Διετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης “Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Εμψυχωτής ομάδας. Συστημική Προσέγγιση”

Το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο, προκηρύσσει για δεύτερη χρονιά την έναρξη εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: ΔΙΕΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης-Εμψυχωτής ομάδας. Συστημική προσέγγιση”. 

Το διετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει αντικείμενο την εκπαίδευση των συμμετεχόντων στη συστημική προσέγγιση της Παιδαγωγικής μέσα από το Θεατρικό Παιχνίδι και την Εμψύχωση ομάδας, τα Εικαστικά και την Γλυπτική, τη Λογοτεχνία (παιδική/ενηλίκων) το Θέατρο, τον Χορό, το Κουκλοθέατρο και την Αρχιτεκτονική και συνδυασμός αυτών για την εφαρμογή τους με ομάδες παιδιών και ενηλίκων.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με βάση τις αρχές της Θεωρίας Συστημάτων στην εκπαίδευση και στοχεύει στο να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες στο συντονισμό και την εμψύχωση ομάδων παιδιών και ενηλίκων μέσω της Τέχνης.

ΧΩΡΟΣ: Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο, Εμμ. Μπενάκη 105Β-Εξάρχεια.

(σε περίπτωση ύπαρξης νέων μέτρων για την αποφυγή της εξάπλωσης του κορονοϊού το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας για όσο καιρό χρειαστεί).

 

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

 

Το πλήρες πρόγραμμα σπουδών έχει διάρκεια 2 έτη.

 

Κάθε έτος χωρίζεται σε 2 κύκλους (εξάμηνα) σπουδών:

Α’ εξάμηνο:Σεπτέμβριος-Ιανουάριος

Β’ εξάμηνο: Φεβρουάριος-Ιούνιος

 

Για την ολοκλήρωση κάθε έτους οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επαρκώς και τα 2 εξάμηνα.

 

Δικαίωμα Απουσίας: 1 Σαββατοκύριακο σε κάθε εξάμηνο.

Σύνολο απουσιών ανά έτος: 2 Σαββατοκύριακα.

 

Τα μαθήματα πραγματοποιούνται ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα από τον Οκτώβριο έως τον Ιούλιο κάθε έτους και έχουν βιωματικό χαρακτήρα. Κατά τη διάρκεια της φοίτησης, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθημάτων, πραγματοποιούνται και θεωρητικά μαθήματα με ασκήσεις βιωματικού χαρακτήρα (σχεδιασμοί εργασιών σε μικρές ομάδες).

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΩΡΩΝ Α’ ΕΤΟΥΣ: 170 ώρες μαθημάτων + 20 ώρες σχεδιασμός βιωματικών δράσεων/εργασίες = 190 ώρες

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΩΡΩΝ Β’ ΕΤΟΥΣ:  170 ώρες μαθημάτων + 20 ώρες εκπόνηση γραπτής εργασίας + 20 ώρες βιωματικές δράσεις = 210 ώρες

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΩΡΕΣ 2ου ΕΤΟΥΣ: 30 ώρες Εποπτεία/Συμβουλευτική Ομάδας + 20 ώρες σύνθεση τελικού δρώμενου

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ Α’ και Β’ έτους: 450 ώρες

 

 

ΔΙΔΑΚΤΡΑ:

Α έτος: 1500 ευρώ (εγγραφή και κράτηση θέσης 300 ευρώ+ 10 δόσεις (Οκτώβριος-Ιούλιος) των 120 ευρώ) και δωρεάν συμμετοχή στα προγραμματισμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια που πραγματοποιούνται στο Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο.

 

Β έτος: 1500 ευρώ (εγγραφή 300 ευρώ + 10 μηνιαίες δόσεις (Οκτώβριος-Ιούλιος) των 120 ευρώ) και δωρεάν συμμετοχή στα προγραμματισμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια που πραγματοποιούνται στο Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο.

 

ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ:

Οι θέσεις για το Α’ έτος την περίοδο 2020-21 είναι για 10 ΑΤΟΜΑ

 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

Παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, μουσειοπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, ψυχοπαιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, ηθοποιούς, εμψυχωτές και όλους όσοι ασχολούνται με ομάδες παιδιών και ενηλίκων σε θέματα συντονισμού ομάδων. 

 

ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ:

Μόλις ολοκληρωθούν και τα 2 έτη σπουδών οι συμμετέχοντες λαμβάνουν “Βεβαίωση Σπουδών” από το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο, στην οποία αναγράφεται ο τίτλος “Εξειδίκευση στην παιδαγωγική μέσω της τέχνης. Συστημική προσέγγιση”

 

Την βεβαίωση ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των μαθημάτων παρακολούθησης και των ωρών διδασκαλίας και πρακτικής ανά μάθημα και ο τίτλος της τελικής εργασίας.

 

Έναρξη μαθημάτων Α ́έτους: 17-18 Οκτωβρίου 2020

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ:

Για πληροφορίες και εκδήλωση ενδιαφέροντος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο (Εμμ. Μπενάκη 105Β- Εξάρχεια) μέσω email στο teamrodakino@gmail.com, γράφοντας τον τίτλο του προγράμματος και τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

Στο email που θα αποστείλετε είναι απαραίτητο να επισυνάψετε ένα κείμενο που περιγράφει τον εαυτό σας και τους λόγους για τους οποίους σας ενδιαφέρει η συμμετοχή σας στην ομάδα.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:

Μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα πραγματοποιηθεί συνέντευξη (δια ζώσης ή εξ αποστάσεως μέσω πλατφόρμας επικοινωνίας) με τους υποψήφιους συμμετέχοντες με στόχο την γνωριμία με τους υπεύθυνους του προγράμματος. 

Επιστημονικά υπεύθυνη σχεδιασμού εκπαιδευτικού προγράμματος:

Κατερίνα Ανωγιαννάκη, παιδαγωγός-εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής, σύμβουλος παιδαγωγών Επιστημονικός σύμβουλος σε θέματα ψυχολογίας: Γιώργος Παραδείσης, ψυχολόγος- συστημικός ψυχοθεραπευτής

 

Επιστημονική ομάδα-Διδάσκοντες:

Κατερίνα Ανωγιαννάκη-παιδαγωγός, εμψυχώτρια παιδαγωγικής θεάτρου

Γιώργος Παραδείσης-ψυχολόγος-συστημικός Ψυχοθεραπευτής

Θοδωρής Δρούλιας – Ψυχολόγος – Συστημικός Ψυχοθεραπευτής

Έλενα Λοίζου – Κοινωνική Λειτουργός – Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια

Βιτόρια Κοτσάλου – Χορεύτρια- Συστημική Χορογράφος

Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης – Εργοθεραπευτής, Παιδαγωγική θεάτρου, συγγραφέας

Ζωή Βλάσση, θεατροπαιδαγωγός, κουκλοπαίχτρια

Στέλλιος Πελασγός-Ιστορητής, Δρ. Παιδαγωγικής, Συγγραφέας

Δήμητρα Νικολοπούλου, Απόφοιτη Σχολής Καλών Τεχνών, εμψυχώτρια παιδαγωγικής θεάτρου

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Α’ ΕΤΟΥΣ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Δυναμική και εμψύχωση ομάδας Α’ (Από το άτομο στην ομάδα)

Εικαστικό και θεατρικό παιχνίδι Α’ (Από την εικόνα στη δράση)

Θεωρία Συστημάτων Α’

Η παρατήρηση ως παιδαγωγικό εργαλείο στην ομάδα

Χορός. Προσωπικός και αντικειμενικός χώρος.

O ρόλος του παιδαγωγού-εμψυχωτή ομάδας.

Το κουκλοθέατρο αντικειμένων

Process Art και Δημιουργική Σκέψη

Βασικές αρχές θεατρικού παιχνιδιού

Γλώσσα και Επικοινωνία

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022

Δυναμική και εμψύχωση ομάδας Β’ (Από το άτομο στην ομάδα)

Εικαστικό και θεατρικό παιχνίδι Β’ (Μοντέρνα Τέχνη και Αντικείμενα)

Τεχνικές Αυτοσχεδιασμού Β’ (Φωτογραφία και Αφήγηση ιστορίας)

Η τάξη ως σύστημα.

Θεωρία Συστημάτων Β’

Κριτική θεωρία και επιστήμες

Σύνθεση τεχνών

Μέθοδος θεατρικού παιχνιδιού

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα μαθήματα ενδέχεται να διαφοροποιηθούν και ο τελικός σχεδιασμός του προγράμματος θα γίνει τον ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ 2020 όπου και θα σταλθεί στους εγγεγραμμένους σπουδαστές, καθώς και τον Ιανουάριο 2021, σύμφωνα με τις ανάγκες που αναδύονται από την ομάδα.

 

Πληροφορίες-δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 με αποστολή βιογραφικού σημειώματος στο teamrodakino@gmail.com

 

 

Ερωτήσεις για το Διετές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα:

  • Τι είναι η “Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης-Συστημική προσέγγιση”

Πρόκειται για μια μέθοδο προσέγγισης της Παιδαγωγικής και της εμψύχωσης ομάδας μέσα από την σύνθεση των Τεχνών, η οποία έχει σχεδιαστεί αρχικά από την παιδαγωγό Κατερίνα Ανωγιαννάκη  με την επιστημονική  ευθύνη σε θέματα ψυχολογίας του ψυχοθεραπευτή Γιώργου Παραδείση και πραγματοποιείται με την συμβολή των συνεργατών της ομάδας, οι οποίοι εισάγουν το προσωπικό τους στοιχείο στα μαθήματα που διδάσκουν.

Η προσέγγιση δίνει ιδιαίτερο βάρος στις σχέσεις της ομάδας και στις τεχνικές ανάπτυξης δυναμικής σε ομάδες παιδιών ή ενηλίκων και ο σχεδιασμός στηρίζεται στις βασικές αρχές της Θεωρίας Συστημάτων στην Εκπαίδευση.

 

  • Ποιος μπορείς να συμμετέχει;

Για την παρακολούθηση του διετούς προγράμματος εκπαίδευσης στην “Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης. Συστημική Προσέγγιση” δεν χρειάζεται απαραίτητα οι συμμετέχοντες να έχουν πτυχίο Παιδαγωγικής. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης απευθύνεται σε όποιον εργάζεται ή θέλει να εργαστεί ως εμψυχωτής-συντονιστής με ομάδες παιδιών ή ενηλίκων μέσα από τεχνικές σύνθεσης των τεχνών και είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι συμμετέχοντες να παρακολουθούν ή να μελετούν παράλληλα με τα άλλα μαθήματα μοντέλα παιδαγωγικής προσέγγισης καθώς και βασικές αρχές ψυχολογίας.

Η μέθοδος απευθύνεται σε παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, καθηγητές, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς και όλους όσοι ασχολούνται με ομάδες παιδιών ή ενηλίκων.

Από την συμμετοχή δεν αποκλείονται και οι φοιτητές ανάλογων σχολών, που θα ήθελαν να γνωρίσουν μια βιωματική μέθοδο προσέγγισης των ομάδων παράλληλα με τις βασικές σπουδές τους.

 

  • Που μπορώ να εφαρμόσω τη μέθοδο;

Οι απόφοιτοι/ες του διετούς εκπαιδευτικού προγράμματος μπορούν να εφαρμόσουν τη μέθοδο σε ομάδες παιδιών και εφήβων με στόχο τον πειραματισμό και την ενασχόλησή τους με τις τέχνες, είτε σε ομάδες ενηλίκων σχεδιάζοντας εκπαιδευτικές δράσεις που οι τέχνες στο σύνολό τους θα έχουν κύρια θέση.

Επιπλέον μπορούν να σχεδιάσουν εκπαιδευτικά προγράμματα για εκπαιδευτικά ιδρύματα, εργαστήρια καλλιτεχνικών δράσεων, κατασκηνώσεις, summer camps, θεατρικά εργαστήρια, σχολικές δομές κ.α

 

  • Πώς ονομάζεται ο απόφοιτος του προγράμματος;

‘Οσοι από τους συμμετέχοντες ολοκληρώσουν τα 2 έτη σπουδών θα άβουν πιστοποιητικό παρακολούθησης στο οποίο θα αναγράφεται το τίτλος: “Εμψυχωτής ομάδας μέσω της Τέχνης” και αναλυτικά τα μαθήματα που έχουν παρακολουθήσει, καθώς και οι ώρες πρακτικής άσκησης και μελέτης μαθημάτων (εργασίες, θεατρικά δρώμενα κλπ)

 

  • Ποια μαθήματα διδάσκονται στο πρόγραμμα;

Σε μια προσπάθεια σύνθεσης των τεχνών και εφαρμογής τους σε ομάδες μέσα από την επιστήμη της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας, κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα μαθήματα που διδάσκονται καλύπτουν θεματικές που αφορούν όλα τα παραπάνω.

 

Αναλυτικά:

  • Δυναμική και εμψύχωση ομάδας
  • Βασικές αρχές θεατρικού παιχνιδιού
  • Τεχνικές και μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού
  • Παιδαγωγική θεάτρου και Ειδική Αγωγή
  • Εικαστικό παιχνίδι-Process Art
  • Τεχνικές αυτοσχεδιασμού
  • Χορός και δυναμική ομάδα
  • Θεατρική έκφραση
  • Κουκλοθέατρο-Κουκλοθεάτρο αντικειμένων
  • Γλώσσα και Επικοινωνία
  • Βασικές αρχές της Θεωρίας Συστημάτω
  • -Η συστημική θεωρία στην Παιδαγωγικη
  • Λογοτεχνία και Εικαστικές-Τέχνες
  • Χώρος-πλαίσιο και συμπεριφορά.
  • Παρατήρηση-καταγραφή ομάδων
  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων

 

  • Ποια είναι η μορφή των μαθημάτων;

Τα μαθήματα του προγράμματος έχουν τόσο θεωρητική όσο και βιωματική μορφή.

Τα μαθήματα πραγματοποιούνται μια φορά κάθε μήνα και συγκεκριμένα ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα από τις 10:00-18:00. Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν στο

ενδιάμεσο εργασίες επάνω στα μαθήματα ή μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας.

Στο τέλος κάθε έτους γίνεται παρουσίαση ενός project που έχουν αναλάβει οι ομάδες.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα γίνουν επίσης επισκέψεις σε μουσεία, θέατρα και άλλους χώρους πολιτισμού.

 

  • Εποπτεία και συμβουλευτική ομάδας

Οι συμμετέχοντες στο διετές πρόγραμμα εκπαίδευσης έχουν την δυνατότητα συμμετοχής στην ομάδα εποπτείας και συμβουλευτικής στήριξης παιδαγωγών που πραγματοποιείται 1 φορά τον μήνα στο Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο χωρίς επιπλέον χρέωση.

 

Διαβάστε Επίσης  6ο δωρεάν webinar του ΚΕΘΕΑ με θέμα: «Αντιλήψεις γονέων για την εξάρτηση»

Be the first to comment on "Διετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης “Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Εμψυχωτής ομάδας. Συστημική Προσέγγιση”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


error: Content is protected !!