“Σύγχρονες μορφές εγκληματικότητας. Πρόληψη και αντιμετώπισή τους”
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα E-learning
Παροχή επιστημονικής εξειδικευμένης γνώσης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων στους συμμετέχοντες ώστε να κατανοήσουν σε βάθος τις σύγχρονες μορφές του εγκλήματος και να έχουν την ικανότητα σχεδιασμού και εφαρμογής παρεμβάσεων πρόληψης και αντιμετώπισής του.
Διάρκεια Προγράμματος: 400 ώρες
Περίοδος Μαθημάτων: 08.02.2021 – 25.07.2021 Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων: 05.02.2021 Πληροφορίες για εγγραφές και για τη δομή του προγράμματος: e-mail: criminology.education@gmail.com Τηλ.: 6978002216 Link με την αίτηση εγγραφής του εκπαιδευτικού προγράμματος: https://e-learning.panteion.gr/form/registration-form?programma=5189 Κόστος συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: 650 ευρώ (Εφάπαξ ή 3 Δόσεις) Εκπτώσεις: -25% έκπτωση στο συνολικό ποσό των διδάκτρων σε Ανέργους, Αποφοίτους του Παντείου Πανεπιστημίου και Α.Μ.Ε.Α. με ποσοστό αναπηρίας άνω του 50%. –50% έκπτωση στο συνολικό ποσό των διδάκτρων σε εργαζόμενους του Παντείου Πανεπιστημίου ανεξαρτήτως της μορφής απασχόλησης σε αυτό και μέχρι 2 θέσεις ανά 40 εκπαιδευόμενους με την προϋπόθεση, ότι κατά το διάστημα διεξαγωγής του Προγράμματος και μέχρι την ολοκλήρωσή του, η Σύμβαση Εργασίας τους δεν έχει λήξει. –Δυνατότητα εκπτώσεων 15% στο συνολικό ποσό των διδάκτρων σε ομαδικές εγγραφές (τουλάχιστον 5 άτομα) και σε εφάπαξ καταβολή του συνολικού ποσού κατά την εγγραφή. Υποτροφίες: Παρέχεται δυνατότητα περιορισμένου αριθμού θέσεων Υποτροφίας κατόπιν κλήρωσης, για Ανέργους που διαθέτουν Κάρτα Ανεργίας συνεχούς διάρκειας 18 μηνών και άνω, με την προσκόμιση πρόσφατης Βεβαίωσης Ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ. |
Στις σύγχρονες κοινωνίες παραδοσιακές έκνομες συμπεριφορές όπως, τα βίαια εγκλήματα κατά προσώπου, η νεανική παραβατικότητα, αλλά και περισσότερο σύγχρονες μορφές εγκληματικότητας όπως, το οργανωμένο έγκλημα, προκαλούν αυξημένο φόβο και αίσθημα ανασφάλειας στους πολίτες, ενώ αποτελούν πρόκληση για τους υπεύθυνους χάραξης αντεγκληματικής πολιτικής, αλλά και τους επαγγελματίες στο πεδίο οι οποίοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες αυτών των φαινομένων σε επίπεδο πρόληψης αλλά και διαχείρισης των θυμάτων και των απωλειών που προκαλούνται.
Στους εκπαιδευτικούς στόχους του προγράμματος συγκαταλέγονται η παροχή επικαιροποιημένης επιστημονικής γνώσης στο πεδίο των κοινωνικών και εγκληματολογικών επιστημών, με πρακτικές δυνατότητες στο σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση παρεμβάσεων που στόχο έχουν τη μείωση του φόβου και της ανασφάλειας απέναντι στο έγκλημα, την πρόληψη και την αντιμετώπιση ειδικών κατηγοριών εγκλήματος και την δυνατότητα σχεδιασμού προγραμμάτων ανακούφισης των θυμάτων.
Έμφαση δίδεται, ειδικότερα, σε θέματα που συνδέονται με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
- Παραβατικότητα ανηλίκων
- Το οργανωμένο έγκλημα
- Εγκλήματα βίας
- Ο φόβος του εγκλήματος
- Σύγχρονες τάσεις αντεγκληματικής πολιτικής
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε οι συμμετέχοντες να είναι σε θέση να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στην εκπόνηση και εφαρμογή προγραμμάτων προς αυτή την κατεύθυνση μέσα από φορείς που ασχολούνται ή στοχεύουν στην αντιμετώπιση του εγκληματικού φαινομένου και τη διαχείριση ομάδων που πλήττονται από τις συνέπειές του λ.χ. κρατικές, δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες (Υπουργεία: Δικαιοσύνης, Δημόσιας Τάξης/Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, Παιδείας) και ειδικότερα Αστυνομία, Σωφρονιστικά Καταστήματα, Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων, Υπηρεσία Επιμελητών Κοινωνικής Αρωγής, φορείς κοινωνικής επανένταξης των αποφυλακισμένων, κοινωνικές υπηρεσίες (Κράτους, Δήμων, ιδιωτικών φορέων), Συμβούλια Πρόληψης Παραβατικότητας, Κέντρα Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Κοινωνικού Αποκλεισμού (αποφυλακιζομένων, απεξαρτημένων, μεταναστών, αστέγων, ανέργων, κ.λπ.), Υπηρεσίες Αρωγής Θυμάτων Εγκληματικότητας, καθώς και παρεμφερείς κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς, ερευνητικούς φορείς και κέντρα μελετών αντεγκληματικής πολιτικής.
Συμμετέχοντες: Πτυχιούχοι ανθρωπιστικών, κοινωνικών και νομικών επιστημών, που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν σε δημόσιες υπηρεσίες, δήμους και περιφέρειες, φορείς του ιδιωτικού τομέα και ΜΚΟ οι οποίες ασχολούνται με την πρόληψη και την καταστολή της παραβατικής συμπεριφοράς και του εγκλήματος ανηλίκων και ενηλίκων και το σχεδιασμό δράσεων και προγραμμάτων αντεγκληματικής πολιτικής.
Μοριοδότηση – Κίνητρα για την επαγγελματική εξέλιξη των συμμετεχόντων
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Επιμορφωτικού Προγράμματος εκδίδεται το αντίστοιχο Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκτός από τον ιδιωτικό τομέα, δύναται να αποδώσει ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στο Ελληνικό Δημόσιο, όπως κάθε φορά θα ισχύουν τα κριτήρια μοριοδότησης στην εκάστοτε μελλοντική Προκήρυξη Προσλήψεων. Τέλος, σε ότι αφορά τις προαγωγές στελεχών του Δημοσίου Τομέα[1], συμφώνα με τις διατάξεις του Ν.3839/2010[2] μοριοδοτείται με 1 μόριο ανά ημέρα επιμόρφωσης.
Λόγω της δημόσιας ιδιότητας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου, η απόκτηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης, δύναται να μοριοδοτηθεί ανάλογα με την εκάστοτε Προκήρυξη (Προσλήψεις Α.Σ.Ε.Π., Κρίσεις & Αξιολογήσεις Προϊσταμένων και Στελεχών Δημοσίου Τομέα κ.ά.).
Επίσης, παρέχει μοριοδότηση στις Προκηρύξεις για την ένταξη στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων Μετα-Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων (π.χ.: Ι.Ε.Κ., Σ.Δ.Ε., Κ.Δ.Β.Μ. κ.λπ.).
Μονάδες ECVET & Europass
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Παντείου Πανεπιστημίου εφαρμόζει το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (European Credit System for Vocational Education and Training = ECVET), το οποίο ακολουθεί τη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιουνίου 2009 για τη θέσπιση του ευρωπαϊκού συστήματος πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET). Το εν λόγω Ευρωπαϊκό Σύστημα αποτελεί ένα τεχνικό πλαίσιο για τη μεταφορά, την αναγνώριση και τη συσσώρευση των μαθησιακών αποτελεσμάτων ενός προσώπου, με σκοπό την απόκτηση επαγγελματικού προσόντος.
Η εφαρμογή του ECVET στο ΚΕΔΙΒΙΜ του Παντείου Πανεπιστημίου περιλαμβάνει: α) την περιγραφή των τίτλων σπουδών σε ενότητες μαθησιακών αποτελεσμάτων με την απόδοση βαθμών ECVET και β) τη διαδικασία μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων.
Η παρακολούθηση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος αντιστοιχεί σε 16 μονάδες ECVET.
Επιστημονικά Υπεύθυνη:
Χριστίνα Ζαραφωνίτου, Καθηγήτρια Eγκληματολογίας, Διευθύντρια ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΣΤΕΑΚΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ Παντείου Πανεπιστημίου
Εισηγητές
Ιάκωβος Φαρσεδάκης
Ομότιμος Καθηγητής Εγκληματολογίας
Γιάννης Πανούσης
Ομότιμος Καθηγητής Εγκληματολογίας
Βασιλική Βλάχου
Επίκουρη Καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου
Γεώργιος Χλούπης
Διδάκτωρ Νομικής- Λέκτορας Νομικής Σχολής Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου
Στυλιανή Παπαμιχαήλ
Διδάκτωρ Τμήματος Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου- Ακαδημαϊκή υπότροφος Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠαΔΑ
Ιωάννης Τζιβάρας
Διδάκτωρ Νομικής, PhD Διεθνούς Δικαίου, Νομική σχολή ΔΠΘ και Μεταδιδακτορικός ερευνητής
Ευτυχία Κατσιγαράκη
Διδάκτωρ Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Τομέας Εγκληματολογίας
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Διδάκτωρ Νομικής του Τμήματος Νομικής της Σχολής Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Μεταδιδακτορικός ερευνητής
Έλλη Ανίτση
Υπ. Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου
Μεθοδολογία – Αξιολόγηση
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό (364 ώρες ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και 36 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση).
Για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων διενεργούνται εργασίες σύντομης ανάπτυξης (μία ανά θεματική ενότητα μέχρι 1.500 λέξεις). Στο τέλος, θα συμπληρώσουν ένα quiz αξιολόγησης με ερωτήσεις που μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και Σωστό-Λάθος.
Τεχνικός Εξοπλισμός
Για τη χρήση της πλατφόρμας τηλε-εκπαίδευσης απαιτούνται ένας υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
[1] ΒΛ.ΣΧΕΤ.: Ν.3528/2007 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Άρθρο 47 Υπηρεσιακή εκπαίδευση 1. Η υπηρεσιακή εκπαίδευση είναι δικαίωμα του υπαλλήλου. Η εκπαίδευση γίνεται με τη συμμετοχή του υπαλλήλου σε προγράμματα εισαγωγικής εκπαίδευσης, επιμόρφωσης, μετεκπαίδευσης και προγράμματα ή κύκλους μεταπτυχιακής εκπαίδευσης. Η μετεκπαίδευση έχει ως σκοπό την απόκτηση από τον υπάλληλο των ειδικών γνώσεων που είναι απαραίτητες για την άσκηση των καθηκόντων του. Γίνεται σε φορείς δημόσιους ή ιδιωτικούς, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ιδίως σε Πανεπιστήμια, Τ.Ε.Ι. και στο Ε.Κ.Δ.Δ.Α.
[2] Επίσης σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3839/2010, μοριοδοτείται η πιστοποιημένη επιμόρφωση που παρέχεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) και άλλες σχολές του Δημοσίου, καθώς και αυτή που παρέχεται από Πανεπιστήμια ή T.E.I, ή από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης, το Κοινωνικό Πολύκεντρο ή από το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης και αποδεικνύεται με αντίστοιχο πιστοποιητικό: μέχρι 50 μόρια (ανά ημέρα επιμόρφωσης ένα (1) μόριο με ανώτατο όριο τα 50 μόρια).