Ευρωπαϊκό Έργο
“LIFE TWO”
Spring School | Città di Castello – Ιταλία
Ο φορέας Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. «ΕΔΡΑ» – Κοινωνικές Συνεταιριστικές Δραστηριότητες Ευπαθών Ομάδων είναι ένας Αστικός Μη Κερδοσκοπικός Συνεταιρισμός που δραστηριοποιείται από το 2001 για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και την προάσπιση των δικαιωμάτων των ευπαθών ομάδων. Η «ΕΔΡΑ» αποτέλεσε έναν εκ των εταίρων του ευρωπαϊκού έργου “LIFE TWO”. Το έργο «Life Two – Learning Interculturality from Religion 2» ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο, με το Spring School και την τελική διακρατική συνάντηση των εταίρων, που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Citta di Castello της Ιταλίας.
Κατά τη διάρκεια του Spring School, οι εταίροι του έργου, μαθητές και δάσκαλοι από σχολεία κάθε χώρας-εταίρου, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στις ακόλουθες δραστηριότητες:
- Η Συμβολή της Εκπαιδευτικής Κοινότητας στην Πολυπολιτισμικότητα
- Διεθνές ομαδικό τουρνουά του εκπαιδευτικού παιχνιδιού διαθρησκειακού διαλόγου
- Εργαστήριο: το παιχνίδι ως εργαλείο για την προώθηση της πολυπολιτισμικότητας και την ενίσχυση της κοινής αξίας
- Ξενάγηση στην πόλη
- Κανό: Πρακτική δραστηριότητα για την ενίσχυση της αμοιβαίας υποστήριξης και της αίσθησης της κοινότητας μέσω της ομαδικής εργασίας.
- Τοποθεσίες και θρησκείες στην πόλη Città di Castello: βρείτε κοινά στοιχεία, μέσα από ένα βιωματικό ταξίδι
- «Λόγια Ειρήνης»: Αναστοχασμός για τη συμβολή των Θρησκειών στην ειρήνη. Μουσικές συνεισφορές μαθητών του Δημοτικού Μουσικού Σχολείου «Τζάκομο Πουτσίνι»
- Τελικό Συνέδριο: «Μαθαίνουμε για την πολυπολιτισμικότητα μέσα από τη διδασκαλία της θρησκείας»
Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη νέες εμπειρίες, στον τομέα της διαπολιτισμικότητας και της ενσυναίσθησης. Οι μαθητές επικοινώνησαν και δημιούργησαν σχέσεις με ανθρώπους από άλλες χώρες, αποκτώντας επαφή με την κουλτούρα κάθε συμμετέχουσας χώρας
Τελική διακρατική συνάντηση των εταίρων του έργου “LIFE TWO”
Το Spring School ολοκληρώθηκε με την τελική συνάντηση των εταίρων του έργου. Στη συνάντηση οι συμμετέχοντες συζήτησαν τα τελευταία βήματα για την ολοκλήρωση του έργου, καθώς και τη μελλοντική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών εργαλείων.
Σκοπός
Το έργο είχε ως στόχο την ανάπτυξη ενός διδακτικού-παιδαγωγικού μοντέλου για τη συμμετοχική διδασκαλία και εκμάθηση των θρησκευτικών, υποστηρίζοντας τους μαθητές στην ανάπτυξη κριτικών προβληματισμών για το θρησκευτικό πλουραλισμό στην Ευρώπη. Αυτό το μοντέλο ενθαρρύνει το όραμα της πολυπολιτισμικής ευρωπαϊκής συμμετοχής, υποστηρίζοντας την πνευματική εκπαίδευση σε μια διαλογική προοπτική και απευθύνοντας ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους φορείς των Κοινοτήτων Εκπαίδευσης των εμπλεκόμενων περιοχών: μαθητές, καθηγητές, σχολικό προσωπικό, διευθυντές σχολείων και γονείς. Η μεθοδολογική προσέγγιση του έργου “LIFE TWO” βασίστηκε στην προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης και αποδοχής των θρησκευτικών διαφορετικοτήτων, των αλλόθρησκων, των μη θρησκευόμενων, ενσυναίσθητων και προσανατολισμένων στην κριτική σκέψη στο πλαίσιο της πνευματικής εκπαίδευσης.
Οι εταίροι
Tο έργο υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του προγράμματος Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συντονιστής του έργου ήταν το ίδρυμα Villa Montesca Foundation (Ιταλία) και συμμετείχαν επίσης οι ακόλουθοι φορείς: Fundación Universidad San Jorge (Ισπανία), Ινστιτούτο Εκπαιδευτικών και Νεανικών Σπουδών (Τουρκία), Κέντρο Εκπαιδευτικών Πρωτοβουλιών (Βουλγαρία), Κοινωνικές Συνεταιριστικές Δραστηριότητες Ευπαθών Ομάδων (Ελλάδα), Εθνικό Πανεπιστήμιο Ιρλανδίας Galway (Ιρλανδία), Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (Κύπρος) ) και Reflexion Foundation (Ολλανδία).