Ογδόντα τρία (για την ακρίβεια: 83,1%) τοις εκατό άντρες και περίπου δεκαεπτά (για την ακρίβεια: 16,9%) τοις εκατό γυναίκες: η ιλιγγιώδης αυτή διαφορά αποτυπώνεται στα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο «Φύλο και εκπροσώπηση στα ελληνικά ΜΜΕ».
Βασικός στόχος του έργου είναι η καταγραφή, μέτρηση και αξιολόγηση της δημόσιας παρουσίας ανδρών και γυναικών πολιτικών, αλλά και ειδικών και σχολιαστών, στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, με έμφαση σε τηλεοπτικούς σταθμούς και εφημερίδες. Αντικείμενο μελέτης του έργου ήταν η προεκλογική περίοδος των Ευρωεκλογών του Ιουνίου του 2024.
Όλα τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν ψηφιοποιηθεί και βρίσκονται στην ανοιχτής πρόσβασης εφαρμογή του ΕΚΚΕ socioscope, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://socioscope.gr/dataset/media-gender-rep/data. Στην τρέχουσα εφαρμογή παρουσιάζονται τα δεδομένα που καταγράφηκαν από επτά τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας: έναν δημόσιο (ΕΡΤ 1) και έξι ιδιωτικούς (ΑΛΦΑ, ΑΝΤΕΝΝΑ, ΜΕΓΚΑ, ΟΠΕΝ, ΣΚΑΙ, ΣΤΑΡ) κατά το χρονικό διάστημα 10/05/2024 – 07/06/2024.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
Επιστημονική Υπεύθυνη: Μανίνα Κακεπάκη (mkakepaki@ekke.gr)
Επιστημονικά Συν-υπεύθυνος: Γιώργος Κατσαμπέκης (katsambekis@ekke.gr)
Επιστημονική συνεργάτιδα: Σοφία Καναούτη (skanaouti@hotmail.com)
Πρακτική Άσκηση: Ναταλία Κολυμπάρη, Παναγιώτης Ριζόγιαννης, Γιώργος Διονυσόπουλος
Εθελοντική εργασία: Αγγελική Ανδριανοπούλου, Χριστίνα Χιωτάκη
Υπεύθυνος τεχνικής ανάπτυξης: Σταύρος Μαρούλης (stavmars@athenarc.gr)
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Το έργο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ, Θεσσαλονίκη – https://gr.boell.org/el