Η ποιοτική εκπαίδευση θα πρέπει να πραγματοποιείται στη μητρική γλώσσα. Ωστόσο, αυτό το ελάχιστο πρότυπο δεν πληρούται για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους, περιορίζοντας την ικανότητά τους να αναπτύξουν τα θεμέλια για μάθηση. Με μια εκτίμηση, περίπου το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση σε μια γλώσσα που να ομιλεί ή να κατανοεί. Οι προκλήσεις είναι πιο διαδεδομένες σε περιοχές όπου η γλωσσική πολυμορφία είναι μεγαλύτερη όπως στην υποσαχάρια Αφρική, την Ασία και τον Ειρηνικό.
Η φτώχεια και το φύλο μεγεθύνουν τα εκπαιδευτικά μειονεκτήματα που συνδέονται με την εθνοτική καταγωγή και τη γλώσσα. Με μια νέα παγκόσμια ατζέντα για την εκπαίδευση που δίνει προτεραιότητα στην ισότητα και τη δια βίου μάθηση για όλους, η πολιτική του σεβασμού των γλωσσικών δικαιωμάτων είναι απαραίτητη και αξίζει ιδιαίτερη προσοχή.
en.unesco.org
socialpolicy.gr