• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου, 2021
socialpolicy.gr
Advertisement Banner
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Job Interview Challenge: Είσαι πραγματικά έτοιμος για την συνέντευξη;

    Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

    Κοινωνικός Λειτουργός στο ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας

    Εκπαιδευτικός στην Κάριτας Ελλάς | Αθήνα

    Προκήρυξη 1Ε/2021 Αποστολή στο Εθνικό Τυπογραφείο

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Διδάσκοντες στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του ΔΠΘ

    6 Ψυχολόγοι με συμβάσεις έργου στο ΕΚΠΑ

    Project Officer @ Symplexis

    Project Officer @ Symplexis

    Παιδαγωγοί – Φροντιστές στο Σύλλογο Μερίμνης Ανηλίκων και Νέων

    Ψυχολόγοι – Κοινωνικοί Λειτουργοί στο KMOP

    Κοινωνικοί Λειτουργοί, νοσηλευτές και διοικητικό προσωπικό στο Δήμο Ρόδου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025: η τοποθέτηση του Κοινοβουλίου

    Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025: η τοποθέτηση του Κοινοβουλίου

    Αλφαβητάρι νομικών εννοιών και συμβουλών για υποψηφίους αναδόχους γονείς και αναδόχους γονείς

    Αλφαβητάρι νομικών εννοιών και συμβουλών για υποψηφίους αναδόχους γονείς και αναδόχους γονείς

    Συνταξιοδότηση όσων ανεστάλη η σύνταξη που λάμβαναν λόγω αναπηρίας μέλους της οικογένειάς τους

    Συνταξιοδότηση όσων ανεστάλη η σύνταξη που λάμβαναν λόγω αναπηρίας μέλους της οικογένειάς τους

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητάει αποφασιστική δράση για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητάει αποφασιστική δράση για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης

    Ο ιός της ανισότητας

    Ο ιός της ανισότητας

    Νέο 6μηνο πρόγραμμα του Social Dynamo για περιβαλλοντικές οργανώσεις

    Νέο 6μηνο πρόγραμμα του Social Dynamo για περιβαλλοντικές οργανώσεις

    Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε 17 Δήμους για 3.737 θέσεις πλήρους απασχόλησης (Α’ Κύκλος)

    Νέο πρόγραμμα για 7.000 ανέργους 30 ετών και άνω

    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τη συμφωνία για πρόσθετη χρηματοδοτική στήριξη για τους απόρους

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Fill the Bracket: Από την παρένθεση στη νεο-κανονικότητα (booklet)

    Fill the Bracket: Από την παρένθεση στη νεο-κανονικότητα (booklet)

    Κακοποίηση/παραμέληση: Διαχείριση της αποκάλυψης από εκπαιδευτικούς

    Κακοποίηση/παραμέληση: Διαχείριση της αποκάλυψης από εκπαιδευτικούς

    Ειδικές θεραπείες online

    Ειδικές θεραπείες online

    Διαδικτυακό σεμινάριο «Ψυχική υγεία: Μύθοι και Πραγματικότητα»

    Διαδικτυακό σεμινάριο «Ψυχική υγεία: Μύθοι και Πραγματικότητα»

    Δήμος Αλίμου: Κύκλος διαδικτυακών σεμιναρίων ψυχικής υγείας

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 για τον κορονοϊό

    Τηλεφωνική Ψυχολογική Υποστήριξη Ατόμων Γ΄ Ηλικίας από το Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Job Interview Challenge: Είσαι πραγματικά έτοιμος για την συνέντευξη;

    Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

    Κοινωνικός Λειτουργός στο ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας

    Εκπαιδευτικός στην Κάριτας Ελλάς | Αθήνα

    Προκήρυξη 1Ε/2021 Αποστολή στο Εθνικό Τυπογραφείο

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Διδάσκοντες στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του ΔΠΘ

    6 Ψυχολόγοι με συμβάσεις έργου στο ΕΚΠΑ

    Project Officer @ Symplexis

    Project Officer @ Symplexis

    Παιδαγωγοί – Φροντιστές στο Σύλλογο Μερίμνης Ανηλίκων και Νέων

    Ψυχολόγοι – Κοινωνικοί Λειτουργοί στο KMOP

    Κοινωνικοί Λειτουργοί, νοσηλευτές και διοικητικό προσωπικό στο Δήμο Ρόδου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025: η τοποθέτηση του Κοινοβουλίου

    Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025: η τοποθέτηση του Κοινοβουλίου

    Αλφαβητάρι νομικών εννοιών και συμβουλών για υποψηφίους αναδόχους γονείς και αναδόχους γονείς

    Αλφαβητάρι νομικών εννοιών και συμβουλών για υποψηφίους αναδόχους γονείς και αναδόχους γονείς

    Συνταξιοδότηση όσων ανεστάλη η σύνταξη που λάμβαναν λόγω αναπηρίας μέλους της οικογένειάς τους

    Συνταξιοδότηση όσων ανεστάλη η σύνταξη που λάμβαναν λόγω αναπηρίας μέλους της οικογένειάς τους

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητάει αποφασιστική δράση για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητάει αποφασιστική δράση για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης

    Ο ιός της ανισότητας

    Ο ιός της ανισότητας

    Νέο 6μηνο πρόγραμμα του Social Dynamo για περιβαλλοντικές οργανώσεις

    Νέο 6μηνο πρόγραμμα του Social Dynamo για περιβαλλοντικές οργανώσεις

    Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε 17 Δήμους για 3.737 θέσεις πλήρους απασχόλησης (Α’ Κύκλος)

    Νέο πρόγραμμα για 7.000 ανέργους 30 ετών και άνω

    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τη συμφωνία για πρόσθετη χρηματοδοτική στήριξη για τους απόρους

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Fill the Bracket: Από την παρένθεση στη νεο-κανονικότητα (booklet)

    Fill the Bracket: Από την παρένθεση στη νεο-κανονικότητα (booklet)

    Κακοποίηση/παραμέληση: Διαχείριση της αποκάλυψης από εκπαιδευτικούς

    Κακοποίηση/παραμέληση: Διαχείριση της αποκάλυψης από εκπαιδευτικούς

    Ειδικές θεραπείες online

    Ειδικές θεραπείες online

    Διαδικτυακό σεμινάριο «Ψυχική υγεία: Μύθοι και Πραγματικότητα»

    Διαδικτυακό σεμινάριο «Ψυχική υγεία: Μύθοι και Πραγματικότητα»

    Δήμος Αλίμου: Κύκλος διαδικτυακών σεμιναρίων ψυχικής υγείας

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 για τον κορονοϊό

    Τηλεφωνική Ψυχολογική Υποστήριξη Ατόμων Γ΄ Ηλικίας από το Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική

Σχολεία για Όλους: Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία

14 Νοεμβρίου, 2019
in Κοινωνική Πολιτική, Προγράμματα
0
σχολεία για όλους

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland  (European Wergeland Centre – EWC) διοργάνωσε την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019 στο Αμφιθέατρο ‘Ι. Δρακόπουλος’ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών την Εναρκτήρια Εκδήλωση του Προγράμματος με τίτλο ‘Σχολεία για όλους – Συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα ελληνικά σχολεία’, το οποίο θα υλοποιηθεί κατά τα σχολικά έτη 2019-2022.

Με την παρουσία εκλεκτών επίσημων προσκεκλημένων, εκπροσώπων τόσο των εμπλεκόμενων φορέων όσο και διαφόρων διεθνών και εθνικών οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της κοινωνικής ένταξης των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία, παρουσιάστηκε το εν λόγω τριετές εθνικό πρόγραμμα, στόχος του οποίου αποτελεί η υποστήριξη σχολείων με τάξεις υποδοχής, μέσα από την καλλιέργεια ενός ασφαλούς και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος, όπου παρέχονται ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλους.

Συντονιστής των ομιλιών και χαιρετισμών, ο Lars M. Gudmundson, Αναπληρωτής Διευθυντής του EWC, ο οποίος καλωσόρισε θερμά τους επίσημους προσκεκλημένους και εκπροσώπους των φορέων που συντονίζουν και υλοποιούν το πρόγραμμα, καθώς και τους λοιπούς παρευρισκομένους, προτού ξεκινήσει να δίνει τον λόγο εκ περιτροπής στους ομιλητές της εκδήλωσης. 

Ο Frode Overland Andersen, ο Πρέσβης της Νορβηγίας για την Ελλάδα & την Κύπρο, κήρυξε την επίσημη έναρξη του προγράμματος, εκ μέρους των Δοτριών Χωρών –Νορβηγία, Ισλανδία & Λιχτενστάιν – του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου στην Ελλάδα (ΕΕΑ Grants), σε μια εποχή με πολλές ανισότητες και προκλήσεις για το εκπαιδευτικό σύστημα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «Συνδράμοντας στο έργο των Ελλήνων εκπαιδευτικών να βοηθήσουν στη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στα σχολεία είναι ένας πρακτικός και ουσιώδης τρόπος καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού». Δεν παρέλειψε επίσης να ευχαριστήσει θερμά τους συνεργάτες του προγράμματος, ευχόμενος «καλή επιτυχία» στο σημαντικό έργο που έχουν μπροστά τους και εκφράζοντας την απέραντη εκτίμησή του σε όλους τους συμμετέχοντες, επιμορφωτές και εκπαιδευτικούς.

Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε η Αναστασία Γκίκα, Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία επεσήμανε τη σημασία της ισότιμης πρόσβασης στην ποιοτική παιδεία, μέσω της συμπερίληψης όλων των παιδιών. Στο δίκτυο των 150 σχολείων που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, με την υποστήριξη των 300 περίπου εκπαιδευτικών και την άψογη σύμπραξη όλων των συνεργαζόμενων φορέων, θα δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στα σχολεία με τον μεγαλύτερο αριθμό προσφύγων, για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, με γνώμονα τις δημοκρατικές αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η Βασιλική Μακρή, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών & Διεθνών Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, είχε μάλιστα την ευκαιρία να διαπιστώσει και προσωπικά τη μεγάλη ανάγκη για επιμόρφωση που κάλυψε η δράση αυτή. «Οι εκπαιδευτικοί μας και κυρίως, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε σχολεία που υποδέχονται μεγάλους αριθμούς προσφύγων, αντιμετωπίζουν καθημερινά προκλήσεις, για τις οποίες δεν νιώθουν κατάλληλα εξοπλισμένοι. Είμαστε ευτυχείς και ευγνώμονες που το πρόγραμμα στηρίχτηκε όχι μόνο από την ελληνική αλλά και από τη νορβηγική πλευρά, την οποία και ευχαριστούμε ιδιαίτερα, και πιστεύουμε ότι θα λειτουργήσει ευεργετικά όχι μόνο για τις 150 σχολικές μονάδες, αλλά για πολύ περισσότερες και θα στηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές για τη δημιουργία συμπεριληπτικών, δημοκρατικών σχολείων».

Εκπροσωπώντας το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ο Αντιπρόεδρος Παύλος Χαραμής δήλωσε ότι «βασικός στόχος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι η εξασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις. Έχει, συνεπώς, ιδιαίτερη σημασία για μας η συνεργασία με το European Wergeland Centre, που αποσκοπεί στην καλλιέργεια μιας ενταξιακής κουλτούρας στα σχολεία μας».

Η Ana Perona-Fjeldstad, Εκτελεστική Διευθύντρια του European Wergeland Center, τιμώντας και η ίδια με την παρουσία της την εναρκτήρια εκδήλωση του προγράμματος στην Ελλάδα, παρουσίασε εν συντομία το αξιοσημείωτο έργο του κέντρου, το οποίο ιδρύθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2008 και σήμερα δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 20 χώρες, παρέχοντας προγράμματα τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης αναφορικά με τη δημοκρατική και διαπολιτισμική παιδεία και την εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα. «Ο πρωταρχικός στόχος του έργου είναι η συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων σε ελληνικά σχολεία που είναι ασφαλή και ανοιχτά για όλους, χωρίς αποκλεισμούς. Δεδομένου ότι περισσότερα από 10.000 παιδιά πρόσφυγες θα εγγραφούν στα ελληνικά σχολεία την τρέχουσα σχολική χρονιά, υπάρχει ανάγκη για παροχή επιμόρφωσης, πρακτικών οδηγιών και καλών πρακτικών στα σχολεία σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης της κατάστασης.  Η επιμόρφωση αποσκοπεί στο να προσφέρει στους διευθυντές και τους δασκάλους τα κατάλληλα εργαλεία, την ικανότητα και την εμπιστοσύνη να διαχειριστούν τη διαμάχη και να αντιμετωπίσουν θέματα που αφορούν τη μισαλλοδοξία, τις διακρίσεις, το ρατσισμό και τη ρητορική μίσους τόσο στο σχολικό περιβάλλον όσο και στην τοπική κοινότητα».

 

 

Τον κύκλο των ομιλιών-χαιρετισμών έκλεισε ο Άγγελος Βαλλιανάτος, ως υπεύθυνος του επιμορφωτικού προγράμματος , ο οποίος εξέφρασε τη συγκίνησή του, εν όψει της έναρξης υλοποίησης του προγράμματος. Αναφέρθηκε στον πολύ μεγάλο αριθμό αιτήσεων που δέχθηκαν για συμμετοχή στην ομάδα των επιμορφωτών και έκλεισε την παρουσίασή του λέγοντας ότι «η παρουσία των προσφύγων μας υπενθυμίζει πως πρέπει να είναι κανονικά το σχολείο».

Η βραδιά ολοκληρώθηκε στο φουαγιέ του αμφιθεάτρου, με χαλαρή κουβέντα, προσφέροντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωριστούν καλύτερα και να ανταλλάξουν τις απόψεις τους για το όραμα και τις προοπτικές του πολύ ενδιαφέροντος αυτού προγράμματος που μόλις ξεκίνησε στη χώρα μας.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός του εθνικού προγράμματος «Σχολεία για Όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία» (‘Schools for All – Ιntegration of Refugee Children in Greek Schools’) αποτελεί η συμμετοχή έως και 150 σχολείων της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα οποία λειτουργούν τάξεις υποδοχής για παιδιά πρόσφυγες, μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2021-22. Για τον εν λόγω σκοπό, μία ομάδα έμπειρων επιμορφωτών θα παρέχει υποστήριξη και επιμόρφωση σε διευθυντές, εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών των συγκεκριμένων σχολείων, επιδιώκοντας την διασφάλιση της υψηλής ποιότητας και της ίσης πρόσβασης όλων στην εκπαίδευση.

Οι απώτεροι στόχοι του επιμορφωτικού αυτού προγράμματος περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την δημιουργία ελεύθερων και δημοκρατικών σχολείων, καθώς και την ενίσχυση της σχολικής κοινότητας με τα απαραίτητα εργαλεία, τις δεξιότητες και την ικανότητα να διαχειριστούν απαιτητικά και ευαίσθητα θέματα που εμφανίζονται συχνά τόσο στο σχολικό περιβάλλον όσο και στην τοπική κοινωνία, γεγονός που οφείλεται στην έλλειψη ανοχής εκ μέρους των ατόμων απέναντι στο διαφορετικό, με αποτέλεσμα την εμφάνιση διακρίσεων, καθώς και των φαινομένων του ρατσισμού και της ρητορικής μίσους. Με άλλα λόγια, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ανοιχτού σε όλους σχολικού περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα “Σχολεία για όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία” υποστηρίζεται από τον Χρηματοδοτικό Μηχανισμό του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου στην Ελλάδα (ΕΕΑ Grants) που αποτελεί την οικονομική συμβολή των τριών Δοτριών Χωρών –Νορβηγία, Ισλανδία & και Λιχτενστάιν– για τη μείωση των οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων μεταξύ των περιφερειών του ΕΟΧ και την ενίσχυση των διμερών σχέσεων με τις δικαιούχες χώρες. Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Διαχειριστής του προγράμματος είναι το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland (European Wergeland Centre – EWC), και διαχειριστής επιχορήγησης είναι η ελεγκτική εταιρεία ΣΟΛ Crowe, σε συνεργασία με την οργάνωση HumanRights360.

 

Σχετικά με το ‘The European Wergeland Centre’

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland (EWC) είναι ένα κέντρο έρευνας αναφορικά με την εκπαίδευση για τη διαπολιτισμική κατανόηση, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη. Το έργο του βασίζεται σε Συστάσεις και την πολιτική του Συμβουλίου της Ευρώπης, όπως ο σχετικός Χάρτης για την Εκπαίδευση για την δημοκρατική πολιτειότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο οποίος συστάθηκε για να διασφαλίσει ότι οι αξίες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου προάγονται μέσω της εκπαίδευσης και προβάλλονται στο πλαίσιο αυτής. Ο κύριος στόχος του EWC αποτελεί η ενίσχυση της ικανότητας των ατόμων, των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των συστημάτων εκπαίδευσης να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μία κουλτούρα γύρω από την δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Το EWC ιδρύθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης και τη Νορβηγία το 2008, υποστηρίζει και τα 47 κράτη μέλη και διοικείται από ένα συμβούλιο αποτελούμενο από εκπροσώπους του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Νορβηγίας.

 

http://www.theewc.org/

http://www.theewc.org/Content/What–we–do/Integration–of–Refugee–Children–in–Greek–Schools

 

Διαβάστε Επίσης  PROUD: 100 μέντορες για 100 ασυνόδευτους ανήλικους

Tags: εκπαίδευσηκοινωνική ένταξηκοινωνική πολιτική προγράμματαπαιδιά πρόσφυγεςσχολεία

Related Posts

Νέο 6μηνο πρόγραμμα του Social Dynamo για περιβαλλοντικές οργανώσεις
Κοινωνική Πολιτική

Νέο 6μηνο πρόγραμμα του Social Dynamo για περιβαλλοντικές οργανώσεις

by admin
26 Ιανουαρίου, 2021
0

Σκοπός του προγράμματος είναι να υποστηρίξει περιβαλλοντικές οργανώσεις & ομάδες στα επόμενα βήματά τους και στη μεγιστοποίηση του κοινωνικού τους...

Read more
D-Learning-LD “Ψηφιακή Μάθηση και Μαθησιακές Δυσκολίες”

D-Learning-LD “Ψηφιακή Μάθηση και Μαθησιακές Δυσκολίες”

25 Ιανουαρίου, 2021
Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε 17 Δήμους για 3.737 θέσεις πλήρους απασχόλησης (Α’ Κύκλος)

Νέο πρόγραμμα για 7.000 ανέργους 30 ετών και άνω

25 Ιανουαρίου, 2021
Διαδικτυακή Ημερίδα “Making a PULCHRA World”

Διαδικτυακή Ημερίδα “Making a PULCHRA World”

25 Ιανουαρίου, 2021
Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

22 Ιανουαρίου, 2021
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025: η τοποθέτηση του Κοινοβουλίου

Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025: η τοποθέτηση του Κοινοβουλίου

27 Ιανουαρίου, 2021
Job Interview Challenge: Είσαι πραγματικά έτοιμος για την συνέντευξη;

Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

27 Ιανουαρίου, 2021

Κοινωνικός Λειτουργός στο ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας

27 Ιανουαρίου, 2021

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη 2019 | Αφιερωμένη στην Οικογένεια

Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη 2019 | Αφιερωμένη στην Οικογένεια

Θανάσης Διαμαντόπουλος “Ο δικαστής”

Θανάσης Διαμαντόπουλος "Ο δικαστής"

Συνέδριο για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των παιδιών | Στρασβούργο 13-14 Νοεμβρίου 2019

Συνέδριο για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των παιδιών | Στρασβούργο 13-14 Νοεμβρίου 2019

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!