Η UNESCO απένειμε τα Διεθνή Βραβεία Αλφαβητισμού για το 2023 σε έξι εξαιρετικά προγράμματα γραμματισμού από το Μπαγκλαντές, τη Δομινικανή Δημοκρατία, τη Φινλανδία, το Πακιστάν, τη Νότια Αφρική και την Ουγκάντα, με βάση τις συστάσεις διεθνούς κριτικής επιτροπής.
Τα βραβεία θα απονεμηθούν κατά τη διάρκεια των παγκόσμιων εορτασμών της Διεθνούς Ημέρας Αλφαβητισμού που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Σεπτεμβρίου στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι με θέμα «Προώθηση του αλφαβητισμού για έναν κόσμο σε μετάβαση: Οικοδομώντας τα θεμέλια για βιώσιμες και ειρηνικές κοινωνίες».
UNESCO King Sejong Literacy Prize
Το βραβείο αλφαβητισμού King Sejong της UNESCO, το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Κορέας, αναγνωρίζει τη συμβολή στην ανάπτυξη του αλφαβητισμού με βάση τη μητρική γλώσσα και θα απονεμηθεί στο:
- Πρόγραμμα GraphoGame από τον οργανισμό GraphoGame (Φινλανδία) για τη συλλογή κορυφαίων παιχνιδιών αλφαβητισμού σε 14 διαφορετικές γλώσσες που προσελκύουν πάνω από 5 εκατομμύρια χρήστες. Αναπτύσσονται νέες γλωσσικές εκδόσεις για να διδάξουν τα παιδιά και τους ενήλικες δεξιότητες γραμματισμού στη μητρική τους γλώσσα.
- Δίκτυο Αλφαβητισμού των Ιμαλαΐων (Himalayan Literacy Network) (Πακιστάν), μια μη-κυβερνητική οργάνωση που φέρνει την ποιοτική προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση πιο κοντά στις απομακρυσμένες κοινότητες Bakarwal. Το πρόγραμμά της οργάνωσης, που ιδρύθηκε το 2004, στοχεύει στην τόνωση ενός κινήματος αλφαβητισμού μεταξύ νομάδων κτηνοτρόφων που βρίσκονται στα νότια Ιμαλάια.
- «Africa e Library project» της Snapplify (Νότια Αφρική), μιας κορυφαίας εταιρείας edtech (εκπαιδευτικής τεχνολογίας) που προσφέρει λύσεις ψηφιακής μάθησης για άτομα και ιδρύματα. Το έργο Africa e Library δημιουργήθηκε το 2011 και παρέχει πρόσβαση σε χιλιάδες δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία και εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε συμφωνία με το πρόγραμμα σπουδών σε πολλές τοπικές γλώσσες.
UNESCO Confucius Prize for Literacy
Το Βραβείο Confucius της UNESCO για τον Αλφαβητισμό, το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, αναγνωρίζει τις συνεισφορές στον λειτουργικό αλφαβητισμό αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία για την υποστήριξη ενηλίκων σε αγροτικές περιοχές και νέων εκτός σχολείου. Θα απονεμηθεί στο:
- Πρόγραμμα «Ενδυνάμωση απομακρυσμένων και κλιματικά ευάλωτων κοινοτήτων με ψηφιακό γραμματισμό» από την μη κυβερνητική οργάνωση Friendship (Μπαγκλαντές). Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί ψηφιακά εργαλεία για την παροχή υβριδικής μάθησης σε περιθωριοποιημένες κοινότητες στο Μπαγκλαντές, με σκοπό την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής στις παράκτιες κοινότητες.
- Πρόγραμμα «Η δική μου βιβλιοθήκη: Καλλιεργώντας μια κουλτούρα ανάγνωσης στα σπίτια των παιδιών στη Δομινικανή Δημοκρατία» από την Dominican Republic Education and Mentoring (Δομινικανή Δημοκρατία). Αυτή η μη-κυβερνητική οργάνωση στοχεύει στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας ανάγνωσης στο σπίτι, παρέχοντας στα παιδιά και τους νέους από κοινότητες χαμηλού εισοδήματος ένα ευρύ φάσμα βιβλίων, ώστε να είναι σε θέση να δημιουργήσουν τη δική τους βιβλιοθήκη στο σπίτι.
- Πρόγραμμα «Ειρηνικές Κοινότητες» από την Εθνική Πρωτοβουλία Υπεράσπισης της Ουγκάντα (Uganda National Self Advocacy Initiative), μια οργάνωση για άτομα με ψυχοκοινωνικές αναπηρίες στην αγροτική περιφέρεια Kayunga της Ουγκάντα. Οι κύριοι στόχοι της περιλαμβάνουν την παροχή των αγροτών με αναπηρίες με βασικές δεξιότητες γραμματισμού, την προώθηση συμπεριληπτικών συνομιλιών για ειρηνικές κοινότητες και την ενδυνάμωσή τους ώστε να εκφράζουν τις απόψεις τους.
Απόδοση/Επιμέλεια: Τομπέα Ελένη
Πηγή: unesco.org
socialpolicy.gr
[irp posts=”128182″ ]
Discover more from socialpolicy.gr
Subscribe to get the latest posts sent to your email.