• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τετάρτη, 29 Μαρτίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Αυτόματο προσχέδιο

    Εκπαιδευτικό Σεμινάριο «Δίκαιο Ασύλου και Προσφύγων: Σύγχρονες Ευρωπαϊκές Εξελίξεις»

    Παρουσίαση Βιβλίου «Προτάσεις Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής για την Αναζωογόνηση της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας»

    Παρουσίαση Βιβλίου «Προτάσεις Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής για την Αναζωογόνηση της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας»

    Κοινωνικός-ή Λειτουργός στο Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ΑμεΑ «Το Εργαστήρι»

    Κοινωνικός-ή Λειτουργός στο Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ΑμεΑ «Το Εργαστήρι»

    Shelter Care-Taker @ faros

    Shelter Social Worker @ faros

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Ψυχολόγοι στο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

    Η παγκόσμια κλιματική κρίση είναι κρίση φυλετικής δικαιοσύνης

    Η παγκόσμια κλιματική κρίση είναι κρίση φυλετικής δικαιοσύνης

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στο Δήμο Τρίπολης

    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Intermediate Reception Child Protection Expert @ European Union Agency for Asylum

    Ψηφιοποίηση της εργασίας: Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες κινδύνου και μυοσκελετικές παθήσεις που συνδέονται με την εργασία

    Θέσεις εργασίας στο Κέντρο Αριστείας ΚΟΙΟΣ στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Οι αλλαγές στον ΠΚ αμφισβητούν την αξιοπιστία των θυμάτων σεξουαλικής βίας

    Δικηγόρος για υποθέσεις έμφυλης βίας

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ο Covid-19 “εκτροχιάζει” τα κέρδη στην ισότητα των φύλων

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εργάζεται για την προώθηση των δικαιωμάτων των γυναικών

    Πολιτική συνοχής της ΕΕ: Η Επιτροπή εγκαινιάζει την Ευρωπαϊκή Αστική Πρωτοβουλία

    Πολιτική συνοχής της ΕΕ: Η Επιτροπή εγκαινιάζει την Ευρωπαϊκή Αστική Πρωτοβουλία

    Η ΕΕ και η UNICEF ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση των παιδιών που ζουν σε καταστάσεις κρίσης

    Η ΕΕ και η UNICEF ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση των παιδιών που ζουν σε καταστάσεις κρίσης

    Ψηφιακό Εργαλείο αυτοεκπαίδευσης για γονείς παιδιών με αυτισμό- ΙΡΑΤ-Τ

    Ψηφιακό Εργαλείο αυτοεκπαίδευσης για γονείς παιδιών με αυτισμό- ΙΡΑΤ-Τ

    3o Διεθνές Συνέδριο Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού

    Κλιματική αλλαγή: το Κοινοβούλιο ψήφισε τη μείωση των εκπομπών κατά 40%

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας Ρομά στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ήπειρος»

    Νέα σύσταση για ποιοτική εκπαίδευση απαλλαγμένη από την απάτη και τη διαφθορά

    Δράση για την προώθηση της σχολικής επιτυχίας των παιδιών ανά την ΕΕ

    Ετήσια έρευνα για το Εισόδημα & τις Δαπάνες των Νοικοκυριών 2022

    Ετήσια έρευνα για το Εισόδημα & τις Δαπάνες των Νοικοκυριών 2022

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    ΔΥΠΑ: Δωρεάν διαδικτυακά εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Αυτόματο προσχέδιο

    Εκπαιδευτικό Σεμινάριο «Δίκαιο Ασύλου και Προσφύγων: Σύγχρονες Ευρωπαϊκές Εξελίξεις»

    Παρουσίαση Βιβλίου «Προτάσεις Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής για την Αναζωογόνηση της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας»

    Παρουσίαση Βιβλίου «Προτάσεις Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής για την Αναζωογόνηση της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας»

    Κοινωνικός-ή Λειτουργός στο Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ΑμεΑ «Το Εργαστήρι»

    Κοινωνικός-ή Λειτουργός στο Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ΑμεΑ «Το Εργαστήρι»

    Shelter Care-Taker @ faros

    Shelter Social Worker @ faros

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Ψυχολόγοι στο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

    Η παγκόσμια κλιματική κρίση είναι κρίση φυλετικής δικαιοσύνης

    Η παγκόσμια κλιματική κρίση είναι κρίση φυλετικής δικαιοσύνης

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στο Δήμο Τρίπολης

    Θέση Επιστημονικού/ής Συνεργάτη/Συνεργάτιδας στην Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

    Intermediate Reception Child Protection Expert @ European Union Agency for Asylum

    Ψηφιοποίηση της εργασίας: Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες κινδύνου και μυοσκελετικές παθήσεις που συνδέονται με την εργασία

    Θέσεις εργασίας στο Κέντρο Αριστείας ΚΟΙΟΣ στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Οι αλλαγές στον ΠΚ αμφισβητούν την αξιοπιστία των θυμάτων σεξουαλικής βίας

    Δικηγόρος για υποθέσεις έμφυλης βίας

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ο Covid-19 “εκτροχιάζει” τα κέρδη στην ισότητα των φύλων

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εργάζεται για την προώθηση των δικαιωμάτων των γυναικών

    Πολιτική συνοχής της ΕΕ: Η Επιτροπή εγκαινιάζει την Ευρωπαϊκή Αστική Πρωτοβουλία

    Πολιτική συνοχής της ΕΕ: Η Επιτροπή εγκαινιάζει την Ευρωπαϊκή Αστική Πρωτοβουλία

    Η ΕΕ και η UNICEF ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση των παιδιών που ζουν σε καταστάσεις κρίσης

    Η ΕΕ και η UNICEF ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση των παιδιών που ζουν σε καταστάσεις κρίσης

    Ψηφιακό Εργαλείο αυτοεκπαίδευσης για γονείς παιδιών με αυτισμό- ΙΡΑΤ-Τ

    Ψηφιακό Εργαλείο αυτοεκπαίδευσης για γονείς παιδιών με αυτισμό- ΙΡΑΤ-Τ

    3o Διεθνές Συνέδριο Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού

    Κλιματική αλλαγή: το Κοινοβούλιο ψήφισε τη μείωση των εκπομπών κατά 40%

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας Ρομά στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ήπειρος»

    Νέα σύσταση για ποιοτική εκπαίδευση απαλλαγμένη από την απάτη και τη διαφθορά

    Δράση για την προώθηση της σχολικής επιτυχίας των παιδιών ανά την ΕΕ

    Ετήσια έρευνα για το Εισόδημα & τις Δαπάνες των Νοικοκυριών 2022

    Ετήσια έρευνα για το Εισόδημα & τις Δαπάνες των Νοικοκυριών 2022

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    ΔΥΠΑ: Δωρεάν διαδικτυακά εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής

    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο για το σχολικό εκφοβισμό

Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας: "Ελλιπείς, αποσπασματικές, αναντίστοιχες της σοβαρότητας του φαινομένου, ρυθμίσεις".

13 Μαρτίου, 2023
in Απόψεις
0
Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

Αθήνα 6/3/2023

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Σχέδιο νόμου του Υ.ΠΑΙ.Θ. “Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις”. Ελλιπείς, αποσπασματικές, αναντίστοιχες της σοβαρότητας του φαινομένου, ρυθμίσεις.

 

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και δεκαετίες και έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλου κύκλου συζητήσεων, δράσεων των εκπαιδευτικών, ερευνών και νομοθετικών ρυθμίσεων.

Ο όρος «σχολικός εκφοβισμός» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1970 και έχει διατυπωθεί με ποικίλους ορισμούς. Η προσπάθεια εννοιολογικής οριοθέτησης του φαινομένου και η πληθώρα των διαφορετικών ορισμών που έχουν δοθεί αποτυπώθηκε στην ομόφωνη «ψήφιση» ενός ορισμού από ομάδα μελετητών στη Διάσκεψη της Ουτρέχτης (1997), όπου ορίστηκε ως «επιβολή της βούλησης ενός μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε κάποιο άλλο, η οποία οδηγεί στη πρόκληση ζημιάς ή βλάβης και οι μορφές με τις οποίες εκδηλώνεται είναι η σωματική, σεξουαλική, ψυχολογική, λεκτική βία και ο βανδαλισμός», ενώ τα τελευταία έτη έχει παρουσιαστεί και ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyberbullying) που εκδηλώνεται με ποικίλους τρόπους παρενόχλησης μέσω του διαδικτύου.

Ως αναπόσπαστο τμήμα της κοινωνίας, το σχολικό περιβάλλον παρουσιάζεται ως μικρογραφία της υπάρχουσας κατάστασης που επικρατεί στην κοινωνία και στον κόσμο των ενηλίκων. Έτσι, η σχολική βία γίνεται κατανοητή ως εκδήλωση του φαινομένου της ευρύτερης κοινωνίας που τροφοδοτεί ή ενισχύει τις αντιθέσεις, τις συγκρούσεις και τις αντιφάσεις μέσα στο σχολείο και στην οργάνωση του (Μαυρογιώργος, 1995).

Αποτελεί κοινό τόπο των επιστημονικών θεωρήσεων του φαινομένου, το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μια αποτελεσματική του αντιμετώπιση. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η πρώιμη παρέμβαση. Η πρόληψη έχει άμεση σχέση με την εξέλιξη του παιδιού και του εφήβου σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο, στην υγεία και την ομαλή του ανάπτυξη.  Οι παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού θα πρέπει να επικεντρώνονται στις επιθετικές συμπεριφορές πριν την εκδήλωση του φαινομένου στο σχολείο, στη βοήθεια στους μαθητές που ενδέχεται να εκδηλώσουν επιθετικές συμπεριφορές καθώς και στην προσπάθεια μείωσης της συχνότητας και της έντασής τους ως ένα ολοκληρωμένο «σχέδιο δράσης».

Η UNESCO, στη μελέτη της για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας δίνει ιδιαίτερο βάρος στον ολιστικό χαρακτήρα που πρέπει να έχει μια τέτοια πολιτική. [1] Στη σύνοψη της μελέτης αναφέρεται ότι  «τα καλύτερα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι οι αποτελεσματικές απαντήσεις στη σχολική βία, συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού, θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένες ή ολιστικές, δηλαδή να αποτελούνται από συνδυασμό πολιτικών και παρεμβάσεων». Αυτό συνιστά μια απάντηση που «υπερβαίνει το σχολείο» και «θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα ως ένα σύστημα ολικής εκπαίδευσης ή μια προσέγγιση ολόκληρης της εκπαίδευσης».

Η ολιστική προσέγγιση  στοχεύει στην αλλαγή του κλίματος του σχολείου ώστε να μην αναπαράγεται η βία με την αποτελεσματικότητα πρόληψης και εφαρμογής προγραμμάτων κατά του σχολικού εκφοβισμού να έχει άμεση σχέση με την υιοθέτηση της Κοινωνικής προσέγγισης. Στο πλαίσιο αυτό οι παρεμβάσεις αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχολείο, την τάξη, τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνική αντίληψη και τις κοινωνικές σχέσεις.

Με την ανάγνωση των 16 άρθρων του νομοσχεδίου καθώς και του τμήματος «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης» γίνεται πολύ εύκολα αντιληπτό ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει απασχολήσει, κατ’ ελάχιστο, τους συντάκτες.

Από τους ορισμούς, ακόμα, του άρθρου 4, διαπιστώνεται η απουσία σύνδεσης των «ορισμών» του φαινομένου με τις επιστημονικές εννοιολογικές προσεγγίσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αναφορά της παραγράφου «δ» που εντάσσει στον σχολικό εκφοβισμό την  «… παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων» η οποία είναι φανερό ότι αποτελεί πολιτική και όχι επιστημονική προσέγγιση αφού, ολοφάνερα, παραπέμπει στο φαινόμενο των καταλήψεων.

Στη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την Υπουργό Παιδείας για το συγκεκριμένο ζήτημα (εννοείται ότι κατά την πάγια τακτική της, πραγματοποιήθηκε μετά τη δημόσια ανάρτηση στη διαβούλευση), τονίσαμε, ανάμεσα στα άλλα, ότι :

  • το νομοσχέδιο προκλητικά αγνοεί όλο το πλέγμα των δράσεων που έχουν πραγματοποιηθεί όλα αυτά τα χρόνια από την εκπαιδευτική κοινότητα (πληθώρα προγραμμάτων, παρεμβάσεων και δράσεων από τους συναδέλφους, σύνδεση με το «Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας» που δημιουργήθηκε το 2012 αλλά παραμένει ανενεργό από το 2016 με την ευθύνη του ίδιου του Υ.ΠΑΙ.Θ. παρότι οι δράσεις των εκπαιδευτικών στις τάξεις συνεχίζονται…). Η Υπουργός ανέφερε τον αποσπασματικό χαρακτήρα όλων των παραπάνω και την ως τώρα απουσία πλαισίου με «ύπαρξη μόνο διάσπαρτων διατάξεων» ενώ αντιφάσκοντας και αποδεικνύοντας την έλλειψη ουσιαστικής εμβάθυνσης, στην «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης» (4) αναφέρεται ότι «ενισχύεται το πλαίσιο για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία».
  • για μια ακόμη φορά, αυτοί που θα επωμισθούν το βάρος της διαχείρισης, των παρεμβάσεων και του συνόλου των επώνυμων αλλά και ανώνυμων καταγγελιών (άρθρα 7, 8 και 9), θα είναι οι εκπαιδευτικοί (διευθυντής/διευθύντρια, προϊστάμενος/προϊσταμένη του σχολείου και του/της εκπαιδευτικού που θα ορίζεται), δίχως επαρκή επιστημονική στήριξη και με επιβάρυνση των ήδη επιβαρυμένων με ατέλειωτη γραφειοκρατία (εξ αιτίας των συνεχών παράλογων εντολών του διοικητικού μηχανισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.) καθηκόντων τους.
  • η «ειδική ψηφιακή πλατφόρμα», που στην «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης» (2) παρουσιάζεται ως «σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση» (!!!), θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που, υποτίθεται, ότι επιλύει, ιδιαίτερα εξ αιτίας της δυνατότητας υποβολής ανώνυμων καταγγελιών, αφού δεν προβλέπεται καμία προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών  από, τυχόν, ψευδείς, κακόβουλες αναφορές οι οποίες ενδέχεται να απαιτούν ακόμα και παρεμβάσεις της δικαιοσύνης. Αυτό, σε συνδυασμό με το απαράδεκτο γεγονός ότι συνεχίζει να απουσιάζει η λήψη μέτρων διασφάλισης των εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους (θυμίζουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει καταθέσει 2 φορές σχετική πρόταση νόμου η οποία έχει αγνοηθεί προκλητικά παρά τις μεγαλόστομες διαβεβαιώσεις των 2 τελευταίων κυβερνήσεων) ενέχει τον κίνδυνο συχνής επανάληψης των φαινομένων όπου εκπαιδευτικοί σύρονται (και αναίτια διασύρονται),  στα δικαστήρια, όταν καμία αναφορά δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο στο φαινόμενο των εκπαιδευτικών ως αποδεκτών βίας, φαινόμενο που αυξάνεται ανησυχητικά.
  • οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι ανεπαρκείς, με αποσπασματικό χαρακτήρα, αναφορές «τίτλων» στερούμενες ουσιαστικού περιεχομένου, αφού η ανάγνωση, η αιτιολόγηση και  αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού δεν εδράζεται στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω με αποτέλεσμα, προτεραιότητα να δίνεται στην καταστολή και όχι στην πρόληψη ενώ παντελής είναι η έλλειψη αναφοράς στον σημαντικό ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων για την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου,  προφανώς, εξ αιτίας της αντίληψης συγκεντρωτισμού που διαπνέει τη φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη λειτουργία του σχολείου.
  • το νομοσχέδιο φαίνεται να αγνοεί ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δεν γεννιέται στη σχολική μονάδα αλλά μέσα σε ένα καθορισμένο κοινωνικό πλαίσιο και στην οικογένεια που λειτουργεί μέσα σε αυτό (η Υπουργός απάντησε ότι αυτά ρυθμίζονται με άλλες διατάξεις, σχετικών νόμων…) με αποτέλεσμα να μην προτείνει ουσιαστικά μέτρα παρέμβασης για την ενεργό συμμετοχή των γονέων και της κοινωνίας στην ευαισθητοποίηση για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου. Έτσι, στο νομοσχέδιο δεν αποτυπώνονται δράσεις και θεσμικές πρωτοβουλίες ούτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας (π.χ. διακήρυξη του σχολείου ενάντια στη βία με πλαίσιο δικαιωμάτων, υποχρεώσεων και καθηκόντων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, ενεργοποίηση των μαθητών με ανάληψη ρόλου βοήθειας και στήριξης προς τα άλλα μέλη της ομάδας…), ούτε συνεργασίας και ενεργοποίησης των γονέων.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με σεβασμό στην εξαιρετική σοβαρότητα του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, το οποίο δεν επιτρέπεται να αποτελεί φθηνό πρόσχημα κοντόφθαλμων προεκλογικών σχεδιασμών καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να μην προχωρήσει στην ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με την επιστημονική-εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να προκύψει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου σε επίπεδο κοινωνίας, οικογένειας και σχολείου.

 

[1] (https://www.unesco.org/en/articles/qa-role-teachers-preventing-and-addressing-school-violence)

 

Πηγή: doe.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Ο αρνητικός αντίκτυπος της χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του cyberbullying τόσο σε γνωστικό όσο και συμπεριφορικό επίπεδο κατά την εφηβεία
Tags: bullyingcyberbullyingαπόψειςεκπαίδευσηεκπαιδευτική πολιτικήσχολείασχολικός εκφοβισμός

Related Posts

Η ΕΕ και η UNICEF ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση των παιδιών που ζουν σε καταστάσεις κρίσης
Κοινωνική Συνοχή

Η ΕΕ και η UNICEF ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση των παιδιών που ζουν σε καταστάσεις κρίσης

by admin
28 Μαρτίου, 2023
0

Υπολογίζεται ότι περίπου 222 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι σχολικής ηλικίας έχουν ανάγκη για εκπαίδευση.

Read more
Νέα σύσταση για ποιοτική εκπαίδευση απαλλαγμένη από την απάτη και τη διαφθορά

Δράση για την προώθηση της σχολικής επιτυχίας των παιδιών ανά την ΕΕ

22 Μαρτίου, 2023
Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

20 Μαρτίου, 2023
Ευρώπη: Εκατομμύρια γυναίκες και κορίτσια αντιμετωπίζουν αυξανόμενη ανασφάλεια και βία εν μέσω κορονοϊού

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: ευκαιρία οι κοινωνίες να κάνουν περισσότερα

17 Μαρτίου, 2023
Το τέλος της ατιμωρησίας των εχθρών της Δημοκρατίας

Γιατί η κυβέρνηση φτιάχνει νέα αρχή ρύθμισης της αγοράς για το νερό ενώ τα δικαστήρια το έχουν χαρακτηρίσει δημόσιο αγαθό;

15 Μαρτίου, 2023
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτόματο προσχέδιο

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο «Δίκαιο Ασύλου και Προσφύγων: Σύγχρονες Ευρωπαϊκές Εξελίξεις»

29 Μαρτίου, 2023
Παρουσίαση Βιβλίου «Προτάσεις Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής για την Αναζωογόνηση της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας»

Παρουσίαση Βιβλίου «Προτάσεις Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής για την Αναζωογόνηση της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας»

29 Μαρτίου, 2023
Κοινωνικός-ή Λειτουργός στο Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ΑμεΑ «Το Εργαστήρι»

Κοινωνικός-ή Λειτουργός στο Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ΑμεΑ «Το Εργαστήρι»

29 Μαρτίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.071 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post

Προσλήψεις στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Πρακτική άσκηση στο Ελληνικό Δίκτυο Φροντιστών ΕΠΙΟΝΗ

Πρακτική Άσκηση || Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών | 2023-2024

10 Χρόνια SocialPolicy | 2013-2023 |

10 Χρόνια SocialPolicy | 2013-2023 |

socialpolicy.gr

© 2023 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2023 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!