Μοριοδοτούμενο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα 550 ωρών στην Ειδική Αγωγή-Μαθησιακές Δυσκολίες

Ενημέρωση σχετικά με το Μοριοδοτούμενο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα 550 ωρών στην 

«Ειδική Αγωγή-Μαθησιακές Δυσκολίες: Από την εκπαιδευτική αξιολόγηση στην αποτελεσματική διδασκαλία».

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ Δευτέρα 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 

 

Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση προσελκύει όλο και περισσότερους εν δυνάμει εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων καθώς και πτυχιούχους που μπορούν να ενταχθούν στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Το ενδιαφέρον αυτό συνδέεται με μια προφανή αιτία, την δυνατότητα εύρεσης εργασίας κυρίως στη δημόσια εκπαίδευση αλλά και σε ιδιωτικά κέντρα. Ωστόσο, είναι αυταπόδεικτο ότι τα θέματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης έχουν τεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων τόσο στην επιστημονική όσο και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό κινητοποιεί τους μελλοντικούς/αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και βέβαια δεν αφήνει ασυγκίνητους και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής, καταγράφεται μια ποσοτική ανάπτυξη της ειδικής αγωγής με τη συνεχή αύξηση των θέσεων εργασίας. Ζητούμενο ωστόσο παραμένει η ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην ειδική εκπαίδευση, με πυλώνες την έγκυρη αξιολόγηση και τις αποτελεσματικές παρεμβάσεις.

 Στο πλαίσιο αυτό το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης έχει σχεδιάσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης «Ειδική Αγωγή-Μαθησιακές Δυσκολίες: Από την εκπαιδευτική αξιολόγηση στην αποτελεσματική διδασκαλία» για την βελτίωση των επαγγελματικών χαρακτηριστικών και γνώσεων όλων εκείνων που εργάζονται και εκείνων που επιθυμούν να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή (Προσχολική στην Α/βάθμια και Β/βαθμια εκπαίδευση) τόσο στην τυπική όσο και στην άτυπη, ως εκπαιδευτικοί ή ως ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από επιστημονική ομάδα, με επικεφαλής την Επίκουρη Καθηγήτρια κ. Τζιβινίκου Σωτηρία, με πολύχρονη και βαθιά γνώση στα θέματα αξιολόγησης και παρέμβασης στην ειδική αγωγή και την εκπαίδευση γενικότερα και με όραμα τη συνεχή ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.

Το πρόγραμμα προσφέρει πολλαπλά οφέλη:

  • Ένταξη στον επικουρικό πίνακα Ειδικής Αγωγής ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
  • 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (Α.Σ.Ε.Π. – αναπληρωτές υποψήφιοι)
  • 10 Μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών Τ.Ε. και Δ.Ε.
  • 0,5 Μόρια στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, Διευθυντών & Υποδιευθυντών
  • 2 Μόρια στη διαδικασία επιλογής ωρομισθίων εκπαιδευτών στα Δημόσια ΙΕΚ & Δ. ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής & στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)
  • 2 Μόρια στη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) & των ΕΠΑΣ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.
  • Προσμετράται για προσλήψεις σε Δήμους, ΜΚΟ και συναφείς δομές στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία

 

Πέρα από το όφελος της Μοριοδότησης, οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να ελέγχουν πάντα το περιεχόμενο των προσφερόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αναζητώντας την ποιότητα εκείνη που αρμόζει στον τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Έτσι, πριν την τελική απόφαση για την επιλογή μιας επιμόρφωσης, θα πρέπει να διερευνώνται τα εξής:

  1. Ποιος οργανώνει, και υλοποιεί το πρόγραμμα;
  2. Τι σχέση έχει με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση;
  3. Είναι βασισμένο στα πιο έγκυρα επιστημονικά δεδομένα;
  4. Είναι άμεσα εφαρμοστέο στην εκπαιδευτική πράξη;
  5. Είναι γνωστό για την ποιότητά του;

 

Το πρόγραμμα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στοχεύει στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των συμμετεχόντων και στο πλαίσιο αυτό προσφέρει σειρά εργαλείων αξιολόγησης  μεγάλη συλλογή στρατηγικών και διδακτικών παρεμβάσεων για τον γλωσσικό και μαθηματικό γραμματισμό.

Λειτουργεί με 2 τρόπους: 

Α. Προσφέρει τη βασική γνώση σχετικά με την ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες σε όσους δεν έχουν αντίστοιχες προηγούμενες σπουδές, ώστε να μπορούν με ασφάλεια και εγνωσμένη επάρκεια να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση

Β. Προσφέρει υψηλή εξειδίκευση σε όσους έχουν βασικές ή μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδική αγωγή, με έμφαση σε εργαλεία αξιολόγησης βασισμένα στα προγράμματα σπουδών (curriculum based assessment) και στον σχεδιασμό κατάλληλων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων

Και στις 2 περιπτώσεις, προσφέρονται μεγάλες τράπεζες-δεξαμενές διδακτικού υλικού κατά τα πρότυπα των μεγαλύτερων παγκόσμιων οργανισμών. Όλο το υλικό είναι αναπτυγμένο με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και εκπαιδευτική εμπειρία καθώς και τα ευρήματα από την ελληνική σχολική πραγματικότητα. Το υλικό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί στην τυπική τάξη, με έμφαση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, όσο και στα τμήματα ένταξης και όλα τα κέντρα υποστήριξης που λειτουργούν εκτός τυπικού σχολικού πλαισίου, αλλά είναι ο πολύτιμος σύμμαχος του παιδιού και της οικογένειάς του. 

 

Γίνονται δεκτοί: Ειδικοί Παιδαγωγοί, Εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης, Ψυχολόγοι, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και Φοιτητές όλων των παραπάνω ειδικοτήτων.

 

Πληροφορίες:

https://tzivinikou.ll-learning.uth.gr/epimorfwtikoprogramma-eidiki-agwgi/

Επικοινωνία: Σταθερό τηλ: 2421074884

(γραφείο επιστημονικής υπεύθυνης κ. Τζιβινίκου Σωτηρίας) 

Κινητό τηλ: 698 7787911 / 698 7787912 / 690 8677780

 

Διαβάστε Επίσης  Η διαδικασία της Μπολόνια και ο Ευρωπαϊκός Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Be the first to comment on "Μοριοδοτούμενο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα 550 ωρών στην Ειδική Αγωγή-Μαθησιακές Δυσκολίες"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


error: Content is protected !!