• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Ψυχολόγος στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Διοικητική υποστήριξη Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στο ΕΚΠΑ

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Εργοθεραπείας Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

    Κοινωνικός/η Λειτουργός στο ΚΑΠΗ Κέρκυρας

    Κοινωνικός Φροντιστής | Εκκλησιαστικό Ορφανοτροφείο Βουλιαγμένης

    Finance Officer | HIAS Greece

    Επιστημονικοί/ες Συνεργάτες/ιδες στην Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας

    Επιστημονικοί/ες Συνεργάτες/ιδες στην Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας

    Υπάλληλος Υποστήριξης Ομίλου Εταιρειών | SEC PROJECTS SA

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Περίοδοι πρακτικής άσκησης: Η αξιολόγηση της Επιτροπής αναλύει τον αντίκτυπο του ευρωπαϊκού πλαισίου ποιότητας

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Ψυχολόγος στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Διοικητική υποστήριξη Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στο ΕΚΠΑ

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Εργοθεραπείας Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

    Κοινωνικός/η Λειτουργός στο ΚΑΠΗ Κέρκυρας

    Κοινωνικός Φροντιστής | Εκκλησιαστικό Ορφανοτροφείο Βουλιαγμένης

    Finance Officer | HIAS Greece

    Επιστημονικοί/ες Συνεργάτες/ιδες στην Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας

    Επιστημονικοί/ες Συνεργάτες/ιδες στην Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας

    Υπάλληλος Υποστήριξης Ομίλου Εταιρειών | SEC PROJECTS SA

    Διδάσκοντες/ουσες στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Το Συμβούλιο εξέδωσε σύσταση σχετικά με επαρκές ελάχιστο εισόδημα

    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Περίοδοι πρακτικής άσκησης: Η αξιολόγηση της Επιτροπής αναλύει τον αντίκτυπο του ευρωπαϊκού πλαισίου ποιότητας

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική

Draw-A-Scientist: Το τεστ απεικόνισης των έμφυλων στερεοτύπων στην επιστήμη κατά την παιδική ηλικία

29 Μαρτίου, 2018
in Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική Συνοχή
0
επιστήμη_σκίτσο

Μεταξύ του 1966 και του 1977, ο κοινωνικός επιστήμονας David Chambers ζήτησε από 4.807 μαθητές δημοτικού σχολείου, κυρίως από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, να σχεδιάσουν έναν επιστήμονα. Οι εικονογραφήσεις των παιδιών περιελάμβαναν συχνά λευκές ρόμπες, γυαλιά, εργαστηριακό εξοπλισμό και βιβλία.

Το συγκεκριμένο τεστ Draw-A-Scientist “ζωγραφίστε έναν επιστήμονα” αποτελεί μια κλασική μελέτη της κοινωνικής επιστήμης και έχει επαναληφθεί πολλές φορές κατά τη διάρκεια των δεκαετιών που μεσολάβησαν για την κατανόηση της αντίληψης των παιδιών για τους επιστήμονες. Όταν όμως ο David Miller, από το Northwestern University, εξέτασε τα αρχικά στοιχεία του Chambers, που δημοσιεύτηκαν το 1983, παρατήρησε να διακρίνεται μια τάση. Από τα περίπου 5.000 σχέδια που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της μελέτης, μόνο τα 28 απεικόνιζαν μία επιστημόνισσα, με όλα εξ αυτών να έχουν σχεδιαστεί από τα κορίτσια. Κανένα αγόρι δεν ζωγράφισε μια γυναίκα επιστήμονα.

Σκίτσο από το πρωτότυπο τεστ Draw a Scientist, που δημοσιεύτηκε το 1983. Image: D.W. CHAMBERS

“Όταν περιγράφω αυτά τα αποτελέσματα σε άλλους ερευνητές, συνήθως έχουν μια απαισιόδοξη στάση πως ίσως τα πράγματα να μην έχουν αλλάξει και πολύ” ανέφερε ο Miller. Όμως αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο Miller και οι συνάδελφοί του έχουν αναλύσει πλέον δεδομένα πέντε δεκαετιών από 78 μελέτες, όπου περισσότερα από 20.000 παιδιά κλήθηκαν συλλογικά να σχεδιάσουν επιστήμονες. Δεδομένα που έχουν δείξει ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα παιδιά είναι πιο πιθανό να σχεδιάσουν επιστημόνισσες. Από τη δεκαετία του 1980 και μετά, κατά μέσο όρο, το 28% των παιδιών ζωγράφιζαν γυναίκες επιστήμονες, σε σύγκριση με το 0,6% στην αρχική μελέτη του Chambers.

Από τη δεκαετία του 1960, η γυναικεία εκπροσώπηση στην επιστήμη αυξήθηκε σημαντικά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τουλάχιστον, περισσότερες γυναίκες αποκτούν πτυχία στον τομέα των επιστημών, συμπεριλαμβανομένου ποσοστού 48% με πτυχία χημείας το 2015 σε σύγκριση με μόλις 19% το 1966. Οι επιστημόνισσες όμως, που εξακολουθούν να είναι λιγότερες σε αριθμό από τους άντρες επιστήμονες, εμφανίζονται συχνότερα σε βιβλία, περιοδικά και τηλεοπτικές εκπομπές που απευθύνονται σε παιδιά. 

Παρόλα αυτά, τα σημερινά παιδιά συνεχίζουν να ζωγραφίζουν τουλάχιστον δύο φορές περισσότερους άνδρες επιστήμονες από ότι γυναίκες. “To 28% των γυναικών επιστημόνων βρίσκεται ακόμα μακριά από την ισότητα” ανέφερε η Sapna Cheryan, ερευνήτρια του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον που μελετά τις έμφυλες ανισότητες στην επιστήμη. Σημείωσε, επίσης, ότι ενώ η αναλογία των γυναικών σε πεδία όπως η χημεία και η βιολογία έχουν αυξηθεί κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, οι γυναίκες εξακολουθούν να κατέχουν λιγότερα από 20% των πτυχίων στην επιστήμη των υπολογιστών, της μηχανικής και της φυσικής.

«Τα έμφυλα στερεότυπα στον τομέα της επιστήμης δεν επηρεάζουν μόνο τις αντιλήψεις των κοριτσιών και των αγοριών για το ποιος είναι επιστήμονας, αλλά επηρεάζουν και τις αντιλήψεις τους για το ποιος μπορεί να γίνει επιστήμονας», αναφέρει η Jocelyn Steinke, από το Πανεπιστήμιο Western Michigan. Μπορούν να επηρεάσουν εάν οι φοιτήτριες βλέπουν μια θέση για εκείνες στις επιστήμες και εάν γενικά προσβλέπουν στην σταδιοδρομία στον τομέα των επιστημών. Μπορούν επίσης να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι άντρες φοιτητές βλέπουν τις γυναίκες συμφοιτήτριες ή αλληλεπιδρούν μαζί τους σε επαγγελματικά περιβάλλοντα αργότερα στη ζωή.

“Τα στερεότυπα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον περιορισμό των πεποιθήσεων των παιδιών για το τι μπορούν και δεν μπορούν να κάνουν“ προσθέτει η Toni Schmader, από το Πανεπιστήμιο British Columbia, που μελετά τα στερεότυπα και την κοινωνική ταυτότητα. “Αν μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτές τις αναπαραστάσεις, τα νεαρά κορίτσια θα μπορούσαν πιο εύκολα να φανταστούν ένα μέλλον στην επιστήμη.“

Η ομάδα του Miller διαπίστωσε επίσης ότι τα έμφυλα στερεότυπα αναφορικά με τους επιστήμονες είναι ισχυρότερα στα αγόρια από ότι στα κορίτσια. Εκτός από την αρχική μελέτη του Chambers, τα κορίτσια ζωγράφισαν γυναίκες επιστήμονες σε ποσοστό περίπου 45%, ενώ τα αγόρια το έκαναν μόνο κατά 5%. Αυτό όμως δεν αποτελεί κάτι απροσδόκητο, διότι τα παιδιά συνήθως ζωγραφίζουν το δικό τους φύλο ακόμη και όταν τους ζητείται να σχεδιάσουν ένα γενικό πρόσωπο, πόσο μάλλον έναν επιστήμονα. Ακόμα, είναι αξιοσημείωτο ότι ακόμη και τα κορίτσια, καθώς μεγαλώνουν, είναι πιο πιθανό να απεικονίσουν τους επιστήμονες ως άνδρες. Στην ηλικία των 6 ετών, τα κορίτσια απεικονίζουν τους επιστήμονες ως γυναίκες κατά 70%, αλλά το ποσοστό αυτό αλλάζει από την ηλικία των 10 – 11 ετών και κατά την ηλικία των 16 ετών, όταν και απεικονίζουν σε ποσοστό περίπου 75% τους επιστήμονες ως άνδρες. “Το γυμνάσιο είναι μια κρίσιμη περίοδος κατά την οποία μαθαίνουν αυτές τις έμφυλες πληροφορίες, για το σημαίνει να είσαι επιστήμονας” αναφέρει ο Miller.

Σκίτσο από σχετική μελέτη σε Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο. Image:VASILIA CHRISTIDOU

Το τεστ “Ζωγραφίστε έναν επιστήμονα” έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως επειδή είναι εύκολο στη διαχείριση. Υπάρχει όμως κάποια διαμάχη σχετικά με το τι μετρά ή αποκαλύπτει η μελέτη. Κάποιοι επικριτές έχουν δηλώσει ότι ίσως τα παιδιά ζωγραφίζουν ούτως ή άλλως περισσότερους άντρες, όμως ο Miller απαντά ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια. Για παράδειγμα, το 2008, μία ομάδα ερευνητών υπέδειξε ότι μαθητές δημοτικού σχολείου ζωγράφισαν κατά 66% τους επιστήμονες ως άνδρες, σε σύγκριση με 40% για τους κτηνιάτρους και 25% για τους δασκάλους. Δεν έφεραν κάποια γενική προκατάληψη όσον αφορά το φύλο στο χαρτί, αλλά απεναντίας απεικόνισαν με ακρίβεια την αναλογία γυναικών και ανδρών σε διάφορα επαγγέλματα.

Άλλοι ερευνητές δηλώνουν ότι οι μαθητές θα μπορούσαν να ζωγραφίζουν με βάση αυτό που πιστεύουν ότι πρέπει να είναι στερεοτυπικά ένας επιστήμονας και όχι αυτό που πραγματικά σκέφτονται για τον εαυτό τους. Αλλά αυτή η άποψη είναι ενδιαφέρουσα από μόνη της. «Θεωρώ το Draw-a-Scientist μία έμμεση μέθοδο μέτρησης των παιδικών πεποιθήσεων για την επιστήμη», λέει η Alice Eagly, η οποία είναι επίσης από το Northwestern University και συμμετείχε στη νέα μελέτη. “Μακροπρόθεσμα, τα στερεότυπα αντανακλούν το τι παρατηρούν οι άνθρωποι στην καθημερινή ζωή. Δεν αποτελούν μύθους.“

Αυτό όμως ξεπερνά το φύλο. Στις διάφορες μελέτες Draw-a-Scientist, περίπου το 79% των επιστημόνων ήταν λευκοί, γεγονός που θα μπορούσε να αντανακλά τη σχετική έλλειψη έγχρωμων ανθρώπων σε διάφορους τομείς. Όμως ο Miller αναφέρει ότι αυτό το εύρημα είναι δύσκολο να ερμηνευτεί: Είναι πιο δύσκολο να προσδιοριστεί η φυλή στο σχέδιο ενός παιδιού, το οποίο επίσης εξαρτάται από άλλους παράγοντες, όπως τα χρώματα που τους δίνουν να παίξουν.

Είναι δύσκολο, επίσης, να μάθουμε πως η αυξανόμενη κοινωνική αποδοχή των μη δυαδικών φύλων θα επηρεάσει τα παιδικά σκίτσα. Σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό των σκίτσων, το φύλο δεν μπορεί να περιγραφεί με σαφήνεια ως αρσενικό ή θηλυκό, και ο Miller αναφέρει πως προς το παρόν το ποσοστό αυτό δεν έχει αλλάξει. 

 

Πηγή: theatlantic.com

Απόδοση/Επιμέλεια: Τομπέα Ελένη

socialpolicy.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Ισότητα των φύλων στο νεοεισερχόμενο ερευνητικό δυναμικό της χώρας

Tags: socialpolicy.gr ισότηταέμφυλα στερεότυπαπαιδιάσκίτσα

Related Posts

“Το Παγόβουνο” | Ντοκιμαντέρ για τον σεξισμό και την έμφυλη βία
Κοινωνική Αλληλεγγύη

“Το Παγόβουνο” | Ντοκιμαντέρ για τον σεξισμό και την έμφυλη βία

by admin
12 Ιανουαρίου, 2023
0

Ο σεξισμός και η έμφυλη βία στην ελληνική κοινωνία και ο ρόλος που έχουν παίξει η θρησκεία και η οικογένεια.

Read more
Σπουδές φύλου: Μεθοδολογίες, θεωρίες, πολιτικές (ΦΥΛ)

Σπουδές φύλου: Μεθοδολογίες, θεωρίες, πολιτικές (ΦΥΛ)

8 Δεκεμβρίου, 2022
Δέσμη μέτρων για την ισότητα: Η Επιτροπή προτείνει την ενίσχυση των φορέων ισότητας για την καταπολέμηση των διακρίσεων

Δέσμη μέτρων για την ισότητα: Η Επιτροπή προτείνει την ενίσχυση των φορέων ισότητας για την καταπολέμηση των διακρίσεων

8 Δεκεμβρίου, 2022
Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025: η τοποθέτηση του Κοινοβουλίου

Ιστορικής σημασίας νομοθεσία για την εκπροσώπηση των φύλων στα διοικητικά συμβούλια

23 Νοεμβρίου, 2022
Έννοιες | χειραφέτηση των γυναικών

Έννοιες | χειραφέτηση των γυναικών

16 Νοεμβρίου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

Ψυχολόγος στο Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας

31 Ιανουαρίου, 2023
Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

Ψυχολόγος στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

31 Ιανουαρίου, 2023

Διοικητική υποστήριξη Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στο ΕΚΠΑ

31 Ιανουαρίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.038 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Αιτήσεις Συμμετοχής για το Δημοτικό Λαχανόκηπο Δήμου Νεάπολης-Συκεών

Αιτήσεις Συμμετοχής για το Δημοτικό Λαχανόκηπο Δήμου Νεάπολης-Συκεών

Ενημερωτική Ημερίδα: «Ευρωπαϊκά Ανταγωνιστικά Προγράμματα και η σύνδεσή τους με την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση»

Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών: Διδακτορικές Υποτροφίες ΕΣΠΑ (2014-2020), Μάρτιος 2018

Ξεκινούν τα προγράμματα 2017-2018 του «ΚΕΝΤΡΟΥ ΓΥΝΑΙΚΑΣ» του Δήμου Αγ. Παρασκευής

Εγγραφές στο «ΚΕΝΤΡΟ ΓΥΝΑΙΚΑΣ» του Δήμου Αγίας Παρασκευής για το έτος 2018 – 2019

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!