• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τρίτη, 17 Μαΐου, 2022
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

    Reception Experts @ Konnekt

    Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

    Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

    Job Interview Challenge: Είσαι πραγματικά έτοιμος για την συνέντευξη;

    Θέση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Θεμελιωδών Δικαιωμάτων

    Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φύλο, Κοινωνία, Πολιτική» 2022-2023

    Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φύλο, Κοινωνία, Πολιτική» 2022-2023

    Συνέδριο | «Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας ΟΗΕ και Ευρωπαϊκή Εγγύηση για το Παιδί»

    Συνέδριο | «Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας ΟΗΕ και Ευρωπαϊκή Εγγύηση για το Παιδί»

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    ICT Skills Development Officer @ DRC Greece

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Employability Support Officer – National Contract @ DRC Greece

    Προγράμματα Μάστερ 2022-23 | Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Προγράμματα Μάστερ 2022-23 | Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Γλωσσολογία» 2022-2023

    Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Γλωσσολογία» 2022-2023

    Chief Operation Manager @ Odyssea

    Chief Operation Manager @ Odyssea

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    «Όλες ασφαλείς» : Δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα ενδοοικογενειακής βίας από τον Δήμο Αθηναίων σε συνεργασία με το Κέντρο Διοτίμα

    Εργαλείο Εκτίμησης Κινδύνου Ενδοοικογενειακής/ Έμφυλης Βίας στην Ελλάδα

    Ενίσχυση των κινητών ομάδων άμεσης παρέμβασης (street work) από το Δήμο Αθηναίων

    Ενίσχυση των κινητών ομάδων άμεσης παρέμβασης (street work) από το Δήμο Αθηναίων

    Διαφορετικότητα και συμπερίληψη στους χώρους εργασίας

    Διαφορετικότητα και συμπερίληψη στους χώρους εργασίας

    Νεολαία στις εξόχως απόκεντρες περιοχές: 1 εκατ. ευρώ για τη στήριξη των νέων στις εξόχως απόκεντρες περιοχές

    Νεολαία στις εξόχως απόκεντρες περιοχές: 1 εκατ. ευρώ για τη στήριξη των νέων στις εξόχως απόκεντρες περιοχές

    Πρόγραμμα Κινητικότητας Νέων Ελλάδας – Αυστραλίας

    Πρόγραμμα Κινητικότητας Νέων Ελλάδας – Αυστραλίας

    Οικογένεια και σχολείο: τι σημαίνει να είναι κανείς μορφωμένος

    Ξεκινάει η «ελληνική PISA»

    Το Δικαίωμα στον Προσωπικό Βοηθό για τα Άτομα με Αναπηρία

    Άνοιξε η πλατφόρμα των αιτήσεων για τον Προσωπικό Βοηθό

    Εκκίνηση δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με τις νομικές πτυχές της διασυνοριακής προστασίας των ευάλωτων ενηλίκων

    Καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Βερολίνο | Μείωση στην τιμή των εισιτηρίων μέσων μεταφοράς ευαισθητοποιεί για το έμφυλο μισθολογικό χάσμα

    Η τριμηνιαία επισκόπηση της απασχόλησης και των κοινωνικών εξελίξεων στην Ευρώπη εξετάζει τις αιτίες του έμφυλου μισθολογικού χάσματος στους νέους

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Διάταξη νόμου για τη μεταφορά στην ακούσια νοσηλεία ψυχικά ασθενών

    Ετήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συστημική Συμβουλευτική

    Ετήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συστημική Συμβουλευτική

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Κλινική Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας (online)

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Κλινική Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας (online)

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Θεσσαλονίκης

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Θεσσαλονίκης

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Δικαστική Ψυχολογία και Εγκληματολογία (Online)

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Δικαστική Ψυχολογία και Εγκληματολογία (Online)

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Αθήνας

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Αθήνας

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: Ένας ευρωπαϊκός χώρος δεδομένων για την υγεία στην υπηρεσία των ανθρώπων και της επιστήμης

    4ετής εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική

    4ετής εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική

    Παγκόσμια Ημέρα για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία 2022

    Παγκόσμια Ημέρα για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

    Reception Experts @ Konnekt

    Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

    Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

    Job Interview Challenge: Είσαι πραγματικά έτοιμος για την συνέντευξη;

    Θέση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Θεμελιωδών Δικαιωμάτων

    Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φύλο, Κοινωνία, Πολιτική» 2022-2023

    Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φύλο, Κοινωνία, Πολιτική» 2022-2023

    Συνέδριο | «Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας ΟΗΕ και Ευρωπαϊκή Εγγύηση για το Παιδί»

    Συνέδριο | «Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας ΟΗΕ και Ευρωπαϊκή Εγγύηση για το Παιδί»

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    ICT Skills Development Officer @ DRC Greece

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Employability Support Officer – National Contract @ DRC Greece

    Προγράμματα Μάστερ 2022-23 | Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Προγράμματα Μάστερ 2022-23 | Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Γλωσσολογία» 2022-2023

    Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Γλωσσολογία» 2022-2023

    Chief Operation Manager @ Odyssea

    Chief Operation Manager @ Odyssea

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    «Όλες ασφαλείς» : Δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα ενδοοικογενειακής βίας από τον Δήμο Αθηναίων σε συνεργασία με το Κέντρο Διοτίμα

    Εργαλείο Εκτίμησης Κινδύνου Ενδοοικογενειακής/ Έμφυλης Βίας στην Ελλάδα

    Ενίσχυση των κινητών ομάδων άμεσης παρέμβασης (street work) από το Δήμο Αθηναίων

    Ενίσχυση των κινητών ομάδων άμεσης παρέμβασης (street work) από το Δήμο Αθηναίων

    Διαφορετικότητα και συμπερίληψη στους χώρους εργασίας

    Διαφορετικότητα και συμπερίληψη στους χώρους εργασίας

    Νεολαία στις εξόχως απόκεντρες περιοχές: 1 εκατ. ευρώ για τη στήριξη των νέων στις εξόχως απόκεντρες περιοχές

    Νεολαία στις εξόχως απόκεντρες περιοχές: 1 εκατ. ευρώ για τη στήριξη των νέων στις εξόχως απόκεντρες περιοχές

    Πρόγραμμα Κινητικότητας Νέων Ελλάδας – Αυστραλίας

    Πρόγραμμα Κινητικότητας Νέων Ελλάδας – Αυστραλίας

    Οικογένεια και σχολείο: τι σημαίνει να είναι κανείς μορφωμένος

    Ξεκινάει η «ελληνική PISA»

    Το Δικαίωμα στον Προσωπικό Βοηθό για τα Άτομα με Αναπηρία

    Άνοιξε η πλατφόρμα των αιτήσεων για τον Προσωπικό Βοηθό

    Εκκίνηση δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με τις νομικές πτυχές της διασυνοριακής προστασίας των ευάλωτων ενηλίκων

    Καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Βερολίνο | Μείωση στην τιμή των εισιτηρίων μέσων μεταφοράς ευαισθητοποιεί για το έμφυλο μισθολογικό χάσμα

    Η τριμηνιαία επισκόπηση της απασχόλησης και των κοινωνικών εξελίξεων στην Ευρώπη εξετάζει τις αιτίες του έμφυλου μισθολογικού χάσματος στους νέους

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Διάταξη νόμου για τη μεταφορά στην ακούσια νοσηλεία ψυχικά ασθενών

    Ετήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συστημική Συμβουλευτική

    Ετήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συστημική Συμβουλευτική

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Κλινική Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας (online)

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Κλινική Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας (online)

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Θεσσαλονίκης

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Θεσσαλονίκης

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Δικαστική Ψυχολογία και Εγκληματολογία (Online)

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Δικαστική Ψυχολογία και Εγκληματολογία (Online)

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Αθήνας

    Εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία από το Κε.Σ.Με.Θ. Αθήνας

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: Ένας ευρωπαϊκός χώρος δεδομένων για την υγεία στην υπηρεσία των ανθρώπων και της επιστήμης

    4ετής εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική

    4ετής εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική

    Παγκόσμια Ημέρα για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία 2022

    Παγκόσμια Ημέρα για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική

Στοιχεία για την Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες | 5ο Δελτίο του Παρατηρητηρίου της Ε.Σ.Α.μεΑ

25 Σεπτεμβρίου, 2019
in Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική Προστασία
0
Στοιχεία για την Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 5ο Δελτίο του Παρατηρητηρίου της Ε.Σ.Α.μεΑ
  • 90.743 μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες το σχολικό έτος 2017-2018- 6,3% των μαθητών της χώρας
  • 57.3% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη, παρά υποστηρίζονται μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης
  • Στη δευτεροβάθμια δε μόνο 1 στους 10 λαμβάνει εξειδικευμένη υποστήριξη
  • Το 35% των μαθητών των τμημάτων ένταξης έχουν τοποθετηθεί χωρίς καμία αξιολόγηση από διαγνωστικό φορέα
  • Μόλις το 7% των μαθητών με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α. υποστηρίχθηκε με παράλληλη στήριξη, από τους οποίους 8 στους 10 για λιγότερο από 20 ώρες την εβδομάδα

Το φλέγον θέμα της Εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί το αντικείμενο του 5ου κατά σειρά Δελτίου Στατιστικής Πληροφόρησης του Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας της Ε.Σ.Α.μεΑ. 

Όπως είναι γνωστό για την Ε.Σ.Α.μεΑ. η περιφρούρηση και η προώθηση του δικαιώματος των παιδιών και των ατόμων με αναπηρία σε ποιοτική και ισότιμη εκπαίδευση αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Η εκπαίδευση είναι ένα θεμελιώδες δικαίωμα καθώς και σημαντικός καταλύτης για την εκπλήρωση πολλών άλλων ανθρώπινων δικαιωμάτων, όπως του δικαιώματος στην εργασία, της συμμετοχής στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή, στην άσκηση των πολιτικών δικαιωμάτων. Για τα άτομα με αναπηρία η εκπαίδευση έχει πρόσθετη σημασία, καθώς ασκεί καθοριστικό αντίκτυπο στην αυτονομία και την ανεξαρτησία τους, στη δυνατότητά τους να ζήσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια και αυτο-καθορισμό. Για αυτό το λόγο, η Ε.Σ.Α.με.Α., στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας, έχει ορίσει τον τομέα της εκπαίδευσης ως βασική περιοχή έρευνας, εστιάζοντας ιδιαίτερα στον προσδιορισμό των εμποδίων και των φραγμών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και τα άτομα με αναπηρία.

Για πρώτη φορά παρουσιάζονται στο ευρύ κοινό από το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας στοιχεία που αφορούν στο μαθητικό δυναμικό με αναπηρία ή/ και Ε.Ε.Α., καθώς μόλις το 2018 υπήρξαν δεδομένα για αυτούς τους μαθητές που φοιτούν στα γενικά σχολεία. Τα προηγούμενα έτη, τα μόνα διαθέσιμα στοιχεία περιορίζονταν στον μαθητικό πληθυσμό των ειδικών σχολείων, αποκλείοντας έτσι κάθε δυνατότητα σχεδιασμού και παρακολούθησης τεκμηριωμένων πολιτικών για την ενταξιακή εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία.

Τα στοιχεία αυτά δημοσιεύονται στο παρόν 5ο Δελτίο Στατιστικής Πληροφόρησης του Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας της Ε.Σ.Α.μεΑ., το οποίο παρέχει μια αρχική αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, αξιοποιώντας τα πλέον πρόσφατα και αξιόπιστα δεδομένα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποτελώντας τη βάση για περαιτέρω έρευνα, αλλά και για συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς. Με αυτό τον τρόπο θα εμπλουτιστεί η συλλογή στοιχείων με σκοπό τη συστηματική παρακολούθηση αυτής την μακράς μετάβασης σε ένα «Σχολείο για Όλους» τους μαθητές.

Συμπεράσματα

Τα στοιχεία που φέρνουμε στη δημοσιότητα καθιστούν ορατή τη μεγάλη κατηγορία μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (90.743 μαθητές) που αποτελούν το 6.3% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού της χώρας, με τη μεγάλη πλειονότητα αυτών των μαθητών να φοιτούν σε γενικά σχολεία. Ωστόσο, γίνεται σαφές ότι η de facto εγγραφή των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν συνιστά ουσιαστική ένταξη τους σε ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Είναι πολύ ανησυχητικά τα ποσοστά μαθητών που παρότι φοιτούν σε γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν καμία εξειδικευμένη υποστήριξη, αλλά και τα ποσοστά αυτών που είτε εντάσσονται σε πολυπληθή και ετερόκλητα τμήματα ένταξης, τα οποία λειτουργούν σε πολλές περιπτώσεις ως ο «καιάδας» των γενικών σχολείων, είτε λαμβάνουν μόνο μερικώς εξατομικευμένη υποστήριξη η οποία δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

Επίσης, η ανεπάρκεια στην λειτουργία και την στελέχωση των ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες και καθυστερήσεις στις διαδικασίες αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών, οι οποίες επιβεβαιώνονται στο παρόν από τον υψηλό αριθμό μαθητών που φοιτούν σε Τ.Ε. χωρίς να φέρουν επίσημη αξιολόγηση/γνωμάτευση.

Δυστυχώς τα στοιχεία υποδεικνύουν επίσης ότι η πλειονότητα των μέτρων που λαμβάνονται προς την κατεύθυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης περιορίζονται ως επί των πλείστω στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που όχι μόνο δεν εξασφαλίζει τη σχολική εξέλιξη των μαθητών με αναπηρία επιτείνοντας τη σχολική διαρροή, αλλά κυρίως αναχαιτίζει την πραγματική δυνατότητα κοινωνικής και επαγγελματικής ένταξης στο μέλλον.

Τέλος, διαπιστώνεται ότι ένα τμήμα του πληθυσμού των μαθητών που αντιμετωπίζουν σοβαρές αναπηρίες, μαθητές δηλαδή περισσότερο εκτεθειμένοι στον κοινωνικό αποκλεισμό, παραμένουν σε αυστηρώς διαχωρισμένα πλαίσια εκπαίδευσης. Σημειώνεται ότι ο     πληθυσμός των ειδικών σχολείων εξακολουθεί να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια.

Γενναία αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης

Τα παραπάνω συμπεράσματα του Δελτίου Στατιστικής Πληροφόρησης του Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας οδηγούν μόνο σε μία παραδοχή, ότι δηλαδή απαιτείται γενναία αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης στη βάση εθνικού σχεδίου δράσης για την ουσιαστική μετάβαση σε ένα σχολείο για όλους τους μαθητές. Ένα σχέδιο δράσης που θα καθορίζει εθνικές προτεραιότητες, στόχους, άξονες και δράσεις, σε συμφωνία με το Σύνταγμα της χώρας, το άρθρο 24 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και με τον στόχο 4 της Ατζέντας 2030 για την βιώσιμη ανάπτυξη, και στη βάση τεκμηριωμένης ανάλυσης της κατάστασης και αξιόπιστων στατιστικών δεδομένων, με σαφές χρονοδιάγραμμα και σχέδιο χρηματοδότησης.

Ένα τέτοιο σχέδιο απαιτεί ευρύ κοινωνικό διάλογο, με τη συμβολή όλων των εμπλεκομένων μερών, ιδίως των αναπηρικών οργανώσεων και των οργανώσεων γονέων/κηδεμόνων ατόμων με αναπηρία και προϋποθέτει την ευρεία συναίνεση και την ευαισθητοποίηση όλων.

Οι βασικές προτεραιότητες ενός σχεδίου δράσης για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία έχουν ήδη καθοριστεί από την μεριά της Ε.Σ.Α.μεΑ. στο πλαίσιο του Ολοκληρωμένου Εθνικού Προγράμματος για την εφαρμογή της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους, που κατέθεσε η Ε.Σ.Α.μεΑ. και οι οργανώσεις μέλη της στον πρωθυπουργό της χώρας. Συνοπτικά οι προτεραιότητες αυτές είναι οι εξής:

  • Η εξασφάλιση δωρεάν ποιοτικής προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά με αναπηρία με ρητή απαγόρευση του αποκλεισμού τους από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα,
  • η καθολική προσβασιμότητα των σχολείων, του εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού και των διδακτικών μεθόδων (για εξατομικευμένη διδασκαλία) και διαδικασιών, η εξασφάλιση της παροχής των εύλογων προσαρμογών (περιλαμβανομένης της μεταφοράς των μαθητών)
  • η ενίσχυση της παρεχόμενης γενικής και ειδικής υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία εντός του γενικού σχολείου,
  • η εκπαίδευση, κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις διαφοροποιημένες ανάγκες όλων των μαθητών, ειδικότερα των μαθητών με αναπηρία, 
  • η διασφάλιση της πρόσβασης στη γενική τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια βίου μάθηση, χωρίς διάκριση και σε ίση βάση με τους άλλους.

Είναι εξίσου σημαντικό να επισημανθεί ότι για την υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης είναι αυτονόητα αναγκαία η γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την συμπεριληπτική εκπαίδευση από μόνιμες και σταθερές πηγές.

 

«ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» 

 

esamea.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Η Επιτροπή θεσπίζει κανόνες για τον σεβασμό, από μέρους των εταιρειών, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του περιβάλλοντος στις παγκόσμιες αξιακές αλυσίδες

Tags: ΑμεΑεκπαίδευσηΕΣΑμεΑκοινωνική προστασίαστατιστικά στοιχεία

Related Posts

«Όλες ασφαλείς» : Δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα ενδοοικογενειακής βίας από τον Δήμο Αθηναίων σε συνεργασία με το Κέντρο Διοτίμα
Κοινωνική Προστασία

Εργαλείο Εκτίμησης Κινδύνου Ενδοοικογενειακής/ Έμφυλης Βίας στην Ελλάδα

by admin
13 Μαΐου, 2022
0

Το Εργαλείο βοηθά τους επαγγελματίες των υπηρεσιών πρώτης υποδοχής περιστατικών βίας.

Read more
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών 2022-2023

Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών 2022-2023

12 Μαΐου, 2022
Ενίσχυση των κινητών ομάδων άμεσης παρέμβασης (street work) από το Δήμο Αθηναίων

Ενίσχυση των κινητών ομάδων άμεσης παρέμβασης (street work) από το Δήμο Αθηναίων

12 Μαΐου, 2022
Πρόγραμμα Κινητικότητας Νέων Ελλάδας – Αυστραλίας

Πρόγραμμα Κινητικότητας Νέων Ελλάδας – Αυστραλίας

10 Μαΐου, 2022
Οικογένεια και σχολείο: τι σημαίνει να είναι κανείς μορφωμένος

Ξεκινάει η «ελληνική PISA»

5 Μαΐου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

Reception Experts @ Konnekt

17 Μαΐου, 2022
Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

Reception Assistant – UAM Mentor @ Konnekt

17 Μαΐου, 2022
Job Interview Challenge: Είσαι πραγματικά έτοιμος για την συνέντευξη;

Θέση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Θεμελιωδών Δικαιωμάτων

17 Μαΐου, 2022

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 5,945 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
“Μνήμη, Συν-αίσθημα και Αγωνιστικότητα” | 1η Συζήτηση στο πλαίσιο του προγράμματος Queer Πολιτική / Δημόσια Μνήμη

"Μνήμη, Συν-αίσθημα και Αγωνιστικότητα" | 1η Συζήτηση στο πλαίσιο του προγράμματος Queer Πολιτική / Δημόσια Μνήμη

Διαλέξεις και Βιωματικά Εργαστήρια “Ψυχική Υγεία: Το κλειδί για μια καλύτερη ζωή” | Τμήμα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων-Κέντρο Παιδιού & Εφήβου

Διαλέξεις και Βιωματικά Εργαστήρια "Ψυχική Υγεία: Το κλειδί για μια καλύτερη ζωή" | Τμήμα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων-Κέντρο Παιδιού & Εφήβου

Μελέτη αποκαλύπτει για πρώτη φορά διαφορές στη λειτουργία του εγκεφάλου και την αντίληψη συναισθημάτων σε άτομα με υποκειμενική νοητική διαταραχή

Μελέτη αποκαλύπτει για πρώτη φορά διαφορές στη λειτουργία του εγκεφάλου και την αντίληψη συναισθημάτων σε άτομα με υποκειμενική νοητική διαταραχή

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!