• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Junior Auditors | EY_Join EY Assurance FutureLab Academy

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Διερμηνέας Φαρσί (Πλήρους Απασχόλησης) | ΖΕΥΞΙΣ

    Employability Officer @ GENERATION 2.0 FOR RIGHTS, EQUALITY & DIVERSITY

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Τεχνικό Γραφείο “Μηχανική” | Νέος/α Μηχανικός

    Ερευνητές στο Ινστιτούτο Πολιτικών Ερευνών του ΕΚΚΕ

    Βοηθοί έρευνας στο ΕΚΚΕ

    Σεμινάρια εκδοτών για τις δημοσιεύσεις σε καθεστώς Ανοικτής Πρόσβασης

    Σεμινάρια εκδοτών για τις δημοσιεύσεις σε καθεστώς Ανοικτής Πρόσβασης

    Θέσεις Εργασίας | Ε.Κ.ΠΟ.Σ.ΠΟ. ΝΟΣΤΟΣ

    Θέσεις Εργασίας | Ε.Κ.ΠΟ.Σ.ΠΟ. ΝΟΣΤΟΣ

    Ειδική/ειδικός Παιδαγωγός | Σπείρα

    Ειδική/ειδικός Παιδαγωγός | Σπείρα

    Κανονισμός Διδακτορικών Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

    Πρόσκληση για Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ

    Υπεύθυνος Πεδίου (Local Coordinator) | ΜΕΤΑδραση

    Υπεύθυνος Πεδίου (Local Coordinator) | ΜΕΤΑδραση

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Στεγαστική Κρίση και Στεγαστική Πολιτική: Προκλήσεις και Προοπτικές

    Στεγαστική Κρίση και Στεγαστική Πολιτική: Προκλήσεις και Προοπτικές

    Eyes In Motion – Έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής | EEA Grants

    Eyes In Motion – Έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής | EEA Grants

    Σχεδιάζοντας για όλες: η οπτική του φύλου στον χώρο της ελληνικής πόλης

    Σχεδιάζοντας για όλες: η οπτική του φύλου στον χώρο της ελληνικής πόλης

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Δωρεάν διαδικτυακά εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ | Οκτώβριος 2023

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: 3.000 πόλεις προβάλλουν τα επιτεύγματά τους για την βιώσιμη αστική κινητικότητα

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: 3.000 πόλεις προβάλλουν τα επιτεύγματά τους για την βιώσιμη αστική κινητικότητα

    Οργάνωση του Ακαδημαϊκού Έτους στην Ευρώπη – 2023/24

    Οργάνωση του Ακαδημαϊκού Έτους στην Ευρώπη – 2023/24

    Σύμβαση για τη βία και την παρενόχληση: Το Συμβούλιο συμφωνεί σε αξιοπρεπή εργασία για όλες και όλους

    Σύμβαση για τη βία και την παρενόχληση: Το Συμβούλιο συμφωνεί σε αξιοπρεπή εργασία για όλες και όλους

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Πάνδημο αίτημα του αναπηρικού κινήματος ένα ευρύ πρόγραμμα δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία

    Εκτός εργατικού δυναμικού η συντριπτική πλειονότητα των Ατόμων με Αναπηρία

    Το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο της ΕΕ

    Το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο της ΕΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Θεραπεία και αποκατάσταση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος. Εκπαίδευση και Πρακτική Άσκηση

    Θεραπεία και αποκατάσταση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος. Εκπαίδευση και Πρακτική Άσκηση

    Σεμινάριο: «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    Σεμινάριο: «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    16ο Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας | ART4MORE 2023

    16ο Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας | ART4MORE 2023

    Festival Alzheimer 2023 

    Festival Alzheimer 2023 

    8μηνη εντατική εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία και Συμβουλευτική

    Μονοετής Εντατική Εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία και Συμβουλευτική

    Μονοετής Βιωματική Εκπαίδευση | Συμπεριληπτική Ψυχοθεραπεία ως προς τα Φύλα, τις Σεξουαλικότητες & την Ποικιλομορφία των Σχέσεων

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην GSRD (Gender & sex relationship diversity) θεραπεία

    Για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας των ανηλίκων στην Ελλάδα απαιτούνται επιστημονικά τεκμηριωμένες ψυχοκοινωνικές θεραπείες

    Για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας των ανηλίκων στην Ελλάδα απαιτούνται επιστημονικά τεκμηριωμένες ψυχοκοινωνικές θεραπείες

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Focusing Τραυματοθεραπεία

    Εκπαίδευση στην Focusing Τραυματοθεραπεία

    Νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της ψυχιατρικής & των νευροεπιστημών

    Νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της ψυχιατρικής & των νευροεπιστημών

    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Junior Auditors | EY_Join EY Assurance FutureLab Academy

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Διερμηνέας Φαρσί (Πλήρους Απασχόλησης) | ΖΕΥΞΙΣ

    Employability Officer @ GENERATION 2.0 FOR RIGHTS, EQUALITY & DIVERSITY

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Τεχνικό Γραφείο “Μηχανική” | Νέος/α Μηχανικός

    Ερευνητές στο Ινστιτούτο Πολιτικών Ερευνών του ΕΚΚΕ

    Βοηθοί έρευνας στο ΕΚΚΕ

    Σεμινάρια εκδοτών για τις δημοσιεύσεις σε καθεστώς Ανοικτής Πρόσβασης

    Σεμινάρια εκδοτών για τις δημοσιεύσεις σε καθεστώς Ανοικτής Πρόσβασης

    Θέσεις Εργασίας | Ε.Κ.ΠΟ.Σ.ΠΟ. ΝΟΣΤΟΣ

    Θέσεις Εργασίας | Ε.Κ.ΠΟ.Σ.ΠΟ. ΝΟΣΤΟΣ

    Ειδική/ειδικός Παιδαγωγός | Σπείρα

    Ειδική/ειδικός Παιδαγωγός | Σπείρα

    Κανονισμός Διδακτορικών Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

    Πρόσκληση για Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ

    Υπεύθυνος Πεδίου (Local Coordinator) | ΜΕΤΑδραση

    Υπεύθυνος Πεδίου (Local Coordinator) | ΜΕΤΑδραση

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Στεγαστική Κρίση και Στεγαστική Πολιτική: Προκλήσεις και Προοπτικές

    Στεγαστική Κρίση και Στεγαστική Πολιτική: Προκλήσεις και Προοπτικές

    Eyes In Motion – Έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής | EEA Grants

    Eyes In Motion – Έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής | EEA Grants

    Σχεδιάζοντας για όλες: η οπτική του φύλου στον χώρο της ελληνικής πόλης

    Σχεδιάζοντας για όλες: η οπτική του φύλου στον χώρο της ελληνικής πόλης

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Δωρεάν διαδικτυακά εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ | Οκτώβριος 2023

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: 3.000 πόλεις προβάλλουν τα επιτεύγματά τους για την βιώσιμη αστική κινητικότητα

    Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: 3.000 πόλεις προβάλλουν τα επιτεύγματά τους για την βιώσιμη αστική κινητικότητα

    Οργάνωση του Ακαδημαϊκού Έτους στην Ευρώπη – 2023/24

    Οργάνωση του Ακαδημαϊκού Έτους στην Ευρώπη – 2023/24

    Σύμβαση για τη βία και την παρενόχληση: Το Συμβούλιο συμφωνεί σε αξιοπρεπή εργασία για όλες και όλους

    Σύμβαση για τη βία και την παρενόχληση: Το Συμβούλιο συμφωνεί σε αξιοπρεπή εργασία για όλες και όλους

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Πάνδημο αίτημα του αναπηρικού κινήματος ένα ευρύ πρόγραμμα δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία

    Εκτός εργατικού δυναμικού η συντριπτική πλειονότητα των Ατόμων με Αναπηρία

    Το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο της ΕΕ

    Το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο της ΕΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Θεραπεία και αποκατάσταση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος. Εκπαίδευση και Πρακτική Άσκηση

    Θεραπεία και αποκατάσταση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος. Εκπαίδευση και Πρακτική Άσκηση

    Σεμινάριο: «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    Σεμινάριο: «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    16ο Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας | ART4MORE 2023

    16ο Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας | ART4MORE 2023

    Festival Alzheimer 2023 

    Festival Alzheimer 2023 

    8μηνη εντατική εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία και Συμβουλευτική

    Μονοετής Εντατική Εκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία και Συμβουλευτική

    Μονοετής Βιωματική Εκπαίδευση | Συμπεριληπτική Ψυχοθεραπεία ως προς τα Φύλα, τις Σεξουαλικότητες & την Ποικιλομορφία των Σχέσεων

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην GSRD (Gender & sex relationship diversity) θεραπεία

    Για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας των ανηλίκων στην Ελλάδα απαιτούνται επιστημονικά τεκμηριωμένες ψυχοκοινωνικές θεραπείες

    Για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας των ανηλίκων στην Ελλάδα απαιτούνται επιστημονικά τεκμηριωμένες ψυχοκοινωνικές θεραπείες

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Focusing Τραυματοθεραπεία

    Εκπαίδευση στην Focusing Τραυματοθεραπεία

    Νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της ψυχιατρικής & των νευροεπιστημών

    Νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της ψυχιατρικής & των νευροεπιστημών

    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    Εκπαίδευση στο Focusing και στη Focusing-βιωματική Ψυχοθεραπεία

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Κριτήρια Επιλογής Μεταπτυχιακών Σπουδών

30 Απριλίου, 2018
in Απόψεις
0
σπουδές

Σύνταξη: Ταουσάνης Χρήστος

Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Employ,

Συγγραφέας Επιλέγω Σπουδές & Επάγγελμα| www.e-employ.gr

 

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αλματώδης αύξηση στη ζήτηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας, η στροφή για την μεγαλύτερη δυνατή εξειδίκευση αλλά και το γενικότερο κλίμα που έχει διαμορφωθεί στη λεγόμενη «τεταρτοβάθμια» εκπαίδευση έχουν συντελέσει στην ένταση του φαινομένου τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος. Παράλληλα, αξιοσημείωτα είναι δυο δεδομένα πλέον: Πρώτον η αύξηση των προσφερόμενων Μ.Π.Σ. συγκριτικά με το παρελθόν και η ανάδειξη της Κύπρου ως ενός από τους πλέον δημοφιλής προορισμούς για τους Έλληνες ενδιαφερομένους.

Σε κάθε περίπτωση, ο κάθε ενδιαφερόμενος για μεταπτυχιακές σπουδές πριν προχωρήσει στην υλοποίηση οποιουδήποτε μεταπτυχιακού προγράμματος θα πρέπει να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων προκειμένου να διασφαλίσει πως η επιλογή του αυτή είναι η καλύτερη δυνατή για την ακαδημαϊκή, επαγγελματική και προσωπική του εξέλιξη. Για τον κάθε υποψήφιο, ποικίλλουν οι λόγοι για τους οποίους επιθυμεί να προχωρήσει στη λήψη μιας σχετικής απόφασης ωστόσο θα πρέπει να οριστεί εκ των προτέρων η στοχοθεσία της συγκεκριμένης απόφασης, προκειμένου να επαληθεύσει ο καθένας ατομικά αν η χρονική συγκυρία και οι γενικότερες προδιαγραφές ενός Π.Μ.Σ. ανταποκρίνονται επακριβώς στις ατομικές επιδιώξεις.

Μια σειρά απλών ερωτημάτων μπορεί να μας οδηγήσει στη διαμόρφωση μιας πληρέστερης και ωριμότερης τελικής απόφασης. Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο να απαντηθεί ένα πλέγμα ερωτήσεων που μπορεί να κατηγοριοποιηθεί στα ακόλουθα πεδία:

1. Είδος – μορφή  μεταπτυχιακού προγράμματος. Ανάλογα με τις δυνατότητες και τις υποχρεώσεις του ενδιαφερομένου (κοινωνικές, οικογενειακές, οικονομικές κ.λπ.) στοχεύουμε στα επιμέρους χαρακτηριστικά ενός Π.Μ.Σ. κατά την αναζήτησή μας. Επιμέρους δεδομένα που θα μας βοηθήσουν κατά την επιλογή είναι τα ακόλουθα:

  • Το μεταπτυχιακό που θα επιλέξω να είναι δια ζώσης, distance learning ή μεικτό;
  • Το μεταπτυχιακό που θα επιλέξω να είναι πλήρους ή μερικής φοίτησης;
  • Το επίπεδο του μεταπτυχιακού διπλώματος να είναι certificate, diploma, master ή διδακτορικού;
  • Να το υλοποιήσω σε δημόσιο ή ιδιωτικό ίδρυμα;
  • Να αναζητήσω Μ.Π.Σ. με δίδακτρα, δωρεάν ή με υποτροφία;
  • Το μεταπτυχιακό που θα επιλέξω να είναι συναφές ή άσχετο προς τις προπτυχιακές σπουδές;
  • Επιδίωξη μου είναι να υπάρχει πρακτικό αντίκρισμα στην αγορά εργασίας ή μια γενικότερη προσωπική ανάπτυξη;
  • Να έχει θεωρητικό ή πρακτικό προσανατολισμό;

2. Ατομικά κίνητρα – παράγοντες για την υλοποίηση ενός μεταπτυχιακού. Η υλοποίηση ενός Π.Μ.Σ. αποτελεί μια κομβική στιγμή στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική εξέλιξη ενός πτυχιούχου. Η επιλογή του μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική του εξέλιξη και ανάπτυξη και να συντελέσει καθοριστικά στο στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής του πορείας. Στην παρούσα αγορά εργασίας ενδεχομένως να αποτελεί πλέον και το σημαντικότερο «χαρτί» καθώς πλέον το σύνολο των νέων επαγγελματιών-επιστημόνων έχει στο επαγγελματικό του χαρτοφυλάκιο έναν προπτυχιακό τίτλο σπουδών, ξένες γλώσσες αλλά και γνώσεις πληροφορικής. Συνεπώς, η σημασία που φαίνεται να προσλαμβάνει η φοίτηση σε ένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών σε πολύ μεγάλο βαθμό εναρμονίζεται με τη συνολική επαγγελματική στοχοθεσία του κάθε ενδιαφερομένου. Επιμέρους δεδομένα που θα μας βοηθήσουν κατά την επιλογή είναι τα ακόλουθα:

  • Η κατοχή του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θα συμβάλλει καθοριστικά στην επαγγελματική και στην μισθολογική μου εξέλιξη;
  • Η κατοχή του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θα συμβάλλει στην εξεύρεση μιας θέσης εργασίας ή στην ανέλιξη μου στην υπάρχουσα μου επαγγελματική θέση;
  • Η κατοχή του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θα καλλιεργήσει νέα πεδία και προοπτικές στον βασικό τίτλο σπουδών μου;
  • Το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο που θα εμβαθύνω μέσω του Π.Μ.Σ. μπορεί να μου δώσει δυνατότητες για μια ακαδημαϊκή καριέρα;
  • Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα θα συντελέσει στην ουσιώδη αναβάθμιση των επιστημονικών γνώσεων και των δεξιοτήτων μου;
  • Θα μπορέσω να αξιοποιήσω στην εργασιακή μου καθημερινότητα τις πρόσθετες γνώσεις που θα μου παρέχει το Π.Μ.Σ.;

3. Χρόνος και τόπος υλοποίησης ενός μεταπτυχιακού προγράμματος. Αρκετά σύνθετοι είναι και οι προβληματισμοί αναφορικά με τη χρονική περίοδο κατά την οποία αποφασίζει κάποιος να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών. Βεβαία, πολλές φορές οι  προϋποθέσεις που θέτει το ίδιο το πρόγραμμα καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό και την περίοδο έναρξης-υλοποίησης του. Για παράδειγμα, αν απαιτεί εργασιακή εμπειρία ή εκπληρωμένες στρατιωτικές υποχρεώσεις, εκ των πραγμάτων αποκλείει τους νέους απόφοιτους. Γενικότερα ωστόσο υπάρχουν διαφορετικά διλήμματα που ενδεχομένως να αντιμετωπίσει ο κάθε ενδιαφερόμενος αναφορικά με το χρόνο υλοποίησης και ο οποίος μπορεί να κατηγοριοποιηθεί σε 3 βασικές περιόδους:

Α. Φοίτηση αμέσως μετά τη λήψη του βασικού πτυχίου. Το μειονέκτημα σε αυτήν τη χρονική στιγμή είναι πως ενδεχομένως να μην γνωρίζει επακριβώς τις πραγματικές ανάγκες του κλάδου του και τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας. Το πλεονέκτημα είναι πως θα διαθέτει μεγαλύτερη διάθεση και χρόνο και θα αποκτήσει ακόμη ένα σημαντικό τίτλο σπουδών σε νεαρή ηλικία.

Β. Φοίτηση σε μεγαλύτερη ηλικία η/και με εργασιακή εμπειρία. Σε αυτήν την περίπτωση θα στηρίζαμε ως βασικό πλεονέκτημα το γεγονός πως ο ενδιαφερόμενος έχει προλάβει να αυτοαξιολογηθεί αλλά και έχει μια αντικειμενική άποψη των απαιτήσεων και αναγκών της αγοράς εργασίας. Ως μειονέκτημα θα ορίζαμε τον ιδιαίτερα περιορισμένο χρόνο λόγω των πολλαπλών υποχρεώσεων του αλλά και την απομάκρυνση του από την ακαδημαϊκή «καθημερινότητα».

Γ. Φοίτηση παράλληλα με την εργασία. Αξίζει να σημειωθεί πως σε αυτήν την περίπτωση εφόσον το μεταπτυχιακό έχει άμεση συνάφεια και με την εργασία μας τότε ο ενδιαφερόμενος συνθέτει και αξιοποιεί παράλληλα και καθημερινά, δεδομένα και από τους δυο χώρους (επαγγελματικό και ακαδημαϊκό). Η δυσχέρεια σε αυτήν την περίπτωση είναι πως απαιτούνται υψηλές δεξιότητες time & self management αλλά περιορισμένος προσωπικός χρόνος.

Πέρα από το χρόνο υλοποίησης όμως, υπάρχει και ακόμη μια κομβική παράμετρος που αφορά τον τόπο υλοποίησης. Οι γεωγραφικοί παράγοντες είναι για ορισμένους καθοριστικοί καθώς η μόνιμη κατοικία ρυθμίζει τις τελικές αποφάσεις. Ωστόσο, και άλλοι παράγοντες πέρα από ενδεχόμενους χωροταξικούς περιορισμούς συντελούν στην τελική επιλογή σχετικά με τον τόπο απόκτησης ενός μεταπτυχιακού τίτλου. Ενδεικτικά:

Α. Φοίτηση στο ίδρυμα του πρώτου πτυχίου. Η συνέχιση των σπουδών στο ίδρυμα απόκτησης του βασικού πτυχίου εγγυάται τη φοίτηση σε ένα οικείο περιβάλλον, για το οποίο ο ενδιαφερόμενος αισθάνεται ικανοποίηση και εμπιστοσύνη. Κοντά σε διδάσκοντες που γνωρίζει, διευρύνει το δίκτυο επαφών του και χωρίς τους περισπασμούς που προξενεί η προσαρμογή σε ένα νέο περιβάλλον μπορεί άμεσα να ξεκινήσει τις μεταπτυχιακές του σπουδές.

Β. Φοίτηση σε διαφορετικό ίδρυμα της ίδιας χώρας: Η επιλογή αυτή εύλογα σημαίνει χρονική περίοδο προσαρμογής. Αν ο λόγος για μια τέτοια απόφαση είναι το αντικείμενο ή η ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών τότε η επιλογή αυτή είναι επιβεβλημένη.

Γ. Φοίτηση στο εξωτερικό: Αποτελεί κοινή τακτική πολλοί απόφοιτοι να μεταβαίνουν σε χώρες της αλλοδαπής για την πραγματοποίηση μεταπτυχιακών σπουδών για λόγους, όπως η φήμη ορισμένων πανεπιστήμιων ή οι διαδικασίες επιλογής η επιθυμία για διαμονή και σταδιοδρομία στο εξωτερικό κ.ά. Η φοίτηση σε ένα καταξιωμένο πανεπιστήμιο του εξωτερικού μπορεί να σημαίνει την απόκτηση ενός καταξιωμένου τίτλου σπουδών με δυσκολίες όμως λόγω των διαφορών ανάμεσα στα συστήματα και στη γλώσσα.  Παράλληλα,  ο ενδιαφερόμενος μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, χρειάζεται να προσεγγίσει και να κατανοήσει εκ νέου στην εγχώρια αγορά εργασίας.

Δ. Φοίτηση με τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης ή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Η φοίτηση αυτή εξαλείφει τυχόν εμπόδια που χαρακτηρίζουν τα παραδοσιακά συστήματα εκπαίδευσης (π.χ. υποχρεωτική φυσική παρουσία) και δημιουργεί συνθήκες αυτονομίας. Ωστόσο, απαιτείται ο φοιτητής να εξοικειωθεί με τις εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και τις τεχνολογίες που υποστηρίζουν αυτόν τον τύπο εκπαίδευσης, αλλά και να είναι σε θέση να χειρίζεται αποτελεσματικά τόσο τον χρόνο. 

Επιλογικά, αυτό που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ο κάθε φοιτητής είναι το ουσιαστικό αντίκρισμα που θα αποκομίσει και που θα τον οδηγήσουν στην υλοποίηση ενός Μ.Π.Σ. αλλά και τον σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό που θα πρέπει να έχει πριν καταλήξει προκειμένου να αποκομίσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από την επιλογή του.

 

 

Διαβάστε Επίσης  ΠΜΣ "Κοινωνιολογία" 2022-2023

Tags: EMPLOYαπόψειςΠρογράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Related Posts

Κανονισμός Διδακτορικών Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης
Επίκαιρα

Πρόσκληση για Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ

by admin
28 Σεπτεμβρίου, 2023
0

Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024.

Read more
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας” και “Πληροφορική της Υγείας”

ΔΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας – Πληροφορική της Υγείας» 2023-2024

27 Σεπτεμβρίου, 2023
Νέα περίοδος αιτήσεων για εξ αποστάσεως σπουδές στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Νέα περίοδος αιτήσεων για εξ αποστάσεως σπουδές στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

20 Σεπτεμβρίου, 2023
Κλιματική κρίση, εξορύξεις υδρογονανθράκων και αυτοδιοικητικές εκλογές

Κλιματική κρίση, εξορύξεις υδρογονανθράκων και αυτοδιοικητικές εκλογές

19 Σεπτεμβρίου, 2023
Φοίτηση στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο | Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

Φοίτηση στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο | Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

7 Σεπτεμβρίου, 2023
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Θεραπεία και αποκατάσταση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος. Εκπαίδευση και Πρακτική Άσκηση

Θεραπεία και αποκατάσταση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος. Εκπαίδευση και Πρακτική Άσκηση

29 Σεπτεμβρίου, 2023
Σεμινάριο: «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

Σεμινάριο: «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

29 Σεπτεμβρίου, 2023
Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Junior Auditors | EY_Join EY Assurance FutureLab Academy

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.087 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων: Κατάθεση Σχεδίου νόμου για την Ουσιαστική Ισότητα των Φύλων

Σχέδιο δράσης της ΕΕ 2017-2019 – Αντιμετώπιση του μισθολογικού χάσματος μεταξύ των φύλων | Γνωμοδότηση ΕΟΚΕ

3 Μαΐου 2017: Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας της Μητέρας

2 Μαΐου 2018: Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας της Μητέρας

Οι φυλετικές και ταξικές διακρίσεις υφίστανται και στη φροντίδα ψυχικής υγείας

Migrant health across Europe: Little structural policies, many encouraging practices

socialpolicy.gr

© 2023 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2023 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά