• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Επισκέπτης/τρια Υγείας | Φροντιστής/στρια | Ξενώνας Εφήβων του φορέα “Πλόες” Ε.ΨΥ.ΜΕ.

    Θέσεις εργασίας στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων – ΚΕΑΝ

    Παιδαγωγός/Φιλόλογος στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων

    Ψυχολόγος | Κοινωνικός/ή Λειτουργός || Κέντρο Ημέρας Εφήβων του φορέα “Πλόες” Ε.ΨΥ.ΜΕ.

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Μαρκοπούλου-Μεσογαίας

    ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

    Παιδαγωγός-Κοινωνικός Φροντιστής | Βάρη – Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

    54 θέσεις πρακτικής άσκησης στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Αττική)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Δυτική Ελλάδα)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Ιόνια Νησιά)

    Εργασία στον Π.Ο.Υ.

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Περίοδοι πρακτικής άσκησης: Η αξιολόγηση της Επιτροπής αναλύει τον αντίκτυπο του ευρωπαϊκού πλαισίου ποιότητας

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Επισκέπτης/τρια Υγείας | Φροντιστής/στρια | Ξενώνας Εφήβων του φορέα “Πλόες” Ε.ΨΥ.ΜΕ.

    Θέσεις εργασίας στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων – ΚΕΑΝ

    Παιδαγωγός/Φιλόλογος στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων

    Ψυχολόγος | Κοινωνικός/ή Λειτουργός || Κέντρο Ημέρας Εφήβων του φορέα “Πλόες” Ε.ΨΥ.ΜΕ.

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Μαρκοπούλου-Μεσογαίας

    ΧτίΖΩ – ΕλπίΖΩ : Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης

    Παιδαγωγός-Κοινωνικός Φροντιστής | Βάρη – Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

    54 θέσεις πρακτικής άσκησης στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Αττική)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Δυτική Ελλάδα)

    Προσλήψεις στον ΟΚΑΝΑ (Ιόνια Νησιά)

    Εργασία στον Π.Ο.Υ.

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    Ο Σύλλογος ΠΕΤΑΓΜΑ ζητά προσωπικό μερικής απασχόλησης

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση

    Η Επιτροπή παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

    Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση – συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στη δράση «Κατάρτιση ανέργων στην εξυπηρέτηση-συνδιαλλαγή με άτομα με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις»

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Περίοδοι πρακτικής άσκησης: Η αξιολόγηση της Επιτροπής αναλύει τον αντίκτυπο του ευρωπαϊκού πλαισίου ποιότητας

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Οι τελικές εκθέσεις και η ψηφιακή βιβλιοθήκη του έργου ProGender

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    Ευρωβαρόμετρο: καθολική η ανησυχία για το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Κύπρο

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

    «Εισαγωγή στον Αυτισμό: Κλινικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά»

    Οι ανισότητες υγείας οδηγούν σε πρόωρη θνησιμότητα πολλά άτομα με αναπηρίες

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    “Πολιτικές Υγείας και Ψυχικής Υγείας” | Διαδικτυακή Εκπαίδευση

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Online Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ ΑΤΟΜΩΝ 2023

    Δι-Ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προαγωγή και Αγωγή Υγείας» | Β’ Ανακοίνωση

    Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: νέο πλαίσιο υγειονομικής ασφάλειας της ΕΕ

    Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την υγεία «EU4Health»

    Ερωτήσεις και απαντήσεις: η στρατηγική της ΕΕ για την παγκόσμια υγεία

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    “Επικίνδυνες ανισότητες” εμποδίζουν το τέλος της πανδημίας του AIDS

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές”

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    Πρόγραμμα υποστήριξης εγκύων και νέων γονέων κατοίκων μικρών νησιών

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Επίκαιρα Διεθνή

Μετασχηματίζοντας τους χώρους εκπαίδευσης – Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη του αναλφαβητισμού

|| Υπόμνημα ||

9 Σεπτεμβρίου, 2022
in Slider, Διεθνή, Επίκαιρα
0
Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού 2022

Το ραγδαία μεταβαλλόμενο παγκόσμιο πλαίσιο απέκτησε νέα σημασία τα τελευταία χρόνια, με την αύξηση των ακραίων θερμοκρασιών, τη μαζική απώλεια βιοποικιλότητας, την αυτοματοποίηση, την πρόσφατη τεχνολογική ανάπτυξη και το συνακόλουθο διευρυνόμενο ψηφιακό χάσμα, τις πανδημικές ασθένειες, τη βίαιη πολιτική κινητοποίηση, τις επιπτώσεις των συγκρούσεων, τις αναγκαστικές εκτοπίσεις, τη δημοκρατική οπισθοδρόμηση και την εναντίωση στα δικαιώματα των γυναικών, μεταξύ άλλων σκληρών πραγματικοτήτων που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος μας, εμποδίζοντας την πρόοδο των παγκόσμιων προσπαθειών για την προώθηση του αλφαβητισμού¹.

¹Reimagining our futures together — A new social contract for education 379707eng.pdf (unesco.org)

Επιπλέον, ανθρωπιστικές κρίσεις, όπως αυτές στο Αφγανιστάν, στην Υεμένη και στην Ουκρανία, αποτελούν επίσης κρίσεις στην εκπαίδευση, με εκατομμύρια πληθυσμών να εγκαταλείπουν τις χώρες που έχουν πληγεί από τον πόλεμο. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Μετανάστευσης του ΟΗΕ, περισσότεροι από 700.000 Αφγανοί αναγκάστηκαν να φύγουν, αυξάνοντας τον αριθμό των ήδη 5,5 εκατομμυρίων ατόμων που εκτοπίστηκαν τα τελευταία χρόνια² . Στην Ουκρανία, εκτός από τα 7,1 εκατομμύρια ανθρώπων που εκτοπίστηκαν από τον πόλεμο, περισσότερα από 2.000 σχολεία υπέστησαν ζημιές και περισσότερα από 200 καταστράφηκαν, επηρεάζοντας τους μαθητές στην Ουκρανία για τις επόμενες δεκαετίες³.

²Displacement, humanitarian needs surging inside Afghanistan and across region. https://news.un.org/en/story/2022/02/
³https://saveschools.in.ua/en/

Το πλαίσιο δράσης CONFINTEA⁴ VII (FFA) τονίζει τη σημασία της εκπαίδευσης ενηλίκων (ALE) στην ενεργό συμμετοχή στα κοινά, την πολιτική συμμετοχή, την κοινωνική συνοχή, την ισότητα των φύλων και, ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τα συνολικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη για τα άτομα, τις κοινότητες και την κοινωνία. Το 2020, υπήρχαν 771 εκατομμύρια αναλφάβητοι σε όλο τον κόσμο, τα δύο τρίτα των οποίων γυναίκες, που δεν διέθεταν τις βασικές δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής, αντιμετωπίζοντας αυξημένη ευαλωτότητα στη διαχείριση της υγείας τους, την εργασία τους και τη ζωή τους συνολικά.⁵

⁴International Conferences on Adult Education (CONFINTEA)
⁵2020, UIS

Αν και το παγκόσμιο ποσοστό αλφαβητισμού παρουσιάζει αυξητική τάση τα τελευταία 50 χρόνια, 85,60% το 2015 και 86,68% το 2020, οι μέσοι όροι των ποσοστών αλφαβητισμού δεν είναι αντιπροσωπευτικοί των ουσιαστικών διαφορών μεταξύ των διαφόρων ευάλωτων ομάδων με βάση το φύλο και τη γεωγραφική τους θέση, όπως αναφέρεται στην ετήσια έκδοση δεδομένων για την παγκόσμια εκπαίδευση του 2021 από το Ινστιτούτο Στατιστικής της UNESCO (UIS). Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν το τεράστιο έργο που πρέπει να επιτελέσουν οι κυβερνήσεις και οι εταίροι όχι μόνο για να ανακάμψουν καλύτερα, αλλά και για να κάνουν ένα γιγαντιαίο βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ιδίως του στόχου 4.6 για να διασφαλιστεί ότι όλοι οι νέοι και οι ενήλικες θα έχουν επιτύχει τον αλφαβητισμό και τον αριθμητισμό έως το 2030. Τα συστήματα και οι χώροι εκμάθησης του γραμματισμού πρέπει να είναι ανθεκτικοί προκειμένου να αντέχουν τις πρωτοφανείς πραγματικότητες που έχουμε μπροστά μας.

Για να αντιμετωπιστούν οι άμεσες ανάγκες των μεταβαλλόμενων παγκόσμιων πλαισίων, ειδικά κατά τη διάρκεια της COVID 19, οι παγκόσμιες, εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις είχαν μια σχεδόν καθολική ανταπόκριση, με στόχο τη συνέχιση της τυπικής βασικής και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και μεταπήδησαν σε πλήρεις ή μερικούς χώρους μάθησης ψηφιακού γραμματισμού. Ωστόσο, για να συνεχίσει η εκπαίδευση να λειτουργεί ως ενεργό μέσο αλλαγής, πρέπει να αντιμετωπίσει τα ζητήματα της ένταξης και της ισότητας, τα οποία οξύνθηκαν περαιτέρω λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού των χώρων μάθησης. Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε η Διεθνής Επιτροπή για το Μέλλον της Εκπαίδευσης (2021), για να αλλάξει το μέλλον, είναι αναπόφευκτο οι παγκόσμιες κοινότητες και οι εθνικές κυβερνήσεις να αντιμετωπίσουν τη δυσανάλογη πρόσβαση στις τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ), συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε βασικούς πόρους, όπως η ηλεκτρική ενέργεια και η πρόσβαση των νοικοκυριών στο διαδίκτυο⁶. Ειδικά μεταξύ των νέων και των ενηλίκων από ευάλωτες ομάδες που αντιμετωπίζουν διασταυρούμενες μειονεξίες λόγω της φτώχειας, της ταυτότητας φύλου και του σεξουαλικού προσανατολισμού, της κοινωνικής κατάστασης, της εθνοτικής καταγωγής, της γλωσσικής πολυμορφίας, των αναπηριών και της γεωγραφικής θέσης.

⁶Reimagining our futures together — A new social contract for education
https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000379707/PDF/379707eng.pdf.multi

Η επερχόμενη απόκριση πρέπει επίσης να λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις της επαναλειτουργίας των επίσημων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και το γεγονός ότι ορισμένες ευάλωτες ομάδες εκπαιδευομένων ενδέχεται να μην επιστρέψουν ποτέ στην επίσημη εκπαίδευση. Σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO, στον απόηχο της πανδημίας, σχεδόν 24 εκατομμύρια μαθητές ενδέχεται να μην επιστρέψουν ποτέ στην επίσημη εκπαίδευση, εκ των οποίων 11 εκατομμύρια αναμένεται να είναι κορίτσια και νεαρές γυναίκες⁷. Για να διασφαλιστεί ότι κανείς/καμιά δεν μένει πίσω, πρέπει να εμπλουτίσουμε και να μετασχηματίσουμε τους υφιστάμενους χώρους μάθησης με μια προσέγγιση επικεντρωμένη στην εκπαιδευόμενη/στον εκπαιδευόμενο, η οποία θα επιτρέπει την εκπαίδευση με την προοπτική της διά βίου μάθησης.

⁷UN Secretary-General’s Policy Brief- Education in the time of COVID-19 and beyond (2020) https://en.unesco.org/news

Μετασχηματίζοντας τους χώρους εκπαίδευσης: Αξιοποίηση, προσαρμογή και μετασχηματισμός

Οι χώροι εκπαίδευσης περιλαμβάνουν το φυσικό περιβάλλον, το μαθησιακό υλικό και τις δραστηριότητες που απαιτούνται για τη διευκόλυνση της δημιουργίας του χώρου, ενώ το κοινωνικο-πολιτισμικό περιβάλλον, το πολιτικό περιβάλλον, οι συνεργασίες και η αξιολόγηση των δραστηριοτήτων αλφαβητισμού είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση αυτών των χώρων⁸. Με έναν διευρυμένο ορισμό του αλφαβητισμού, είναι προφανές ότι η μάθηση πραγματοποιείται πέρα από τους παραδοσιακούς χώρους «σχολικής τάξης», όπως στον χώρο εργασίας, την κοινότητα, την οικογένεια, τη βιβλιοθήκη, την ψηφιακή τεχνολογία, μια αναφορά σε μερικούς άτυπους και μη τυπικούς χώρους μάθησης⁹. Σύμφωνα με τις συστάσεις της διάσκεψης κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για το μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, ο θεματικός άξονας δράσης 2 σχετικά με τη μάθηση και τις δεξιότητες για τη ζωή, την εργασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, τα χαρακτηριστικά των νέων και των ενηλίκων εκπαιδευομένων, οι εξελισσόμενες ανάγκες τους για μάθηση γραμματισμού, όπως η ευελιξία, η εγγύτητα, η ευκολία πρόσβασης και η σύνδεση με την αγορά εργασίας, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για τον μετασχηματισμό των χώρων μάθησης γραμματισμού. Ο μετασχηματισμός των χώρων μάθησης δεν συνεπάγεται μόνο τη διαχείριση των φυσικών εγκαταστάσεων με πιο βιώσιμο τρόπο, αλλά περιλαμβάνει επίσης αλλαγές στη δομή διακυβέρνησης των εκπαιδευτικών συστημάτων και ιδρυμάτων, επιτρέποντας την αναγνώριση, την επικύρωση και τη διαπίστευση των αποτελεσμάτων της μάθησης γραμματισμού από άτυπα και μη τυπικά περιβάλλοντα μέσω ευέλικτων διαδικασιών παρακολούθησης και αξιολόγησης με βάση τα δεδομένα.

⁸ Broadly, literacy learning spaces comprises of six basic elements: (1) literacy materials and activities, (2) physical environment, – the two elements that facilitate creation of the literacy learning space, and (3) socio-cultural environment, (4) political environment, (5) assessment, and (6) partnerships- that facilitate the sustenance of these spaces. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000214653
⁹ Literacy is the ability to identify, understand, interpret, create, communicate and compute, using printed and written materials associated with varying contexts. Literacy involves a continuum of learning in enabling individuals to achieve their goals, to develop their knowledge and potential, and to participate fully in their community and wider society. Generally, literacy also encompasses numeracy, the ability to make simple arithmetic calculations. The concept of literacy can be distinguished from measures to quantify it, such as the literacy rate and functional literacy (UIS, 2017)
Χώροι αλφαβητισμού με επίκεντρο τον/την εκπαιδευόμενο/η: Η υιοθέτηση πολλαπλών τύπων χώρων μάθησης αλφαβητισμού, όπως το σπίτι, η κοινότητα, ο χώρος εργασίας, ο ψηφιακός και ο υβριδικός, εξασφαλίζει μια ολιστική προσέγγιση με τη συμμετοχή όλων των βασικών ενδιαφερόμενων μερών και καλύπτει τις μαθησιακές ανάγκες των νέων και των ενηλίκων διαφορετικών προφίλ και πλαισίων. Επιτρέπει την ένταξη περιθωριοποιημένων ομάδων, διασφαλίζει τη συνέχεια της μάθησης, επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους/στις εκπαιδευόμενες να είναι ενεργοί πολίτες και προχωρά προς την έννοια της δημιουργίας κοινωνιών μάθησης. Επιπλέον, αυτοί οι χώροι με επίκεντρο τον/την εκπαιδευόμενο/η μπορούν να προωθήσουν τον αλφαβητισμό στην τοπική γλώσσα και να υποστηρίξουν τους εκπαιδευόμενους ώστε να εκπαιδευτούν στη μητρική τους γλώσσα μαζί με τον γραμματισμό τους στις εθνικές γλώσσες. Όπως ενισχύθηκε μέσω της Διεθνούς Δεκαετίας των Αυτοχθόνων Γλωσσών (2022-2032) από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, ο γραμματισμός στις τοπικές γλώσσες αποτελεί βασική κινητήρια δύναμη για τη βιωσιμότητα και τη διατήρηση των γνώσεων των αυτοχθόνων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε ορισμένες χώρες, η τεχνολογική πρόοδος στους χώρους μάθησης εξασφάλισε τη συνέχιση της εκπαίδευσης για τους ενήλικες και τους νέους σε όλο τον κόσμο. Οι χώρες με υφιστάμενη τεχνολογική υποδομή μπορούσαν να προσαρμοστούν στους ψηφιακούς και υβριδικούς τρόπους μάθησης, ενώ οι χώρες με χαμηλή υποδομή έμειναν πίσω. Ωστόσο, η ποιότητα της εκπαίδευσης τέθηκε σε κίνδυνο για όλους τους εκπαιδευόμενους σε όλες τις χώρες¹⁰. Μια δίκαιη, χωρίς αποκλεισμούς και διαγενεακή προσέγγιση για την αντιμετώπιση των μαθησιακών, κοινωνικών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών είναι ζωτικής σημασίας, ιδίως για εκείνους/εκείνες που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο λόγω της σύνθετης ευπάθειας σε άτακτα παγκόσμια πλαίσια¹¹. Οι πολιτικές και τα ακόλουθα μέτρα μπορούν και πρέπει να αξιοποιήσουν την ανάπτυξη σε χώρους μάθησης, εξίσου σε τυπικά, άτυπα και μη τυπικά πλαίσια, προσαρμόζοντάς τα και μετατρέποντάς τα σε ασφαλή, ανθεκτικά, δίκαια και χωρίς αποκλεισμούς, θέτοντας τις βάσεις για τη διά βίου μάθηση των νέων και των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο¹².

10 The impact of the COVID-19 pandemic on education. International evidence from the Responses to Educational Disruption Survey (REDS)
https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380398/PDF/380398eng.pdf.multi
11 The impact of COVID-19 on student equity and inclusion: Supporting vulnerable students during school closures and school re-openings (oecd.org)
12 Education: From disruption to recovery https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
Πέρα από τους χώρους μάθησης ψηφιακού γραμματισμού για τη διασφάλιση ισότιμης και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης για όλους: Η ξαφνική και μαζική μετάβαση στην εξ αποστάσεως ψηφιακή μάθηση ως απάντηση στη νόσο COVID-19 παρουσιάζεται τόσο ως ευκαιρία για καινοτομία όσο και ως κίνδυνος για την αύξηση των υφιστάμενων ανισοτήτων στη ψηφιακή μάθηση μεταξύ των νέων και των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο. Το αυξανόμενο ψηφιακό χάσμα όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, τις υποδομές και την ικανότητα συνέργειας με την τεχνολογία για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους, απέκλεισε τουλάχιστον το ένα τρίτο των μαθητών από την εξ αποστάσεως επιδίωξη της μάθησης, καταλύοντας τον φαύλο κύκλο ανισότητας¹³. Υπάρχουν σημαντικά κενά στην ένταξη των αυτοχθόνων και των εθνοτικών μειονοτήτων στα επίσημα εκπαιδευτικά συστήματα, δεδομένων των γλωσσικών και γεωγραφικών φραγμών, καθώς και παραγόντων όπως ο ρατσισμός, οι διακρίσεις και η έλλειψη πολιτιστικής συνάφειας¹⁴. Οι πολιτικές και η ακόλουθη δράση πρέπει να προσαρμόσουν τους χώρους γραμματισμού για όλους μέσω χώρων που λαμβάνουν υπόψη τη διάσταση του φύλου, χώρων για πρόσφυγες, εσωτερικά εκτοπισμένους και μετανάστες και χώρων με λύσεις χαμηλής ή μηδενικής τεχνολογίας για χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα.

Αν και δεν περιορίζεται σε αυτό, υπάρχει επιτακτική ανάγκη για τις χώρες που βρίσκονται σε σύγκρουση, τις χώρες υποδοχής προσφύγων από περιοχές συγκρούσεων, για τις χώρες που αντιμετωπίζουν τις καταστροφικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, για τις χώρες που επιταχύνουν την ανάκαμψη μετά την COVID-19 και για τις χώρες που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες των ραγδαία μεταβαλλόμενων παγκόσμιων πλαισίων, να αξιοποιήσουν τις υφιστάμενες καινοτομίες μεταξύ των χωρών, να προσαρμοστούν στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες των νέων και των ενηλίκων για μάθηση και να μετασχηματίσουν τους χώρους εκπαίδευσής τους.

Σύνδεση των μαθησιακών οδών μέσω της διακυβέρνησης των χώρων γραμματισμού: Ιστορικά, ο αλφαβητισμός για νέους και ενήλικες πραγματοποιείται εκτός των επίσημων εκπαιδευτικών συστημάτων μέσω μη τυπικών και άτυπων μηχανισμών μάθησης, όπως οι χώροι εργασίας, οι επιχειρηματικές εμπειρίες, οι οικογένειες, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι δεξιότητες και οι γνώσεις που αποκτούν οι νέοι και οι ενήλικες μέσω αυτών των συστημάτων ενεργοποιούν τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας και επιτρέπουν τη συμμετοχή τους στην κοινωνία ως ενεργά συνεισφέροντα μέλη και όχι ως παθητικοί αποδέκτες των περιστάσεων. Οι χώροι μάθησης μετασχηματίζονται και οι πολιτικές και οι στρατηγικές πρέπει να συμβαδίζουν με αυτούς τους μετασχηματισμούς μέσω στοχευμένης χρηματοδότησης και επιτρέποντας την αναγνώριση, την επικύρωση και την πιστοποίηση σε συστημικό επίπεδο των άτυπων και μη τυπικών μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η καταγραφή αυτών των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω μεθοδολογιών παρακολούθησης και αξιολόγησης που είναι ευαίσθητες σε άτυπα και μη τυπικά αποτελέσματα είναι ουσιαστικής σημασίας για την υποστήριξη των υφιστάμενων και μελλοντικών μετασχηματισμών στους χώρους μάθησης.

 

Πηγή: en.unesco.org

Απόδοση-Επιμέλεια: Τομπέα Ελένη

socialpolicy.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση
Tags: βιώσιμη ανάπτυξηγραμματισμόςδιεθνή socialpolicy.grεκπαίδευση

Related Posts

Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές
Κοινωνική Συνοχή

Η νέα έκδοση του δικτύου Ευρυδίκη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές

by admin
25 Ιανουαρίου, 2023
0

Η Έκθεση Παρακολούθησης και Κατάρτισης 2022 παρέχει επισκόπηση των κύριων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που συντελέστηκαν από το σχολικό έτος 2014/15.

Read more
Διεθνής Ημέρα Εκπαίδευσης 2023

Διεθνής Ημέρα Εκπαίδευσης 2023

24 Ιανουαρίου, 2023
Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

Ψηφιακό Περιοδικό eTwinning

18 Ιανουαρίου, 2023
Βραζιλία: Δήλωση του Ύπατου Εκπροσώπου εξ ονόματος της ΕΕ σχετικά με την επίθεση κατά των δημοκρατικών θεσμών

Βραζιλία: Δήλωση του Ύπατου Εκπροσώπου εξ ονόματος της ΕΕ σχετικά με την επίθεση κατά των δημοκρατικών θεσμών

18 Ιανουαρίου, 2023
COP15: ιστορική παγκόσμια συμφωνία για τη φύση και τους ανθρώπους

COP15: ιστορική παγκόσμια συμφωνία για τη φύση και τους ανθρώπους

29 Δεκεμβρίου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Επισκέπτης/τρια Υγείας | Φροντιστής/στρια | Ξενώνας Εφήβων του φορέα “Πλόες” Ε.ΨΥ.ΜΕ.

27 Ιανουαρίου, 2023
Θέσεις εργασίας στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων – ΚΕΑΝ

Παιδαγωγός/Φιλόλογος στο Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων

27 Ιανουαρίου, 2023

Ψυχολόγος | Κοινωνικός/ή Λειτουργός || Κέντρο Ημέρας Εφήβων του φορέα “Πλόες” Ε.ΨΥ.ΜΕ.

27 Ιανουαρίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.038 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Μια ευρωπαϊκή στρατηγική για τη φροντίδα με επίκεντρο τους φροντιστές και τους αποδέκτες φροντίδας

Μια ευρωπαϊκή στρατηγική για τη φροντίδα με επίκεντρο τους φροντιστές και τους αποδέκτες φροντίδας

Η σημασία της ελευθερίας του Τύπου για τη Δημοκρατία

Η σημασία της ελευθερίας του Τύπου για τη Δημοκρατία

Online Σεμινάριο WISC-V  | Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2022

Online Σεμινάριο WISC-V | Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2022

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!