• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, 2021
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Θέσεις εργασίας στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Προκηρύξεις θέσεων στο Ενιαίο Συμβούλιο Εξυγίανσης (SRB)

    Προκήρυξη θέσης (Head of Human Resources) από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ανάπτυξης Επαγγελματικής Κατάρτισης

    2021 – Διεθνές Έτος για την Εξάλειψη της Παιδικής Εργασίας

    2021 – Διεθνές Έτος για την Εξάλειψη της Παιδικής Εργασίας

    Περίοδος πρακτικής άσκησης στο γραφείο του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    Shelter/WASH Advisor (interim) @ Danish Refugee Council Greece

    Child Protection Project Coordinator @ Terre des hommes (Tdh) Greece

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Cultural Mediator @ Danish Refugee Council Greece

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    Legal Aid Interpreter @ Danish Refugee Council Greece

    Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης UNICEF

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Απομονωμένες στο σπίτι ενός άλλου: Οι επιπτώσεις των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας για τον Covid-19 στις οικιακές βοηθούς στην Ελλάδα

    Απομονωμένες στο σπίτι ενός άλλου: Οι επιπτώσεις των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας για τον Covid-19 στις οικιακές βοηθούς στην Ελλάδα

    Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε 17 Δήμους για 3.737 θέσεις πλήρους απασχόλησης (Α’ Κύκλος)

    OAEΔapp: Σε λειτουργία η νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablets

    Mονάδα Απεξάρτησης ΔΙΑΠΛΟΥΣ

    Mονάδα Απεξάρτησης ΔΙΑΠΛΟΥΣ

    Συζητώντας για την «ευάλωτη» ισότητα σε καιρούς πανδημίας

    Συζητώντας για την «ευάλωτη» ισότητα σε καιρούς πανδημίας

    Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “COOPower” – Online Διαγωνισμός Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας

    Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “COOPower” – Online Διαγωνισμός Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας

    Αποκλίνουσες δημογραφικές τάσεις στην Ευρώπη αποκαλύπτει έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών

    Αποκλίνουσες δημογραφικές τάσεις στην Ευρώπη αποκαλύπτει έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών

    Εμπορία ανθρώπων: ισχυρότερα μέτρα προστασίας γυναικών, παιδιών και μεταναστών

    Εμπορία ανθρώπων: ισχυρότερα μέτρα προστασίας γυναικών, παιδιών και μεταναστών

    Το 80% των νοικοκυριών με άτομα που χρήζουν φροντίδας αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες διαβίωσής τους

    Το 80% των νοικοκυριών με άτομα που χρήζουν φροντίδας αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες διαβίωσής τους

    Κράτος δικαίου: Πρώτη ετήσια έκθεση για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση

    Κράτος δικαίου: Πρώτη ετήσια έκθεση για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση

    E-gnosis: Νέα τμήματα για δωρεάν εξ αποστάσεως ταχύρρυθμα μαθήματα Αγγλικών και Η/Υ

    E-Gnosis: Δωρεάν εξ αποστάσεως ταχύρρυθμα μαθήματα Αγγλικών και Η/Υ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ιστοσελίδα Autismap.gr – Συνέντευξη για τον Ελληνικό Οδηγό για τον Αυτισμό

    Ιστοσελίδα Autismap.gr – Συνέντευξη για τον Ελληνικό Οδηγό για τον Αυτισμό

    Θεραπείες μεταστροφής: πρώτα ερευνητικά αποτελέσματα

    Θεραπείες μεταστροφής: πρώτα ερευνητικά αποτελέσματα

    Γνωρίστε την ανανεωμένη μορφή της πρώτης διαδικτυακής πύλης ενημέρωσης για τον αυτισμό στην Ελλάδα

    Γνωρίστε την ανανεωμένη μορφή της πρώτης διαδικτυακής πύλης ενημέρωσης για τον αυτισμό στην Ελλάδα

    Το ψυχολογικό προφίλ των παιδιών που βιώνουν κακοποίηση

    Το ψυχολογικό προφίλ των παιδιών που βιώνουν κακοποίηση

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306

    Στην Αυλή Του Κόσμου: Ένα Ταξίδι 13 Χρόνων

    Στην Αυλή Του Κόσμου: Ένα Ταξίδι 13 Χρόνων

    Γραμμή Βοήθειας για την Άνοια 1102

    Γραμμή Βοήθειας για την Άνοια 1102

    20 χρόνια λειτουργίας των Προγραμμάτων Προαγωγής Αυτοβοήθειας

    20 χρόνια λειτουργίας των Προγραμμάτων Προαγωγής Αυτοβοήθειας

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Τετραετές Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συστημική Θεραπεία με δυνατότητα παρακολούθησης σε Αθήνα και Ιωάννινα

    Τετραετές Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συστημική Θεραπεία με δυνατότητα παρακολούθησης σε Αθήνα και Ιωάννινα

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Θέσεις εργασίας στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Προκηρύξεις θέσεων στο Ενιαίο Συμβούλιο Εξυγίανσης (SRB)

    Προκήρυξη θέσης (Head of Human Resources) από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ανάπτυξης Επαγγελματικής Κατάρτισης

    2021 – Διεθνές Έτος για την Εξάλειψη της Παιδικής Εργασίας

    2021 – Διεθνές Έτος για την Εξάλειψη της Παιδικής Εργασίας

    Περίοδος πρακτικής άσκησης στο γραφείο του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    Shelter/WASH Advisor (interim) @ Danish Refugee Council Greece

    Child Protection Project Coordinator @ Terre des hommes (Tdh) Greece

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Cultural Mediator @ Danish Refugee Council Greece

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    Legal Aid Interpreter @ Danish Refugee Council Greece

    Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης UNICEF

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Απομονωμένες στο σπίτι ενός άλλου: Οι επιπτώσεις των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας για τον Covid-19 στις οικιακές βοηθούς στην Ελλάδα

    Απομονωμένες στο σπίτι ενός άλλου: Οι επιπτώσεις των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας για τον Covid-19 στις οικιακές βοηθούς στην Ελλάδα

    Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε 17 Δήμους για 3.737 θέσεις πλήρους απασχόλησης (Α’ Κύκλος)

    OAEΔapp: Σε λειτουργία η νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablets

    Mονάδα Απεξάρτησης ΔΙΑΠΛΟΥΣ

    Mονάδα Απεξάρτησης ΔΙΑΠΛΟΥΣ

    Συζητώντας για την «ευάλωτη» ισότητα σε καιρούς πανδημίας

    Συζητώντας για την «ευάλωτη» ισότητα σε καιρούς πανδημίας

    Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “COOPower” – Online Διαγωνισμός Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας

    Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “COOPower” – Online Διαγωνισμός Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας

    Αποκλίνουσες δημογραφικές τάσεις στην Ευρώπη αποκαλύπτει έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών

    Αποκλίνουσες δημογραφικές τάσεις στην Ευρώπη αποκαλύπτει έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών

    Εμπορία ανθρώπων: ισχυρότερα μέτρα προστασίας γυναικών, παιδιών και μεταναστών

    Εμπορία ανθρώπων: ισχυρότερα μέτρα προστασίας γυναικών, παιδιών και μεταναστών

    Το 80% των νοικοκυριών με άτομα που χρήζουν φροντίδας αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες διαβίωσής τους

    Το 80% των νοικοκυριών με άτομα που χρήζουν φροντίδας αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες διαβίωσής τους

    Κράτος δικαίου: Πρώτη ετήσια έκθεση για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση

    Κράτος δικαίου: Πρώτη ετήσια έκθεση για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση

    E-gnosis: Νέα τμήματα για δωρεάν εξ αποστάσεως ταχύρρυθμα μαθήματα Αγγλικών και Η/Υ

    E-Gnosis: Δωρεάν εξ αποστάσεως ταχύρρυθμα μαθήματα Αγγλικών και Η/Υ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ιστοσελίδα Autismap.gr – Συνέντευξη για τον Ελληνικό Οδηγό για τον Αυτισμό

    Ιστοσελίδα Autismap.gr – Συνέντευξη για τον Ελληνικό Οδηγό για τον Αυτισμό

    Θεραπείες μεταστροφής: πρώτα ερευνητικά αποτελέσματα

    Θεραπείες μεταστροφής: πρώτα ερευνητικά αποτελέσματα

    Γνωρίστε την ανανεωμένη μορφή της πρώτης διαδικτυακής πύλης ενημέρωσης για τον αυτισμό στην Ελλάδα

    Γνωρίστε την ανανεωμένη μορφή της πρώτης διαδικτυακής πύλης ενημέρωσης για τον αυτισμό στην Ελλάδα

    Το ψυχολογικό προφίλ των παιδιών που βιώνουν κακοποίηση

    Το ψυχολογικό προφίλ των παιδιών που βιώνουν κακοποίηση

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306

    Στην Αυλή Του Κόσμου: Ένα Ταξίδι 13 Χρόνων

    Στην Αυλή Του Κόσμου: Ένα Ταξίδι 13 Χρόνων

    Γραμμή Βοήθειας για την Άνοια 1102

    Γραμμή Βοήθειας για την Άνοια 1102

    20 χρόνια λειτουργίας των Προγραμμάτων Προαγωγής Αυτοβοήθειας

    20 χρόνια λειτουργίας των Προγραμμάτων Προαγωγής Αυτοβοήθειας

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Τετραετές Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συστημική Θεραπεία με δυνατότητα παρακολούθησης σε Αθήνα και Ιωάννινα

    Τετραετές Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συστημική Θεραπεία με δυνατότητα παρακολούθησης σε Αθήνα και Ιωάννινα

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Ανακοίνωση της Αυτοοργανωμένης Πρωτοβουλίας Κοινωνικής Εργασίας ΠΑ.Δ.Α. για το νέο νομοσχέδιο

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

11 Φεβρουαρίου, 2021
in Απόψεις
0
Αυτοοργανωμένη πρωτοβουλία τμήματος κοινωνικής εργασίας-ΠΑ.Δ.Α.

Για το Νομοσχέδιο: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Ως Αυτοοργανωμένη Πρωτοβουλία φοιτητριών/-ών και αποφοίτων Κοινωνικής Εργασίας ΠΑ.Δ.Α. θεωρούμε χρέος μας να καταγγείλουμε και να λάβουμε θέση κατά του Νομοσχεδίου, το οποίο μας ωθεί στην συλλογική στάση που μας αναλογεί, ως φοιτήτριες/-ές ενός Τμήματος και ενός επαγγέλματος που προασπίζεται και προωθεί τα ανθρώπινα δικαιώματα και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Η εφαρμογή του εν λόγω Νομοσχεδίου, πρωτίστως, στοχεύει στη δομική μετάλλαξη του Δημόσιου Πανεπιστημίου που θα εντείνει με φανερό τρόπο τους ταξικούς φραγμούς αλλά και την πλήρη καταστολή των σχολών με τη δημιουργία σώματος ασφαλείας μέσα στις σχολές μας. Η συγκεκριμένη κυβέρνηση ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την αγοραία αξία του ανθρώπου ενώ δεν διστάζει με κάθε τρόπο να εξωθεί τις πιο ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες στο περιθώριο.

Στις τρέχουσες συνθήκες της πανδημίας και της περιστολής του δικαιώματος του συνέρχεσθαι η κυβέρνηση αποκλείει την πανεπιστημιακή κοινότητα από τον δημοκρατικό διάλογο και επιτίθεται απροκάλυπτα στους φοιτητές/ριες, τους διδάσκοντες/σκουσες και τις/τους διοικητικούς υπαλλήλους κατηγορώντας τους ευθέως και απερίφραστα για ανομία. Αυτό μας προσβάλλει όλες και όλους.

Αναφερόμαστε στα σημεία – κλειδιά του νομοσχεδίου τα οποία πιστεύουμε ότι χρειάζεται να εξεταστούν προσεκτικά, εις βάθος και με το βλέμμα στραμμένο συμπεριληπτικά στο σύνολο της κοινωνίας και των δικαιωμάτων των επιμέρους ομάδων που καταπιέζονται.

Οι ρυθμίσεις του σχετικά με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση υπαγορεύουν πως η βάση εισαγωγής στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως και κάποια κριτήρια εισαγωγής, θα ορίζονται από το εκάστοτε Τμήμα στο όνομα της αυτονομίας των Τμημάτων και στην αύξηση του κύρους και της ποιότητας των σπουδών. Αυτό που δεν προβλέπει το νομοσχέδιο είναι η συνέχιση των σπουδών, από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια, πλέον, βαθμίδα δημόσιας εκπαίδευσης, κοινωνικών ομάδων και ατόμων που λόγω κοινωνικοοικονομικών παραγόντων δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις νέες πολύ αυστηρές προϋποθέσεις/κριτήρια εισαγωγής. Αυτόματα μία μεγάλη μερίδα του εν δυνάμει φοιτητικού πληθυσμού αποκλείεται από τη δωρεάν εκπαίδευση.

Η εισαγωγή ενός συστήματος συμπλήρωσης μηχανογραφικού σε δύο φάσεις εντείνει αυτό τον αποκλεισμό, όπου στην πρώτη φάση τα υποψήφια άτομα θα δηλώνουν περιορισμένο αριθμό τμημάτων, ενώ στη δεύτερη φάση αντίστοιχα θα συμμετέχουν μόνο όσα δεν κατάφεραν να εισαχθούν σε ένα από τα δηλωθέντα τμήματα, διεκδικώντας εκ των πραγμάτων μόνο όσες θέσεις θα έχουν περισσέψει.

Το κράτος, βέβαια, θα δίνει τη δυνατότητα για ένα παράλληλο μηχανογραφικό που θα αφορά την εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ με τη διαφορά πως το παράλληλο αυτό μηχανογραφικό θα λειτουργήσει εκ των πραγμάτων ως ένα επιπλέον μέσο διαλογής των φοιτητών βάσει βαθμολογίας, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό. Σε αυτή την περίπτωση η κοινή λογική υπαγορεύει πως τα άτομα που δε θα καταφέρουν να γίνουν δεκτά, θα έχουν ως μοναδική τους επιλογή να καταφύγουν σε ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο ολοκληρώνει τον σχεδιασμό ενός “ποιοτικού και με αυξημένο κύρος” ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, προτείνοντας έναν αυστηρά προβλεπόμενο χρόνο σπουδών, ν+1/2ν έτη, αιτιολογώντας αυτή την πρόταση ως ένα μέτρο προς την εξάλειψη του μύθου των “αιώνιων φοιτητών”.

Η Τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι ιδιαίτερα απαιτητική και η θέσπιση ενός αυστηρού χρονικού περιθωρίου φοίτησης κρίνουμε πως έχει ταξικό πρόσημο. Σε μεγάλο ποσοστό φοιτήτριες/-ές χρειάζεται να εργάζονται κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, κάτι που καθιστά τη φοίτηση δύσκολη και συνήθως μακροχρόνια. Στοχεύουν λοιπόν, με την διαγραφή φοιτητριών/-ών στην εντατικοποίηση των σπουδών μας, αλλά και στην ακόμα μεγαλύτερη δυσκολία φοίτησης στα δημόσια πανεπιστήμια, κυρίως για τον κόσμο που εργάζεται ή έχει την οποιαδήποτε δυσκολία, με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση των ιδιωτικών σχολών, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση. Επιπλέον οι φοιτήτριες/-ές που δεν αποφοιτούν στον χρόνο φοίτησης που προβλέπεται, δεν έχουν κανένα απολύτως κόστος και καμία αρνητική επιρροή στην φοιτητική/ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και στην κοινωνία γενικότερα.

Η ένταξη αστυνομικών στα πανεπιστήμια έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την κοινωνία καθώς δημιουργεί κλίμα φόβου, φιμώνει την ελευθερία έκφρασης και λόγου και παραπέμπει σε ένα αντιδημοκρατικό καθεστώς.

Αρχικά, καταστρατηγεί βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, όπως το άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (δικαίωμα σε ελευθερία της γνώμης και της έκφρασης), αφού μέσα στο νομοσχέδιο προωθείται – εκτός των άλλων – η καταστολή/έλεγχος των διαμαρτυριών μας. Επιπρόσθετα, γνωστοποιούνται συχνά περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας και στοχοποίηση ατόμων με συγκεκριμένες ταυτότητες.

Εφόσον το αντικείμενο μας είναι συνυφασμένο με την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ακόμα και στον κώδικα δεοντολογίας μας, καταδικάζουμε έντονα την είσοδο των αστυνομικών στα Πανεπιστήμια, που σε πολλές περιπτώσεις καταχρώνται την εξουσία τους απέναντι σε ανθρώπους που δεν έχουν τα ίδια (κοινωνικά) προνόμια.

Ακόμα, βλέπουμε μια άμεση πρόσληψη αστυνομικών ώστε να στελεχωθούν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, σε αντίθεση με τις επενδύσεις σε παιδεία και υγεία. Συγκεκριμένα, 30.000.000 ευρώ θα δαπανηθούν για την ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας, ενώ την ίδια στιγμή πολλά πανεπιστήμια μαζί δεν χρηματοδοτούνται με τέτοια υπέρογκα ποσά και σε πολλά τμήματα δε γίνονται για μήνες προσλήψεις διδασκόντων.

Με τη θέσπιση ειδικού σώματος ασφαλείας για τη «φύλαξη» των σχολών, το οποίο θα υπάγεται στην ΕΛ.ΑΣ. και θα δρα αυτεπάγγελτα, ξεκινώντας ήδη από την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τόσο στα χαρτιά όσο και στην πράξη, με αστυνομικούς να εισβάλουν σε σχολές, επιδιώκεται η δημιουργία αστυνομοκρατούμενων πανεπιστημίων. Οποιαδήποτε προσπάθεια για αντίδραση, συλλογική διεκδίκηση, διαμαρτυρία θα καταστέλλεται με όποιο κόστος για τους φοιτητές/τριες. Η διάταξη αυτή του νομοσχεδίου έχει βρει απέναντι της ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου, όσο κι αν η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ προσπαθούν να πείσουν για το αντίθετο.

Με το ψήφισμα του νομοσχεδίου αυτού, τίθεται θέμα ως προς την παραβίαση προσωπικών δεδομένων καθώς περιλαμβάνει την χρήση ‘’μέσων επιτήρησης καταγραφής εικόνας και ήχου’’, έλεγχο κατά την είσοδο στο Πανεπιστήμιο μέσω ανιχνευτών αντικειμένων και ουσιών και ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων που εισέρχονται στο χώρο της σχολής, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ο τρόπος χρήσης των προσωπικών δεδομένων μας εντός της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Μεταξύ άλλων, στα καθήκοντα των αστυνομικών θα ανήκουν οι περιπολίες, η χρήση γκλοπ, σπρέι και χειροπέδων σε περίπτωση διάπραξης κάποιας “παρανομίας” (π.χ. αντιγραφή στις εξετάσεις/ χρήση ενός χώρου της σχολής χωρίς άδεια) οι φοιτήτριες/-ές θα οδηγούνται έως και σε ανάκριση αλλά και θα υφίστανται ποινές. Κάποιες από αυτές είναι η καταγραφή της παράπτωσης, η απαγόρευση συμμετοχής σε εξετάσεις, η προσωρινή αναστολή της φοιτητικής ιδιότητας ακόμα και η διαγραφή από το τμήμα.

Ο τρόπος που νοηματοδοτείται η παραβατικότητα ενίοτε, είναι υποκειμενικός αφού στοχοποιούνται π.χ. άτομα με συγκεκριμένες ιδεολογίες ή άνθρωποι που κάνουν ναρκωτικά (άρα έχουν έναν εθισμό και χρειάζονται στήριξη, όχι καταστολή), αντί για τα ίδια τα κυκλώματα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως θα ακολουθείται το μοντέλο της Αμερικής όπου τα περιστατικά παρέμβασης σε εκπαιδευτικά Ιδρύματα από αστυνομικούς είναι πολυάριθμα και αρκετά βίαια.

Δεν δεχόμαστε μέσα στο πανεπιστήμιο, που είναι χώρος ελευθερίας σκέψης και λόγου, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων των ανθρώπων και προαγωγή του πολιτισμού να υπάρχει καθεστώς ελέγχου, βίας, και αποκλεισμού.

Φοιτήτριες/-ές, μαθήτριες/-ές, εκπαιδευτικοί και σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων εδώ και μερικές εβδομάδες βρίσκονται μαζικά στο δρόμο, διαμαρτυρόμενες/-οι απέναντι στο φόβο και την καταστολή, ενάντια σε κρατικές αυθαίρετες απαγορεύσεις συναθροίσεων και στηρίζουμε και εμείς τις κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο.

 

Διαβάστε Επίσης  «Διαπολιτισμική Κατάρτιση για Εκπαιδευτικούς – InterTrainE»
Tags: ανθρώπινα δικαιώματααπόψειςεκπαίδευση

Related Posts

«Ελληνικό Δίκτυο για την Φεμινιστική Απεργία»: Ψήφισμα για απεργιακή κινητοποίηση την 8η Μάρτη
Απόψεις

«Ελληνικό Δίκτυο για την Φεμινιστική Απεργία»: Ψήφισμα για απεργιακή κινητοποίηση την 8η Μάρτη

by admin
23 Φεβρουαρίου, 2021
0

Το Ελληνικό Δίκτυο για την Φεμινιστική Απεργία καλεί την ΓΣΕΕ να προκηρύξει απεργία για την 8η Μάρτη υποστηρίζοντας το διεκδικητικό...

Read more
Έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

Ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ του Παντείου Πανεπιστημίου για την αστυνομική βία στο ΑΠΘ

23 Φεβρουαρίου, 2021
COVID-19 και χρήστες ουσιών: Η φροντίδα αρχίζει από τον δρόμο

Μόνο ο καιρός αποφασίζει για τους άστεγους;

19 Φεβρουαρίου, 2021
επαναπροωθήσεις

Κοινή δήλωση έξι οργανώσεων για τις παράνομες επαναπροωθήσεις στην Ελλάδα

18 Φεβρουαρίου, 2021
Δημοκρατία και Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Σχολείο

Δημοκρατία και Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Σχολείο

15 Φεβρουαρίου, 2021
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Μέχρι το άγγιγμα να σημαίνει το ίδιο για όλες

Μέχρι το άγγιγμα να σημαίνει το ίδιο για όλες

24 Φεβρουαρίου, 2021

Θέσεις εργασίας στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

24 Φεβρουαρίου, 2021
Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

Προκηρύξεις θέσεων στο Ενιαίο Συμβούλιο Εξυγίανσης (SRB)

24 Φεβρουαρίου, 2021
Η γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 είναι ΔΩΡΕΑΝ

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post

Service Access Assistant/ Interpreter – Arabic @ Terre des hommes

Δωρεάν μαθήματα Ιταλικής γλώσσας στη βιβλιοθήκη Άνω Πόλης

Δωρεάν τηλε-μαθήματα ξένων γλωσσών από τον Σύνδεσμο Ελληνίδων Επιστημόνων

Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη 2021

Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη 2021

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!