• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Project Officer @ European Lawyers in Lesvos

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός στην Ithaca Laundry

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ

    FR-Donations & Communications Officer – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    Διοικητική υποστήριξη του προγράμματος ERASMUS+ του ΕΜΠ

    20 θέσεις Συνεντευκτών/τριων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Ερευνητής/τρια στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής

    Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: 10 σχέδια Erasmus+

    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: το ΕΚ έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Συμμαχία με τους άνδρες και τα αγόρια για τον τερματισμό του FGM

    Project Officer @ European Lawyers in Lesvos

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός στην Ithaca Laundry

    Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ

    FR-Donations & Communications Officer – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    Διοικητική υποστήριξη του προγράμματος ERASMUS+ του ΕΜΠ

    20 θέσεις Συνεντευκτών/τριων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Η τέχνη και οι τεχνικές μιας επιστημονικής αναφοράς

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Ερευνητής/τρια στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής

    Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: 10 σχέδια Erasmus+

    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: το ΕΚ έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Θεωρία

Το παιχνίδι στην κοινωνικοποίηση

3 Ιουνίου, 2017
in Κοινωνική Θεωρία
0
παιχνίδι_κοινωνικοποίηση

Κουρού Ιωάννα

Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Κοινωνιολογία και σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία:

Ειδικά θέματα παιδικής ηλικίας, κοινωνικών μειονοτήτων, εργασίας και εκπαίδευσης»

 

Η παιδική ηλικία δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια κοινωνική κατασκευή, της οποίας η μορφή μετασχηματίζεται στο χωροχρόνο (Δασκαλάκης, 2009: 251). Το παιδί, για παράδειγμα, του 18ου αιώνα δεν έχει καμία σχέση – ως προς τις ιδιότητες που του αποδίδονταν – με το παιδί του 21ου αιώνα.

Η γενική κατάσταση του να είσαι παιδί κατά τον 18ο αιώνα τελείωνε γύρω στα 7 έτη, ενώ σήμερα, τυπικά, παύει κάποιος να θεωρείται παιδί από τα 18 έτη κι έπειτα. Βέβαια, δεν παίζει ρόλο μονάχα η χρονική περίοδος για να προσδιορίσουμε την διαφορετική ερμηνεία της παιδικής ηλικίας, αλλά και οι κοινωνικές συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, ακόμα και σήμερα, διαφορετικά χαρακτηριστικά αποδίδονται σε ένα παιδί σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό που δεν έχει τις ανέσεις του αστικού περιβάλλοντος, και αλλιώς ένα παιδί της πόλης.

Αντιστοίχως, το παιχνίδι αλλάζει μορφές καθώς αντιπροσωπεύει την εκάστοτε παιδική ηλικία. Το παιχνίδι, αρχικά, αποτελεί ένα ζήτημα διεπιστημονικό, του οποίου, όμως, η εξέταση άρχισε κατά τον περασμένο αιώνα, διότι δεν συγκαταλεγόταν στις ορθολογικές στιγμές της ζωής (Κωνσταντοπούλου, 2010: 77).

Το παιχνίδι, μπορούμε να πούμε , πως είναι ένα εργαλείο κοινωνικοποίησης και εκπαίδευσης για τα νέα μέλη μιας κοινωνίας. Καθώς, δημιουργείται στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου πολιτισμού φέρει τα δικά του στοιχεία. Διαφορετικά το παιχνίδι κουβαλά μέσα του το κοινωνικό περιβάλλον. Συμβάλει, δηλαδή, στην ένταξη των νέων ανθρώπων στο πλαίσιο της κοινωνίας στην οποία ζουν, διότι φέρει πολιτισμικά στοιχεία τα οποία εσωτερικεύονται και φυσικοποιούνται με τον καιρό από τα παιδιά (Κωνσταντοπούλου, 2010: 30-33).

Το παιχνίδι, με άλλα λόγια, ως επικοινωνιακό μέσο και φορέας μηνυμάτων και κανόνων για τη μετέπειτα ζωή, σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την κοινωνικοποίηση, αλλά και με την παιδαγωγική διαδικασία και οδηγεί τα παιδιά στην κατάκτηση της γνώσης του κόσμου. Αποτελεί σύνολο δραστηριοτήτων στις οποίες τα άτομα εμπλέκονται με την θέλησή τους, αλλά οφείλουν να σέβονται τους κανόνες από τους οποίους διέπεται το παιχνίδι, ενώ, παράλληλα, θέτονται στόχοι και υπάρχουν στοιχεία ανταγωνισμού( Κωστόπουλος, 2014: 9-16 ) . Αυτοί οι κανόνες συμβάλουν, επίσης, στην συνεργασία, στην εκμάθηση του αυτοελέγχου και του συμβιβασμού, ώστε τα άτομα να είναι ικανά να αποτελέσουν τμήμα μιας κοινωνικής ομάδας. Παράλληλα, μέσα από αυτά τα παιχνίδια αναδεικνύονται και οι πιο ικανοί και χαρισματικοί παίκτες, με αποτέλεσμα την δόμηση ιεραρχιών, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον κόσμο των ενηλίκων ( Κωστόπουλος, 2014: 31-32 ).

Διαβάστε Επίσης  Σύντομη προσέγγιση των θεωριών και ιδεών του Μαρξ

Για να καταστήσουμε πιο σαφή τα όσα αναφέρθηκαν θα παραθέσουμε ορισμένα παραδείγματα παιχνιδιών ώστε να καταλάβουμε για ποιους λόγους εκφράζουν τον εκάστοτε πολιτισμό. Σε παραδοσιακές κοινωνίες – που χαρακτηρίζονταν από αυτάρκεια – παρατηρείται πως τα περισσότερα παιχνίδια ήταν αυτοσχέδια, γεγονός που μας βοηθά να καταλάβουμε πως οι συνθήκες της τότε ζωής συνέβαλαν στο να γίνουν τα παιδιά πιο επινοητικά και να εξοικειωθούν με τη φύση (Αυδίκος, 1996: 310).

Ένα άλλο παράδειγμα αφορά την κατασκευή του φύλου μέσα από τον διαχωρισμό των παιχνιδιών και αφορά, πάλι, τις προ-νεωτερικές κοινωνίες. Τα κοριτσίστικα παιχνίδια, κατά κύριο λόγο, ήταν πιο κοντά στ σπίτι και την οικογένεια και σχετίζονταν με τον γάμο – άλλωστε αυτός ήταν ο σκοπός των γυναικών στις παραδοσιακές κοινωνίες-, τη φροντίδα του μωρού και του σπιτιού.

Με άλλα λόγια, τα παιχνίδια των κοριτσιών προετοίμαζαν τη διαμόρφωση του ιδανικού προτύπου γυναίκας, της καλής νοικοκυράς. Τα αγόρια, κατά παρόμοιο τρόπο, προετοιμάζονταν μέσω των παιχνιδιών για να υιοθετήσουν τα στοιχεία που επιτρέπει το φύλο τους και να προσαρμοστούν στις συγκεκριμένες νόρμες. Μερικά από αυτά τα παιχνίδια σχετίζονταν με τις αγροτικές εργασίες μιας και αυτή ήταν η κύρια απασχόληση των ανδρών των παραδοσιακών κοινωνιών ( Αυδίκος, 1996: 311-314).

Στις νεωτερικές κοινωνίες, το εκβιομηχανοποιημένο – αστικό περιβάλλον έχει αλλάξει τη μορφή των παιχνιδιών. Τώρα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για την εσώκλειστη παιδική ηλικία λόγω έλλειψης χώρων στο αστικό περιβάλλον (Κωστόπουλος, 2014: 17 ). Η αλλαγή στην μορφή των παιχνιδιών έγκειται στο ότι είναι πιο ατομικά και αφορούν δραστηριότητες και παιχνίδια μέσα στο σπίτι. Οι συνεχείς μετασχηματισμοί που συντελούνται, η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η εμφάνιση του διαδικτύου συμβάλουν στην διάδοση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Θα αναρωτιούνται πολλοί αν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτέλεσαν λύση ανάγκη για την παιδική ηλικία ή, όντως, είναι μια πραγματική πηγή ευχαρίστησης και ψυχαγωγίας για τα νέα παιδιά (Κωστόπουλος, 2014: 17). Όποια και αν είναι η απάντηση λίγο μας ενδιαφέρει. Αυτό που έχει σημασία, σήμερα, είναι ότι η πλειοψηφία των παιδιών ασχολείται περισσότερα με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια από ότι με άλλες δραστηριότητες και τα παιχνίδια αυτά έχουν γίνει το κυρίαρχο μέσο ψυχαγωγίας που παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της παιδικής ηλικίας και οδηγούν στην κοινωνικοποίηση όπως ακριβώς και τα παιχνίδια που αναφέραμε παραπάνω.

Τα κύρια χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών δεν διαφέρουν και πολύ από τα παραδοσιακά παιχνίδια. Και τα δύο ως δημιουργήματα των κοινωνιών εμπεριέχουν μέσα τους στοιχεία που θα βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν το κοινωνικό γίγνεσθαι και θα μπορέσουν να αποτελέσουν μέρος των. Διέπονται από κανόνες – που ειδικά στα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι αδύνατο για κάποιον να τους παραβεί -, σκοπούς και στόχους- η νίκη -, περιέχουν ενδιαφέρουσα έκβαση που ελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών, ενυπάρχουν στοιχεία του ανταγωνισμού, της πρόκλησης, της αντιπαράθεσης αλλά και της συνεργασίας. Πέρα, δηλαδή, από την ψυχαγωγία που προσφέρει μαθαίνει στα άτομα να εσωτερικεύσουν αξίες, μηνύματα και στάσεις. Βέβαια, σε αντίθεση με το παραδοσιακό παιχνίδι στο οποίο προβάλλεται περισσότερο η εθνική ταυτότητα, στο ηλεκτρονικό, σήμερα, βλέπουμε ότι αναδεικνύεται ένας παγκόσμιος χαρακτήρας και πολλά παιχνίδια συνδυάζουν πολλά πολιτισμικά στοιχεία διαφόρων πολιτισμών( Κωστόπουλος, 2014: 22-34 ). Αυτό οφείλεται κυρίως στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον στο οποίο ζούμε και στο οποίο υπάρχουν αλληλεξαρτήσεις μεταξύ των κρατών ( Δασκαλάκης, 2009: 479 ).

Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι μια εναλλακτική μορφή κοινωνικοποίησης σε αντίθεση με ό,τι συχνά θεωρείται και αποτελεί ένα μέσο από το οποίο δημιουργούνται ταυτότητες και δεσμοί φιλίας. Βέβαια, δεν μπορούμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι παρά τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στις σημερινές κοινωνίες μέσα στα ηλεκτρονικά παιχνίδια ενυπάρχει σε ένα σημαντικό βαθμό, ακόμη, η διάκριση μεταξύ των φύλων. Συνήθως οι γυναικείες μορφές στα παιχνίδια αυτά είτε θα είναι βοηθητικές-υποστηρικτικές είτε θα σεξουαλικοποιούνται (αποτελώντας λάφυρο για τον νικητή ή η μορφή τους ανταποκρίνεται σε μη φυσιολογικές διαστάσεις, όπως πολύ λεπτή μέση, πολύ μεγάλο στήθος).

Αυτή η παράθεση παραδειγμάτων παιχνιδιών στο πέρασμα του χρόνου σκοπό είχε να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι οδηγεί στην κατασκευή των παιχνιδιών. Τα παιχνίδια ως μέρος της κοινωνίας στην οποία δημιουργούνται είναι εμπλουτισμένα με πολιτισμικά στοιχεία που οδηγούν τα παιδιά στην εσωτερίκευσή τους.

 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία

Κωστόπουλος Δ. (2014), Ηλεκτρονικό παιχνίδι, κοινωνικοποίηση και σχολείο, Αθήνα ΕΚΠΑ.

Κωνσταντοπούλου Χ. (2010), Ελεύθερος χρόνος: Μύθοι και πραγματικότητες, Αθήνα, Εκδόσεις Παπαζήση.

Καστέλς Μ. (2003), Ο γαλαξίας του Διαδικτύου: στοχασμοί για το διαδίκτυο, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία, Αθήνα, Εκδόσεις Καστανιώτη.

Καντζάρα Β. (2008) , Εκπαίδευση και κοινωνία: κριτική διερεύνηση των κοινωνικών λειτουργιών της εκπαίδευσης, Αθήνα, Εκδόσεις Πολύτροπον.

Δασκαλάκης Δ. (2009), Εισαγωγή στην σύγχρονη κοινωνιολογία, Αθήνα, Εκδόσεις Παπαζήση.

Μερακλής Μ. (2011), Ελληνική λαογραφία: κοινωνική συγκρότηση, ήθη και έθιμα, λαϊκή τέχνη, Αθήνα, Ινστιτούτο του Βιβλίου – Α. Καρδαμίτσα.

Καραμπελιάς Γ. (2015), Θέματα στρατιωτικής κοινωνιολογίας, Αθήνα, Νομική βιβλιοθήκη.

Αρσένης Σ. (2010), Διαδίκτυο και κοινωνικές επιστήμες: τεχνικές, τεχνολογικές και επιστημονικές προσεγγίσεις, Αθήνα, Εκδόσεις Κλειδάριθμος.

Χατζηαλεξιάδου Μ. (2012), Ηλεκτρονικά παιχνίδια στην εκπαίδευση: Ανάπτυξη μαθησιακής εμπειρίας με χρήση του εικονικού κόσμου Second Life και αξιολόγησή της, Πάτρα, Πανεπιστήμιο Πατρών.

 

Διαβάστε Επίσης  Michel Foucault - Η γέννηση της βιοπολιτικής: Γενικό Συμπέρασμα περί διακυβερνησιακής λογικής

Tags: βιντεοπαιχνίδιακοινωνική θεωρίακοινωνικοποίησηκοινωνιολογία

Related Posts

Ξεκινά η πρώτη φάση της αναβάθμισης των ψηφιακών υποδομών των σχολείων
Αρθρογραφία-Μελέτες

Όταν η ψηφιακή τεχνολογία μετατρέπεται σε μέσο αυτοαντίληψης: Ο ψηφιακός «ποσοτικοποιημένος εαυτός» – ΜΕΡΟΣ Β’: Η Κουλτούρα της Αυτοκαταγραφής και οι Κριτικές Προσεγγίσεις

by admin
27 Ιανουαρίου, 2023
0

Η χρήση ψηφιακών τεχνολογιών αυτοκαταγραφής για λόγους αναστοχασμού και ενδοσκόπησης, οδηγεί τον άνθρωπο σε μεγαλύτερη επαφή ή απομάκρυνση από τον...

Read more
Ιδιοκτησία και έμφυλη βία

Ιδιοκτησία και έμφυλη βία

26 Ιανουαρίου, 2023
Σεμινάριο «Η Κοινωνιολογία ως Επάγγελμα»

Σεμινάριο «Η Κοινωνιολογία ως Επάγγελμα»

22 Νοεμβρίου, 2022
Το πέμπτο τεύχος του περιοδικού φεμινιστιqά

Το πέμπτο τεύχος του περιοδικού φεμινιστιqά

16 Νοεμβρίου, 2022
Ο λόγος του νεοφιλελευθερισμού ως προς το κράτος πρόνοιας

Ο λόγος του νεοφιλελευθερισμού ως προς το κράτος πρόνοιας

27 Οκτωβρίου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Φτώχεια και Κοινωνική Ένταξη: Προς την ενταξιακή εκπλήρωση των κοινωνικών δικαιωμάτων;

Βραβείο Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών Ένταξης και Διαφορετικότητας

6 Φεβρουαρίου, 2023
Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

6 Φεβρουαρίου, 2023
Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

Διδάσκοντες/ουσες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

6 Φεβρουαρίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.046 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Marguerite Duras: “Ο Εραστής”

Marguerite Duras: "Ο Εραστής"

Έμφυλο χάσμα δεδομένων

Σεμινάριο: "Gender Mainstreaming Discourse and Transformational Practices: Understanding University Change"

“Για μια ανθρώπινη ψυχιατρική” –  Διάλεξη του Pierre Delion

"Για μια ανθρώπινη ψυχιατρική" - Διάλεξη του Pierre Delion

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΌχι