H Home-Start Ελλάς, οργάνωση που δραστηριοποιείται στο πεδίο στήριξης οικογενειών με μικρά παιδιά, συνεχίζοντας τη δράση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για ενήλικες σε θέματα που άπτονται του πεδίου δραστηριότητας και τεχνογνωσίας της, διοργανώνει σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Middlesex της Μεγάλης Βρετανίας (Ερευνητικό Κέντρο Διαπολιτισμικών Σπουδών στην Υγεία), Διαδικτυακό κύκλο σεμιναρίων με θέμα «Διαπολιτισμικές δεξιότητες και ενδυνάμωση χρηστών και επαγγελματιών των υπηρεσιών φροντίδας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης».
Τα σεμινάρια θα διεξαχθούν στα αγγλικά.
Τα σεμινάρια απευθύνονται:
- Σε ενήλικες χρήστες των ανωτέρω υπηρεσιών
- Σε επαγγελματίες που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν στις ανωτέρω υπηρεσίες
- Σε κάθε εργαζόμενο στις ανωτέρω υπηρεσίες συμπεριλαμβανομένων των
διευθυντών και του διοικητικού προσωπικού
Τα σεμινάρια αποτελούνται από 3 συναντήσεις της 1 ώρας και 30 λεπτών η κάθε μια. Οι δύο πρώτες συναντήσεις οργανώνονται από το Πανεπιστήμιο του Middlesex Ηνωμένου Βασιλείου και η τρίτη με τη μορφή εργαστηρίου οργανώνεται από τη Home-Start Ελλάς.
Υπεύθυνοι/ες εκπαίδευσης
Από το Πανεπιστήμιο του Middlesex Η.Β.: η Καθηγήτρια Irena Papadopoulos, ο Alfonso Pezzella και η Runa Lazzarino
Από τη Home-Start Ελλάς: η Έλενα Μαστοράκη, εκπαιδευτικός/κοινωνική λειτουργός με εξειδίκευση σε θέματα διαπολιτισμικότητας, η οποία συντονίζει το εργαστήριο.
(Bλ. σύντομα βιογραφικά σημειώματα παρακάτω).
Κόστος συμμετοχής
Θα υπάρχει ένα συμβολικό ποσό συμμετοχής 20 ευρώ και για τις τρεις ενότητες του κύκλου.Tο ποσό αυτό συμβάλει στις δράσεις στήριξης οικογενειών που παρέχει η Home-Start Ελλάς1.
Βεβαίωση συμμετοχής
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί ηλεκτρονική βεβαίωση παρακολούθησης εφόσον έχουν συμμετάσχει στα δύο τουλάχιστον σεμινάρια που οργανώνονται από το Πανεπιστήμιο του Middlesex.
Για περισσότερες διευκρινίσεις, επικοινωνήστε στο hellas@homestart.org.gr και στο τηλέφωνο 6944691355.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΜΑΙΟΥ 2021 |
Το βασικό κριτήριο επιλογής των συμμετεχόντων είναι η σειρά προτεραιότητας στην υποβολή της αίτησης. Η συμμετοχή θα οριστικοποιηθεί εφόσον καταβληθεί η οικονομική συμμετοχή μέχρι την Παρασκευή 21 Μαΐου (θα δοθούν οι σχετικές πληροφορίες μετά την αρχική επιλογή).
1 H Home-Start Ελλάς είναι μια οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με βασικό σκοπό να είναι δίπλα σε οικογένειες που σε κάποια φάση της ζωής τους χρειάζονται ένα «φίλο». Κάποιον ή κάποια που θα τους συμπαρασταθεί και θα τις βοηθήσει να σταθούν στα πόδια τους, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να βελτιώσουν τις γονικές τους δεξιότητες. Εθελοντές, κατά κανόνα γονείς, οι οποίοι επιλέγονται προσεκτικά, εκπαιδεύονται και εποπτεύονται στο έργο τους από επαγγελματία δίνουν το χρόνο και την ενέργεια τους για να λειτουργήσουν ως συμπαραστάτες στις οικογένειες αυτές, σε γονείς και παιδιά, και να επιβεβαιώσουν ότι όπου υπάρχει αλληλεγγύη υπάρχει ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο. www.homestart.org.gr |
Σύντομα Βιογραφικά Σημειώματα εκπαιδευτών/τριών
Irena Papadopoulos, PhD, MA, BA, DipNEd, DipN, NDNCert, RGN, RM, FHEA
Η Irena Papadopoulos είναι η καθηγήτρια της Διαπολιτισμικής Υγείας και Νοσηλευτικής και Ιδρυτής και Επικεφαλής του Ερευνητικού Κέντρου Διαπολιτισμικών Σπουδών στην Υγεία στο Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου.
Ερευνά θέματα που σχετίζονται με τη διαπολιτισμική υγεία και τις διαπολιτισμικές δεξιότητες για πάνω από 25 χρόνια. Είναι η εμπνευστής του έργου που οδήγησε στην ανάπτυξη του μοντέλου Papadopoulos, Tilki and Taylor (1998) διαπολιτισμικής νοσηλευτικής και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων και είχε την επιμέλεια του Papadopoulou Ι. (2006) Διαπολιτισμικής Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας, Elsevier / Churchill Λίβινγκστον. Από το 2010 ερευνά τη συμπόνια. Έχει επινοήσει την έννοια «διαπολιτισμικές δεξιότητες συμπόνιας», καθώς και τη «διαπολιτισμικά ικανή και συμπονετική [CCC] ηγεσία». Το 2018 δημοσίευσε το βιβλίο της Culturally Competent Compassion : A guide for healthcare students and practitioners. Routledge, το οποίο περιλαμβάνει κεφάλαια για την ηγεσία CCC, την εκμάθηση και την πρακτική της CCC, την έρευνα της συμπόνιας CC, τη μέτρηση της συμπόνιας CC κ.λπ.
Είναι η ιδρύτρια του προγράμματος IENE (Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Νοσηλευτών στην Ευρώπη, 2007 και μετά), ο δημιουργός και συντονιστής των έξι πρώτων έργων του και η δημιουργός του 7ου και 8ου έργου και συν-δημιουργός του 9ου έργου. Επί του παρόντος συντονίζει το 10ο πρόγραμμα IENE. Όλα τα έργα χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Κατά τη διάρκεια του 2017-2020 εργάστηκε στο έργο CARESSES (χρηματοδοτήθηκε από το HORIZON2020 και το ιαπωνικό Υπουργείο Εσωτερικών και Επικοινωνίας) και ανέπτυξε τις πρώτες κατευθυντήριες γραμμές για την παραγωγή του πρώτου διαπολιτισμικά ικανού AI κοινωνικά βοηθητικού ρομπότ για την υγεία και την κοινωνική φροντίδα. Έχει επινοήσει τους όρους Διαπολιτισμική Ρομποτική Νοσηλευτικής και Ρομποτική Διαπολιτισμικής Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας, τους οποίους ελπίζει ότι, στο μέλλον, θα εξελιχθούν σε ξεχωριστούς κλάδους.
Έχει συντάξει 9 βιβλία (επί του παρόντος εργάζεται το 10 της), οργανώσει πάνω από 50 ερευνητικές εκθέσεις, γράψει περισσότερα από 100 άρθρα κριτικής και 48 κεφάλαια βιβλίων, και παραδώσει πάνω από 100 ομιλίες Keynote και 100 επιπλέον παρουσιάσεις σε συνέδρια κριτών.
Dr Runa Lazzarino (BA, MA, PhD)
Είναι κοινωνικοπολιτισμική ανθρωπολόγος και μέλος του Ερευνητικού Κέντρου Διαπολιτισμικών Σπουδών στην Υγεία (RCTSH) στο Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου από τον Νοέμβριο του 2018.
Σε γενικές γραμμές, τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τη διαπολιτισμική και παγκόσμια (ψυχική) υγεία / φροντίδα, τους ευάλωτους μετανάστες (θύματα εμπορίας, σύγκρουσης και εκμετάλλευσης ανθρώπων), τις κοινωνικές και πολιτισμικές νόρμες και καθοριστικούς παράγοντες της υγείας, συμμετοχικών παρεμβάσεων και αξιολογήσεων.
Για το διδακτορικό της, πραγματοποίησε μια διακρατική μελέτη για την ανάκαμψη και την επανένταξη των επιζώντων της εμπορίας ανθρώπων (UNIMIB, 2015). Στην έρευνά της μετά το doc, στο UCL και το UoN, επικεντρώθηκε στις ανάγκες υποστήριξης μετά την εκμετάλλευση, ιδίως σε σχέση με τις συνέπειες διαφορετικών τύπων βίας στην ψυχική και σεξουαλική υγεία των επιζώντων.
Από τότε που συμμετείχε στο RCTSH, έλαβε μέρος σε διάφορα παραδοτέα του έργου ERASMUS + IENE8 «Ενίσχυση γονικών δεξιοτήτων οικογενειών μεταναστών και προσφύγων», ενώ συμμετείχε επίσης ως εκπαιδεύτρια στο MOOC του προηγούμενου έργου IENE 7, γύρω από τους φροντιστές μεταναστών. Για το IENE 8, ηγήθηκε μαζί με την επικεφαλής του Κέντρου έργου για την ανάπτυξη ενός πακέτου υποστήριξης και κατάρτισης για τους υγειονομικούς και κοινωνικούς λειτουργούς για την παροχή πολιτισμικά ικανής και συμπονετικής υποστήριξης γύρω από τη γονική μέριμνα προσφύγων. Συνέβαλε επίσης σε άλλα αποτελέσματα, όπως τη δημιουργία εργαστηρίων μάθησης, τη συλλογή ιστοριών γονέων προσφύγων, το σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού οδηγού, τις δραστηριότητες διάδοσης (ενημερωτικό δελτίο, διαδικτυακά σεμινάρια κ.λπ.). και τώρα συντάσσει ένα επιστημονικό άρθρο με βάση το έργο. Στο Κέντρο, συμμετείχε επίσης στην ανάλυση μιας μικτής μεθόδου μιας διαδικτυακής έρευνας με τη συμμετοχή πολλών χωρών (με περισσότερους από 1200 ερωτηθέντες) σχετικά με την διαπολιτισμικά ικανή και συμπονετική φροντίδα μεταξύ των διαχειριστών υγειονομικής περίθαλψης, από την οποία η ομάδα δημοσιεύει τέσσερα επιστημονικά άρθρα και έχει φροντίσει για τον συντονισμό, την επικύρωση και την έναρξη μιας δεύτερης έρευνας σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών ρομπότ στην υγεία και την κοινωνική φροντίδα (εμπλεκόμενες χώρες # 19). Σε σχέση με αυτήν την έρευνα, σύντομα θα ηγηθεί της ποιοτικής θεματικής της ανάλυσης. Τέλος, έπαιξε βασικό ρόλο σε δύο συστηματικές κριτικές στην κοινωνική ρομποτική (διαπολιτισμική νοσηλευτική και εκπαίδευση, και οι δύο πρόσφατα δημοσιεύθηκαν). Επί του παρόντος, ασχολείται με μια πρωτοποριακή μελέτη πολλαπλών μεθόδων σχετικά με την παροχή συναισθηματικής υποστήριξης κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας COVID-19 στην Αγγλία.
Πρόσθετα ενδιαφέροντα στη ζωή της περιλαμβάνουν την πρακτική και τη μελέτη της γιόγκα, σε όλες τις μορφές της, και την οπτική έκφραση, σε όλες τις μορφές της.
Alfonso Pezzella
Ο Alfonso Pezzella είναι Λέκτορας Ψυχικής Υγείας στο Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου. Με τα χρόνια, ο Alfonso ανέπτυξε ένα ισχυρό ενδιαφέρον διδασκαλίας και έρευνας για την ισότητα, την ποικιλομορφία και την ένταξη, ιδίως για το φύλο, την ταυτότητα του φύλου και τη σεξουαλικότητα. Ο Alfonso ενδιαφέρεται για την ψυχική υγεία και τις πολιτισμικές διαφορές της κοινότητας ΛΟΑΤ + και τις εμπειρίες από την έξοδο καθώς και για θέματα ΛΟΑΤ + και ψυχικής υγείας.
Ο Alfonso είναι μέλος του Κέντρου Διαπολιτισμικών Σπουδών στην Υγεία (RCTSH) και εργάζεται σε προγράμματα IENE από το 2012. Ο Alfonso ηγείται τώρα του ένατου έργου (IENE9), το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός διαπολιτισμικά ικανού και συμπονετικού προγράμματος σπουδών ΛΟΑΤ+ στην υγεία και στην κοινωνική φροντίδα.
Ο Alfonso είναι ο πρόεδρος της εσωτερικής ομάδας Σεξουαλικότητας και Κοινωνικής Εργασίας και είναι επίσης μέλος διαφόρων ομάδων εκπαίδευσης και έρευνας ΛΟΑΤ. Είναι επίσης γραμματέας της Ευρωπαϊκής Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής Ένωσης (ETNA). Στο twitter @AlfPezzella, ο Alfonso απολαμβάνει να φέρνει κοντά την κοινότητα και να συζητά θέματα σχετικά με την ψυχική υγεία, τα ΛΟΑΤ +, την ψυχολογία και την εκπαίδευση.
Έλενα Μαστοράκη
Η Έλενα Μαστοράκη, MASW, PhDc, εργάζεται περισσότερο από 30 χρόνια στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση εκ των οποίων τα τελευταία 14 στην ειδική δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, είτε ως εκπαιδευτικός στην τάξη είτε ως σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού είτε ως Δ/τρια των αντίστοιχων σχολικών μονάδων. Ειδικότερα η εξειδίκευση και υπηρέτησή της στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό/Συμβουλευτική σταδιοδρομίας ενηλίκων και ανηλίκων τυπικών αλλά και ειδικών ομάδων παρείχε/παράσχει ευκαιρίες στην επαγγελματία όχι μόνο για την πολύπλευρη θεωρητική μελέτη του επιστημονικού πεδίου αλλά και την πολυεπίπεδη αντιμετώπιση προκλήσεων στην καθημερινή εργασιακή της εμπειρία και του κλινικού της έργου.
Οι βασικές της σπουδές συνδέονται με τα επιστημονικά πεδία της Κοινωνικής Εργασίας, Κοινωνιολογίας και Παιδαγωγικής ενώ οι μεταπτυχιακές της, με τα πεδία της Κοινωνικής Διοίκησης, της Προσωπικής και Επαγγελματικής Ανάπτυξης και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις της αφορούν την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την εκπαίδευση εκπαιδευτών στον κοινωνικό και παιδαγωγικό τομέα, το σχεδιασμό και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η διοίκηση της σχολικής μονάδας υπό το πρίσμα ενός Οργανισμού που μαθαίνει (ανάπτυξη δημοκρατικών κοινοτήτων μάθησης) και η Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας υπό το πρίσμα της «διαπολιτισμικής- σχεσιακής» συνάντησης καλύπτουν τον κύριο όγκο της καθημερινής πρακτικής της τα τελευταία χρόνια.
Discover more from socialpolicy.gr
Subscribe to get the latest posts sent to your email.