• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Πέμπτη, 30 Ιουνίου, 2022
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι στο Διεθνές Πανεπιστήμιο

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέσεις εργασίας στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Νομικός Σύμβουλος στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    Διδακτικό έργο στην ΑΣΠΑΙΤΕ για το Πρόγραμμα ΠΕΣΥΠ

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Παροχή διδακτικού έργου στο Πάντειο

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός (Πλήρους Απασχόλησης) | Zeuxis

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Πρόγραμμα Ανάδοχης Φροντίδας Ασυνόδευτων Ανηλίκων

    Η Αναδοχή των παιδιών των ιδρυμάτων χωρίς ευκαιρίες “Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης” μέσω του συστήματος anynet.gr

    Ισότητα των φύλων και οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της κρίσης Covid-19

    Ισότητα των φύλων και συμπερίληψη της διάστασης του φύλου στην ανάκαμψη από την COVID-19

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι στο Διεθνές Πανεπιστήμιο

    Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

    Θέσεις εργασίας στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Νομικός Σύμβουλος στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    ΠΜΣ «Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές»

    Διδακτικό έργο στην ΑΣΠΑΙΤΕ για το Πρόγραμμα ΠΕΣΥΠ

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Παροχή διδακτικού έργου στο Πάντειο

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός (Πλήρους Απασχόλησης) | Zeuxis

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Πρόγραμμα Ανάδοχης Φροντίδας Ασυνόδευτων Ανηλίκων

    Η Αναδοχή των παιδιών των ιδρυμάτων χωρίς ευκαιρίες “Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης” μέσω του συστήματος anynet.gr

    Ισότητα των φύλων και οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της κρίσης Covid-19

    Ισότητα των φύλων και συμπερίληψη της διάστασης του φύλου στην ανάκαμψη από την COVID-19

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Οι πραγματικότητες της ψηφιακής δημοκρατίας

11 Μαρτίου, 2018
in Απόψεις
0
Reality of Knowledge

του  Kenneth Hacker

(Μετάφραση-Επιμέλεια: Οδυσσέας Διαμάντης)

Μια προοπτική του κυβερνο-ρεαλιστικού (σε αντίθεση με τον κυβερνο-ουτοπική ή την κυβερνο-δυστοπική) σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογίες επικοινωνίας με βάση το Διαδίκτυο επηρεάζουν την δημοκρατία, θεωρεί πως τα εμπειρικά δεδομένα υποστηρίζουν την πολλά υποσχόμενη δυναμική και την πραγματικότητα για την χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών1 (ΤΠΕ) για την ενίσχυση της δημοκρατικής επικοινωνίας. Αυτό μπορεί να ισχύει για τα αναδυόμενα δημοκρατικά συστήματα καθώς και για τις προηγμένες διαδικτυακές κοινότητες που είχαν εδώ και αιώνες δημοκρατικά συστήματα. Η ψηφιακή δημοκρατία είναι η χρήση των ΤΠΕ για τη δημοκρατική επικοινωνία, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να επηρεάζουν περισσότερο τη διακυβέρνηση και τις πολιτικές.

Απελευθερωμένοι από τις αυταπάτες σχετικά με τις επαναστάσεις του Twitter ή του Facebook, μια επιστημονική άποψη της ψηφιακής δημοκρατίας εκθέτει τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της. Η ανάλυση ιστορικών γεγονότων, όπως η επονομαζόμενη “Αραβική Άνοιξη”, οι προεκλογικές εκστρατείες ή τα κοινωνικά κινήματα, πρέπει να αντιπροσωπεύουν την πολιτική πριν από την τεχνολογία και, στη συνέχεια, το πώς χρησιμοποιούνται οι τεχνολογίες επικοινωνίας για την εφαρμογή διαφόρων πολιτικών στόχων. Πρέπει να εξηγηθεί από την μία μεριά πώς τα κοινωνικά μέσα μπορούν να βοηθήσουν τις δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις σε ένα έθνος, βοηθώντας παράλληλα να αναδυθούν τρομοκράτες όπως το Ισλαμικό Κράτος από την άλλη. Ένα συνεκτικό εύρημα στην έρευνα επικοινωνίας είναι ότι τα συστήματα ΤΠΕ εκτελούν πολλές λειτουργίες ενεργοποίησης για πολιτικά κινήματα ή σκοπούς. Η καταγραφή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), η οποία αποτελεί συνήθη πρακτική στις μελέτες της υποτιθέμενης ψηφιακής δημοκρατίας, δεν αρκεί για να περιγράψει ή να εξηγήσει την κοινωνική και πολιτική σημασία του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται οι δυνατότητες. Η κοινωνική χρήση εξηγεί τα αποτελέσματα των τεχνολογιών επικοινωνίας.

Υπάρχει μεγάλη σύγχυση σχετικά με τα μακρο- και μικρο-επίπεδα αλλαγής που έγιναν δυνατά μέσω της ψηφιακής πολιτικής επικοινωνίας. Δεν αρκεί να διαβεβαιώσουμε ότι οι αλλαγές μικροεπιπέδου βοηθούν τα άτομα να συμμετέχουν περισσότερο. Σε τι συμμετέχουν; Ποιος ακούει; Ποιος ανταποκρίνεται; Ο νόμος περί εξουσίας (νόμος Pareto2) για την κατανομή της διαδικτυακής ανταλλαγής πληροφοριών και επικοινωνίας δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει δημοκρατική επικοινωνία. Η ισότητα στα δημοκρατικά πολιτεύματα, όπως στις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν έχει εξασφαλιστεί ποτέ πέρα από το σημείο “ενός προσώπου – μίας ψήφου”, την ισότητα ενώπιον του νόμου και την καταπολέμηση των διακρίσεων. Φυσικά, οι ευρωπαϊκές κοινωνίες είναι περισσότερο αφοσιωμένες σε στόχους ισότητας. Εάν υπάρχουν μικροεπιδράσεις όπως η αυξημένη συμμετοχή των χρηστών στην ψηφιακή πολιτική επικοινωνία, γιατί δεν υπάρχουν αντίστοιχες μακρο-αλλαγές όπως η αύξηση των πολιτικών γνώσεων και η πολιτική αποτελεσματικότητα; Ενώ οι Αμερικανοί έχουν πολύ μεγάλους βαθμούς διείσδυσης και χρήσης για το Διαδίκτυο, τους ιστότοπους, την κοινωνική δικτύωση και τα smartphones, έχουν επίσης επίμονα χαμηλά επίπεδα πολιτικής γνώσης και συμμετοχής.

Διαβάστε Επίσης  Οι προτάσεις των θεσμών για την Αγορά Εργασίας - Σχολιασμός

Οι πιο απτές δυνατότητες ψηφιακής επικοινωνίας για τη δημοκρατία είναι α) ευκολότερη πρόσβαση σε πολιτικά έγγραφα και ευκολότερη διάδοση και αποθήκευση αυτών των εγγράφων, β) διευκόλυνση των προσπαθειών οργάνωσης και κινητοποίησης από όλες τις πολιτικές ομάδες, και γ) άμεσα διαθέσιμα μέσα απόσπασης απόψεων που μπορούν δημιουργούν αλληλεπίδραση σχετικά με πολιτικά θέματα με άλλους πολίτες. Η ηλεκτρονική επικοινωνία διευκολύνει τους πολίτες να αποκτούν πληροφορίες και επαφές που είναι χρήσιμες για πολιτικές ενέργειες.

Οι περιορισμοί της ψηφιακής δημοκρατίας περιλαμβάνουν κοινωνικές ταξικές διαφορές ως προς το ποιος μπορεί να αφιερώσει χρόνο στην πολιτική επικοινωνία, να αναπτύξει περιεχόμενο ή να κινητοποιήσει συλλογικές δράσεις. Πρέπει να ρωτήσουμε αν τα συστήματα ΤΠΕ μειώνουν ή αυξάνουν το κόστος της πολιτικής συμμετοχής. Συχνά ακούμε ιστορίες επιτυχίας των κινημάτων που χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική επικοινωνία για να επιφέρουν πολιτικές αλλαγές. Σπάνια ακούμε για τις αποτυχημένες διαδικτυακές ιστορίες όπως οι ιρανικές διαμαρτυρίες το 2009. Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική επικοινωνία είναι ευκολότερη από ποτέ και οι πηγές είναι πολύ πιο ποικίλες και πολυάριθμες από ποτέ. Ωστόσο, το κόστος για ορισμένα τμήματα του πληθυσμού μπορεί να αυξάνεται. Οι σχετικοί πόροι είναι το εισόδημα, το εκπαιδευτικό επίπεδο και οι γνωστικές ικανότητες, τα κοινωνικά δίκτυα και ο χρόνος που επενδύεται.

Συνολικά, υπάρχουν τρεις βασικές υποθέσεις σχετικά με την ψηφιακή δημοκρατία. Μια υπόθεση ενισχύσεων αναφέρει ότι η ψηφιακή επικοινωνία απλώς ενισχύει τα υφιστάμενα πρότυπα συμμετοχής. Θεωρείται ότι όσοι έχουν ήδη αφθονία επικοινωνίας και υψηλά επίπεδα πολιτικής συμμετοχής τείνουν να ενισχύουν τις προνομιούχες πολιτικές τους θέσεις χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ για πολιτική επικοινωνία. Η δεύτερη υπόθεση είναι μια υπόθεση επέκτασης, η οποία δηλώνει ότι οι άνθρωποι με λιγότερους πόρους που επηρεάζουν την πολιτική συμμετοχή τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ για να μειώσουν τις επικοινωνιακές τους στερήσεις. Θεωρείται ότι η ψηφιακή επικοινωνία όχι απλώς εξουσιοδοτεί τους ήδη εξουσιοδοτημένους, αλλά φέρνει τους νέους ανθρώπους προς την πολιτική συμμετοχή. Η τρίτη υπόθεση είναι ένας συνδυασμός των άλλων δύο, που όλοι μπορούμε να έχουμε μια υπόθεση ενίσχυσης / επέκτασης. Αυτή η υπόθεση λέει ότι όσοι έχουν πολιτική δύναμη κερδίζουν περισσότερη δύναμη με την ψηφιακή επικοινωνία (το διάσημο Matthew Effect) και εκείνοι με λιγότερη δύναμη μπορούν να βρουν εισόδους για να ενδυναμώσουν τον εαυτό τους με τρόπους που ήταν πολύ πιο δύσκολο στις μέρες πριν τον Παγκόσμιο Ιστό.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην έρευνα της ψηφιακής δημοκρατίας είναι η ταξινόμηση των πολιτικών μας συμμετοχών που είναι πιο σημαντικές για τη δημοκρατία. Η συζήτηση για μερικούς μελετητές μπορεί να είναι σημαντική, ενώ για άλλους είναι πολύ λιγότερο σημαντική από την ψηφοφορία ή τη συζήτηση. Η πολιτική θεωρία μας λέει ότι η δημοκρατία απαιτεί ενημερωμένη συμμετοχή. Στη συνέχεια, πρέπει να αναλογιστούμε τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνεται η ηλεκτρονική πολιτική επικοινωνία και πότε είναι συναισθηματικής φύσεως και μη αποδείξιμη. Οι ψηφιακές δεξιότητες και αλφαβητισμός είναι σημαντικές για την ηλεκτρονική επικοινωνία εν γένει, αλλά η ηλεκτρονική πολιτική επικοινωνία απαιτεί επίσης πολιτικό αλφαβητισμό. Οι πολίτες χωρίς πολιτικό αλφαβητισμό είναι περισσότερο καταναλωτές παρά πολίτες. Η ψηφιακή δημοκρατία πρέπει να περιλαμβάνει ανησυχίες σχετικά με τις κοινοτικές και τις πολιτικές γνώσεις που αποτελούν μέρος οποιασδήποτε δημοκρατικής μορφής. Η αυτο-έκφραση και η εξατομίκευση της ηλεκτρονικής πολιτικής επικοινωνίας ενισχύουν την τεχνολογική πλευρά της ψηφιακής δημοκρατίας. Σε αυτά, ωστόσο, είναι απαραίτητο να προσθέσουμε πολιτικές γνώσεις, πολιτικό αλφαβητισμό και δέσμευση στην κοινότητα.

Η ψηφιακή δημοκρατία ακολουθεί το δρόμο της δημοκρατίας εν γένει. Δηλαδή, προέρχεται από ανθρώπους που αναζητούν περισσότερα δικαιώματα συμμετοχής στη χάραξη πολιτικής και την διακυβέρνηση. Εξαρτάται από την κοινωνική οργάνωση και μία τέτοια οργάνωση εκμεταλλεύεται τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας που διευκολύνουν τη διανομή μηνυμάτων, την αλληλεπίδραση και την κινητοποίηση.

 

Ο Kenneth Hacker έχει γράψει στο συλλογικό βιβλίο «Ψηφιακή Δημοκρατία: Θέματα Θεωρίας και Πρακτικής» (Digital Democracy: Issues of Theory and Practice) και είναι καθηγητής και Διευθυντής του Τμήματος Επικοινωνιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Νέου Μεξικού στο Las Cruces, στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ.

Πηγή: https://progressivepost.eu/experts/kenneth-hacker/

 

Σημειώσεις

1 «Οι τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αναφέρονται σε κάθε μορφής ψηφιακό μέσο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αυτόνομα ή ως στοιχείο ενός τεχνολογικού συστήματος, για την αναζήτηση, την πρόσβαση, την επεξεργασία, την παραγωγή, διαμόρφωση και παρουσίαση καθώς και την καταχώρηση, τη συλλογή, ανάλυση, αναπαράσταση και βεβαίως τη διακίνηση (μετάδοση, ανταλλαγή) της πληροφορίας. Μιλάμε δηλαδή πρωτίστως για τις υπολογιστικές και δικτυακές τεχνολογίες, που την τελευταία δεκαετία αποσαφήνισαν τον όρο «Νέες Τεχνολογίες» (ΝΤ) που προηγήθηκε, ο οποίος με τη σειρά του εμφανίστηκε ως η πιο νεωτεριστική, επαναστατική εκδοχή της «Εκπαιδευτικής τεχνολογίας». (πηγή: http://users.sch.gr/tsakarak/Yliko_Blog/Panepistimio/PAIDAG/Dialeksi_1C.pdf)

2 «Η Αρχή του Pareto, στο ευρύτερο πλαίσιό της, υποστηρίζει ότι 80% των αποτελεσμάτων προκύπτουν από 20% των μέσων ή αιτίων. Με άλλα λόγια, ο Κανόνας 80-20 σημαίνει ότι, σε κάθε κατάσταση, λίγοι παράγοντες (20%) είναι ζωτικοί και πολλοί (80%) είναι επουσιώδεις». (πηγή: http://www.panoptron.gr/reference/tips/80-20_rule.htm )

Διαβάστε Επίσης  Εννοιολογικό θεμέλιο της αντεξουσίας

Tags: απόψειςδημοκρατία

Related Posts

Οι αλλαγές στον ΠΚ αμφισβητούν την αξιοπιστία των θυμάτων σεξουαλικής βίας
Απόψεις

Νέο άρθρο στον ΠΚ για την «εκδικητική πορνογραφία»

by admin
22 Ιουνίου, 2022
0

Τοποθέτηση του Κέντρου Διοτίμα σχετικά με την προσθήκη του νέου άρθρου 346 στον Ποινικό Κώδικα για την «εκδικητική πορνογραφία».

Read more
Η αυτενέργεια των μεταναστών και των προσφύγων στην καθημερινότητα της κοινωνικής τους ένταξης

Παρέμβαση της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών του ΕΚ για τις συνεχιζόμενες επαναπροωθήσεις στον Έβρο

20 Ιουνίου, 2022
Η πρόοδος της ΕΕ προς τους στόχους της για την κλιματική αλλαγή (infographic)

Δασικές Πυρκαγιές και Κλιματική Αλλαγή

16 Ιουνίου, 2022
Έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

Απόφαση του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ Πάντειου Πανεπιστημίου για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας

8 Ιουνίου, 2022
Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βύρωνα

Η απρόσκοπτη λειτουργία των Κέντρων Κοινότητας και των Δομών Αντιμετώπισης της Φτώχειας ως απάντηση στις τρέχουσες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες

6 Ιουνίου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι στο Διεθνές Πανεπιστήμιο

30 Ιουνίου, 2022

Οι νέες θέσεις στον Π.Ο.Υ.

30 Ιουνίου, 2022
Πρόγραμμα Ανάδοχης Φροντίδας Ασυνόδευτων Ανηλίκων

Η Αναδοχή των παιδιών των ιδρυμάτων χωρίς ευκαιρίες “Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης” μέσω του συστήματος anynet.gr

29 Ιουνίου, 2022

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 5.956 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
«I.REF.SOS – Καινοτομική Απάντηση για τη Διευκόλυνση της Κοινωνικής Υποστήριξης των Νέων Προσφύγων»

«I.REF.SOS – Καινοτομική Απάντηση για τη Διευκόλυνση της Κοινωνικής Υποστήριξης των Νέων Προσφύγων»

Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πεντέλης

Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πεντέλης

Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Δήμου Τρικκαίων: “Όσο θα υπάρχει έμφυλη βία, δεν θα υπάρχει ουσιαστική ισότητα”

Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Δήμου Τρικκαίων: "Όσο θα υπάρχει έμφυλη βία, δεν θα υπάρχει ουσιαστική ισότητα"

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!