Το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο, ο ψυχολόγος-συστημικός θεραπευτής Γιώργος Παραδείσης και η παιδαγωγός-συστημική σύμβουλος παιδιών και γονιών Κατερίνα Ανωγιαννάκη ανακοινώνουν για 2η συνεχόμενη χρονιά την έναρξη ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ με θέμα: Συστημική Θεραπεία παιδιών 3-12 ετών. Το παιχνίδι και η τέχνη στη θεραπευτική διαδικασία.
Η εκπαίδευση στοχεύει στην υποστήριξη των θεραπευτών στον επαγγελματικό τους ρόλο, σε θέματα που αφορούν στην προσέγγιση των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας στη θεραπευτική διεργασία και στην ανακάλυψη μεθόδων και τεχνικών που σχετίζονται με το παιχνίδι και την τέχνη, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν στη θεραπευτική συνεδρία.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία:
- να πειραματιστούν και να ανακαλύψουν καλλιτεχνικές πρακτικές που μπορούν να εφαρμόσουν στη θεραπευτική συνεδρία
- να εισαχθούν στο συστημικό τρόπο σκέψης και στην εφαρμογή των συστημικών τεχνικών στη θεραπευτική συνεδρία
- να ασχοληθούν με τεχνικές που στοχεύουν στην ανάδειξη και την από κοινού επεξεργασία με το παιδί θεμάτων που το απασχολούν
- να γνωρίσουν το “αναδυόμενο” παιχνίδι και να το εφαρμόσουν μέσα στη θεραπευτική συνεδρία
- να έρθουν σε επαφή με τη συνεργατική θεραπεία σε θέματα που αφορούν στη συμβουλευτική γονέων
- να στοχεύσουν στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης στα πλαίσια της θεραπευτικής συνεδρίας με παιδιά
Οι συναντήσεις ξεκινούν τον Οκτώβριο 2023 και λήγουν τον Ιούλιο 2024.
Η παρακολούθηση μπορεί να πραγματοποιηθεί δια ζώσης με δυνατότητα παράλληλης διαδικτυακής παρακολούθησης για όποιον συμμετέχοντα κατοικεί εκτός Αθηνών ή επιθυμεί διαδικτυακή παρακολούθηση.
Μετά από κάθε συνάντηση αποστέλλονται στους συμμετέχοντες σχετικές σημειώσεις προς εμβάθυνση σε κάθε θεματική.
ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΑ: Η εκπαίδευση αφορά ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, φοιτητές ανθρωπιστικών σχολών, παιδαγωγούς-εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας που έχουν σχετικό ενδιαφέρον.
Περιεχόμενα εκπαίδευσης
- Γνωριμία ομάδας. Ο ρόλος του θεραπευτή στη θεραπεία παιδιών 3-12 ετών
- Ανακαλύπτοντας το παιδί. Συστημική και μετανθρωπιστική οπτική.
- Παιδιά 3-12 ετών και συχνές αιτίες παραπομπής σε θεραπευτικά πλαίσια. Η πρώτη γνωριμία με τον θεραπευτή. Τεχνικές και παιχνίδια με στόχο μια συνεργατική προσέγγιση
- Συμβουλευτική γονέων με παιδιά 3-12 ετών. Κάνοντας τον γονιό σύμμαχο στη θεραπευτική διαδικασία.
- Συστημική θέαση της οικογένειας και συστημικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στις θεραπευτικές συνεδρίες με παιδιά.
- Η εικόνα ως αφορμή για επικοινωνία. Αναδύοντας ιστορίες-τεχνικές μυθοπλασίας μέσα από τη φωτογραφία και τη ζωγραφική
- Θεραπευτικό πλαίσιο και ειδική αγωγή.
- Το πένθος και η απώλεια και η θεραπευτική προσέγγιση με ηλικίες παιδιών 3-12 ετών. Η συμβολή των τεχνών.
- Τα συναισθήματα μέσα από τις τέχνες. Το έργο τέχνης ως πηγή έμπνευσης και έκφρασης του παιδιού
- Πλαστικές τέχνες (πηλός, πλαστελίνες, ζυμάρι) στο θεραπευτικό πλαίσιο με παιδιά 3-8 ετών. Τεχνικές προσέγγισης και πρακτικές εφαρμογής στη θεραπευτική συνεδρία.
- Το χαρτί και η θεραπευτική του αξία με παιδιά 3-8 ετών. Τεχνικές και παιχνίδια
- Λογοτεχνία και θεραπευτική διαδικασία. Ο ρόλος του βιβλίου στη θεραπεία και τεχνικές προσέγγισης κειμένου και εικόνας.
- Τα Video games και η χρήση τους ως ερέθισμα στη θεραπευτική διαδικασία. Ο θεραπευτής ως “συμπαίκτης”
- Δημιουργώντας “χάρτες”. Ο χάρτης ως αφορμή για επικοινωνία στη θεραπευτική συνεδρία με παιδιά 3-8 ετών.
- Όταν το πρόβλημα του ζευγαριού διαφαίνεται ως πρόβλημα του παιδιού. Ο ρόλος του θεραπευτή.
- Διαχείριση διαζυγίου. Μεταβάσεις, παιδί και ο ρόλος του θεραπευτή. Τεχνικές προσέγγισης μέσω παιχνιδιού και εικόνας.
- Διαχείριση οικογενειών σε περιπτώσεις κακοποίησης. Ο ρόλος του παιδιού, του γονιού και του θεραπευτή
- Η δημιουργική γραφή ως θεραπευτική τεχνική με παιδιά 8-12 ετών. Τεχνικές και μέθοδοι εφαρμογής.
- Θεραπεία γονιού-παιδιού. Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνίας κατά τη διάρκεια της συνεδρίας με στόχο την ανάπτυξη της σχέσης.
- Η μουσική και τα τραγούδια ως θεραπευτική πρακτική σε παιδιά 3-12 ετών. Τεχνικές και μέθοδοι προσέγγισης,
- Κινηματογράφος και θεραπευτική προσέγγιση με παιδιά 3-12 ετών. Ανακαλύπτοντας τον ήρωα.
- Η αρχιτεκτονική κάτοψη ως θεραπευτική πρακτική. Μέθοδος προσέγγισης.
- Αναστοχασμός/Επαγγελματικός ρόλος.
ΗΜΕΡΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ, 18:00-22:00
* Σε κάθε συνάντηση από τις 21:00-22:00 πραγματοποιείται εποπτεία με τους συμμετέχοντες επάνω σε προσωπικά τους περιστατικά.
ΕΝΑΡΞΗ: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ: 15+29/10/23, 05+26/11/23, 10+17/12/23, 14+28/01/24, 11+25/02/24, 10+31/03/24, 14+28/04/24, 12+26/05/24, 9+16/06/24, 30/06+07/07/2024
ΚΟΣΤΟΣ: 900 ευρώ. Προκαταβολή-κράτησης θέσης 100 ευρώ + 10 δόσεις των 80 ευρώ. (Οκτώβριος 2023-Ιούλιος 2024)
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ: Για την παρακολούθηση του προγράμματος δίνεται πιστοποιητικό παρακολούθησης με αναγραφόμενες τις συνολικές ώρες εκπαίδευσης+ εποπτείας.
Ώρες εκπαίδευσης: 80 ώρες εκπαίδευσης+20 ώρες εποπτείας περιστατικών.
Σύνολο ωρών εκπαίδευσης: 100 ώρες
** Το πιστοποιητικό παρακολούθησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μοριοδότηση σε πρόσληψη διδασκαλίας σε ΔΙΕΚ σύμφωνα με τον υπάρχοντα νόμο.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Με αποστολή email στο teamrodakino@gmail.com μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, γράφοντας τον τίτλο του προγράμματος, τα στοιχεία σας και αν επιθυμείτε διαδικτυακή ή δια ζώσης παρακολούθηση.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΡΟΔΑΚΙΝΟ
Σπ. Δοντά 12-Μακρυγιάννη (μετρό Ακρόπολη)
Τ. 210-9213959 (Τρίτη-Παρασκευή 9:00-17:00)
Fb/: teamrodakino
Instagram: @teamrodakino
[irp posts=”135833″ ]