Σύμφωνα με τα μέλη της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας, οι εκπαιδευτικοί που αποφεύγουν τη σωματική επαφή με τους μαθητές τους μπορεί να τους προκαλούν βλάβη. Όπως ανέφεραν ψυχολόγοι, η άρνηση της επαφής του εκπαιδευτικού με τους μαθητές κατά τη διάρκεια της ημέρας και στα πλαίσια των αλληλεπιδράσεων στην τάξη, είναι μια μορφή παιδικής κακοποίησης.
Μέλη της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας (BPS) ανέφεραν ότι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν αγγίζουν τα παιδιά όταν είναι χαρούμενα, αναστατωμένα ή ανήσυχα, μπορεί να προκαλούν βλάβη, παρεμποδίζοντας την ανάπτυξη των μαθητών.
“Αυτό που λείπει είναι η αναγνώριση του πόσο σημαντική είναι η σωματική επαφή”, ανέφερε ο παιδοψυχολόγος Sean Cameron. “Και η έλλειψη επαφής είναι, από μόνη της, μια μορφή ψυχολογικής κακοποίησης.”
Οι ψυχολόγοι δήλωσαν ότι θέλουν τα σχολεία να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στη σωματική επαφή με τους μαθητές. Ειδικότερα, ζήτησαν τα σχολεία να εξηγήσουν στους γονείς ότι η επαφή δεν είναι μόνο αναγκαία, αλλά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχέσης δασκάλου-μαθητή.
Η σωματική επαφή διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών, σύμφωνα με τον καθηγητή Francis McGlone, επικεφαλής της συναισθηματικής νευροεπιστήμης στο Liverpool John Moores University. Όπως ανέφερε:
“Η επαφή δεν είναι απλά καλή – είναι απολύτως απαραίτητη. Απορρίπτοντας την είναι σαν να αρνείσαι το οξυγόνο σε ένα παιδί. Θυμώνω με τη δαιμονοποίηση της αφής. Στο δικό μου μυαλό είναι μια πράξη σκληρή. Είναι μια άλλη μορφή κακοποίησης. Τα επιστημονικά στοιχεία είναι αδιάσειστα. Δεν μιλάμε απλά για ψυχο-ανοησίες. Μιλώ για την ορθή, αποδεδειγμένη νευροεπιστήμη”.
Στην πράξη, ωστόσο, πολλά σχολεία, είτε ρητά είτε υπόρρητα, αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς από το να αγγίζουν τους μαθητές.
Η Βρετανική Ψυχολογική εταιρεία, πραγματοποίησε πρόσφατα Συνέδριο σχετικά με τη χρήση της σωματικής επαφής στα σχολεία και τις υπηρεσίες για παιδιά. Ο παιδοψυχολόγος Sean Cameron, που συντόνισε τη συζήτηση ανέφερε ότι πολλοί διευθυντές και εκπαιδευτικοί βλέπουν τη σωματική επαφή με ένα παιδί ως έναν αναίτιο κίνδυνο, επικαλούμενοι περίπτωση καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο οποίος έβαλε το χέρι του στον ώμο ενός αγοριού για να το ηρεμήσει και το αγόρι αντέδρασε ακραίως αρνητικά αποκαλώντας τον παιδόφιλο.
“Με την αποθάρρυνση της αφής, στερείς από ένα νεαρό άτομο μια πολύ ανθρώπινη αντίδραση, ανέφερε ο Cameron. “Αλλά από την άλλη, δημιουργείς επίσης, μια κατάσταση όπου ένα νεαρό άτομο μπορεί να το χρησιμοποιήσει αυτό ως ένα εργαλείο για να προσβάλει ή να ελέγξει ένα δάσκαλο. Πρόκειται πραγματικά για ένα διπλό πρόβλημα.”
Η Mary Bousted, γενική γραμματέας της Ένωσης Εκπαιδευτικών ATL, δήλωσε ότι η ένωση της αναγνωρίζει ότι μια ανθρώπινη σχέση με τους μαθητές περιλαμβάνει περιστασιακή σωματική επαφή. Αλλά πρόσθεσε ότι πάντα θα συμβουλεύει τους εκπαιδευτικούς ώστε να είναι προσεκτικοί. Όπως η ίδια ανέφερε: “Φυσικά, τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται. Αλλά και οι εκπαιδευτικοί έχουν επίσης το δικαίωμα να μην καταστραφεί η καριέρα τους από ψευδείς κατηγορίες.”
Πηγή: tes.com
socialpolicy.gr