρα

by admin
6 Απριλίου, 2022
0

Το εξαιρετικά ανησυχητικό ποσοστό 99% του παγκόσμιου πληθυσμού αναπνέει μολυσμένο αέρα ανέφεραν ιατρικοί ερευνητές του ΟΗΕ.

Read more
Π.Ο.Υ. | Νέα Διεθνής Στατιστική Ταξινόμηση Νόσων (ICD-11)

Π.Ο.Υ. | Νέα Διεθνής Στατιστική Ταξινόμηση Νόσων (ICD-11)

19 Φεβρουαρίου, 2022
«Ήλιος»: Αναβάθμιση στο αποθετήριο επιστημονικού και εκπαιδευτικού ψηφιακού περιεχομένου του ΕΙΕ

«Ήλιος»: Αναβάθμιση στο αποθετήριο επιστημονικού και εκπαιδευτικού ψηφιακού περιεχομένου του ΕΙΕ

17 Φεβρουαρίου, 2022
Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη

Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη

11 Φεβρουαρίου, 2022
Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση «Νευροψυχολογία και Ειδική Αγωγή: Ειδικές Τεχνικές Αξιολόγησης και Αποκατάστασης»

Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση «Νευροψυχολογία και Ειδική Αγωγή: Ειδικές Τεχνικές Αξιολόγησης και Αποκατάστασης»

7 Δεκεμβρίου, 2021
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτονομία: Καντ VS Habermas

Αυτονομία: Καντ VS Habermas

28 Ιουνίου, 2022
Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

28 Ιουνίου, 2022

Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

28 Ιουνίου, 2022

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 5.956 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

Η εγκύκλιος για τη νέα παράλληλη στήριξη

Καλλιτέχνης που πάσχει από αγχώδη διαταραχή μετατρέπει ψυχικές παθήσεις σε τέρατα

Καλλιτέχνης που πάσχει από αγχώδη διαταραχή μετατρέπει ψυχικές παθήσεις σε τέρατα

Δωρεάν e-Book: 7 τρόποι για να εφαρμόσετε τη Θετική Ψυχολογία

Δωρεάν e-Book: 7 τρόποι για να εφαρμόσετε τη Θετική Ψυχολογία

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!